Kunstgress: Hvordan skal vi takle det?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

Kunstgress: Hvordan skal vi takle det?

Vi er så ekstremt ræva på kunstgress at jeg har ikke ord for det. Spesielt spillere som Søgård faller helt i gjennom med en gang det er plastikk som underlag.

Først og fremst så er ikke det noen unnskyldning for kampen i dag bl.a., men det er bekymringsverdig at vi ikke vinner kamper på kunstgressbaner mens vi har en helt annen uttelling på gress. Med LSK-Hallen burde spillerne være vant til det, men samtidig sliter vi alltid på kunstgress.

Hva skal vi gjøre?
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

Fotball er fotball, uansett om man spiller på parkett, asfalt eller kjönnshår. Begge lag har 11 spillere og samme regler gjelder alltid. Det vi må gjöre er å stille med spillere som har basisferdighetene i orden. Vi har jo en masse treninger på kunstgress i löpet av året, så kunstgresset i seg er ikke problemet. Problemet er at kunstgresset ikke er VÅRT. Godt gammeldags bortebane-kompleks. Visse av spillerne våre fremstår i blandt som Kjerringer. Fragile små kjerringer. Ta dere selv i nakken, hold fokus på spillet og gi alt.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• *46*

Jeg tror ikke kunstgress er den varsellampa som lyser mest om dagen.... Og det var ikke det som var problem nr 1 i dag. Men jeg er enig at det er betenkelig at man i 2010 tok så lite poeng på plast.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

Opprinnelig skrevet av *46*
        Jeg tror ikke kunstgress er den varsellampa som lyser mest om dagen.... Og det var ikke det som var problem nr 1 i dag. Men jeg er enig at det er betenkelig at man i 2010 tok så lite poeng på plast.
        Som nevnt i åpningsinnlegget har vi mange andre utfordringer i år, men det kan ikke være tilfeldig at vi tok 38 poeng på gress og 2 poeng på kunstgress i fjor. Noe må gjøres!

Kommentar

• sigurdsen
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 1825

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
          Som nevnt i åpningsinnlegget har vi mange andre utfordringer i år, men det kan ikke være tilfeldig at vi tok 38 poeng på gress og 2 poeng på kunstgress i fjor. Noe må gjøres!
          Noe av grunnen er vel at vi på hjemmebane har naturgress, naturlig å ta mer poeng hjemme..

Kommentar

• Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

Opprinnelig skrevet av sigurdsen
            Noe av grunnen er vel at vi på hjemmebane har naturgress, naturlig å ta mer poeng hjemme..
            Jeg kjøper ikke den. Laget trener jo for pokker på kunstgress hele vinteren igjennom!

Om det er noe som umiddelbart kan gjøres for å håpe på bedre uttelling, så må det eventuelt være å sette ut tilårskomne spillere som i en årrekke har vist at de ikke henger med på plast. Kanskje best å satse på unggutter som mer eller mindre har vokst opp på kunstgress? Pr i dag kan jeg ihvertfall ikke se at LSK har noe å tape på å prøve...
            Knurr...

Kommentar

• Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

Opprinnelig skrevet av Leif A
              Jeg kjøper ikke den. Laget trener jo for pokker på kunstgress hele vinteren igjennom!

Om det er noe som umiddelbart kan gjøres for å håpe på bedre uttelling, så må det eventuelt være å sette ut tilårskomne spillere som i en årrekke har vist at de ikke henger med på plast. Kanskje best å satse på unggutter som mer eller mindre har vokst opp på kunstgress? Pr i dag kan jeg ihvertfall ikke se at LSK har noe å tape på å prøve...
              Det er hvertfall ikke "gamlinga" sitt sterkeste kort det derre kunstgresset..
              Tipper det går for fort for de eldste!

Kommentar

• xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

Opprinnelig skrevet av Folke
                Det er hvertfall ikke "gamlinga" sitt sterkeste kort det derre kunstgresset..
                Tipper det går for fort for de eldste!
                Alder er ett pissargument for å gjøre det dårlig på kunstgress. Odd spilte med en på 35, en på 36 og to på 37 år...
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

Opprinnelig skrevet av xeR
                  Alder er ett pissargument for å gjøre det dårlig på kunstgress. Odd spilte med en på 35, en på 36 og to på 37 år...
                  Ja mulig gamlinga på Odd behersker det bedre enn stammen i laget vårt gjør da?!! I og med at de vant lekende lett er det mye som tyder på det.

Kommentar

• Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

Alder i seg selv er ikke et argument. Men når du kombinerer alder med en lang rekke dårlige prestasjoner på kunstgress har du et argument.
                    På LSK er det vel spesielt én spiller som utmerker seg negativt.
                    Knurr...

