Stabæk - Lillestrøm 20.03 kl 18:00 Telenor Arena

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #61
    Er nyimporten fra Sagaøya kampklar allerede da ?
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      #62
      Opprinnelig skrevet av mooph
      Er nyimporten fra Sagaøya kampklar allerede da ?
      Bra om vi får han klar. Gislason har et langt register av "dirty tricks" som vår ellers nokså blå-øyde tropp mangler. Sannelig kan han ikke filme på de et rødt kort eller terge en motspiller på seg nok til at han blir sent av banen og få på seg en aldri så liten karantene også.

      Vår nye islending fikk vel egenhendig sendt av Kacey Wehrmann som Lyn-spiller en gang hvis jeg ikke husker feil. Kacey hadde ikke gjort noe annet feil enn å oppholde seg innenfor en radius på 5 m. fra Gislason. Selv vår gamle mentor J Å F ville vært kry av den cheapshot'en der.

      Mot et lag som spiller feig, jævlig syntetisk plastikk-fotball som Stabæk må vi møte opp å ta de med knallharde tak. Her må det bli "hårda bud" alla Joe Hooley skal vi få med oss poeng(a).

      Sett gladelig inn en ny Sundgot-hands eller flere om vi må, så mye tyn og syt søndagsskolegutten vår har måtte ta for det ene feilspranget har vi fortsatt etpar håndballmål til gode på landets yngste klubb med de mest barnslige tilhengerne.
      Det må jo være passende, å score håndballmål så lenge det spilles "fotball" på kunstig dekke, inne i en overvokst håndballarena, der det spilles kjærringhåndball-musikk ved scoringer.

      Ser gjerne at noen tar et sleiveutspark i skrittet på den feige f...a Feigur Fall Snublarsson også. Det kommer ikke til å gjøre vondt, for den filmende smørbukken mangler komplett baller.

      Uuuuuh, som jeg savner Heidar Helgusson. Der var en spiller som visste nøyaktig hvordan sosialt avskum og andre rejects fra Bærum skulle behandles. Måtte Stefan Gislason fylle hans enorme fotspor på Åråsen og - skinne strålende - på sine egne vilkår.
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • KEBABavSVIN
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 594

        #63
        Jeg ville blitt veldig overrasket om Gislason ble kastet rett inn i det mot Stabæk.
        Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.

        Kommentar

        • Kanariz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 2507

          #64
          Opprinnelig skrevet av KEBABavSVIN
          Jeg ville blitt veldig overrasket om Gislason ble kastet rett inn i det mot Stabæk.
          Jeg prøver meg på det motsatte og sier at jeg blir overrasket om han ikke starter.

          Kommentar

          • Johnny Sack
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jun 2007
            • 127

            #65
            Han og Nosa inn sentralt på søndag...det kan bli krutt faktisk!

            Kommentar

            • Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

              #66
              Håper vi får se en slags diamant på midten med nosa litt bak spissene og stefan litt foran forsvaret som en def midtbane. Krysser fingra og ber til Tom Lund om at Stefan starter :=)

              Kommentar

              • Ballen
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • May 2004
                • 227

                #67
                tipper vi får se gislason og søgård sentralt og nosa på venstre desverre. Bolly blir sikkert ikke "klar" og vi satser mer på å ødelegge for stabæk enn å angripe. Håper vi får se Gislason og Nosa sentralt etterhvert, tror de kan utfylle hverandre på en god måte.

                Kommentar

                • Kanariz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2005
                  • 2507

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Ballen
                  tipper vi får se gislason og søgård sentralt og nosa på venstre desverre. Bolly blir sikkert ikke "klar" og vi satser mer på å ødelegge for stabæk enn å angripe. Håper vi får se Gislason og Nosa sentralt etterhvert, tror de kan utfylle hverandre på en god måte.
                  Ja hadde jo vært typisk. Typisk Berg og sette folk på de plassene de egentlig ikke skal være. Håper ikke Berg spiller sjakk....

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #69
                    Enkelte klarer virkelig ikke å se noe som helst positivt i noe....
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av xeR
                      Enkelte klarer virkelig ikke å se noe som helst positivt i noe....
                      Hehe, sant nok det, men det tar ikke vekk poenget i det som sies. Svært nærliggende å tro at det er akkurat dette Berg vil gjøre.

