Stabæk - Lillestrøm 20.03 kl 18:00 Telenor Arena

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    #81
    Opprinnelig skrevet av KFL109
    At vi ikke skulle få til ting som man fikser i Sarpsborg, Sogndal, Haugesund og Strømsgodset vil være en gåte.
    Helt enig. Eller Stabæk for den saks skyld. Det var hakke unna at de ble kasta ut av hallen og måtte spille enspretten på parkeringsplassen resten av sesongen.

    Jeg vil påstå at LSK er over middels hva totale ressurser angår:
    * Vi har en gnistrende stadion med skikkelig gress
    * Flotte treningsforhold
    * Kunnskapsrikt og lojalt publikum
    * Økonomiske støttespillere (ikke av de rikeste i landet, men bidrar tross alt)
    * Helt grei stall

    For egen del er det primært treneren som trekker ned. Men han teller riktignok mye.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #82
      Bare sånn for å avslutte spådommer i kamptråden;

      Vi har mista Kiko siden i fjor (og nå fått inn Gislason). Alle ungutta har fått et år til på baken. Bolly er lovende med mer selvtillit, samme gjelder Erling. Nico ankommet (venstrekant har vi mangla ei stund). Det er ingen grunn til at laget skal prestere dårligere enn i fjor.

      I gymsalen kan det slå alle veier, den som først tar skikkelig tak i kampen vil sannsynligvis vinne.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

        #83
        Opprinnelig skrevet av andersmm
        LSK med og uten ham i fjor viste at en enkelt spiller kan väre forskjellen mellom medaljestrid og nedre halvdel.
        Godt innlegg. Jeg mener vi er minst like sterke som i fjor, sannsynligvis bedre. Tarik hadde en svak innledning på sesongen i fjor. Den som tar kantplassen i år vil ikke prestere mye dårligere enn Tarik i begynnelsen av sesongen. Grunnen til at vi raknet er et større bilde, men holdningsproblemer og ulmende spillergruppe på grunn av "gnissing" mellom afrikanerne og de etablerte, tror jeg er en vel så viktig grunn. Stang ut-kamper som forsterket "oppgittheten" samtidig som kompisen til afrikanerbanden Ogure ikke fikk kontrakt, den neste.

        Det virker som problemene har blitt ryddet opp i, og vi starter med ny giv. Ikke minst at alle er klar over det i år, og fått en viktig erfaring - og dermed ventelig en utvikling - fra i fjor. I Gislason har vi fått en strateg på midtben, en spiller som kan heve spille vårt og "løfte" garderoben. Det kan gjøre flere mer stabile i prestasjonene, samtidig som de selv er klar over det og tipsene om nedrykk sannsynligvis vil gjøre at det går en "faen" igjennom flere. Gislason er en mye viktigere signering enn om vi hadde fått Tarik tilbake i vinter. På kanten har vi spillere som kan gjøre nesten en like god jobb i form.

        I fjor høst spilte vi blant annet fire svært gode kamper hjemme mot Aalesund, Start og Brann, og borte mot Enga. Det viser at laget også uten Tarik hadde svært mye inne, men vi leverte bare med kniven mot strupen. Sjelden jeg har sett en så glitrende bortekamp mot enga bli fulgt opp med mer katastrofespill enn mot Molde fem dager etterpå. Forhåpentligvis hadde det mest med tabellsituasjonen å gjøre, og vi leverer igjen når alvoret starter og vi "er med" i tabellen igjen. Men klarer ikke Berg å løse problemene som etter sigende var i spillerstallen i fjor og få dem til å levere på sitt maksnivået hele tiden, som vi vet de kan, er det grunn til å stille spørsmålstegn om den øverste sjefen.

