LSK 2 Sesongen 2011
Collapse
X
-
-
Kommentar
-
Erling ments selv at han skåret 2 mål . Nico skåret 2, de var usikker på hvem som skåret det femte målet.Årets supporter 2010!!
LSKs mål: 0-1 Nicolay Solberg, 0-2 Joachim Osvold, 0-3 Erling Knudtzon, 1-4 Solberg, 1-5 Knudtzon.
Sjanser: Ca. 5-8
Tilskuere: Ca. 150, kanskje 30-40 med LSK-sympatier.
LSKs lag (4-4-2):
Alexander Nadj
Anders Grøndahl - Pål Steffen Andresen - Marius Amundsen - Steffen Hjelmtvedt
Erling Knudtzon - Ruben Gabrielsen - Fredrik Witzøe - Nicolay Solberg
Markus Furseth - Joachim Osvold
Innbyttere: Shina Babajide for Joachim Osvold, Simen Rustadbakken for Steffen Hjelmtvedt (Ruben ned, Marius ut på venstre og Simen sentralt) og Christian Bjerkenes for Markus Furseth.
Kort kampreferat:
Grorud åpner kampen klart best, med et par enorme sjanser det første kvarteret. LSK er heldige som ikke ligger under. Etter 16-17 minutter slår Anders Grøndahl et glimrende innlegg, LSK har masse folk i boks, og Nico Solberg header ballen i lengste kryss. Litt senere slår Knudtzon en bra bakromsball mot Joachim Osvold (som alltid timer løpene sine glimrende), og i kamp med to Grorud-spillere får han tak i ballen, drar seg mot venstre, og setter ballen i hjørnet med yttersiden av høyrefoten. Deretter er det Knudtzons tur: Han mottar ballen fra venstre, kommer i høy fart inn i boksen, lurer Grorud-spilleren med en lynrask tofotsdragning og hamrer ballen i nettet med venstre. 3-0-ledelse til pause etter 3-3 i store sjanser - ekstremt effektivt.
I andre omgang reduserer Grorud på et godt skudd, før Pål Steffen feller en Grorud-spiller på vei gjennom. Steffi er heldig som slipper med gult, og LSK er ditto heldige med at dommeren mener at forseelsen skjedde utenfor straffefeltet (mulig å se fra min vinkel). Frisparket går i muren. Grorud kjører på for å få 2-3, men i stedet er det LSK som går opp i 4-1 på et godt vristskudd nede i høyre hjørne fra Nico Solberg. Spikeren i kista blir satt av Erling Knudtzon, som drar seg inn i banen og skyter i samme hjørne som Nico, og som i første omgang, gjør han det med venstra.
Av A-lagsspillerne leverer Erling og Nico bra, med to mål hver og generelt bra innsats. Ruben klarer seg greit, Steffi roter litt mye med kula og Nadj har som vanlig et par blemmer. Spesielt ille var det hvordan han glapp et enkelt skudd ut i stanga, og var heldig med at ballen gikk tilbake i fanget hans og ikke i mål. Av de yngre var det generelt mye bra. Grøndahl løfter seg veldig fra debutkampen. Kliner til i duellene og får en assist til Nico. Fredrik Witzøe viser at han er best sentralt i banen, gjør en del fine ting. Osvold beveger seg smart, både i bakrom og i boks. Skikkelig goalgetter. Markus Furseth er et kjempetalent og landslagsspiller i 94-klassen, men han blir ifølge mine kilder brukt feil. Han er visst mye bedre sentralt på midten, gjerne i en defensiv rolle. Han spiller indreløper i 4-3-3 på landslaget. Av innbytterne synes jeg Rustadbakken gjør det beste innhoppet, selv om hans innhopp var det korteste. Nylig tilbake fra skade? Han har guts i duellene, bra ballbehandling og dirigerer de andre gutta bra (i likhet med Witzøe).Kommentar
-
Hehe, du skulle vært på forrige kamp, på Grefsen stadion. Der var det 15 tilskuere (ca. 150 nå), og bare jeg og 3-4 av foreldrene til spillerne holdt med LSK (nå tipper jeg på 30-40 LSK-folk, inkl. Henning Berg, for de som måtte lure på om han var der).Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Det ble 0-0 til slutt etter LSK spilte en god stund med 10 mann. Vil si at hvis noen fortjente å vinne måtte det være Røa.
Nico kom for seint inn i en takling og fikk sitt andre gule. Ble også skadet i taklingen og kunne uansett ikke fortsette kampen. Skaden så ganske alvorlig ut da han ble liggende med store smerter. Det ble raskt varslet bytte etter det medisinske støtteapperatet kjente på leggen/ankelen til Nico. Bytte lot seg ikke gjøre da dommeren viste gult og rødt da Nico omsider kom seg opp på beina.
Fra A-laget spilte Ringstad, Bassey og Nico. PSA var ikke å se. Ringstad starta bra med mange fine raid. Ble etter hvert litt mange mislykka raid men alt i alt en bra kamp. Han var ihvertfall virkelig på hugget og prøvde.
Nico synes jeg ikke gjorde noe spesielt ut av seg og ble som sagt skadet og vist ut. Håper ikke skaden var så alvorlig som den kunne se ut som.
Så var det "Bassey" da. Vanskelig å si etter å ha sett en kamp i 3.div. Men synes han var Fuglas beste og det er ingen tvil om at det er mye fotball i den gutten. Ser ut til å være en litt allrounder på midtbanen. Mener med det at han er bra både deffensivt og offensivt. Jobber bra, vinner den del dueller, fint driv med ball og så ut som han har et bra skudd. Prøvde ihvertfall noen skudd men ble blokkert. Han er flink til å få med seg ballen og hadde et par virkelig bra raid. Når han satte fart så det ut som det var vanskelig å ta fra han ballen. Så ingen reine løpsdueller så vanskelig å si om han er så lynhurtig som har blitt nevnt. Men ingen som helst tvil om at han er hurtig. Oppsummerer med at jeg tror han kan bli en meget bra spiller. Tror han får vist mye mer med bedre spillere rundt seg. Spørsmålet er om hvordan takler det "norske spillet". Tror vi allerede i høst vil se bra kamper fra Bassey.
Dommeren i dag var forresten sikkelig ræva. Dømte helt idiotisk og spillere og publikum var rasende.Kommentar
-
Ble såpass seint at jeg nøyer meg med et minireferat:
Røa - LSK 2 0-0
LSKs lag (4-4-2): Fjeldstad - Grøndahl, Rustadbakken (!), Amundsen, Ringstad - Solberg, Bassey, F. Witzøe, Babajide - Furseth, Osvold.
Innbytter: Bjerkenes i 25 min. for Osvold.
LSK stilte veldig ungt. To 91-spillere, resten juniorer. Rustadbakken i uvant stopperrolle. Og som WAK-sier: Bassey blir bra. Enorme ferdigheter fysisk og teknisk.
Kampens prestasjon (med LSK-øyne) var da Fjeldstad reddet en enorm mulighet da en Røa-angriper kom helt alene med keeper.Kommentar
-
Powell om Bassey
Magnus Powell, som jeg har stor tiltro til, er veldig fornøyd med Bassey etter andrelagskampen i går; etter Powells mening gjorde han knapt én feil. RB gjengir dette i en liten artikkel de har gitt overskriften "- Kanondebut".Kommentar
-
Ingen feil? Da setter jeg et haketegn i rubrikken for "fungerende hjerne"?! Så også ut som han faktisk fulgte med på hva som skjedde på banen under Molde-kampen, kunne formelig høre det klikke i urverket bak panna. Meget lovende.Kommentar
-
Kommentar