Lillestrøm - Brann 04/04 kl 19:00 Åråsen stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

    #21
    Kippe ETER ettmålsscorer Ojo rå til kvelds mandag 4/4, slipper en lett flyktig rap og pirker seg litt imellom tenna etterpå. Logi fornøyd etter 2 strake clean sheets og klubben fornøyd med Berg etter 10-0 goal diff.

    Mao: tips 3-0 etter scoringer av Ujah (perle), Steinhard Pedersen (heading etter dødball) og Espen Søgård (hardt vådeskudd inn via forsvarer).

    Tipper det kommer bra med folk på denne også.

    PS har i senere tid sett endel hockeylag gå ut sammen med sponsorer og sagt "til denne kampen skal vi prøve å sette ny publikumsrekord".

    Det kunne kanskje vært en ide for kreative kanaris også?
    LSK Norges beste lag

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #22
      Her bør det være stinn brakke og en haug med nye sesongkortholdere. Jeg er skummelt selvsikker før denne kampen. På den ene siden har jeg sykt troa på en ny knallkamp, på den andre er jeg redd for å slippe løs optimismen helt enda.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Ladgi89
        Medlem
        Hoffnarr
        • Feb 2009
        • 49

        #23
        sdf

        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari

        PS har i senere tid sett endel hockeylag gå ut sammen med sponsorer og sagt "til denne kampen skal vi prøve å sette ny publikumsrekord".

        Det kunne kanskje vært en ide for kreative kanaris også?
        Har vi ikke fylt Åråsen til randen før? I så fall blir det vanskelig og sette rekorden:P årsrekord kanskje=)
        Tut å bært

        Kommentar

        • Ladgi89
          Medlem
          Hoffnarr
          • Feb 2009
          • 49

          #24
          sdf

          Etter måten LSK spilte sin forrige kamp, må det bli fullt... Tror faktisk jeg ikke kan huske sist jeg så en så bra kamp av lsk, hvor alt klaffet og gikk som det skulle(= All cudos og ære til HB for en knall taktisk kamp!
          Tut å bært

          Kommentar

          • Kanariz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 2507

            #25
            Blir spennende å se hvordan gutta takler det å spille mot et lag som ligger bakpå. Har en følelse av at vi kommer til å spille bedre borte enn hjemme i år. (håper jeg tar feil). Vår styrke i år er kanskje hurtigheten på kontringer, så scorer vi først mot brann så blir det målshow igjen Men blir spennende å se mot et lag som ligger bakpå, noe jeg trur brann vil gjøre i denne kampen.

            Kommentar

            • *46*

              #26
              Tidlig mål av LSK, så må Brann angripe.

              Kommentar

              • general
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 1150

                #27
                skulle det skje, vil unggutta våre kontre de i senk!
                Seriegull 2016!!!

                Kommentar

                • erikh
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2008
                  • 443

                  #28
                  Den matchen her er helt åpen. klarer LSK å mobilisere den samme fandenivoldskheten som mot stabæk, så har vi gode muligheter.
                  Jeg mistenker at Brann vil være en hel del bedre hjemme enn borte i år, av den enkle grunn at laget er veldig mye bedre utrustet for å angripe, enn å bli angrepet. Midtbanen til brann er sykt bra, mens spesielt backene er rævva (emphasis: el fakiri)

                  Jeg tror og håper Brann ikke vil være solide nok defensivt til at de kan gjøre som vi gjorde mot stabæk. Samtidig er jeg veldig spent på hvordan vi vil håndtere langt mindre rom offensivt i en match vi forventes å styre.

