Den nye drakta er en skandale!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vidarw
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2006
    • 67

    #61
    Logo

    Opprinnelig skrevet av GulMakt
    Jeg er også skuffa over at man ikke kunne klart å forhandle frem Nordea-logoen i svart, men det er sikkert et spørsmål om penger, og i vår situasjon har vi ikke råd til noe annet. Drakta ellers er helt grei.

    Jeg er mer opptatt av at vi skal klare å spille bra fotball, enn at vi ser bra ut og blir rundspilt. Med Gislason tror (håper) jeg sjansen for bra fotball er litt bedre enn den var. Det er det jeg ønsker å ta med meg videre fra kickoff. Så prøver jeg heller å glemme flaue og pinlige forsøk på å skape spenning fra Due.
    Kjenner jeg bryr meg svært lite om logoen er svart eller blå.
    Ser heller ikke argumentet med svart logo på enga drakta. Den drakta må jo være tidenes kjiipeste drakt. Vår gule drakt vil alltid være tusen ganger penere, uansett hvordan reklamen ser ut.

    At klubben har oldt oss for narr er jeg mer enig i. De burde helt klart holdt kjeft helt til de visste utfalle av avtalen.

    Men nå er det snart seriestart. Jeg GLEDER meg uansett til det, samma hvilken sponsor vi har. Jeg tror også at denne sesongen vil by på litt mer glede og godt spill enn de siste sesongene

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #62
      Opprinnelig skrevet av *46*
      Jeg vet ærlig talt ikke hvem som har narra hvem her...

      Hadde klubben opptrådt litt emre profft her så hadde aldri dette skjedd... Rykteflommen kom som en konsekvens av LSK sine uttalelser. De starta ryktet..
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • *46*

        #63
        Opprinnelig skrevet av xeR
        Hadde klubben opptrådt litt emre profft her så hadde aldri dette skjedd... Rykteflommen kom som en konsekvens av LSK sine uttalelser. De starta ryktet..
        Nå er det noe med at man skal ikke tro alt man hører....

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #64
          Opprinnelig skrevet av *46*
          Nå er det noe med at man skal ikke tro alt man hører....
          Det er sant. Men nå skal man ikke gå ut å lyve heller..
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • FUGlinho
            KFL styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2454

            #65
            Opprinnelig skrevet av *46*
            Nå er det noe med at man skal ikke tro alt man hører....
            Når det er så mange "klare" signaler fra "alle" kanter på at det blir noe nytt og unikt innen sponsor i norge så må det være lov å tro litt på det, og å bli skuffet når så ikke skjer. Kom ikke å si at ikke du ble skuffet da en blå merkelapp med nordea stod på brystet?
            Kim
            Styremedlem KFL

            Kommentar

            • Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

              #66
              Opprinnelig skrevet av *46*
              Nå er det noe med at man skal ikke tro alt man hører....
              Når tilogmed konferansieren sier i starten av Kickoffen at det RB melder om Nordea ikke er sant, hvem skal man tro på da?

              Kommentar

              • *46*

                #67
                Opprinnelig skrevet av Tony
                Når tilogmed konferansieren sier i starten av Kickoffen at det RB melder om Nordea ikke er sant, hvem skal man tro på da?
                Det er jo en kjempebrøler....

                Kommentar

                • flisbyen
                  Utestengt
                  • Sep 2010
                  • 305

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Det er jo en kjempebrøler....
                  Glenn Due Sørensen er en kjempebrøler, uansett.

                  Kommentar

                  • pachendale
                    Medlem
                    Bøffel
                    • Aug 2007
                    • 31

                    #69
                    makan til syting over denna drakta

                    Den er jo nesten helt gul,,, ekke det bra a..En liten flekk her å der må vi tåle.. Nei nå må vi slutte å sutre som noen drittunger.
                    __Javel,,Takk skal du ha!!!____

                    Kommentar

                    • SAEDbeger
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2006
                      • 421

                      #70
                      Jeg hadde virkelig trua på at vi endelig kunne få en drakt vi kunne være stolt av, og forventningene ble ikke mindre da vi signerte med legea og brukte stripete drakter under treiningskampene. Friskt.
                      De siste 2 siste diadora draktene har så og si vært ganske like i form og design og skuffelsen ble enorm når vi nok en gang har valgt en drakt som er skremmende lik diadora sine.
                      Nei, jeg gir opp og bare aksepterer at lsk og jeg har utlik oppfatning av hvordan man pakker inn spillerne.

                      PS! Jeg så noe positivt fra bildene fra kickoff: Det er ordenlig lsk logo patch denne gangen og ikke den kjipe klistremerke tingen som diadora hadde!

