Den nye drakta er en skandale!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    Opprinnelig skrevet av xeR
    Husk på at vi er bare ett par tusen som bryr oss om logoen er blå og hvit eller gul og svart. Resten av de 5 millioner menneskene her i landet driter i hele LSK.
    Her er du inne på noe interessant, som bygger fundamentet for mitt ståsted i saken. Et tankeeksperiment...

    Du har rett i at det nok bare er et par tusen som bryr seg om fargen på logoen på LSK-drakta, men til gjengjeld skaper det et særdeles negativt inntrykk for de av oss det gjelder. Jeg tror samtidig at den marginale positive blesten som skapes av å ha logoen enda et sted, i dette tilfellet altså på brystet til elleve Lillestrøm-spillere, ikke er like betydningsfull som effekten dette har på oss.

    Nordea, i likhet med alle andre som annonserer, reklamerer mange steder. Hvor de kundene de har har fått øynene opp for produktet deres kan det være mange svar på, men jeg lurer på om den blå logoen på akkurat vår drakt genererer like mange nye kunder som den taper dersom vi faktisk hadde stilt hardt mot hardt.
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

    Kommentar

    • Petter Ø
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3008

      hmmm.. Penger i kassa, men ikke direkte pent

      jm-spons-aleksneely-2011.jpg
      Petter Ø - Kreativ Kanaris
      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

      Kommentar

      • heidar
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2128

        Håndballag. Klarer ikke den udugelige markedsavdelingen å skaffe en skikkelig hovedsponsor og må fylle opp med mest mulig klistremerker?
        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

        Endelig er mørketida over.

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av heidar
          Håndballag. Klarer ikke den udugelige markedsavdelingen å skaffe en skikkelig hovedsponsor og må fylle opp med mest mulig klistremerker?
          Helt greit for meg, bekymrer meg mer over endre ting enn at klubben faktisk får inn sponsormidler. Klubben fremstår ikke som noe yndet sponsorobjekt lengre etter de siste 4 årene, dessverre.... (spillet har vært glimrende i perioder i år - det teller som pluss.)

          Kommentar

          • ragnarrock
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 937

            Opprinnelig skrevet av heidar
            Håndballag. Klarer ikke den udugelige markedsavdelingen å skaffe en skikkelig hovedsponsor og må fylle opp med mest mulig klistremerker?
            Om du klarer å hanke inn en feit nok sponsor til å dekke alle klubbens behov, samt dine egne estiske krav, så tipper jeg at ingen i klubben vil forsøke å hindre deg.. gleder meg til å se resultatet!
            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

            -RagnarRock-

            Kommentar

            • Boing
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2005
              • 711

              Drakta var ikke pen før JM kom på, så det spiller fint liten rolle for meg da LSK for tak i penger. Pengene vokser ikke på trær sist jeg sjekket.

              Så lenge markedet er slikt som det er nå så må vi bare godta att drakta blir voldtatt av disse sponsorene. Så sant ikke vi har en eller annen rik LSK-supporter som er villig til å hive inn de millionene som trengs for å slippe dette.

              Kommentar

              • heidar
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2128

                Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                Om du klarer å hanke inn en feit nok sponsor til å dekke alle klubbens behov, samt dine egne estiske krav, så tipper jeg at ingen i klubben vil forsøke å hindre deg.. gleder meg til å se resultatet!
                Det sjokkerende er jo at de andre klubbene i Tippeligaen klarer det, betyr det at alle disse er mer attraktive enn oss?

                Vi kommer krypende til Nordea, og skaffer oss en dårligere avtale enn tidligere. Men det er klart, det hjelper ikke på vår forhandlingsposisjon når vi hele tiden skal trekke fram at vi er på konkursens rand, selv om vi ikke er dårligere stilt enn de fleste andre i Tippeligaen.
                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                Endelig er mørketida over.

                Kommentar

                • Boing
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 711

                  Opprinnelig skrevet av heidar
                  Det sjokkerende er jo at de andre klubbene i Tippeligaen klarer det, betyr det at alle disse er mer attraktive enn oss?

                  Vi kommer krypende til Nordea, og skaffer oss en dårligere avtale enn tidligere. Men det er klart, det hjelper ikke på vår forhandlingsposisjon når vi hele tiden skal trekke fram at vi er på konkursens rand, selv om vi ikke er dårligere stilt enn de fleste andre i Tippeligaen.
                  Har du en oversikt over hva de andre klubbene har fått inn i sponsorkroner? Siden du sier att LSK har en dårlig avtale. Jeg har ikke peiling på hvor mye LSK eller noen av de andre har fått inn av sponsorkroner i år eller tidligere. Det jeg vet er bare synsing og gjetting.

                  Drakta har blitt grufult stygg, men vi for penger for det. Hvis noen klarer å finne ut hvor mye det koster å sponse hele drakta, så kan KFL starte innsamling av kroner. Hvis LSK for inn f.eks. 5 mill i året for reklame for drakta, da trenger bare 2000 stk å betale inn 2500 kr. Hadde vært vakkert med kun KFL-logo framme på drakta.

