2-1 Mezquida, 10 min igjen.
LSK 2 Sesongen 2011
Collapse
X
-
-
-
Andrefugla - Korsvold 3-2
Andreas Fjeldstad
Kristoffer Tokstad - Pål Steffen Andresen - Marius Amundsen - Stian Ringstad
Fredrik Witzøe - Simen Rustadbakken - Lunan Ruben Gabrielsen - Steffen Hjelmtvedt
Nicolás Mezquida - Joachim Osvold
56. Osvold ut, Christian Bjerkenes inn
68. Witzøe ut, Shina Babajide inn
81. Tokstad ut, Markus Furseth inn, Amundsen ut på høyre back, Hjelmtvedt midtstopper og Furseth på venstrekanten.
15. 0-1 Corner fra høyre, markeringen glapp på første stolpe og ballen ble stusset i tverrliggeren. Returen landet i beina på en Korsvoll-spiller som fikk lirka den inn.
56. 1-1 Simen på frispark fra 20 meter. Skyter godt, over muren etterfulgt av en medspilleres "jadda" før ballen lå i nota. I den rekkefølgen...
78. 2-1 Et innlegg fra venstre gikk hårfint over forsvaret og Tokstad fikk ikke kontroll på første forsøk. Fikk plukket opp sin egen andreball, sett seg rundt og lagt en markkryper inn mot keeper som bokser ballen i beina på Mez. Enkel Van Nistelrooy-skåring.
89. 3-1 Amundsen (tror jeg) vant ballen omtrent på midten og ga den videre til Simen, som igjen ga ballen videre til Furseth på flott vis. Furseth utfordret, så etter pasningsmuligheter, men valgt korrekt å skyte selv fra 14-15 meter. Inn via keeper. Flott angrep.
91. 3-2 Så ikke helt hva som skjedde.
Juniorrapporten
Simen - Veldig bra, banens beste etter min mening. Spiller med stoisk ro på dette nivået og fordeler baller med godt overblikk. Personlig synes jeg godt at Simen forsvarer kontrakt etter sesongen, men jeg tror nok det forutsetter at andrelaget rykker opp. Kan også matches på utlån til Ull/kisa eller MMX, men det spørs vel om det er noe klubben kan ta seg råd til, for å si det sånn. Klart best av juniorene som ikke nevnes til daglig.
Andreas - Lite å bryne seg i dag, og kunne ikke gjøre stort med det første målet. Det som er sagt tidligere gjelder fortsatt. Veldig godt teknisk, men det spørs om han er høy nok til å bli en toppkeeper.
Amundsen - Jeg la som vanlig lite merke til Marius, blant annet fordi det ikke skjer så mye sentralt i forsvaret vårt i tredje div. Jeg tviler dessverre sterkt på at han når høyere enn andre divisjon. Proffkontrakt etter sesongen kan jeg aldri tenke meg er aktuelt.Last edited by JFNash; 29.08.2011, 21:40."I'm terrified, mortified, petrified, stupified... by you."Kommentar
-
Bare legge til litt om våre antatt beste:
Synes Ruben, Ringen og Steffi gjør en god kamp, Mezquida derimot gjorde alt annet enn å imponere synes jeg. Veldig bevegelig, men hadde stort sett grusomme ballmottak(leotakter??) og fikk ikke til noe som helst. Prøvde mye, men lyktes så og si med ingenting...skjønner hvorfor Brann ikke har brukt denne karen i hvert fall etter det jeg så i kveld.Kommentar
-
Kommentar
-
Myntfunnveien 2
Vidar Evje
Kommentar
-
-
Ullern - LSK 2 0-1 (0-0)
Tilskuere: 63
LSKs lag (4-4-2):
Andreas Fjeldstad
Kristoffer Tokstad - Marius Amundsen - Marius Høibråten - Stian Ringstad
Nicolay Solberg - Simen Rustadbakken - Ruben Gabrielsen - Steffen Hjelmtvedt
Nicolas Mezquida - Christian Bjerkenes
Mål:
0-1: Christian Bjerkenes (ca. 60. min.), assist Steffen Hjelmtvedt.
Innbyttere: Markus Furseth inn for Nicolay Solberg og Henrik Kjelsrud Johansen inn for Christian Bjerkenes.