                      Kommentar

                      • SAEDbeger
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2006
                        • 421

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av pachendale
                        Den er jo nesten helt gul,,, ekke det bra a..En liten flekk her å der må vi tåle.. Nei nå må vi slutte å sutre som noen drittunger.
                        Selvfølgelig skal den være gul, men av alle modellene som legea fører så har de valgt en diadora kopi med rar hals og malplassert svart strek over brystet.
                        De burde valgt noe klassisk og straight og ikke prøve å være fancy.

                        Kommentar

                        • pachendale
                          Medlem
                          Bøffel
                          • Aug 2007
                          • 31

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av SAEDbeger
                          Selvfølgelig skal den være gul, men av alle modellene som legea fører så har de valgt en diadora kopi med rar hals og malplassert svart strek over brystet.
                          De burde valgt noe klassisk og straight og ikke prøve å være fancy.

                          Jada, har forståelse for at det kunne ha vært gjort noen bedre valg.
                          Prøver bare å moderere litt
                          __Javel,,Takk skal du ha!!!____

                          Kommentar

                          • sk-kanaris
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • May 2007
                            • 240

                            #73
                            Ser bilder fra kick off, kvinne drakta er mye finere...men de ha umbro
                            /Ståle

                            http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

                            Kommentar

                            • brisbane-kanaris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2006
                              • 595

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av ChriZza
                              Planen var visst at Nordea skulle være sponsor, men at Unicef var en del av avtalen og vi skulel ha logoen på brystet. Denne gikk i vasken på fredag, da Solskjær og har en avtale med Unicef og ikke var interessert i at LSK skulle ha det. Vet at det finnes ferdige drakter trykka opp med Unicef-logoen...
                              Kan dette være sant? En Unicef fadder som saborerer den veldedige organisasjonen han er fadder for ved å nekte dem publisitet? Babyface har byttet navn til killerface. Måtte hele moldeprosjektet gå til hælvete.

                              Det unnskylder dog ikke markedsavdelingen som fortsatte hypen.

                              Kommentar

                              • holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

                                #75
                                Det er vel egentlig ikke drakta i seg selv som er en skandale, men forventningene som ble skapt av til dels ihvertfall av markedsavdelingen, som lå skyhøyt over det man normalt kunne forvente. Mageplask.

                                Og slik har det vært, år etter år. Fra ansettelsen av jævla Uday, via kjøp av regelrett vrakgods som Kiesen og Johnsen, til dagens situasjon for å nevne litt. Ingen liker å snakke om det, men Sportsklubben er per faktum ræva. Sportslige resultater har uteblitt i en årrekke, lite om ingen blæst rundt klubben, i det siste avbrutt av få, men akk så håpløse forsøk på å få oppmerksomhet.

                                Problemet er at så lenge selve produktet suger lem, så hjelper det aldri så mye å ha en fin innpakning. Jeg håper LSK snart tar tak i problemenes virkelige rot, og det er stallen. Ikke treneren, men stallen. Stallen har bevist gang på gang, under ulike trenere at den ikke holder mål. Dessverre. Vi kan gjerne beholde samme stallen og bytte trener ti ganger til, resultatet blir det samme. Bunnstrid.

                                Dessuten bør noen snart sjekke medisinskapet til markedsavdelingen, at noen i det hele tatt har såpass overdrevent trua på LSK per dags dato er et mysterium for meg. Litt som å se på at noen konsekvent tar med seg pølser og lompe hver gang brannalarmen i høyblokka går.

                                Jeg VET at jeg nå fremstår som en JÆVLA pessimist (eller pissimist), men faen heller, middelmådighetene har fått råde litt for lenge, dessverre. Vi kan så jævli mye bedre, vi må bare gidde!!! Det vil si, de elleve som er på banen har faktisk et stort ansvar.

                                Forza fugla, sees på match.

                                Hilsen en jævlig frustrert supporter, på alle måter.
                                Last edited by holmiz; 17.03.2011, 23:07.
                                Hilsen Anders

                                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                Kommentar

                                • skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                                  Kan dette være sant? En Unicef fadder som saborerer den veldedige organisasjonen han er fadder for ved å nekte dem publisitet? Babyface har byttet navn til killerface.
                                  Magefølelsen sier at dette er et rykte som opprinnelig er planta av folk som føler seg truffet av kritikken, god gammeldags fossroing...

                                  PS! Tilfeldig at de som umiddelbart reagerte negativt på denne påstanden her inne er svorne United-tilhengere?

