Den nye drakta er en skandale!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7092

    #81
    Opprinnelig skrevet av Petter Ø
    Det er signert ny avtale med leverandør av kioskvarer på Åråsen i år. Gjett med hvem og hva du vil blir servert fra og med første hjemmekamp!
    Ufattelig patetisk, Petter.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Simeone
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 761

      #82
      Jeg er ikke noe stor fan av den nye drakta, la meg si det først. Men dette handler om mer enn "bare" drakta. Jeg setter bare i anførselsetegn da jeg mener drakta er klubbens identitet og svært viktig for LSK.

      Men jeg synes det er trist å se all dette engasjement vendes i negative spiraler hele tiden. Vi er LSK, vi er en liten klubb med mange fans. Vi er en stolt klubb med lange tradisjoner.
      Hvis klubben skal komme opp og frem igjen (dit vi alle vil) må alle bidra og prøve å unngå trekke hverandre ned hele tiden.

      UFC vs KFL, Forumet vs Erling Knudzon, Forumet vs Markedsavdelinga osv.

      Vi sitter alle i samme båt, og ja konstruktiv kritikk er alltid bra. Men kanskje folk burde spørre seg spørsmål som dette før man skriver eller mener noe: Hvordan gagner dette LSK? Hva kan jeg gjøre for LSK?

      Som supportere så mener jeg det må være en viss distanse til klubben, blir man for tett på klubben kan det bli vanskelig å være kritisk.

      Alikevel, nå er det seriestart, vi har en god Stefan Gislason på plass og det er påtide å bevise nok en gang: Hele landet kjenner vårt navn!

      Fremover Sportsklubben.
      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
      para gritarle a la FIFA:
      ¡Que ellos son el gran ladrón!

      Kommentar

      • rælingen kanaris
        Kaptein Reketråler
        Myklebust Light
        • Jul 2005
        • 1446

        #83
        Men hva med Glenn-due som står å regelrett juger på starten av showet? Er det okei? Personlig så gjør det meg sånn passe jævlig forbanna.

        Skjønner at du jobber i lsk, for her går det tydelig frem at du mener dere faktisk ikke har gjort en eneste feil i denne prosessen. Det får stå for din regning. At det å sette opp en gjettekonkuranse over hvem som er den nye hovedsponsoren (den nye faktisk...) får selvfølgelig forventningene opp på at det er noe nytt og spenende, det tror og håper jeg virkelig dere skjønnte selv også...

        Jeg skjønner at Søppla dessverre har høyere markedsverdi, og at vi må ta til takke med mindre. Men når dere har lagt dere så jævlig på rygg og blir bedt om å bli rævkjørt, så må det være lov å reagere litt kraftig! Vi får 1/3 av det søppla får, og alikevell klarer dere ikke å presse igjennom å få en svart farge på logoen til Nordea, sånn at vi kunne fått noe som ikke ligner en bærepose fra coop-prix som drakt...

        Jeg beklager, men dere har vært nødt til å ha fått med dere den sinnsyke opphypinga på forumet og rundt om i lsk-verden. Og ja, vi skulle nok stilt flere spørsmål, og ikke svelga alt så rått... Men når dere ser at det er så ute av kontroll som det var, så synes jeg faktisk det er på sinn plass å gå ut å demmentere det, og si at, sorry, men det gikk ikke i havn, istedet for å vente til dette showet med å kunngjøre en helt ordinær sponsoravtale... Det må da være mulig å forstå at folk føler seg lurt? Dere hauser opp det showet som stedet vi får vite nye hovedsponsoren, og at det blir stort, bla bla bla... Istedet kommer den samme avtalen vi har hatt de siste åra nok en gang.
        Da føler folk seg lurt, sånn er det bare!
        Custodes
        I med og motgang

        Kommentar

        • skotten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 1794

          #84
          Jeg ble veldig skuffa over denne "nyheten" i går, men som brobyggeren fra helvete syns jeg det kan være greit å gå videre nå.

          LSK og LSK.no kan med fordel ta litt kritikk uten å blankt tilbakevise alt, og de som uttaler seg i de aller sterkeste ordelagene kan spørre seg selv om LSK må spille med en stygg logo er noe å føle seg voldtatt over.

          Forøvrig amen til Simeones innlegg!

          Kommentar

          • S-kill
            Medlem
            Møteplager
            • Jan 2010
            • 79

            #85
            Jeg støtter i stor grad Bakkene og ennå mer simeone her. Jeg personlig vil ikke være et surmulehue som sitter hjemme og er bitter. Greit, så er man litt skuffa. Jeg tipper samtlige har tatt poenget nå og at markedsavdelinga har lært ett og annet. Get over it. Nå starter serien for faen.