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Hehe, sant nok det, men det tar ikke vekk poenget i det som sies. Svært nærliggende å tro at det er akkurat dette Berg vil gjøre.
                        Jeg foretrekker å være happy for at vi på så kort tid etter Sekour sin skade klarte å hente en erstatter som er god. Om Berg vurderer det slik at Espen og Gislason på midten med Nosa på venstre er det beste alternativet så kan jeg fint leve med det. Selv har jeg mest trua på at Nico går inn og erstatter Bolly. Nico har blitt brukt såpass mye i oppkjøringa at jeg klarer ikke å tro annet enn at Henning vurderer han som en klar backup på venstrekanten.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • Rovfugl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 3672

                          #72
                          jaja...... så begynner faenskapet igjen, måneder med frustrasjon, hjerteklapp, glede, sorg, engasjement og alt det andre som følger med. Spesielt mye av frustrasjon, sorg, hjerteinnfarkt og and former for bekymringer følger med når man heier på LSK, i alle fall de siste årene for min del :-)

                          Men herregud som man ser frem til at klubben skal gjøre det bra, hvert år håper man at NÅ blir det bedre tider........ men i år har jeg ikke de helt store forventningene, synes liksom laget ikke har gode nok spillere. Men det er jo bare min personlige mening, heldigvis :-)

                          Mot Stabæk BØR laget heve seg mange hakk fra treningskampene i det siste. spillerne må roe seg ned med ball, ikke stresse seg bort, huske markeringer i eget felt i stedet for at alle kun fokuserer på ballen ( som vi har en tendens til å gjøre) det må jobbes knallhardt, som om det var en championsleague finale, er viktig at vi vinner første kampen og kansje får en god start på sesongen. Noe som kan gi laget en positiv start dem kan jobbe videre på. Vi må ikke komme inn i en negativ trend fra starten av!

                          ujah scorer 2 lekre mål, spørs bare hvor tett vi klarer å holde eget mål :-)
                          DØ FOR FUGLA!!!
                          http://www.fluefiskebloggen.no
                          LSK er min religion
                          Ujah er min gud

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Kanariz
                            Håper vi får se en slags diamant på midten med nosa litt bak spissene og stefan litt foran forsvaret som en def midtbane. Krysser fingra og ber til Tom Lund om at Stefan starter :=)
                            Du ber altså til Gud? Legg inn et par ord til tre poeng for oss rett-troende og at hallen raser ned over hodet på the infidels fra Bærum da. Det var jo nokså nære i vinter...
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                              men i år har jeg ikke de helt store forventningene, synes liksom laget ikke har gode nok spillere.
                              Jeg ser ikke helt hvordan vi skal ha dårligere spillermateriale enn i fjor i hvertfall. Det har gått ut en del middelmådige spillere som på ingen måte sto for de störste prestasjonene i fjor. Bortsett fra Tarik. LSK med og uten ham i fjor viste at en enkelt spiller kan väre forskjellen mellom medaljestrid og nedre halvdel.

                              I år har vi fått inn en klassespiller i kanskje banens viktigste posisjon. I tillegg kan det se ut til at Knudtzon og Bolly er klare til å fylle det tomrommet som Tarik etterlatte seg på kant. Bortsett fra Bollys siste 4-5 kamper i fjor, så var Tarik den eneste kantspilleren som leverte i 2010. Nosa fikk noen kamper der og selv om han ikke var dårlig i posisjonen, så blir han aldrig noen kantspiller.

                              Nå stiller vi til start med to kantspillere som har sett vasse ut i oppkjöringen og en sulten Nicolay i bakhånd. Solberg ser veldig lovende ut og er såpass allsidig at han kan fylle flere posisjoner. Mye forlangt å tro at han skal dominere i år, men jeg har god tro på at han kommer til å ta for seg når han får sjansen, selv om det er naturlig at han vil svinge litt. Bolly og Knudtzon har levert såpass stabilt godt i vinter, at jeg forventer meg det samme når alvoret drar i gang.