                                  Kommentar

                                  • rælingen kanaris
                                    Kaptein Reketråler
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2005
                                    • 1446

                                    #77
                                    Jeg er svoren united-tillhenger, og har i utgangspunktet massivt med respekt for solkjær, men viss dette viser seg å stemme, så forsvinner den respekten som dugg for solen....
                                    Custodes
                                    I med og motgang

                                    Kommentar

                                    • okb
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2377

                                      #78
                                      Hei alle sammen!

                                      Jeg skriver denne posten i rein skjær bekymring for hvilken retning denne debatten tar, og ikke minst også for hvordan noen av mine beste kollegaer blir beskrevet. Det siste døgnet har det tatt helt av for enkelte av deltakerne i denne tråden og samtidig også på LSK.no. Det er ikke måte på hvor langt enkelte går i å beskrive hva de mener, og personangrepene florerer uten at de dette handler om har mulighet til å forsvare seg. Bare man jobber i en fotballklubb er man liksom fritt vilt hvis ikke alt faller i smak.

                                      Jeg vil likevel tidlig påpeke at alle som jobber i LSK gjør alt i beste hensikt. Det finnes ingen som ikke har et personlig forhold til sin arbeidsplass, og gjør sitt arbeid for at LSK skal bli bedre. Alt fra Normann, som stiller opp frivillig dag og natt, til Henning Berg og Robert Lauritsen og alle andre gjør alt hva de kan for at LSK skal bli best på alle mulige områder. Personlig legger jeg også ned x antall ekstratimer for at vi skal være ledende på mitt ansvarsområde. Kjærligheten til klubben er det vi samler oss rundt. I blant kan det faktisk bli veldig belastende når debatten ikke engang er i nærheten av konstruktiv.

                                      De nye draktene ble i går lansert med pomp og prakt på Lillestrøm kultursenter. Flere av spillerne var ekstremt stolte av å bære de. Eksempelvis gledet Ohi (Omoijuanfo) til å vise fram den til faren og resten av familien sin. Det var hans første dag som a-lagsspiller, og han gledet seg til å gå ut sammen med resten av gutta. Han ble sammen med Erling Knudtzon tatt med på bakrommet underveis på kickoffet for å vise fram draktene. Det ble tatt noen få bilder slik at vi kunne vise draktene så raskt som mulig på LSK.no. Kulissene var bakrommet. Til og med dette fikk negativ omtale av folk her på forumet i går.

                                      Men dette startet tidligere. Markedsdirektøren var på årsmøtet til LSK tidligere i år. Der kom det flere spørsmål om hovedsponsor. Han sa at han og markedsavdelingen jobbet med en meget spennende sak. Han kunne ikke fortelle mye, men at det var banebrytende og nytt i norsk fotball var det liten tvil om. Han fortalte likevel at det ikke var hundre prosent sikkert at ville bli noe av, men han var åpen og ønsket å inkludere medlemmene i LSK på at markedsavdelingen er nytenkende. Han ønsket også å lette litt på sløret slik at flere fikk et innblikk i at man sto på for å få til noe alle kan være stolte av. Det betyr for meg at LSK har en markedsdirektør som er åpen og som tenker i nye baner. Betyr det da at man har meldeplikt underveis, og betyr det da at man må levere - hvis ikke blir man satt i gapestokk?

                                      Det ble jobbet knallhardt med dette, men fram til signering er det langt. Markedsdirektøren (blant annet) har jobbet dag og natt for at LSK skulle få dette i havn. Likevel skulle det vise seg veldig vanskelig, og noe har vært utenom LSKs kontroll. Samtidig må bygdesladderen ta sin del av dette for her er det mange som har elsket å prate, og gjøre seg selv viktig ved å fortelle videre noe de trodde var sant. Dette ble etterhvert et rykte alle fikk med seg. Uten rot i virkeligheten. Uten at noen spurte om det faktisk var sant. Uten at noen forsøkte å avkrefte eller bekrefte det på noen måte.

                                      Ja, vi la ut en "gjett hvem hovedsponsoren er" på LSK.no. Men hva så? Det må da være lov å lage litt hype rundt at LSK snart nærmer seg de 40 millionene kronene som klubben har i sitt sponsorbudsjett. Det må da være lov å være stolte av at man har signert nok en stor avtale som betyr ekstremt mye for LSK. Skal man grave seg ned fordi at man ikke får til det man ønsker seg eller skal man gjøre det beste ut av situasjonen?
                                      Dette er forresten samme markedsdirektør som hvert år har hevet sponsorinntektene fra han kom inn i klubben for 12-13 år siden (hvis jeg ikke husker feil) hvor sponsorinntektene var på noen få millioner. Nå er de på 40 millioner. Her leveres det hvert eneste år.