            Dessuten: Gislason var årets nyhet for meg så langt. Takk til de som klarte å signere det jeg tror er rett mann fugla.

            Og: Jeg driter i fargen på sponsorens logo når det ble slik det ble. Drakt er drakt for meg, og det er logoen til fugla som er viktig. Jeg pynter meg ikke. Takk til de som spytter inn millioner i klubben.

            Krysser forøvrig fingrene for at samtlige talenter i klubben får et kjempeår, så kan vi faktisk brått lykkes sportslig og overraske noen "fotballeksperter" også.

            Jeg er ikke fornøyd med alt som gjøres til en hver tid jeg heller, men det driter jeg litt i akkurat nå merker jeg. På søndag starter moroa!

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              #86
              Opprinnelig skrevet av S-kill
              Jeg tipper samtlige har tatt poenget nå og at markedsavdelinga har lært ett og annet.
              Jeg tror ikke helt dette stemmer, det er tydelig at kritikken som kom etter først og fremst Logi-saken, men også BBS-saken har falt for døve ører. Ser også at ny kritikk blir avvist med kommentarer som viser at man ikke er interessert i å prøve å forstå målgruppen sin.

              Men, bortsetfra dette er jeg helt enig med deg. Vi ser frem mot kampen på søndag, drakta er hovedsaklig gul og vi har funnet en god løsning på midten. Vi får stille oss bak laget og håpe vi får spilt opp markedsverdien ute på banen.

              Gleder meg til å se Gislason på søndag og jeg gleder meg til å følge utviklingen til BBS, Bolly og de andre ungguttene.

              Gleder meg også til å lese referat fra juniorlaget sin kamp i morgen. Moro at Raymond putta, håper han tar steget til å bli en stjerne på juniorlaget i år.

              Kommentar

              • Scorpio
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 411

                #87
                Ekke detta bare nok en kamel å svelge a? Vi har jo blitt veldig gode på det de siste åra....

                Kommentar

                • Percy Nilegård
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 5146

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av skotten
                  Jeg ble veldig skuffa over denne "nyheten" i går, men som brobyggeren fra helvete syns jeg det kan være greit å gå videre nå.

                  LSK og LSK.no kan med fordel ta litt kritikk uten å blankt tilbakevise alt, og de som uttaler seg i de aller sterkeste ordelagene kan spørre seg selv om LSK må spille med en stygg logo er noe å føle seg voldtatt over.

                  Forøvrig amen til Simeones innlegg!
                  Enig med deg skotten. Brobygging er viktig. Derfor hadde man satt stor pris på om den andre parten her også la en stein eller to på plass.
                  "Alltid blodsprengt"!
                  Fong/Macho

                  Even Nordlien

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    #89
                    Engasjerte folk i begge ender, høye forventninger spiser barn til frokost. Hele dagen hadde kjerringa glimt i øyet, men når kvelden kom blei a sliten i fisken og fikk vondt i knotten. Det blei som det var, hverken mer eller mindre. Hva naboen får er ikke min sak, missunelse er nytteløst.
                    Godteri blei det allikavel, fra sagaøya. Vi får se hvor godt det smaker, kanske snart. Innomhusfotball er viktigere enn pengegjengen, iallefall i min bok. Der kan jeg ihvertfall påvrke.
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

                      #90
                      Draktene blir fine, tråden en skandale.. hehe.

                      Vi skal være glad til at noen vil sponse oss etter disse årene. Takk Nordea. Takk lsk.no. Stå på videre.

                      At jeg ikke tror 100% på en bokstav jeg leser der inne er en annen sak. Dere er jo ikke gravende, kritiske journalister heller, dere har bare malingsgule goggles on.

                      Å la seg forlede av "Hovedsponsor er klar", det synes jeg må være driiitflaut. Visste med en gang at avtalen trolig ikke var unik. Det er jo tross alt en grunn til at det har tatt så lang tid. Ellers; sjekk tabellen for i fjor for å få en antydning om MARKEDSverdi.

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av okb
                        Jeg ser også at en (eller flere) forumbrukere mener at LSK har brukt sine supportere på en usmakelig måte. Hvordan får du til det? At markedsdirektøren åpnet på sløret og at ryktene var usanne? Usmakelig? Flere som betalte på kickoffen kun for at det var noe spennende på gang? Det var jo det. Det var kickoff og i tillegg fikk du Stefan Gislason presentert. Det kostet 100,- per hode, og du fikk ta del i en spennende kveld. Jeg synes ikke det er spesielt mye forlangt.

