2011's svar på Sandefjord 2010 blir LSK?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GulMakt
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Apr 2005
    • 115

Opprinnelig skrevet av Kanariz
    Jeg vil det ikke, men må nok innse at lsk er og blir et bånnlag, og det ser bare mørkere og mørkere ut. Jeg tror ikke vi rykker ned, men LSK skal være blandt de 4 store i Norge, ikke krangle om nedrykksplass.
    Vi har vært et lag som har kjempa i bunnen de siste årene, og det er godt mulig vi vil være et bunnlag i år også, men du trenger ikke å innse at vi er og blir et bånnlag. Det snur fort i fotballen, og det er noe mange i denne tråden ser ut til å glemme.

I fjor snudde det fra bra til elendig, og Tarik var ikke eneste grunnen til dette. Året før snudde det fra forferdelig til bedre, og det kan fort skje i år også.

La oss ikke grave oss ned før serien har starta, det hjelper verken oss eller spellera.

Bortsett fra det er jeg enig i at store deler av sesongoppkjøringa har vært dårlig, og jeg er ikke veldig optimistisk, men jeg velger å ha trua. Ikke på topp 4 riktignok, men om noen år er det ikke umulig. Ingenting er umulig.

Kommentar

• OppsalKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2008
      • 1881

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Like mye guts som ham?? Han går jo ikke foran på innsats heller, og har ikke gjort det siden Tam forsvant! Er drittlei at Søgård får så mye gratis, en fuckings myte noen her inne klamrer seg til i desperat mangel på noe positivt, han holder ikke mål i lange baner! I går var han provoserende dårlig, fullstendig overspilt i alle spillets faser.
      Erm... Søgård får ingenting gratis av meg.

Han er ikke noe kreativ i det hele tatt. Ballføring er middels på det beste.

Men ingen er i nærheten av hans rekkevidde. Hvis det er en i LSK drakta som jeg ville som gå inn for en 50\50 ball så er det Søgård.

Gutten løper som en vilman og dekker bakrommet bedre enn mange som spiller på TL nivået.

Er jeg Norsk, så ønsker jeg han ikke i nærheten av landsdrakta. Er jeg fra Lillestrøm så ønsker jeg han med på midtbane, uansett hvor eller mot hvem vi spiller.
      Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3568

Diskusjonen rundt Søgård hører vel strengt tatt hjemme i spillertråden hans, om en er opprettet allerede.

Når det gjelder denne kampen, så føyer den seg inn i en rekke som jeg tror vi skal forberede oss fortsetter sesongen igjennom. Dårlige resultater mot Adecco-lag of gode resultater imot Rubin Kazan og søpla. Vi kommer til å være ujevne i år, og kan like gjerne ta RBK på Lerkendal og tape hjemme for Sogndal i samme uke.

Det beste vi kan gjøre er å la denne kampen forsvinne inn i historien og heller se frem til neste helg.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

Jeg fatter ikke hvorfor enkelte skal beskyttes så til de grader. Vi er LSK, for pokker. Klubben som kvittet seg med André Krogsæther noen måneder etter at han scoret fire mål i cupfinalen!
          Knurr...

Kommentar

• Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1646

Opprinnelig skrevet av Leif A
            Jeg fatter ikke hvorfor enkelte skal beskyttes så til de grader. Vi er LSK, for pokker. Klubben som kvittet seg med André Krogsæther noen måneder etter at han scoret fire mål i cupfinalen!
            Lillestrøm forsøkte å kvitte seg med Krogsæter etter at han hadde lagd 4 mål i cupfinalen i -85. Men såvidt jeg husker, ble det så mye bråk på grunn av dette, at klubben måtte krype til korset og signere en ny kontrakt med ham. Han avsluttet LSK-karrieren med seriemesterskap i 1986.

Kommentar

• Mikki Mifsud
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2005
              • 244

"2011's svar på Sandefjord 2010 blir LSK?"

Vi er LSK, vi holder ikke på med sånt.

Kommentar

• Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

Opprinnelig skrevet av Dole
                Lillestrøm forsøkte å kvitte seg med Krogsæter etter at han hadde lagd 4 mål i cupfinalen i -85. Men såvidt jeg husker, ble det så mye bråk på grunn av dette, at klubben måtte krype til korset og signere en ny kontrakt med ham. Han avsluttet LSK-karrieren med seriemesterskap i 1986.
                Du har sikkert rett i detaljene, men poenget er at LSK tidligere evnet å se når spillere ikke lenger ble ansett for å være gode nok. Uavhengig av den enkeltes tidligere bravader.
                Knurr...

Kommentar

• *46*

På tide at jeg som trådstarter forklarer litt foranledningen bak tråden. For det første var jeg jævlig skuffa over treningskampen - totalt håpløs kamp hvor man måtte lete godt etter lyspunkter mot et lag som etter min mening er en av kandidatene til å slite helt i bunnen i 2011.

Hvorfor den sammenlikningen med Sandefjord fra 2010? Nei - det har ikke noe med Grusom B sitt tips for 2010...

