det du sier der er bare tull! for søple-laget har fått tilpasset fargen i nordealogoen sin på både hjemme, borte og keeperdrakten!! hvorfor skulle ikke vi kunne fått det da? eller i hvertfall noe ala det godtset har fått til. nesten som om man lurer på om noen i Nordea gjør det for pur faen,selv om han mediasjefen i nordea visst nok skal være fugl.
Den nye drakta er en skandale!
Collapse
X
-
-
det du sier der er bare tull! for søple-laget har fått tilpasset fargen i nordealogoen sin på både hjemme, borte og keeperdrakten!! hvorfor skulle ikke vi kunne fått det da? eller i hvertfall noe ala det godtset har fått til. nesten som om man lurer på om noen i Nordea gjør det for pur faen,selv om han mediasjefen i nordea visst nok skal være fugl.
Jeg ser det bare fra Nordea sin side og ønsker selvsagt en mest mulig ren drakt.
Tror ingen i Nordea gjør dette på pur faen, handler nok bare om cash og muligheten til å fronte eget produkt på en best måte. Og om mediesjefen i Nordea er en fugl så hjelper nok det lite da han helt sikkert har sjefer over seg som ikke er fugler.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Det er ikke sikkert Nordea har "muligheten" å la den være sort. Store intensjonale selskap har gjerne strenge regler for bruk av logo og profilering osv. med klare retningslinjer på farge, fasong osv...Kommentar
-
Begge Petters forslag om spillerdraktene falt.
Om det første, som ba styret utøve press på markedsavdelingen for å få en mer helhetlig drakt i klubbens farger, sa Per Mathisen - for styret - at de oppfattet forslaget som at drakta bare skulle være gul og svart.
Styret vet at det begrenser mulighetene for salg av reklame.
Som sannhetsvitne førte han Morten Langseth som, i tillegg til å være medlem i klubben, er sponsoransvarlig i Nordea.
Langseth forklarte at de har en avtale som går i to år til, som er skrevet for denne (blå) Nordea-logoen.
Nordea har hatt markedsmålinger for å vurdere blå logo mot svart, og resultatene var som natt og dag.
Så, i hvert fall i to år til, blir det som i dag.Kommentar
-
Noen firmaer har veldig strenge retningslinjer for logobruk, noe jeg veit av erfaring fra jobb, og det kan godt være at Nordea ikke sort som farge i designprofilen sin.
Men at gjenkjennelsesverdien for Nordea er større i blått/hvitt burde ikke være hevet over noen som helst tvil!
Hvorfor skal de som pøser inn penger til LSK som hovedsponsor legge seg flat på dette området? Det optimale hadde bare vært gult/sort, men jeg skjønner også at sponsoren vil at logoen skal synes, og ikke minst at den følger profilen de har.Kommentar
-
Det er mulig at all reklame er god reklame, men å bli assosiert med dette fargekrasjet kan da ikke være positivt. "Åja, det er de på den stygge reklameplakaten av ei drakt".
Det er bra de har andre utstillingsvinduer for logoen sin.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Husk på at vi er bare ett par tusen som bryr oss om logoen er blå og hvit eller gul og svart. Resten av de 5 millioner menneskene her i landet driter i hele LSK.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
xeR har jo selvfølgelig helt rett. Den vanlige nordmann vil nok ikke bry seg om det estetiske ved drakta til LSK, men de VIL legge merke til Nordea logoen i de gjenkjennelige fargene, og de vil nok ikke tenke på at det er stygt. Simple fact!Kommentar
-
Dere har så klart rett. Problemet er at Søpla får dobbelt(?) så mye penger og eksponerer Nordea mindre en hva vi gjør.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Kommentar
-
vålerenga er en mere atraktiv klubb enn det vi er. Det er bare å innse fakta. De holder til i hovedstaden, har dobbelt så mange tilskuere, flere kamper på TV, mye bedre sportslige resultater de siste årene. Sånt bortsett fra at det er ett drittlag så har de nok veldig mye større markedsverdi enn oss desverre.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
vålerenga er en mere atraktiv klubb enn det vi er. Det er bare å innse fakta. De holder til i hovedstaden, har dobbelt så mange tilskuere, flere kamper på TV, mye bedre sportslige resultater de siste årene. Sånt bortsett fra at det er ett drittlag så har de nok veldig mye større markedsverdi enn oss desverre.
Fugla har vært blandt de mest eksponerte klubbene i TL i mange år på godt og vondt. Det vi trenger nå er prestasjoner og topplasseringer.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Jeg tror nok at det jeg tidligere nevnte, samt at VIF har en del tunge næringslivstopper innvolvert i klubben og at vi var langt mere desperate enn det Nordea var er mye av forklaringen på at vif henter ut mye mere enn det vi gjør hos Nordea.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Mener å ha hørt en historie om at tyrkiske supportere (tror det var Galatasaray) tvang McDonald's til å skifte farger i deres del av byen fordi rødt og gult var Besiktas (fiendens) farger. Dessuten, Nordea er intet stort, internasjonalt selskap. Microsoft, nevnte McDonalds, Toyota, og Nike faller inn under den kategorien.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Den markedsundersøkelsen til Nordea tror jeg bare er bullshit. I såfall hadde de hatt Nordea skrevet i rødt blinkende neonlys utenfor filialene sine. De hadde ikke brukt millioner på designing av logo hvis ikke estetikk var med i beregningen. Dette lukter en policy som har blitt bestemt og som de ikke gidder på å bruke krefter på å revurdere pga lille LSKPetter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Mener å ha hørt en historie om at tyrkiske supportere (tror det var Galatasaray) tvang McDonald's til å skifte farger i deres del av byen fordi rødt og gult var Besiktas (fiendens) farger. Dessuten, Nordea er intet stort, internasjonalt selskap. Microsoft, nevnte McDonalds, Toyota, og Nike faller inn under den kategorien.
I følge Norea sine hjemmesider så har de ca. 34 tusen ansatte. Hvor grensen til "stort internasjonalt selskap" går vet ikke jeg, men det er ialle fall rimelig store. I alle fall i vår del av verden.Kommentar
-
Kommentar
-
Så i dag på Sarpsborg drakta at Opel har begynt å sponse fotball igjen. Det kan de ha gjort lenge for alt jeg veit, men det hadde vært fett og fått dem tilbake på drakta! Helt konge faktisk! På samme måte som sist vel og merke!Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
Kommentar