                        Regner her med at du mener meg, signerte innlegget på LSK.no med fullt navn, så jeg står for hva jeg sa.
                        For det første, Stefan Gislason var en fantastisk nyhet. I slike saker jobber LSK vedlig bra og holder kortene tett til brystet før nyheten sprekker.

                        Når det gjelder usmakligheten. Man går ut med brask og bram om at noe stort er i emning. Snakken går og folk blir veldig spente og ivrige på at noe "stort" endelig skjer i klubben vår. Mange sier de vil gå på kick-off kun pga denne store nyheten og kjøper billetter til arrangementet, et arrangement som forøvrig er et meget godt tilltak. Her virker det som om LSK utnytter dette maksimalt. Når også Due Sørensen, går ut i starten av møte å avkrefter ryktet i RB, så er farsen total og man har bommet kraftig på pr-strategien. (Må sies at jeg kun har hørt dette av andre)
                        Her burde LSK gått ut i forkant, allerede når man skjønte at dette ikke ville komme i havn og informert om at det desverre hadde kommet noen skjær i sjøen.
                        Fantastisk at LSK er en åpen og inkluderende klubb, men nå har man kanskje lært at noe må og skal holdes tett til brystet frem til man kan sprenge en nyhet og glede alle med hjerte i LSK.

                        Til slutt, drakta er ikke stygg. Det er den blå flekke som gjør den stygg!!

                        /Bengt Nilsen

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          #92
                          Mange her som fremviser en alldeles skammelig holdning. Dere synes det er greit. Dere er forsonende. Det er det ingen som helst grunn til.

                          Jeg har ikke nevnte ett eneste navn her, er jeg ganske sikker på. Dette handler ikke om enkeltsaker eller enkeltpersoner, det handler om en helhet hvorav det siste fortoner seg som en foreløpig kulminasjon av ukulturen som har forplantet seg i klubben på 2000-tallet.

                          Denne ukulturen består i at vi, selveste LILLESTRØM SPORTSKLUBB, har gått fra å være en offensiv, ambisiøs, innovativ og spennende klubb som var ledende i Norge på de fleste felter(selvsagt bak CL-dopede rosenborg, men det teller ikke) til å bli en prinsippløs, fargeløs, kjedelig og forutsigbar klubb. Hvor faen er ambisjonene? Hvor er viljen til å slå seg på brøstet og si HEI! Se på oss! Vi skal bli best uansett omstendighet! Hvor er ballene, hvor er frekkheten, hvor er alt det som gjorde oss forhatte over det ganske land i en årrekke? Hvor er alt det som skapte ENGASJEMENT OG BLEST??? Fra å være klubben alle elsket å hate og desidert storebror på Østlandet har vi gått til å bli klubben alle ynder å ignorere og er blitt forbipassert av Godset, vif og Stabæk!!!

                          De siste ti årene er vi blitt vitne til et regelrett forfall! Og vet dere hvem sin skyld det er? Det er ikke styret. Det er ikke Per Berg. Det er ikke Robert Lauritsen. Det er ikke André Bergdølmo. Det er ikke Tom Nordlie, og det er i hvertfall ikke Henning Berg. Det er ikke Per Sandbergs skyld engang!

                          Det er vår skyld.

                          Vi har funnet oss i det. Vi har latt dette skje. Jeg husker supportere i vill harnisk over en Even Pellerud som tross alt skaffet oss enkeltspillere vi fortsatt mimrer om. Jeg husker 400 kanaris som stod igjen og skulle ta Tommy Skjerven. Regelrett rive ham i fillebiter. Jeg husker de vanvittige kommentarene på tribuna, der ingen var fredet og hva som helst kunne komme ut av kjeften på folk. Alt det er borte nå. Nå sitter vi på nettet og skriver om at markedsverdien i klubben mens vi forsvarer at vår hovedsponsor gjennom en årrekke går hen å styrker erkerivalen vår med en avtale av... Vel, banebrytende proporsjoner. Hadde Opel gjort det samme hadde vi bedt dem dra til helvete uansett hva det gjorde med drakta vår.