        Håper vi får en ny entusiasme når det står om poeng og når Gislason har signert. Jeg tror det ikke skal så voldsomt mye mer til. Tror iallfall forsvaret til Stabæk passer Ujah og Bergmann bra. Haris kommer garantert på etterskudd mot dem, og resten av fireren mangler aggressivitet. Så gjenstår det for oss å være kompakte bakover. Tror dette kan bli en sjanserik kamp.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #84
          Opprinnelig skrevet av Canário
          Godt innlegg. Jeg mener vi er minst like sterke som i fjor, sannsynligvis bedre. Tarik hadde en svak innledning på sesongen i fjor. Den som tar kantplassen i år vil ikke prestere mye dårligere enn Tarik i begynnelsen av sesongen.
          Tarik ble plassert i en posisjon han ikke hørte hjemme i, til "lagets beste" utrolig nok. Det var ikke akkurat bare folk på dette forumet som ikke forsto hva LSK drev med. Med Tarik endelig over på høyrekanten vokste hele laget, vi spilte en stakket stund best fotball i landet. Moralen er at man ikke behandler klassespillere som kveg!

          Det samme gjelder Gislason, dyrk ham i hans favorittposisjon!

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #85
            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Tarik ble plassert i en posisjon han ikke hørte hjemme i, til "lagets beste" utrolig nok. Det var ikke akkurat bare folk på dette forumet som ikke forsto hva LSK drev med. Med Tarik endelig over på høyrekanten vokste hele laget, vi spilte en stakket stund best fotball i landet. Moralen er at man ikke behandler klassespillere som kveg!

            Det samme gjelder Gislason, dyrk ham i hans favorittposisjon!
            Tror ikke det hadde så mye å si at Tarik spilte på høyre eller venstre. Jeg mener formstigningen skyldes at han gradvis spilte seg i kampform. Han kom hit ute av kampform og trengte de første kampene til å spille seg inn.

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #86
              Opprinnelig skrevet av KFL41
              Tror ikke det hadde så mye å si at Tarik spilte på høyre eller venstre. Jeg mener formstigningen skyldes at han gradvis spilte seg i kampform. Han kom hit ute av kampform og trengte de første kampene til å spille seg inn.
              Kunne ikke vært mer enig. Synes det er utrolig at det er mulig å se verden så svart/hvitt som enkelte her inne gjør. En av grunnene til at Tarik spilte på venstre, var dessuten for å linke ham opp med Nosa mest mulig. Den linket gnistret virkelig i et par av treningskampene. Jeg har absolutt ingenting å utsette på Bergs bruk av Tarik. Tarik er en typisk vandre-/innoverkant, så det har nok svært lite å si hvilken side han spiller på.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #87
                Opprinnelig skrevet av KFL41
                Han kom hit ute av kampform og trengte de første kampene til å spille seg inn.
                De første kampene? Han spilte over halvparten av de fjorten kampene han hadde på venstrekanten. Og hvorfor spilte vi i så fall ham ikke i form i posisjonen der han hadde best forutsetninger for å lykkes?

                Det kostet oss poeng, det er ihvertfall ikke jeg i tvil om. I en så jevn liga må man utnytte spillerne med spissferdigheter, de få som kan vippe en kamp aleine.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Lars
                  Kunne ikke vært mer enig. Synes det er utrolig at det er mulig å se verden så svart/hvitt som enkelte her inne gjør. En av grunnene til at Tarik spilte på venstre, var dessuten for å linke ham opp med Nosa mest mulig. Den linket gnistret virkelig i et par av treningskampene. Jeg har absolutt ingenting å utsette på Bergs bruk av Tarik. Tarik er en typisk vandre-/innoverkant, så det har nok svært lite å si hvilken side han spiller på.
                  Svart/Hvitt? Se på fasiten, husker du ikke diskusjonene som gikk på hvorfor Tarik spilte på venstra? Tarik måtte tross alt til LSK for å bli plassert der. Rimelig drøyt å ymte om snever tankegang når man vet hvilken avslutning Tarik hadde på oppholdet her. Og når Tarik ble flyttet fant man jo også ut at Nosa kunne brukes i andre roller på en bedre måte. Som ikke akkurat var den samme suksessen når han var borte. Det er liksom litt for mye til og kun peke på tilfeldigheter og form.

                  Bruk gjerne argumenter for dine egne synspunkter, men spar deg for de overbærende kommentarene.