                              Jeg er utrolig fornöyd med at vi fikk inn Gislason når Sekour gikk flöyten, og på kort sikt er jeg sikker på at vi er tjent med det byttet. Samtidig er ikke Gislason noen olding (31) og kan ha potensialet til å bli en nökkelspiller på Åråsen i årene fremover. Gull spillertype i et lag fylt til randen med guttunger. Jeg håper det finnes rom for å beholde både han og Sekour, da Nosa ikke kommer til å väre her for alltid og begge er bedre enn alle andre alternativer vi har i troppen. Så vidt meg bekjent har vi heller ikke noen juniorer som anses som krystallklare valg for fremtiden på sentral midt.

                              Med andre ord synes jeg spillermaterialet ser klart bedre ut i år enn i fjor, selv om jeg også ble nedslått av Odd-kampen. Likefullt skal vi huske på at vi har hatt en god periode för det. Komfortabel seier mot Strömmen, samtidig som vi gjorde tre gode kamper mot gode motstandere för det (söpla, Dnipro, Rubin) uten at resultat tavla imponerte veldig. Odd kampen gikk også uten toppscoreren vår, uten Bolly, og mer eller mindre uten Sekour. Et redusert mannskap, pluss en skade som tvang oss til å legge om og i så måte tulle til alt man forberedte seg på i inngangen til kampen. Det unnskylder derimot ikke den patetiske innsatsen visse spillere oppviste, og der må trenerteamet ta grep for å forhindre den slags i fremtiden.

                              Sett i forhold til motstandere, så er det ikke veldig mange som ser särlig styrkede ut för årets sesong. Snarere tvert i mot.

                              Aalesund- Ribbet for en veletablert sentrallinje.

                              Brann- Står nakne igjen etter vinterens spillerflukt.

                              Haugesund- Ser styrkede ut på spillerfronten, men kommer nok å få en vanskeligere sesong i år, uansett.

                              Molde- Har hentet en del, men etter min mening har de ikke hentet noen som matcher spillere som allerede finnes i troppen. Mye penger på stallfyll og potensiale.

                              Odd- Mistet både Kovacs og Bentley

                              Bart- Veldig svekket i forhold til i fjor.

                              Stabäk- Mistet både Nannskog, Höiland og Stenvoll. Erstattet med en del no names.

                              Start- Mer eller mindre like sterk tropp som i fjor. Avhengig av at nye spillere faktisk slår til.

                              Godset- Mistet Riddez og Morisson og erstattet med til dels spennende spillere. Ser dog ikke helt hvem som skal fylle skoene til de to förstnevnte.

                              Tromsö- Mistet Mourad, Knarvik og Kayke. Inn kommer kjeksen Nyström og Mos. I tillegg har de hentet Reggis på lån, men stopperplassene til Tromsö har ikke värt noe problem.

                              Viking- Fillo, Steenslid og Ödegård forsvunnet. Inn med Knarvik, Säternes og Björdal. Björdal for Steenslid er et bra bytte, men ellers svekket.

                              Söpla- Forsterket, men avhengig av at Kone friskner til og leverer.

                              Med andre ord, ser jeg veldig få lag her som faktisk har blitt bedre, med hensyn til spillermaterialet. Andre faktorer spiller selvfölgelig også inn.

                              Vi? I forhold til overganger så ser vi kanskje ikke veldig forsterket ut, men vi har en gjeng med veldig talentfulle spillere som har fått TL erfaring gjennom et par år og bör ta ytterlige steg i år. Först og fremst Ringstad og Bolly, men også Ruben og Fredrik. I tillegg ser Erling ut til å ha funnet seg godt til rette, og blir som en ny spiller å regne. Igjen; Nico ser ut til å holde bra nivå. I tillegg bör Ujah, Nosa og BBS ta ytterligere steg. Spesiellt de to sistnevnte har masse å gå på, og bör realistisk sett begynne å levere stabilt gode prestasjoner i löpet av 2011. Av de vi har mistet, så er det vel egentlig bare Kiko som fikk noe särlig spilletid. Inn for han har vi fått Gisse, og forhåpentligvis får vi se mer til Sekour i löpet av hösten. Dahm lar seg lett erstatte av en frisk Pål Steffen.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7080

                                #75
                                Ser at Dagbladet tipper oss på nedrykk, i likhet med bl.a. Stabæk Support og en annen kilde jeg ikke husker i farta. Vi er allment tippet blant de nederste fire-fem lagene, og det kan slå begge veier, i og med vår nokså tøffe seriestart.