Kommentar

• xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

Opprinnelig skrevet av Leif A
                      Alder i seg selv er ikke et argument. Men når du kombinerer alder med en lang rekke dårlige prestasjoner på kunstgress har du et argument.
                      På LSK er det vel spesielt én spiller som utmerker seg negativt.
                      Kan det være at det rett og slett det er måten vi spiller ball på som ikke egner seg på kunstgress. Vi har ett lag som besitter mye god fart, men alikevel så fremstår vi som temposvake. Mulig vi blir avslørt på det i enda større grad på kunstgress mot lag som spiller fast på kunstgress? Resultatmessig kom våre to kanskje beste kamper hittil iår på naturgress på La Manga. Det er mye som kan være årsaken, jeg vet ikke hva. Men det fremstår som tydelig at vi har fått ett slags kunstgresskompleks.

Kommentar

• Hexaphim
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 2819

Kan det være at det rett og slett det er måten vi spiller ball på som ikke egner seg på kunstgress. Vi har ett lag som besitter mye god fart, men alikevel så fremstår vi som temposvake. Mulig vi blir avslørt på det i enda større grad på kunstgress mot lag som spiller fast på kunstgress? Resultatmessig kom våre to kanskje beste kamper hittil iår på naturgress på La Manga. Det er mye som kan være årsaken, jeg vet ikke hva. Men det fremstår som tydelig at vi har fått ett slags kunstgresskompleks.
                        Hvilken måte spiller vi egentlig ball på?

Kommentar

• xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                          Hvilken måte spiller vi egentlig ball på?
                          Alt for mange touch og for lite tempo. Dessuten fører dårlig bevegelse på topp til alt for mange pasninger som ikke går i retning mål.

Kommentar

• Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

For meg virker det som selvtilliten i laget er det største problemet. Vi spiller fullstendig uten selvtilllit. Det har vi gjort i lang tid, og det bedrer seg ikke. Ingen tro på å vinne, og dermed blir det mye halvgjort hele veien. Man sitter med følelsen av at flere spiller av plikt og ikke av glede og vinnervilje. Det ser ut som vi mistrives stort med å ha ballen i laget. Dermed kommer det også få gode initiativ, og grunnspillet blir ræva. Det hele blir et lag som ikke henger sammen overhodet, og bare leverer i øyeblikk.

Berg har garantert en spilleplan, men når man er inne i en dårlig trend med svak selvtillit stopper initiativene opp og man spiller på første løsning istedenfor den beste. Litt handlingslammet spill. Det så vi i fjor og ser det igjen. Mange unge spillere er bare en forsterkende effekt. Det er vel bare Pedersen og Nosa som til tider har litt trygghet og ro til å ikke spille på den første de ser, men også Nosa spilte seg svakere sammen med laget. Det må være forferdelig å være LSK-spiller i 2.omgang - ingen å spille på og ingen som virker å ha troen på de de driver med. Vi stresser med å skape noe, stresser med ballen i beina og stresser med å blir kvitt den. Ingen ro og sikkerhet bunn, som henger nøye sammen med den flyten og marginene vi sårt er ute etter.

Spørsmålet blir hvordan Berg skal få selvtillit til laget, og om han overhodet kan klare det? Hvordan skal han bringe inn en helt ny entusiasme og innsatsvilje i troppen?

Det fine er om han makter å få spillerne til å få godfølesen igjen: Da kan det fort løsne, mange initiativ komme, flyten i spillet komme og flere vil vise seg som de ekstremt talentfulle spillerne de er. Håper bare de finner den x-faktoren, og spillere som Ujah og Bolly fortsatt har den. Da kan det fort blir en 2001-lignende sesong der det plutselig og uventa klaffer.

Kommentar

• andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

I 2009 var ikke kunstgress noe issue for oss. Tvert i mot http://vgd.no/sport/fotball-norsk/te...essligaen-2009
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

Kan noen vennligst slette tråden

Kult at vi har tatt mer poeng på plast en vi gjorde i hele fjor allerede.

Kommentar

• Superstefan
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 2180

Hvis jeg ikke ser helt feil har vi vell scoret like mye mål i år som på kunstgress i hele fjor også?

Godset(4),stabæk(1),tromsø(0),Ålesund(0),Odd(1) og Sandefjord(1)
                                  Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• *46*

50 % flere poeng på kunstgress hittil i år enn i hele 2010

Kommentar

• HolterKanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 1603

Svar til trådstarter

Sånn skal vi takle kunstgress ;-)

Fortsett å sveve på lykkerusen kjære medfugler. Gleder meg til fortsettelsen.
                                      ***Større baller enn vett***

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                        Sånn skal vi takle kunstgress ;-)

Fortsett å sveve på lykkerusen kjære medfugler. Gleder meg til fortsettelsen.
                                        Traff ganske bra med "suit up" tråden så kan leve med denne blemma

Kommentar

Working...