LSK får en knallhard start på 2011. Borte mot Stabæk blir ingen lek - det skal mye til at man sitter igjen med poeng i den kampen når man ser på hva laget har prestert i år. Brann hjemme blir ingen lek. Brann har null press på seg i år - mot normalt forventer alle at de skal bli å finne bunn i år og det tror jeg "kler dem godt". Så er det to tunge kamper borte mot henholdsvis Søpla og Bartene.

Står man med 0 eller 1 poeng etter de fire kampen, kommer støyen og usikkerheten. Både i media og i laget. Neste lag ut etter de fire først er hjemme mot Haugesund som i 2010 var et meget farlig lag og var et av de sterkeste lagene som spilte mot LSK på Åråsen i 2010. Kanskje man står med 0 eller 1 poeng etter 5 runder - da frykter jeg at man aldri noen sinne kommer seg opp på beina igjen i 2011 sesongen.

Muligens en tung start, man sleit med å få publikum på stadion i 2010 og med dårlige resultater blir det ikke lettere å få nye inn på stadion. Sandefjord hadde det jo nesten folketom i 2010...

Patrick Walker fikk ikke til undre med Sandefjord i 2010 og klarte ikke å prege laget i noen som helst måte. Samme vei synes jeg Henning Berg har tatt hvis man ser på de siste 15 kampene LSK har spilt (inkl serie og treningskampet).

LSK som Sandefjord - har begge få profiler og varierende kvalitet på spillerstallen. Dessverre... Mange likhetstrekk, men nok om Sandfjord og 2010. Understreker at jeg virkelig tar feil og kan dra opp denne tråden og bruke den som selvpining/underholdning andre advent's helga sammen med en pils.

Skal LSK lykkes i 2011 er de avhenig av at alle lykkes og at man drar nytte av iboende kvaliteter i troppen:
                  • Vi har Ujah. Han kan på tross av sin unge alder, snu en kamp på egenhånd bassert på rå vilje og eminent teknikk på tross av sin unge alder
                  • Vi har Kippe og Pedersen. To rolige, flotte fyrer som på sine beste dager er en av de klart beste stopperparene i TL pr d.d.
                  • Logi som på sine beste dager er meget god, men de må han ha oftere.
                  • Flere lovende unge spillere som må ta steget. Jeg føler at den første frukten er moden og er høsta ned fra treet i form av Bolly. Har en følelse av at Ringstad og Gabrielsen blir de neste som modnere og tar nivået, men ikke hvem av dem som trår fullt ut først.
                  • To spillere man kan si hva f*** man vil om - Sundgot og Søgård. Søgård er på sine beste dager en sinnsynkt plagsom type som motspiller. Han står på og han står på. Sundgot er en måljeger av rang, men ikke minst en viktig motivator og mentor på banen for de yngre spillerene. LSK er etter min mening faktisk avhengig av å ha han på banen i 2011 - det kan være den faktoren som for midtbane og angrep til å henge/jobbe sammen. Søgård tror jeg dessverre man ikke er så avhengig av, men man er avhengig av at han presses bakfra/konkuranse om plasse - da er han på sitt beste.
                  • Henning Berg må ta noen grep. Jeg synes å se liten fremgang og det går i det gamle. Tror han skal ta litt sjanser, for det er ikke så veldig mye å tape på det slik laget fremsto på fredag. Prøv Ruben på plassen til Søgård - det kan være en liten x-faktor som kan gjøre omveltninger og gi Søgård konkuranse så han for frem tenning.
                  • Tilskuere - viktig med støtte. Selv står jeg aldri å synger av diverse grunner, men jeg er der. Sitter på plassen min på SS. Folk må møte opp på kamp - det er faktisk en av puslebitene til suksess.
                  Sikkert alt for langt for de aller fleste og helt sikker banalt og latterlig for enkelte, men det er min mening og fra en "ufaglært" fyr som sitter og følger med. Er dog litt over befolkningssnittet ivrig... Her er i hvertfall min meninger, dog litt mildere enn hvis dem skulle stått på trykk 17.07 på fredag. Det er fortsatt håp hvis man prøver hardt nok!

Kommentar

• *46*

Jeg går ut i gangen og rekker lang, lang tunge til meg selv!

Kommentar

• OppsalKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2008
                      • 1881

Jeg skrev et langt innlegg i går om hva som må bedres her i LSK slik at vi ikke blir en 2011 version av Sandefjord (innlegget har blitt flettet inn på Stabæk vs LSK tråden)

Nemlig: At LSK ligger alt for langt bak av og til.
                      Misforståelse, mangel på tydelighet i sentrale midtbane
                      At andre lag kommer til å angripe oss på venstre siden
                      At vi kommer til å mangle en naturlig målgetter etter at Ujah blir solgt.

Vi vant 7-0 jo. Men disse "svakheter" var synlig mot Odd for ikke så lenge siden. Og i oppvarmingskamper. Og jeg er temmelig sikkert på at de vil synes mot andre lag i år.
                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Rovfugl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 3672

Opprinnelig skrevet av *46*
                        LSK får en knallhard start på 2011. Borte mot Stabæk blir ingen lek
                        vel....... i beg to differ
                        DØ FOR FUGLA!!!
                        http://www.fluefiskebloggen.no
                        LSK er min religion
                        Ujah er min gud

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                          vel....... i beg to differ
                          Hvem f*** hadde trodd at Telenor arena skulle fremstå som Hoppeloppeland?

