Stabæk - Lillestrøm 20.03 kl 18:00 Telenor Arena

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Kamptråd Stabæk - Lillestrøm 20.03 kl 18:00 Telenor Arena

    Da er vi klare for årets første match.

    Status er at vi har mange usikre, men satser på dette laget og håper alle faste er klare til seriestart (fant ingen spesielt kritiske skader i stallen 2011-tråden).

    Tar ikke høyde for forsterkninger og endrer eventuelt laget hvis det kommer nye fjes.

    Logi

    Esset-Pedersen-Kippe-Ringstad

    Knudtzon-Espen-Nosa-Bolly

    BBS-Ujah

    Laget mot Søpla viste at vi har nivået inne. Det som taler mot oss i denne kampen er kunstgresset som vi i fjor tok helt latterlig lite poeng på.

    Eneste endringen fra dette laget hvis vi er skadefrie er vel at Søgård går ut og Sekkour eller Risholt kommer inn. Gabrielsen burde også være aktuell.

    Nærmest på benken pr i dag: Gabrielsen, Guldbrandsen og Solberg.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Litt spesielt at Eriksen ikke er nevnt noe sted i innlegget. Han har en rimelig høy stjerne hos Berg, så jeg tipper at han tar venstrebacken, selv om jeg håper på Ringstad.

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #3
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Litt spesielt at Eriksen ikke er nevnt noe sted i innlegget. Han har en rimelig høy stjerne hos Berg, så jeg tipper at han tar venstrebacken, selv om jeg håper på Ringstad.
      Jeg nevnte han ikke fordi jeg ønsker at Ringstad skal være førstevalg på høyre og Esset på venstre denne sesongen. Eriksen holder høyt nivå som innbytter på begge backene og kommer sikkert til å bli brukt i løpet av sesongen.

      Men for meg er Ringstad førstevalg.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        #4
        Opprinnelig skrevet av Lars
        Litt spesielt at Eriksen ikke er nevnt noe sted i innlegget. Han har en rimelig høy stjerne hos Berg, så jeg tipper at han tar venstrebacken, selv om jeg håper på Ringstad.
        Slenger meg på denne. LKE har tydligvis en høy stjerne hos sjefen, noe han ikke har gjort seg fortjent til etter min mening. LKE er mye bedre på høyre enn venstre, men selv på høyre backen har han tilgode å imponere.

        Kommentar

        • glasgow
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1252

          #5
          Logi

          Esset-Pedersen-Kippe-Eriksen
          Knudtzon-Sekour-Nosa-Bolly

          Solberg-Ujah
          Last edited by glasgow; 07.03.2011, 11:11. Begrunnelse: Setter inn Solberg for BBS.

          Kommentar

          • Patriot
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2010
            • 437

            #6
            Logi

            Eriksen - Pedersen - Kippe - Ringstad

            Solberg - Nosa - Ruben - Bolly

            Ujah / BBS

            Hvorfor ikke prøve denne backkonstellasjonen?

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #7
              Opprinnelig skrevet av Patriot
              Logi

              Eriksen - Pedersen - Kippe - Ringstad

              Solberg - Nosa - Ruben - Bolly

              Ujah / BBS

              Hvorfor ikke prøve denne backkonstellasjonen?
              Hvorfor sette ut Esset?
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Patriot
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2010
                • 437

                #8
                Fordi han ikke er god nok. Gode innlegg, men motstanderne skaper oftest situasjoner på vår høyreside. Og der er det hans jobb å stoppe det.

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Jeg nevnte han ikke fordi jeg ønsker at Ringstad skal være førstevalg på høyre og Esset på venstre denne sesongen. Eriksen holder høyt nivå som innbytter på begge backene og kommer sikkert til å bli brukt i løpet av sesongen.

                  Men for meg er Ringstad førstevalg.
                  Jeg antar at du mener Ringstad på venstre og Esset på høyre? Ditt alternativ vil jeg helst slippe å tenke på
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Leif A
                    Jeg antar at du mener Ringstad på venstre og Esset på høyre? Ditt alternativ vil jeg helst slippe å tenke på
                    Snek seg inn en feil der ja. Som i åpningsinnlegget skal selvfølgelig Esset på høyre og Ringen på venstre.

                    Føler vi har en del konkurranse om plassene i år. Kan jo nevne noen:

                    LKE vs Ringstad
                    Søgård vs Gabrielsen og Sekkour sånn det ser ut nå
                    Ohi vs alle i offensive roller
                    BBS vs Legenden og Nico uti fra treningskampene
                    Knudtzon vs Nico og Fredrik
                    Ujah vs Fredrik (der vel de fleste regner Fredrik som arvtagern etter sommerpausen)
                    PSA vs Steinar

                    Bra med fight om plassene.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Patriot
                      Fordi han ikke er god nok. Gode innlegg, men motstanderne skaper oftest situasjoner på vår høyreside. Og der er det hans jobb å stoppe det.
                      Ärlig talt er det ingen andre spiller jeg lar meg frustrere så mye av som Eriksen. Han skal ha rutine på dette nivået, men feiler altfor ofte i plasseringer, er veik i dueller og er altfor passiv når han blir utfordret en mot en langs bakken.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Niklas Karlsen
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Aug 2010
                        • 7

                        #12
                        Karim må spille HB og Ruben tror jeg ikke holder stand!
                        Stusser litt på en ting, hvorfor er det ingen som nevner legenden, for meg er han i start 11`ern

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Niklas Karlsen
                          Karim må spille HB og Ruben tror jeg ikke holder stand!
                          Stusser litt på en ting, hvorfor er det ingen som nevner legenden, for meg er han i start 11`ern
                          Han har jo ikke spillt siden forrige sesong, han er pr. dags dato langt unna første elveren. Han har vel akkurat starta opp med full trening så noe annet enn en joker er han nok ikke ved seriestart.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av andersmm
                            ... ingen andre spiller jeg lar meg frustrere så mye av som Eriksen ... er veik i dueller
                            Jepp, han er svak defensivt, spesielt i dueller der han ikke akkurat har fysikken på sin side (og mangler smartness nok til å kompensere).

