LSK 2 Sesongen 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasi Rasimus
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Feb 2010
    • 226

    Så Mezzi mot Hesta i dag i en kamp hvor LSK2 lekte seg til tider. jeg så ingenting til han. Helt nakent.

    Samme med Bassey han var også helt borte..




    Hva skjer med a-lagsspillerne på rekrutt? Høres jo ut som det er Bjerkenes, Hjelmtvedt, Høibråten og Amundsen osv som holder oss på topp? Manglende motivasjon?

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4384

      Opprinnelig skrevet av skotten
      Tre kommentarer til Jonern's brannfakkel.

      1. Målfarlighet har betydelige mentale faktorer, i tillegg til ferdigheter. Å matche 16-årige spisser for tidlig setter utviklingen i så måte i fare. Så kjedelig, men så sant...
      2. Er Bjerkenes klarert for Tippeliga-spill? Jeg har mine tvil.
      3. Mulig sesongen er spolert for deg, men hjemme mot Stabæk er en av to-tre anledninger vi har mulighet for å få de poengene vi trenger for at ingen teoretiske nedrykksspøkelser skal bite oss i halen. Neppe tidspunktet for å eksprimentere.

      Konklusjon: Bjerkenes ser ut til å være et stort talent vi kan få mye glede av på a-laget, om et par år...
      1. Det er typisk norsk tankegang det der synes jeg. Hvorfor i all verden er det farlig å la han prøve seg en match? Ser virkelig ingen grunn til at det kan skade en skikkelig fuglafan som har stått på feltet i flere år å få prøve seg en match på Åråsen. Selv hoppa jeg i kollen for første gang da jeg var 13 år, vi konkurrerte normalt i 60meters bakker, men fikk en fin anledning til å prøve meg på slutten av sesongen. Det fantes ikke farlig og ga meg ekstra motivasjon og glede. Har ikke helt oversikt, men han har vel scora vel så mange mål som Gulbrandsen i 3.div i år. Det er grunn nok for meg siden jeg aldri har sett han spille. Men jeg mener det hadde vært tøft gjort.

      2. Der er det mulig du har rett dessverre, isfåfall er jo diskusjonen unødvendig.

      3. Vi rykker ikke ned. Vi har 10 poeng på Start med 5 kamper igjen. De må vinne 4 av 5, mens vi må tape resten. Skjer ikke. Det vi viste mot norges beste lag for tiden (RBK) i første omgang beviste det. Vi kommer til å plukke noen poeng til. Gislason sørger for tryggheten i laget som har manglet. Enig med deg at Stabæk kampen er en av de kampene vi burde plukke poeng, men jeg mener det ikke ville vært et ekstremt ekspriement med Bjerkenes inn for f.eks Ohi. Det ville nok ikke vært riktig å kaste han inn f.eks borte mot Brann, men akkurat denne matchen passer fint, spesielt etter 4 kasser på rekruttlaget.
      ..................

      Kommentar

      • skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        1. Det er typisk norsk tankegang det der synes jeg.
        Akkurat den så jeg komme, og er en sannhet med store modifikasjoner. Vel hender det at 16-åringer får prøve seg i både utenlandske og norske klubber (Stabæks Stengel), men det skjer ikke ofte. I mange land er de flinkere på talentforvaltning enn Norge, men i de fleste tilfeller klarer de å gi de tøff matching uten å ty til a-lagsspill på seniornivå. Akkurat på spissplassen er det ekstra viktig å bruke tommelfingerregelen at man er gammel nok når man er god nok. Fire mål mot breddefotballens Barcelona er foreløbig ikke nok til å gjøre meg overbevist om dette. Sett at vi hypotetisk leder 4-0 og har lov til å bruke ham, så kanskje jeg kan være enig i at han kan få seg en positiv opplevelse av å kjenne litt på nivået. Dog er det store individuelle forskjeller på spillere, så jeg skal ikke bastant utbasunere at ikke Bjerkenes kan ha psyke til å tåle a-lagsspill - men er foreløbig skeptisk til ideen.

        Kommentar

        • Fotball24/7
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2008
          • 266

          Ville det ikke i første omgang vært stort og motiverende for Bjerknes bare å få være med på benken? Har selv ikke sett han nok. Åssen er fysikken og tempo på ballbehandling?
          Dette er en ball

          Kommentar

          • *46*

            Hvordan er fysikken til Bjerkenes? Med tanke på alderen.

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              Vil vel egentlig si at det fysiske er svakheten hans. Han er ikke spesielt rask, relativt lav og ganske spinkel. Styrkene hans er fotballforståelse/posisjonering/bevegelse, gode basisferdigheter (teknikk) og gode avslutninger.