                  Kommentar

                  • ragnarrock
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 937

                    #89
                    nei....nå starter jo dette igjen..nå kan jeg ikke være en stytete jævel mere, må igjen bli han slitsomt positive som støtter alt som er svart, alt som er gul, alt som er fugl. Vil gjerne beklage nettop det i forkant.
                    ses på søndag

                    eLSKe
                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                    -RagnarRock-

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #90
                      Sparta slår Molde i noe som lignet mer enn litt på premieren vår i havdypet i fjor. 0-3 og motstanderens keeper som banens beste. Æsj, vi er så vanvittig avhengige av en god start i år!

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Den oppvakte leser vil dermed lett kunne gjette seg til de elleve som trolig starter i gymsalen i morra....
                        Det kan den oppvakte leser beklageligvis. Hvilke plasser de spiller på er det derimot verre med.

                        Husker du for eksempel hjemme mot Molde i 2009? Jeg tipper vi brått kan se Søgård på venstre back eller venstre kant i morgen.

                        "Feil spiller - feil plass" er jo en klassiker under Berg.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #92
                          Seriøst, Benny. Du har mast om Ringstad på venstre kant i evigheter...?

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            #93
                            Æsj, da må vi pine oss igjennom enda en kamp med Søgård som bambi på glattisen mot Norges mest ballsikre lag

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #94
                              Gislason starter mest sannsynlig ikke i morra. Har vi fått inn en 2011-versjon av Tam?

                              Kommentar

                              • HolterKanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 1603

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Gislason starter mest sannsynlig ikke i morra. Har vi fått inn en 2011-versjon av Tam?
                                Hadde vel vært litt feil ovenfor Espen om han kom inn, trente 2 ganger og var på førsteelveren med en gang? Er greit å la Espen starte, så kan heller Gislason komme inn i andre...
                                ***Større baller enn vett***

                                Kommentar

                                • Fridtjof
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2005
                                  • 2120

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Gislason starter mest sannsynlig ikke i morra. Har vi fått inn en 2011-versjon av Tam?
                                  Dette begynner å bli krampaktig.

                                  Det kan være flere årsaker til dette. Uten at alle mulighetene trenger å være gyldige, ser jeg for meg at treningsgrunnlag, medspilleres relasjoner, taktikk, et ønske om å skape trygghet for spillerne samt en vurdering av motstandernes sentrale midtbanespillere kan ha vært med i en vurdering.
                                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                    Hadde vel vært litt feil ovenfor Espen om han kom inn, trente 2 ganger og var på førsteelveren med en gang? Er greit å la Espen starte, så kan heller Gislason komme inn i andre...
                                    Da kan det allerede være for seint. Jeg noterer meg bare at en kamprusten Fellahs geniale stikker ser ut til å bli tunga på vektskåla for søpla borte mot Viking. Søgård vil få mer enn nok med å treffe på støttepasningene sine, på toppen av alt annet et vått kunstgress gir ham av problemer.

                                    Og der var det to og spikern i kista for Viking, ja.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                      Dette begynner å bli krampaktig.

                                      Det kan være flere årsaker til dette. Uten at alle mulighetene trenger å være gyldige, ser jeg for meg at treningsgrunnlag, medspilleres relasjoner, taktikk, et ønske om å skape trygghet for spillerne samt en vurdering av motstandernes sentrale midtbanespillere kan ha vært med i en vurdering.
                                      Etter alle solemerker er det snakk om manglende kampform blandet med et diffust motiv om å bevare en såkalt fred i spillergruppa. Jeg vil bare ha poeng jeg, mot et lag vi sjelden spiller jevnt med, ihvertfall ikke i gymsalen.

                                      Jeg ser heller en kamprusten Gislason enn en Søgård med tupp og mæl som ikke kan annet enn å gjøre seg klar for neste bølge imot.

                                      Kommentar

                                      • Fridtjof
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2005
                                        • 2120

                                        #99
                                        ...og det er helt greit, du har lov til det. Men, å trekke paralleller til Tam, og den Berg-kritikken som følger med det, uten at du i det hele tatt virker interessert i å reflektere over årsakene til at Berg velger Søgård, blir for dumt.

                                        Pick your battles.
                                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                        Kommentar

                                        • erikh
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2008
                                          • 443

                                          uansett merkelig at bolly er med å trener tilsynelatende for fullt, men allikevel ikke benyttes. fryktelig spent på morgendagen kjenner jeg

                                          Kommentar

                                          Working...