Gløden er tilbake!
Collapse
X
-
Tror alt dette har med Legea å gjøre. Så fort vi var ferdig med diadora-perioden snudde det for klubben. Og nå har helvete begynt i viking: http://fotball.aftenposten.no/elites...icle196476.eceKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
De siste tre årene har jeg vært helt nervevrak i dagene før overgansvinduene har stengt. I år har jeg plutselig sjelefred. Gislason signeringa ga meg ro. Tidligere har jeg sitti og venta på frelsere og mirakelmenn i diverse posisjoner, men nå er jeg helt chilled out. Delvis på grunn av Gislason, men hovedsakelig på grunn av den utrolige jobben som er gjort med unggutter i klubben. Gislason var den siste brikken som falt på plass.
Plutselig har vi en masse reelle alternativer i troppens yngre rekker, som ser ut til å være mer enn klare for Tippeligaen. Bolly har hele vinteren vist at han er klar til å herje med hvem det enn skulle være. Nicolay har kommet inn, og mer eller mindre levert fra dag en. Ruben og Fredrik ser ut til å melde seg på ordentlig og jeg vil ikke være bekymret dersom vi må stille med dem fra start. Ringstad virker også klar for å levere, og er en soleklar kandidat til startplass. Kort sagt ser det ut som om gutta har fortsatt utviklingen i forhold til spilleforståelse, teknikk og fysikk, men ikke minst; Selvtillit! På toppen av det hele har Ohi tatt plass, og han er ikke redd for en dritt. Megatalent, som ser ut til å hevde seg på nivået i rekordfart.
I tillegg ser Ujah, Bergmann og Nosa ut til å ha tatt steg på hver sine felt i vinter og kommer til å gjøre store sesonger. Erling ser også ut til å ha tatt syvmilssteg, og med tanke på at han har en del TL erfaring fra tidligere så tror jeg han kan levere en solid sesong i 2011.
Ellers har vi mer rutinerte karer på banen, og dette er alle spillere som har levert bra saker i fjor; Kippe, Steinar og Karim. Jeg tror vi trygt kan gå ut ifra at disse vil levere solid i år også. Særlig om vi klarer å henge bedre sammen som lag. Søgård har ikke hatt noen karrieretopp det siste året, men han tok plutselig grep når vi henta en utfordrer og gjorde en stor jobb mot Stabæk. Forhåpentligvis kan vi bruke ham mer i forhold til kampbildet, istedetfor at han må spille i mangel av alternativer. Eriksen derimot er en historie for seg selv. Han må pent ta seg i kragen om han ikke skal bli benka av Stian, og det rimelig fort. Er for ustabil, ufokusert og veik. Jeg ser gjerne at vi beholder ham i stallen, men ser han først og fremst som en squadplayer i fremtiden, da han kan bekle venstre og høyreback i tillegg til høyrekant.
Keepersituasjonen er også bra, forutsatt at Logi ikke går hen og skader seg. Solid kamp mot Stabæk ble fulgt opp av en ny solid landskamp med strafferedning og gode greier. Skulle han derimot være ute, så kan det fort bety poengtap.
I bunn og grunn ser stallen ekstremt spennende ut og har potensialet til å gruse alle lag i TL. Utfordringen blir å få alle til å prestere stabilt. Det er såpass mye klassespillere og stortalenter her at potensialet er gedigent. I tillegg har vi lite press på oss i år. Nå begynner vi å høste fruktene av den langsiktige jobben vi har gjort, og jeg er imponert over stallen vi har byggd med såpass lite ressurser. Det er godt mulig at vi får oss noen på tryne i år også, men det kommer til å være mye å glede seg over, det er jeg sikker på."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Kommentar
-
Jeg kjørte selv opp og ned aleksen 2 ganger idag. Var et utrolig fint syn. Legg også merke rul de fine lampene de henger på. Made by Totaltek ;-)***Større baller enn vett***Kommentar
-
Syklet forbi i sted.
Fra Stortorvet til "Rudolfs plass" VAR det 24 flagg.
I kveld er 8 av disse borte. I Ålesund kunne de skyldt på vinden - det holder ikke her.
Her prøver noen å gjøre noe bra, til glede for oss alle, og så skal dere ødelegge det? Brenn, forbanna drittunger!Last edited by Wanker; 04.04.2011, 00:43.Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.Kommentar
-
Kommentar
-
Latterlig at folk ikke kan la noe være i fred. Hvem faen tror folk at de er?
Men hang ikke disse flaggene ganske høyt oppe?Kommentar
Kommentar