Her er du inne på noe interessant, som bygger fundamentet for mitt ståsted i saken. Et tankeeksperiment...
Du har rett i at det nok bare er et par tusen som bryr seg om fargen på logoen på LSK-drakta, men til gjengjeld skaper det et særdeles negativt inntrykk for de av oss det gjelder. Jeg tror samtidig at den marginale positive blesten som skapes av å ha logoen enda et sted, i dette tilfellet altså på brystet til elleve Lillestrøm-spillere, ikke er like betydningsfull som effekten dette har på oss.
Nordea, i likhet med alle andre som annonserer, reklamerer mange steder. Hvor de kundene de har har fått øynene opp for produktet deres kan det være mange svar på, men jeg lurer på om den blå logoen på akkurat vår drakt genererer like mange nye kunder som den taper dersom vi faktisk hadde stilt hardt mot hardt.
Du har rett i at det nok bare er et par tusen som bryr seg om fargen på logoen på LSK-drakta, men til gjengjeld skaper det et særdeles negativt inntrykk for de av oss det gjelder. Jeg tror samtidig at den marginale positive blesten som skapes av å ha logoen enda et sted, i dette tilfellet altså på brystet til elleve Lillestrøm-spillere, ikke er like betydningsfull som effekten dette har på oss.
Nordea, i likhet med alle andre som annonserer, reklamerer mange steder. Hvor de kundene de har har fått øynene opp for produktet deres kan det være mange svar på, men jeg lurer på om den blå logoen på akkurat vår drakt genererer like mange nye kunder som den taper dersom vi faktisk hadde stilt hardt mot hardt.
Kommentar