                          Joda, det er greit nok at vi måtte regne med noen hvileskjær på banen som følge av uansvarlig økonomisk drift, men det betyr ikke at man kan slippe seg ned i bunnstriden overalt utenfor også. Vi er klubben som innførte profesjonalisme i norsk fotball, men i dag ser vi ut som amatører. Hvor er klistremerkene på taxiene? Hvor er flaggene rundt om i byen? Hvor er LSK-magasinet man kunne plukke med seg som eneste gratisavis rundt om i byen? Før visste man at man var kommet til Lillestrøm, LSKs hjemby, så snart man gikk av toget. Nå er det eneste som slår en at man har kommet til Lillestrøm stasjon. Vi er ikke synlige i vår egen vesle hjemby en gang!

                          Selvsagt har vi ikke samme markedsverdi som søpla, det skjønner alle. Jeg kan sikkert legge ut i det vide og brede om hvor absurd det er at markedsverdien deres overhode ikke har noe med prestasjoner å gjøre i det hele tatt, de hadde faktisk latterlige avtaler da de var rævva de to første årene til MA også. Uansett har det fuck all å si.

                          Hovedproblemet er at man finner seg i, godtar og forsvarer at selveste LILLESTRØM SPORTSKLUBB(og ja, jeg skriver det to ganger, fordi det trengs å innprentes), en av landets stolteste og mestvinnende klubber de siste førti årene, fremstår som totalt blottet for selvrespekt, visjoner, ambisjoner og generell sjarm.

                          Mulig dette ble rotete, men jeg er trøtt, morragretten og kald. Det er omtrent den samme følelsen som jeg har når jeg tenker på LSKs fremtid.
                          Startskuddet for begynnelsen på slutten gikk ikke onsdag. Det gikk for lenge siden, og vi fikk det ikke med oss.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • Jan Banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 809

                            #93
                            Wow, her var det mange mannfolk med PMS samlet på ett sted. Pengene kommer godt med, drakta er ikke så flott som mange forventet. Deal with and get over it.
                            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                            Stuart Baxter har forstått det.

                            Kommentar

                            • Percy Nilegård
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 5146

                              #94
                              Wow, her var det mange med en nedlatende holdning. Når en part regelrett rundlurer en annen, så er det for faen ikke den som har blitt lurt som bør se seg mest i speilet.
                              "Alltid blodsprengt"!
                              Fong/Macho

                              Even Nordlien

                              Kommentar

                              • KFL109
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1958

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av okb
                                Jeg vil likevel tidlig påpeke at alle som jobber i LSK gjør alt i beste hensikt.
                                Det tror jeg heller ikke noen er i tvil om!

                                De nye draktene ble i går lansert med pomp og prakt på Lillestrøm kultursenter. Flere av spillerne var ekstremt stolte av å bære de.
                                Og ingenting gleder oss supportere mer enn å ha spillere som bryr seg om klubben og ikke bare er arbeidstakere. Det er også disse som blir hylla av fansen!

                                Det ble tatt noen få bilder slik at vi kunne vise draktene så raskt som mulig på LSK.no. Kulissene var bakrommet. Til og med dette fikk negativ omtale av folk her på forumet i går.
                                Godt ment, men det så rotete og uforberedt ut. Bakrommet kunne likegodt ha vært et lager oppe på Åråsen. Skulle trodd det var mulig å ta noen flotte bilder på forhånd, eller tatt et par gode nærbilder av presentasjonen hvis man ønska å få fram "live-stemninga".

                                Markedsdirektøren var på årsmøtet til LSK tidligere i år. (...)Han kunne ikke fortelle mye, men at det var banebrytende og nytt i norsk fotball var det liten tvil om. Han fortalte likevel at det ikke var hundre prosent sikkert at ville bli noe av (...) Betyr det da at man har meldeplikt underveis, og betyr det da at man må levere - hvis ikke blir man satt i gapestokk? (...) her er det mange som har elsket å prate, og gjøre seg selv viktig ved å fortelle videre noe de trodde var sant. (...) Uten at noen spurte om det faktisk var sant. Uten at noen forsøkte å avkrefte eller bekrefte det på noen måte.
                                Nytt og banebrytende skaper forventninger, selv med presisering om at det ikke var 100 % sikkert. Et sted på veien ble et konkret, navngitt prosjekt nevnt for noen. Jeg konkluderer med at ønsket om å prate og gjøre seg selv viktig må ha starta i klubben og fortsatt i miljøet.

                                Klubben har ikke meldeplikt, men hvor kunne bekreftelsen eller avkreftelsen gis? En mulighet fra klubbens side hadde vært å bruke de samme kildene som ble brukt i første omgang. Jeg tror ikke det hadde blitt oppfatta negativt at det ble hinta om at det ikke var mulig å lande den historiske avtalen.