              Grovt sett kan man dele fotballferdigheter inn i fysiske, mentale/taktiske og tekniske ferdigheter. Bjerkenes er et kjempetalent på de to første områdene, men må forbedre det fysiske kraftig for å kunne spille i TL. Litt muskler klarer han nok å skaffe seg, så gjenstår det å se om han kan forbedre hurtigheten. Men for all del, Solskjær hadde verken muskler eller fart, så alt er mulig...

              Kommentar

              • Fotball24/7
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2008
                • 266

                Da er det bare å stå igjen på trening og terpe mottakk/medtak og avslutninger på få touch da Gull med en spiller som er livsfarlig fra 20 meter og inn.
                Dette er en ball

                Kommentar

                • Bukkenbruse
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 515

                  Som jeg har skrevet før er Bjerkenes en merkelig skrue som egentlig minner meg mest om Gary Lineker. Har er en spiller som strengt tatt ikke en gang dominerer på aldersbestemt nivå, men som alikevel kan bøtte inn 4 mål i 3.div. Jeg har aldri hørt så mange motstandere si "han er jo egentlig ikke så god", alikevel scorer han bøtter av mål. Jeg har sett ett eneste stjernemål av gutten og det var vel mot Rosenborg i eliteturneringa i Trondheim før i år hvis jeg ikke surrer fælt nå, bortsett fra det handler det egentlig om å dytte ballen i mål fra innenfor 10 meter.

                  Forøvrig en meget presis beskrivelse fra Lars over her, han er ikke så ulik Solskjær....egentlig ikke så god på så mye annet enn å score mål...også er det jo fint for han at det er en veldig viktig egenskap i fotball Gi han et kvarter når vi leder komfortabelt hjemme mot Aalesund...tipper han blir knust i et par dueller, har et dårlig mottak eller to....før han dukker opp i feltet og lirker ballen i mål 2 min før slutt og gjør sånn at vi vinner 3-0 og gjør sånn at dommedagsprofetene på forumet lurer fælt på hvordan stjernelaget Start kan være hele 10 poeng bak oss med to kamper igjen, når de i følge solide beregninger skulle vært 1 poeng foran oss.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    En ny Arild.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                      En ny Arild.
                      Bortsett fra den tilnærmet absurde fotballforståelsen, absolutt ikke. Arild er møtende, og med svært god fysikk, Christian er boksspiller med foreløpig litt lite muskler.

                      Men, jeg husker da Ålesunds Christian Myklebust spilte for juniorlaget vårt for to år siden, på den tiden ett år eldre enn det Bjerkenes er nå. Det var ikke veldig mye som tydet på at Mykle hadde fysikken til å kunne bli Tippeliga-spiller på den tiden, men nå synes jeg til alt overmål at han virker over snittet sterk i forhold til andre spillere her til lands. Alt kan skje, og for alt vi vet kan han vokse til å bli hulken i løpet av de kommende årene. Det skal for ordens skyld sies at Christian Myklebust har en far som til de grader har lagt forholdene til rette for at sønnen skal kunne bli fotballproff. Hvordan ståa er på slike ting for Bjerkenes' del vet jeg fint lite om.
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                      Kommentar

                      • Niver
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Oct 2011
                        • 2

                        Hvis jeg husker riktig fikk Ohi en sjanse på toppnivå for litt under et år siden. Han er 94, debuterte og putta i en og samme samme kamp mot Strømsgodset. Christian Bjerkenes like gammel som Ohi var i fjor, og gjør det minst like bra der han er nå som Ohi var på tilsvarende nivå i fjor.

                        I tillegg har Bjerkenes putta på G-16 landslaget og viktigst av alt scorer i bøtter og spann. Min mening er at hvis vi først har en komfortabel ledelse i en av de nærmeste kampene, ser jeg ingen grunn til å ikke sette Bjerkenes inn i sluttminuttene. Hva har vi å tape på det ?

                        Kommentar

                        • Bukkenbruse
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 515

                          Opprinnelig skrevet av Niver
                          Hvis jeg husker riktig fikk Ohi en sjanse på toppnivå for litt under et år siden. Han er 94, debuterte og putta i en og samme samme kamp mot Strømsgodset. Christian Bjerkenes like gammel som Ohi var i fjor, og gjør det minst like bra der han er nå som Ohi var på tilsvarende nivå i fjor.