                            Eriksen kan være god fremover (kjapp på små flater), men mangler å få vist det i lengre perioder (kun glimtvis).

                            Allikevel er jeg litt redd for Ringen inn fra start. Gutten kan bli overivrig og vi vil helst slippe krumspring lignende det han tok sist gang han startet. Vil heller han skal innpå siste 20 og få beskjed om å "spille konsentrert og sikkert".
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • norskpoker
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 399

                              #15
                              Jeg tror også at LKE får plassen til å begynne med, men jeg håper selvsagt at Ringstad spiller seg til fast plass på laget så fort som mulig. LKE mangler en god del på å være et førstevalg på et lag som har ambisjoner om å bli blant landets beste, men jeg synes han har hatt et par gode innhopp på kant når han har blitt satt inn der. Jeg vet ikke hvor mye mannen tjener, men han er en fin fyr å ha i stallen.

                              Kommentar

                              • erikh
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2008
                                • 443

                                #16
                                Gleder meg til TL start - og stabæk er ikke hva de en gang var. For to år siden sparket vi også i gang i gymsalen, og burde ha vunnet den kampen (PSA dreit seg ut og kostet oss seieren). Håper på en flying start her, med tanke på et tøft program i starten.

                                Veldig spent på stabæks nye spiss som har bøttet inn mål etter overgangen fra islandsk fotball - kan dette være et nytt ujah-lignende funn? Håper man titter på litt preseason film av stabæk slik at forsvarsspillerne våre er bevisste fra start.

                                Herlig med smultring mot VIF - det var på tide å gå 90 uten baklengs (litt flaks var det).

                                Jeg vil se ringstad fra start - mer risky i det korte løp, men kjempestor oppside på sikt som krever litt tillitt nå for å realiseres. LKE er høyst begrenset som venstreback.

                                Solberg ser pt bedre ut enn BBS, og Søgård har bedre kjennskap til kunstgress enn sekhour. Gleder meg stort til å se Bolly utfolde seg på venstrekanten i år, og EK også har sett mye bedre ut enn før. Tror kantspillet vil være en hel del bedre i år.


                                Krysser fingrene for at vi endelig kan ta litt poeng på kunstgress i år - fint om vi starter med å slå stabæk.

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av erikh
                                  Gleder meg til TL start - og stabæk er ikke hva de en gang var. For to år siden sparket vi også i gang i gymsalen, og burde ha vunnet den kampen (PSA dreit seg ut og kostet oss seieren).
                                  Du kan skylde like mye på en dommer som uriktig blåste av Meter'n i scoringsposisjon. Såvidt jeg husker ble han vel avblåst etter den lite kjente, menn akk så hyppig brukte, regelen som sier at ingen fotballspillere får lov til å være sterkere enn andre.
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #18
                                    Vi skulle vunnet mot dem for to år siden i seriepremieren, men ellers er Stabæk et lag som har vist seg å passe oss svært dårlig. Husker ikke sist vi slo dem i en seriekamp, som regel er det et lag vi har blitt trykt fryktelig på defensiven av. I fjor møtte vi dem på to gunstige tidspunkt i sesongen de sleit fælt, ble i store perioder rundspilt borte og klarte knapt produsere en halvsjanse hjemme. Ett poeng av seks.

                                    Igjen, Stabæk står jævlig dårlig til oss. Rett og slett bare blitt et av "de laga", slik som TIL lenge var. Form, trener og hva det måtte være spiller mindre rolle.

                                    Akkurat her tar jeg faktisk glatt en uavgjort.

                                    Kommentar

                                    • WAK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 966

                                      #19
                                      Tror Stabæk kommer til og overrakse mange år. Sett de i et par kamper og de har imponert stort. Tror de kommer til å ta medalje. Det er jo bare å se på laget så skjønner man at det ikke er noe dårlig lag. Mulig de ikke er hva de en gang var men det er ikke langt unna.

                                      Tror det blir veldig vanskelig å ta poeng i gymsalen men synes vi har forbedret oss vannvittig mange hakk fra og med vi dro nedover til sydligere strøk. Har blitt veldig mer optimistisk etter de siste 3-4 kampene.

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        #20
                                        Grenser til naivitet å tro på seier i gymsalen: 1) Vi vinner ikke mot Stabæk statistisk sett 2) Vi vinner ikke på kunstgress statistisk sett 3) Vi vinner ikke i gymsalen statistisk sett

                                        I tillegg virker Stabæk meget gode i år, og har levert bunnsolid i treningskampene. Vi snakker om et lag som har flere etablerte landslagsspillere i troppen og solid kvalitet i alle ledd. Selv har vi en uavgjort mot et svakt søpla som høydepunkt, Stabæk har bl.a. slått GAIS 5-0 borte og holdt nullen frem til siste treningskamp mot Ræv.

                                        Kommentar

                                        Working...