                                Det må da være lov å lage litt hype rundt at LSK snart nærmer seg de 40 millionene kronene som klubben har i sitt sponsorbudsjett. Det må da være lov å være stolte av at man har signert nok en stor avtale som betyr ekstremt mye for LSK.
                                Det er kombinasjonen av omstendigheter som gjorde denne vanskelig å svelge. Når jeg, riktignok naiv etter å ha fulgt Fugla i en mannsalder, hadde fått "sikre kilder" (ja, jeg sa naiv) på at det ville bli presentert noe unikt, så ble disse bare bekrefta av lsk.no

                                Sjekk også opp hva slags farge det er på VIF-draktene. Jeg forstår godt at Nordea ønsker å ha logo med riktig profilering.
                                I går ble rejecten som ble skyfla videre til Fredrikstad avbilda på nettet i knallrød drakt, med hvit Nordealogo uten ramme...

                                Når så konferansieren på Kickoff sier i starten at RB har tatt feil (i forhold til Nordea) så fikk jeg egentlig bare bekrefta at ryktet om hovedsponsor allikevel stemte. Dermed ble nedturen ekstra lang og forum- og nettformuleringer muligens i krasseste laget.

                                Fortsatt mener jeg at hele situasjonen ble håndert på en klønete måte, og så er det helt greit for meg at andre ikke har oppfatta det på samme måte.

                                SIKRE TRE POENG OVER STABÆK FØR ÅRÅSEN SKAL FYLLES.

                                JEG ER MED - ER DU?
                                Alltid full støtte!
                                Vidar Evje

                                Kommentar

                                • flisbyen
                                  Utestengt
                                  • Sep 2010
                                  • 305

                                  #96
                                  For noen år siden så kom denne fra markedsavdelingen:

                                  -Vent nå, vi er ikke i posisjon til å kreve noen ting fra sponsorene våre mtp farger og slikt.

                                  Så kom vi i posisjon til det. Hva skjedde? Drakta så mer ut som en bærepose enn noensinne.

                                  Nå er vi ute av posisjon igjen, og argumentene kommer igjen, vi er ikke i posisjon.

                                  Det er rart at storklubber som Sarpsborg og Sogndal har en renere drakt enn oss, lurer på hva slags posisjon de er i?

                                  Da kommer argumentet med de gule draktene, man må pøse på farger for at ting blir synlig. Lurer på hva de enda større klubbene Bodø/Glimt og IK Start gjør siden de får det til?

                                  Er ikke estetikk og imagebygging en del av en markedsførers hverdag lenger?

                                  Edit:Signere med fullt navn:

                                  Mvh
                                  Petter Wilhelm Olafsson

                                  Kommentar

                                  • iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

                                    #97
                                    En LSK drakt med Unicef på hadde solgt for mange hundretusen mer en den bæreposen vi har nå.
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av iL
                                      En LSK drakt med Unicef på hadde solgt for mange hundretusen mer en den bæreposen vi har nå.
                                      En drakt med sort Nordea logo uten blå bakgrunn på drakta hadde også solgt for veldig mye mer enn den som ble presentert nå...

                                      Kommentar

                                      • Jan Banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 809

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                        Wow, her var det mange med en nedlatende holdning. Når en part regelrett rundlurer en annen, så er det for faen ikke den som har blitt lurt som bør se seg mest i speilet.
                                        Noen mener å ha brukt en hundrings på feil premisser for å se kick-offet, og det er i så fall tapet. Kjipt, men jeg nekter å se på det som en katastrofe. Resten av "rundluringen" går jo ikke ut over noen andre enn LSK selv hvis du er forbannet.

                                        De som føler seg lurt kjøper ikke drakta, og da bortfaller de inntektene for klubben. De eneste som lider av det er er LSK, i tillegg til at du selv må holde ut med svettelukta fra den gamle én sesong til da.
                                        - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                        Stuart Baxter har forstått det.

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                          Wow, her var det mange mannfolk med PMS samlet på ett sted. Pengene kommer godt med, drakta er ikke så flott som mange forventet. Deal with and get over it.
                                          Gratulerer. Du er akkurat hva jeg snakker om.

                                          Om ti år: Når vi først har rykka ned i andre divisjon må vi bare gjøre det beste ut av det. Er ikke vits i å sutre. Tenk om fotball ikke fantes! Tenk om Anne kat Vestly var en ond vampyr! Alt kunne vært mye verre, så deal with it.

                                          Deaitisme. It's the name of the game.

                                          PS! Det siste dette handler om er en hundrings på kick-off. Ærlig talt.
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...