                                      Det er også noen som gjør et poeng i denne debatten av at VIF får så mye mer penger enn LSK. I tillegg slipper de å ha logo med blå bakgrunn på drakta. Tipset mitt er å sjekke litt opp markedsverdi etter tre år uten sportslig suksess kontra et lag som var nær ved å ta gull i 2010. Sjekk også opp hva slags farge det er på VIF-draktene. Jeg forstår godt at Nordea ønsker å ha logo med riktig profilering.

                                      Jeg ser også at en (eller flere) forumbrukere mener at LSK har brukt sine supportere på en usmakelig måte. Hvordan får du til det? At markedsdirektøren åpnet på sløret og at ryktene var usanne? Usmakelig? Flere som betalte på kickoffen kun for at det var noe spennende på gang? Det var jo det. Det var kickoff og i tillegg fikk du Stefan Gislason presentert. Det kostet 100,- per hode, og du fikk ta del i en spennende kveld. Jeg synes ikke det er spesielt mye forlangt.


                                      I tillegg er det de som sier at de er flaue på LSKs vegne. Jeg er stolt på LSKs vegne. Vi har signert en hovedsponsor som spytter inn fem millioner kroner i LSK-kassa. De har bidratt med flerfoldige millioner i kassa tidligere gjennom alle årene de har sponset LSK. I tillegg har LSK en draktleverandør som Legea - som gir oss muligheten til å tjene maaaaasse. Hvor er så problemet?

                                      Vi står styrket foran sesongstart. Vi er underdogs. Vi har hovedsponsoren på plass som sikrer oss solid økonomi også i 2011. Vi har feiret oss selv med et realt kickoff. Vi har Stefan Gislason. Vi skal til Fornebu på søndag for å starte sesongen. Nå er det på tide at alle med hjertet i LSK står sammen og gjør nettopp det som er viktig. SIKRE TRE POENG OVER STABÆK FØR ÅRÅSEN SKAL FYLLES.

                                      JEG ER MED - ER DU?

                                      mvh
                                      Ole Kristian - som kun prater for seg selv og sine egne meninger, og vil samtidig ikke bli sitert på dette i aviser / annet.
                                      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                      Kommentar

                                      • Petter Ø
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3008

                                        #79
                                        Det er signert ny avtale med leverandør av kioskvarer på Åråsen i år. Gjett med hvem og hva du vil blir servert fra og med første hjemmekamp!

                                        Spoiler:
                                        Fornying av avtalen. Fortsatt svidd hamburger som er frossen i midten(med brød!), varm brus på sommeren og tom kaffekopp når det er under 15grader. Må være lov å skape litt hype rundt kiosksalget


                                        Unnskyld OKB, men denne ba du om
                                        Last edited by Petter Ø; 18.03.2011, 00:06. Begrunnelse: fjernet uskyldig part
                                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                        Kommentar

                                        • Fridtjof
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2005
                                          • 2120

                                          #80
                                          Goddag mann økseskaft.

                                          Jeg, og sikkert mange med meg, setter umåtelig stor pris på innsatsen du legger ned for lsk.no, Ole Kristian. Stå på, du gjør en kjempejobb.

                                          Det må likevel være rom for kritiske tilbakemeldinger, og i lys av Logis øyeoperasjon, viser LSK, og da slik jeg oppfatter det representert ved deg/markedsavdelingen, at man ikke er interessert i kritikk.

                                          Da Logis øyeoperasjon med hauset opp i forkant av offentliggjøringen stilte en del personer seg kritiske til hvor lurt det egentlig er å tirre folks forventninger og forhåpninger, for så å levere noe som strengt tatt ikke kan kalles mer enn en kuriositet. At denne kritikken, denne tilbakemeldingen om du vil, tydeligvis har blitt så kaldt avvist, kom til syne i går, da flere ukers spekulasjoner, med "unikt i Norge" som hoved-teaser kulminerte i nok en skuffelse. Ikke fordi Nordeas støtte til oss ikke settes pris på, men fordi det overhodet ikke møter folks forventninger.

                                          Jeg vet ikke, Ole Kristian, om du har sluttet å snakke om LSK med kamerater som holder med andre lag etter at du selv begynte å jobbe i klubben, men det gjør i hvert fall jeg. Jeg er et forholdsvis rasjonelt menneske, men når spennende ting er på gang, da blir jeg opprømt, og når engasjementet når sitt klimaks i nyheter ala Logis operasjon og gårsdagens status quo, føler jeg meg pissa på.

                                          Jeg tror ikke jeg er alene om dette.
                                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                          Kommentar

                                          Working...