                  Det kribler ordentlig nå, for jeg har så lyst til å slippe løs den naive optimismen. samtidig så jeg mye som ikke var bra mot stabæk, men som ble veldig fint dekket over av en absurd effektivitet og angrepsspillere som var on fire.

                  det kan også være at underlaget på åråsen så tidlig ikke innbyr til raskt spill langs bakken, men krever mer kælking og dueller - her blir i så fall innstilling viktig.

                  håper gislason starter sammen med nosa - det er bedre i en situasjon der jeg tror vi vil spille langt mer mot etablert forsvar enn mot stabæk.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                    Blir spennende å se hvordan gutta takler det å spille mot et lag som ligger bakpå. Har en følelse av at vi kommer til å spille bedre borte enn hjemme i år. (håper jeg tar feil). Vår styrke i år er kanskje hurtigheten på kontringer, så scorer vi først mot brann så blir det målshow igjen Men blir spennende å se mot et lag som ligger bakpå, noe jeg trur brann vil gjøre i denne kampen.
                    Som jeg nevnte tidligere i tråden, så tror jeg vi kommer til å möte et ganske lavtliggende Brannlag som vil bruke Ojo som oppspillspunkt. Fyren er ganske bra på å holde ballen og Brann vil sikkert forsöke seg på overganger med Guastavino, Mjelde og Bentley. Noe usikker på hvilke offensive spillere Brann vil mönstre mot oss. Det er derfor viktig at Kippe er kontant i behandlingen av Ojo og vinner den duellen. Gjör vi det så tror jeg vi kommer til å kneble Branns offensiv ganske effektivt.

                    Vi viste i fjor at vi er ganske bra på å dominere banespillet. Det som blir utfordringen er å omsette det til mål. Her slet vi ofte i fjor. Brann på sin side bruker å slite på dödball når de möter oss på Åråsen, og får vi et tidlig cornermål så har vi lagt premissene for oss selv ganske bra. Det er bra om vi kan spille dem lave og skape trykk i denne kampen. Kunstgresset i gymsalen egner seg nok langt bedre for den typen av angrepsspill som vi oppviste på Söndag enn Åråsen-matta i andre serierunde. Skulle vi få et ledermål så bör vi fortsette å trykke istedet for å satse på kontringer, da det nok ikke blir like raskt og presist på dette underlaget. Brann kommer da til å våge seg lenger opp i banen, men fortsatt holde litt igjen av redsel for overganger. Det vil skape litt mer rom for de offensive spillerne samtidig som vi fortsatt kommer til å kunne ha mye ball.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      #30
                      Jeg bekymrer meg egentlig ganske lite for Kim Ojo. Han var riktignok god i kampen mot ett nykompenert RBK forsvar, men føler meg ganske trygg på at den rutinerte duoen Kippe-Pedersen skal ta han greit ut av kampen. Jeg er egentlig mest bekymret for styrken våres på defensive dødballer etter hva jeg har sett i treningskampene og kampen mot Stabæk.

                      Kommentar

                      • *46*

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                        Jeg bekymrer meg egentlig ganske lite for Kim Ojo. Han var riktignok god i kampen mot ett nykompenert RBK forsvar, men føler meg ganske trygg på at den rutinerte duoen Kippe-Pedersen skal ta han greit ut av kampen. Jeg er egentlig mest bekymret for styrken våres på defensive dødballer etter hva jeg har sett i treningskampene og kampen mot Stabæk.
                        Kim Larsen og Kurt Olsson imponerte ikke spesielt for RBK nei.... På mål 2 løp dem som det vi kaller det på landet - som 2 huggærne høner.

                        Kommentar

                        • Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1472

                          #32
                          Tror også denne kampen blir veldig annerledes enn mot Stabæk:
                          Brann har oppfattet at LSK er farlig på kontring: De vil ligge lavt.
                          Brann har uttalt at de er fornøyd med 1 poeng: Nok et argument for å ligge lavt.
                          Brann har allerede kjent på naturgress-standard for tiiidlig vår.
                          Og hvordan vil utendørsklimaet virke inn på spillet til LSK? Noen endring?

                          Som Bergensboer håper jeg veldig at LSK nok en gang tar denne skalpen - at de beviser glede og innsats, at slagplanen blir like slagferdig denne gang, og at den selvtilliten de nå kjenner på vil gjøre at slagplanen til HB m.fl. blir fulgt av alle. Jeg har tro på spillegruppe som har tro på trenerteamet.
                          Håper på 3-0.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            #33
                            Regner med at Berg på Åråsen vil forsøke å kjøre sitt eget opplegg uten hensyn til motstander. Jeg tror vi så et eksempler på dette spillet mot Odd. Skarsfjord er ingen idiot, og har brukt 14 dager på å studere LSK. Han har uten tvil merket seg individuelle svakheter, hvordan laget agerer under press og hvordan man fremprovoserer panikk og ballwatching i LSK-forsvaret. Det vil trolig bli mye filming og falling foran vår 16-meter.