Kort kampreferat:
LSK var det beste laget og vant fortjent. Ingen av lagene skapte spesielt mye, men LSK dominerte banespillet og skapte en del flere sjanser enn Ullern. LSKs mål kom etter en flott prestasjon av Steffen Hjelmtvedt, som kom seg fint forbi på venstresiden og slo hardt og lavt inn i feltet. Der ventet Christian Bjerkenes (95), som bredsidet ballen sikkert i mål. LSKs beste spillere var venstresida og den sentrale midtbanen. Stian Ringstad viste fram et godt driv med ballen og gode pasninger, samt et fantastisk innlegg i 1. omgang som Bjerkenes headet en halvmeter over. Steffen Hjelmtvedt gjorde i likhet med Ringstad en god kamp, og kronet det hele med assisten til 1-0. Sentralt synes jeg både Ruben og Rustadbakken gjorde en solid innsats. Begge jobbet iherdig uten ball og gjorde kloke valg med. Rustadbakken får et ekstra pluss for 2-3 veldig gode frispark fra ca. 25 meter. Når det gjelder nyervervelsene Mezquida og Kjelsrud Johansen, klarte begge seg greit. Mezquida viste en del tekniske finesser av høy, høy klasse, og jobbet også hardt for laget. Kjelsrud Johansen fikk kun et relativt kort innhopp, men han rakk å vise at han har mye guts i duellspillet, og også brukbart tempo. Supertalentet Marius Høibråten (95), for de som måtte lure på hvordan han gjorde det, mangler dessverre en del på toppformen etter skaden. Av de to 95-gutta var det Bjerkenes som var best i dag, han er veldig god til å time løpene sine og ikke minst være på rett plass til rett tid, ref. scoringa.Kommentar
-
Herlig å vite at det er mange unge, talentfulle og ikke minst norske spillere som ligger å pusher bak. Hadde vært supert med opprykk slik at det blir litt mer matching. Uansett, veldig spennende følge i årene som kommer.Kommentar
-
Lurer på om et opprykk vil føre til at vi beholder noen fra 92-årgangen. Fjelstad, Amundsen, Hjelmtvedt og Rustadbakken sine LSK-karrierer henger vel i en tynn tråd, i likhet med Tokstad sin.Kommentar
-
Hva er "gentlemansagreementen" på? Max 6 a-lagsspillere?
Syns vi må være kyniske nok til å toppe "kvota" i tilfellet.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Er vel bare et kvalikktap som kan felle oss nå: http://fotball.speaker.no/FiksFotballdataClient/ft.aspx?scr=table&ftid=125757
Hva er "gentlemansagreementen" på? Max 6 a-lagsspillere?
Syns vi må være kyniske nok til å toppe "kvota" i tilfellet.
Andreplassen spiller vel kvallik, og vi så jo i fjor hvordan det går...
Reglene for de som spiller kvallik er vel at de som skal spille må ha spilt et visst antall prosent av LSK2's kamper i løpet av året.
Krysser fingrene for andrefugla!
Håper og tror at vi beholder noen av 92-spillerne når vi (forhåpentligvis) rykker opp etter denne sesongen.Kommentar
-
Kommentar
-
For ordens skyld, siden enkelte vil reagere på det ovennevnte - det er ikke bare bare å spille i andre divisjon, og jeg er høyst usikker på hvor utviklende det er for juniorer å tape kamp etter kamp på det nivået. Andrelaget til Vålerenga viste i våres hvordan det kan gå da de stod med fire poeng etter ti kamper. Dette har selvfølgelig noe med skader å gjøre, men selv uten skader er vår stall i utgangspunktet for tynn til å slå skikkelig fra oss der."I'm terrified, mortified, petrified, stupified... by you."Kommentar
-
Ganske sykt hvor mye bedre 2. laget har blitt det siste året. Trur de slår bra fra seg i 2. div også.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Så 1. omgang mot Strømmen idag (0-0) og av a-lags spillerene syntes jeg Karim og Steinar var bra på hugget og viste at de er vant til å spille på et høyere nivå. Keeper Fjeldstad hadde og et par gode redninger og en flott igangsetting som skapte et flott angrep, men for dårlig avslutning.Kommentar
Kommentar