Kommentar

• Rune
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2008
                            • 1229

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                            Jeg skrev et langt innlegg i går om hva som må bedres her i LSK slik at vi ikke blir en 2011 version av Sandefjord (innlegget har blitt flettet inn på Stabæk vs LSK tråden)

Nemlig: At LSK ligger alt for langt bak av og til.
                            Misforståelse, mangel på tydelighet i sentrale midtbane
                            At andre lag kommer til å angripe oss på venstre siden
                            At vi kommer til å mangle en naturlig målgetter etter at Ujah blir solgt.

Vi vant 7-0 jo. Men disse "svakheter" var synlig mot Odd for ikke så lenge siden. Og i oppvarmingskamper. Og jeg er temmelig sikkert på at de vil synes mot andre lag i år.
                            Godt innlegg i kamptråden, og jeg er delvis bekymret for det samme. Allikevel tror jeg, uten at mine konklusjoner er basert på en analyse i nærheten av din, at de punktene du nevner tildels kan løses.

De to første punktene blir bedre når Gislason kommer inn på laget. Han er rolig og konstruktiv med ballen. Det betyr at vi antagligvis ikke mister ballen like lett som vi gjorde i begynnelsen mot Stabæk. Samtidig ustrålere han en naturlig autoritet og tydelighet som går langt uten på Søgård. Det skal løse det andre punktet. Jeg tipper også at Nosa kommer til å blomstre enda mer ved siden av Gislason.

At venstresiden vår er defensivt svak er jeg ikke så bekymret for. Med Ringstad og Bolly på venstre tror jeg at de fleste lag får mer enn nok med å forsvare seg på sin egen høyreside.

Ujah forsvinner helt sikkert til sommeren. Jeg tipper TB og HB har erstatteren så godt som klar. Et salg av Ujah vil uansett bidra til sårt tiltrengt cash i kassa.

Rune

PS. Hvis dere lurer er jeg protesjen til Fridtjof i Lillestrøm -og forumsammenheng. Det er derfor han gir så mange tomler opp til innleggene mine. Takk, Fridtjof.
                            Last edited by Rune; 22.03.2011, 10:55.
                            "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

Ujah bør heller selges enn å gå ut kontrakten, klubbkassa sikler etter føde.

Det mest positive med gymsal opplevelsen er kanskje at gutta veit de kan, dette er noe de forhåpentligvis kan ta med seg uten å tro at ting nå går av seg selv. Kampen mot skarrelaget blir første test på om økt selvtillit hjelper og kampene før gymsalen har blitt spilt av et helt annet lag.

En ny tidsregning har startet.
                              Fugla mot nye høyder

Kommentar

• andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

Opprinnelig skrevet av mooph

Det mest positive med gymsal opplevelsen er kanskje at gutta veit de kan, dette er noe de forhåpentligvis kan ta med seg uten å tro at ting nå går av seg selv. Kampen mot skarrelaget blir første test på om økt selvtillit hjelper og kampene før gymsalen har blitt spilt av et helt annet lag.

Word! En sånn seier har to sider.

1) Selvtillit og spilleglede innad i laget får en ekstrem boost. Dette er key for ungguttas utvikling.

2) Motstandere har fått seg en psykologisk og taktisk tankevekker. En del lag kommer til å väre livredde for å satse for mye fremover og ta risikoer.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Hvem f*** hadde trodd at Telenor arena skulle fremstå som Hoppeloppeland?
                                  Petter Belsvik! Hvis du ser reportasjen med han forut for kampen ser man at han vet akkurat hva som skal gjøres for å vinne i gymshallen. Så den i forkant og etterkant og det er liten tvil om at han har full kontroll på hva som skal gjøres offensivt.

Har ikke sliverlight på jobben, men denne lenken bør virke: http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=2051
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• fjacob82
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 1509

Denne seieren ga nok såpass mye selvtillit, at det kan hjelpe oss mye fremover.

Skulle vi gå på en smell mot Brann, men spille bra ball, så tror jeg fortsatt selvtilliten er godt tilstede takket være åpningskampen. Nå vet gutta at de kan, uansett om man går på en kebab eller to..
                                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                    *Brasseberget*

Kommentar

• Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3501

Med seier mot Brann vil det være en positiv serieåpning selv om det skulle bli tap mot både vif og RBK borte. Poeng i de kampene vil være bonuspoeng ift budsjett, ressurser og forventninger.

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Opprinnelig skrevet av mooph

En ny tidsregning starter ikke før vi går utpå banen med mål om å styre kampen. Og dit er det fortsatt langt, bare å legge Belsviks pauseprat i gymsalen på minnet.

Kommentar

• *46*

Om 2011 starta bra, så ser sesongavslutningen mer ut som Sandefjord sin i 2010. Håpløst på banen, poengfangst tilnærmet lik null og lite folk på kamp. Forskjellen er at LSK fikk sanka inn en del poeng i starten av sesongen.

Kommentar

Working...