                            Kommentar

                            • Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av reka
                              Det vil trolig bli mye filming og falling foran vår 16-meter.
                              Det er jo ikke så farlig, siden dommeren ikke lar seg lure av denslags og videre konsekvent skal gi gult kort ved forsøk på å filme. Den regelen er jo ikke noe å lure på ;-)

                              Bare så synd den ikke praktiseres lenger da.

                              Ergo blir det filming, for de som er tilbøyelig til slikt. NFF's oppfatning av fair play er rimelig tett...

                              Av Brann har jeg sett de mest hjelpeløse straffer bli gitt på hjemmebane, de faller som fluer og dommerne går rett på så snart noen skarrer strrrraffææææ på tribunen. Det er ekstremt lite som skal til. Borte derimot har jeg ikke sett samme tendensen hos Brann, hvertfall ingen FFK-takter ennå fra den kanten. De vet at de ikke får like mye dommerhjelp der.
                              LSK Norges beste lag

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                #35
                                Kampen går vel på en mandag? I såfall kan vi glemme et fullsatt Åråsen. Tror vi kan glemme 10 000 også. Håper jeg tar feil.

                                Blir spennende å se hva Berg gjør med laguttak. Hardt å vrake noen etter en slik kamp. Ringstad er vel den som henger i en tynnest tråd. Spent på om EK klarer å følge opp sitt gode spill i en kamp det er forventet at vi styrer.

                                Kommentar

                                • Stray Cat
                                  Moderator
                                  • Aug 2008
                                  • 5916

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av KFL41
                                  Kampen går vel på en mandag? I såfall kan vi glemme et fullsatt Åråsen. Tror vi kan glemme 10 000 også. Håper jeg tar feil.

                                  Blir spennende å se hva Berg gjør med laguttak. Hardt å vrake noen etter en slik kamp. Ringstad er vel den som henger i en tynnest tråd. Spent på om EK klarer å følge opp sitt gode spill i en kamp det er forventet at vi styrer.
                                  Glem nå ikke at Brann også spilte på seg selvtillit i helga. Jeg venter ingenting gratis i denne kampen.
                                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    #37
                                    Branns midtbane består vel av tolv løpsvillige menn i den kjente dodekaeder-formasjonen, og vi forventes å få låne ballen i pausen.

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      #38
                                      Ytret litt bekymringer for banen tidligere i tråden, men utifra dagens artikkel på lsk.no ser det ut til at banen kommer til å holde veldig bra nivå sammenlignet med tidligere år.



                                      10 dager för kampen ser det unektelig ganske lovende ut. Om matta får litt tid og ro nå og vi har flaks med väret så kommer det til å bli meget bra for denne årstiden.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                                        10 dager för kampen ser det unektelig ganske lovende ut. Om matta får litt tid og ro nå og vi har flaks med väret så kommer det til å bli meget bra for denne årstiden.
                                        Ikke si sånt høyt, da finner NøFF plutselig ut at serien skal bestå av 20 lag og vare fra Februar til ut november...
                                        Fugla mot nye høyder

                                        Kommentar

                                        • andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av mooph
                                          Ikke si sånt høyt, da finner NøFF plutselig ut at serien skal bestå av 20 lag og vare fra Februar til ut november...
                                          NFF driter allerede i banekvaliteten. Det har de vel demonstrert med årets terminliste. La gå at Åråsen ser bra ut, men jeg regner ikke med de samme forholdene i Haugesund, Bergen eller Trondheim.

                                          Skrekkscenarioet er at NFF snur serien så vi skal konkurrere i Europa. Med pålegg om kunstgressbaner, gymsaler og det som verre er.
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                          Kommentar

                                          Working...