                  Kommentar

                  • aguado
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 448

                    Oversikt over budsjett for tippeligalagene i 2011 finnes her: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10037735

                    Lillestrøm ligger svært langt ned på den lista. Det er ikke nødvendigvis sammenheng mellom budsjett og sponsoravtaler, men det er nærliggende å anta at de "bedre stilte" klubbene har bedre avtaler.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      Opprinnelig skrevet av jalapenos
                      Oversikt over budsjett for tippeligalagene i 2011 finnes her: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10037735

                      Lillestrøm ligger svært langt ned på den lista. Det er ikke nødvendigvis sammenheng mellom budsjett og sponsoravtaler, men det er nærliggende å anta at de "bedre stilte" klubbene har bedre avtaler.
                      Lillestrøm har et sponsorbudsjett på 40 mill som altså de fikk oppfylt nå.

                      Til sammenligning har start 30 mill og brann 60 mill. Kjenner ikke til sponsorbudsjettene til samtlige tippeligaklubber.

                      Edit:
                      RBK 84 mill
                      Vif 74 mill
                      Brann 60 mill
                      Viking 60 mill
                      Stabæk 45 mill
                      Tromsø 44 mill
                      LSK 40 mill
                      Odd 34 mill
                      Aalesund 33,5 mill
                      Start 29 mill
                      Godset 29 mill
                      Haugesund 27,7 mill
                      Fredrikstad 26,5 mill
                      Molde 23 mill !!
                      Sogndal 13,5 mill
                      Sarpsborg 10 mill
                      Last edited by HSft; 09.09.2011, 21:18.

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5916

                        Artikkelen det er linket til er fra januar 2011. Det er vel ikke urimelig å tro at Molde har justert budsjettet en smule i løpet av sesongen. Ellers ligger de uforklarlig lavt. Så god økonomi har de vel neppe selv.
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • Boing
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2005
                          • 711

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Lillestrøm har et sponsorbudsjett på 40 mill som altså de fikk oppfylt nå.

                          Til sammenligning har start 30 mill og brann 60 mill. Kjenner ikke til sponsorbudsjettene til samtlige tippeligaklubber.

                          Edit:
                          RBK 84 mill
                          Vif 74 mill
                          Brann 60 mill
                          Viking 60 mill
                          Stabæk 45 mill
                          Tromsø 44 mill
                          LSK 40 mill
                          Odd 34 mill
                          Aalesund 33,5 mill
                          Start 29 mill
                          Godset 29 mill
                          Haugesund 27,7 mill
                          Fredrikstad 26,5 mill
                          Molde 23 mill !!
                          Sogndal 13,5 mill
                          Sarpsborg 10 mill
                          Jeg vet ikke hvor du fikk tallene fra, men når det gjelder disse tallene så gjelder ikke dette bare draktreklame, tar det som selvfølge att sponsorer på stadion og andre steder er med i disse tallene. Og ut i fra disse tallene så kan jeg ikke si att LSK har drite på draget i forhold til andre klubber.

                          Det jeg lurer mest på er hvor mye tjener dem på draktreklame i året.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6082

                            Opprinnelig skrevet av Boing
                            Jeg vet ikke hvor du fikk tallene fra, men når det gjelder disse tallene så gjelder ikke dette bare draktreklame, tar det som selvfølge att sponsorer på stadion og andre steder er med i disse tallene. Og ut i fra disse tallene så kan jeg ikke si att LSK har drite på draget i forhold til andre klubber.

                            Det jeg lurer mest på er hvor mye tjener dem på draktreklame i året.
                            Dette er det totale sponsorbudsjettet ja. Det stod en oversikt i en artikel i 100% fotball. Branntallene var ikke oppgitt, så de fant jeg i en annen artikkel. Kan legge inn en link omo artikkelen dukker opp igjen.

                            Nøyaktige tall på draktsponsoren har jeg ikke, men Nordea ga i fjor 6 mill, og tilbø i år 1 mill mindre enn LSK ville ha (budsjetterte med) så jeg vil tro JM fylte på med den millionen, men det blir bare spekulasjon fra min side.

                            Kommentar

                            • Laksen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2004
                              • 287

                              Lurer på om det blir gjort noe med logoen. JM sponser flere andre klubber, og der klarer de å tilpasse bakgrunnsfargen i logen til drakta. Både på hjemme og bortedrakt.
                              Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                La ikke merke til JM-logoen. Mulig det er for at drakta er et juletre allerede.

                                Kommentar

                                • Boing
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2005
                                  • 711

                                  Når det er ett stort stygt blått nordea-logo midt på drakten, så blir det vanskelig å oppdage den lille jm-logoen.

                                  Blått skulle ha vært bannlyst på klær som har med LSK å gjøre. Blått er fargen til pest og kolera.

                                  Kommentar

                                  Working...