                          I tillegg har Bjerkenes putta på G-16 landslaget og viktigst av alt scorer i bøtter og spann. Min mening er at hvis vi først har en komfortabel ledelse i en av de nærmeste kampene, ser jeg ingen grunn til å ikke sette Bjerkenes inn i sluttminuttene. Hva har vi å tape på det ?
                          Vi har vel strengt tatt svært lite å tape på det. Den store forskjellen på disse er at putter du Ohi ned i en 94-kamp er han fysisk overlegen de aller fleste og er "stjernen" på banen, mens Bjerkenes er "en av alle de andre" bortsett fra at han putter noen mål. Sjansen for at han faller gjennom i en tippeligakamp er langt større enn det den var med Ohi, selv om jeg jo tror at fyren har psyke til å tåle det - kan man ende opp med en innhopp hvor han gjør seg helt bort...sjansen med å sette inn Ohi var sånn sett en del mindre på det gitte tidspunkt.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6082

                            Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                            Vi har vel strengt tatt svært lite å tape på det. Den store forskjellen på disse er at putter du Ohi ned i en 94-kamp er han fysisk overlegen de aller fleste og er "stjernen" på banen, mens Bjerkenes er "en av alle de andre" bortsett fra at han putter noen mål.
                            Ohi hadde også spilt på junior og i 3. div i en og en halv sesong mens Bjerkenes har en halv sesong på junior og i 3. div. Ohi deltok så vidt jeg vet ikke på g16 laget, men ble henta rett til junior. Bjerkenes har spilt fast på g-16 frem til vi solgte Ujah.

                            Kommentar

                            • ragnarrock
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 937

                              har han i det hele tatt vært med og trent med a-laget?

                              tipper vi får se noe til Kjeldsrun johansen lenge før bjerknes.. men, maybe next year?
                              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                              -RagnarRock-

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                Det sier seg selv at vi får se Henrik på A-laget lenge før Christian. Henrik er to år eldre, og ikke minst har han mye bedre fysikk enn Christian, også justert for aldersforskjellen.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6082

                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  Det sier seg selv at vi får se Henrik på A-laget lenge før Christian. Henrik er to år eldre, og ikke minst har han mye bedre fysikk enn Christian, også justert for aldersforskjellen.
                                  I de kampene jeg har sett han (G16) så synes jeg fysikken hans har vært relativt bra i forhold til andre spillere. Så jeg kjenner meg ikke helt igjen i at fysikken er dårlig for alderen. Med unntak av stoppere og keeperen så er det vel ikek mange som er spesielt mye større enn han. Han har absolutt ikke noen ekstrem fysikk, men jeg synes ikek han har en spesielt dårlig fysikk heller.

                                  Kommentar

                                  • Niver
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Oct 2011
                                    • 2

                                    Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                    har han i det hele tatt vært med og trent med a-laget?

                                    tipper vi får se noe til Kjeldsrun johansen lenge før bjerknes.. men, maybe next year?
                                    Han har trent med A-laget, rett etter kampen mot rosenborg.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7092

                                      Opprinnelig skrevet av Lars
                                      Det sier seg selv at vi får se Henrik på A-laget lenge før Christian. Henrik er to år eldre, og ikke minst har han mye bedre fysikk enn Christian, også justert for aldersforskjellen.
                                      Jeg ser ikke bort fra at Henrik starter mot Stabæk. Pratet med ham etter RBK, og han fortalte at han var spilleklar allerede da. Fredrik sliter med bekkenet og trenger egentlig hvile. Han får fortløpende behandling for ryggproblemene sine. Jeg tror det er 50-50 om Fredrik eller Henrik starter mot Stabæk.

                                      Kan også skrive under på at Henrik har fysikken i orden. Diger overkropp på gutten.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Kan også skrive under på at Henrik har fysikken i orden. Diger overkropp på gutten.
                                        Så han varma opp langs linja og klar til å bli bytta inn mot RBK - jeg ble meget overraska over hans fysiske størrelse i forhold til hva bildene har gitt av inntrykk. Jeg lurte en stund på hvem dette var før det gikk opp for meg.

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          I de kampene jeg har sett han (G16) så synes jeg fysikken hans har vært relativt bra i forhold til andre spillere. Så jeg kjenner meg ikke helt igjen i at fysikken er dårlig for alderen. Med unntak av stoppere og keeperen så er det vel ikek mange som er spesielt mye større enn han. Han har absolutt ikke noen ekstrem fysikk, men jeg synes ikek han har en spesielt dårlig fysikk heller.
                                          Dette er litt både og. Han er ingen liten 16-åring, absolutt ikke, men man må ha TL-kravene i bakhodet når man vurderer unge spillere, og da kommer Christian betydelig dårligere ut enn f.eks. Fredrik gjorde på samme alder. Fredrik var enormt sterk i bein og overkropp som 16-åring, men selv nå som han har forbedret fysikken ytterligere, blir han ofte litt for lett i Tippeligaen.

                                          Jeg tror helt klart Christian kan bli TL-spiller på litt sikt, men han er, etter min mening, ikke typen som kan slå igjennom på toppnivå som 17-18-åring. Til det trenger du Ohi-fysikk, eller i alle fall noe i nærheten. Christian kommer til å trenge litt mer tid, og det håper jeg han får. Også her kan man dra en parallell til Solskjær, som ikke gikk til Molde før han var 21 år.

                                          Kommentar

                                          Working...