                                En noenlunde start i de fire første kampene kan gi spillerne faenivoldskheten til å bevise at kritikerne tar feil, men hva skjer hvis vi står med 0-0-4 etter åpningskampene? Da går iallfall jeg på H&M for å kjøpe noen nye sett med boksershorts...
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • Håkon Henriksen
                                  Administrator
                                  • Nov 2003
                                  • 6411

                                  #76
                                  Enten så vinner vi en knepen 0-1 seier, eller så taper vi 3-0...
                                  Håkon Henriksen
                                  -
                                  Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                  -
                                  ALT FOR FUGLA

                                  Kommentar

                                  • fjacob82
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 1507

                                    #77
                                    Tross stor skuffelse og generelt sett mye negative oppslag, samt at vi er tippet langt nede på tabellen, tilogmed på nedrykk hos enkelte, så begynner den sedvanlige trua på laget å komme. Merker at spenningen og gleden ved å se fugla kommer igjen snikende på meg.
                                    Når troppen har fått satt seg skikkelig, og gutta fått noen gjennomkjøringer så blir vi veldig vanskelig å slå..det er jeg helt sikker på.

                                    Det blir en helvetes hard sesong, det må vi bare innse, men jeg tror vi klarer oss med god margin.

                                    Men mye avgjøres de første kampene. Men kommer vi oss sånn noenlunde helskinnet gjennom disse kampene så kan mye gjøres. Og ingenting er vel bedre enn å være underdogen og slå hard til nedenfra?
                                    Og første testen er altså Stabæk. Så og si umulig å tippe spør du meg. Gutta har sikkert mye å hevne og vise fra Odd kampen, og vil nok vise ekspertene at vi kan så mye mer enn det folk tror. Tror det kan bli uavgjort, men desverre er Stabæk favoritter...

                                    Satser på følgende startoppstilling dersom Bolly ikke starter:

                                    Logi
                                    Esset - Pedersen - Kippe - Eriksen
                                    Knudtzon - Gislason - Nosa - Ringstad
                                    BBS - Ujah

                                    Bra lag? Oh yes!!

                                    GUL MAKT!
                                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                    *Brasseberget*

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                      tilogmed på nedrykk hos enkelte,!
                                      Det var før gislason-signeringa.

                                      Kommentar

                                      • KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        En noenlunde start i de fire første kampene kan gi spillerne faenivoldskheten til å bevise at kritikerne tar feil, men hva skjer hvis vi står med 0-0-4 etter åpningskampene?
                                        Forhåndstips i sumpa er naturlig etter treningskampene, og det er sjeldent lave forventninger blant supporterne.

                                        Basert på fjorårsprestasjoner, unge spillere som har blitt ett år eldre mentalt og treningsmessig, og en stamme av spillere som har lært hverandre bedre å kjenne har jeg trua på en god sesong for Fugla. God i denne sammenhengen er at vi skal holde oss langt unna nedrykksstreken.

                                        Lave forventninger kan slå positivt ut. Skuldrene kan senkes når det ikke er forventa 3 poeng i alle matcher. Til og med 0-0-4 går an å snakke bort med særdeles tøff serieåpning - så sant vi ikke blir grisebanka.

                                        Derimot er det livsviktig at de interne kravene er høyere, og at klubben ikke narres til å tro at 10-12 plass er helt greit.

                                        OK, vi har ikke ressurser i kroner og øre, og det går vel strengt ikke an å juge på seg at vinnerkulturen sitter i veggene lenger. Men vi har mye fotballfaglig kompetanse i klubben, om vi ikke har rike onkler har vi i hvert fall en fetter eller to som kommer til å stille opp hvis det blir krise. Vi har et aktivt og støttende supportermiljø som vil støtte klubben i tykt og tynt (håper på mye tykt...).

                                        At vi ikke skulle få til ting som man fikser i Sarpsborg, Sogndal, Haugesund og Strømsgodset vil være en gåte.

                                        Hmmm. Dette var visst kamptråden. OK, da - gullstemning. ett poeng og trua på at dette kommer til å gå bra!
                                        Vidar Evje

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          #80
                                          Det beste er å slå unnenifra (jævla dårlig ord, men jeg tror dere skjønner hva jeg mener) og motbevise spådommer. Det har LSK all mulighet til nå!

                                          Kommentar

                                          Working...