Lillestrøm - Brann 04/04 kl 19:00 Åråsen stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Henning Berg kan ikke lastes for dette. Rävva fokus fra flere av våre mest erfarne, og en pinlig forestilling av Lars Kristian Eriksen. Vi fikk små omen om hans udugelighet i Stabäk-kampen, og KIL kampen var etter sigende horribel. Fy fasiken, det er en av de dårligste opptredenene jeg har sett av en LSK spiller. Under Uday var det flere som var på det nivået, men Eriksen spiller tross alt på et lag som henger noenlunde sammen. Når Steinar hadde sine horror-kamper i 2008, så var jo det for et lag i total opplösning. Det beste er når Eriksen gjenvinner ballen på 30-35 meter etter en dödball, og istedet for å sette opp for et nytt innlegg, så tenker han:

    "Hei! Jeg er jo en teknisk begavelse. La gå at jeg ikke har putta et eneste mål noensinne i min 5-6 år lange tippeligakarriere, denne her setter jeg i vinkelen!"

    Din jävla dust! Du tenker jo faen ikke på laget. Utover i andre omgang så begynner han også å slacke i defensivt arbeid etter å ha fet-missa markeringer eller taklingsforsök. Sjarmerende. Virkelig.

    Edit: 5-6 år var jo helt på jordet. My bad. Mannen har jo värt med i gamet lengre enn som så.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • armykanari
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2009
      • 742

      Herregud da! Greit Eriksen var banens desidert dårligste på banen forvarsmessig. men vi må ikke si at nå er vi tilbake til der vi var i fjor høst og året før der. vi er et annet lag nå. og det beviste vi mot stabæk. vi kan! men Brann skal ha! for de var gode i dag og det var de som ville mest, og det er det ingen tvil om. vi skulle rett og slett gjort som de og kjørt på som faen fra start! Mere er det ikke å si, unntatt at Sandmoen hadde tatt seg et par sovepiller for mye før avspark. makan til blåsing på hva som helt de 20-30 første.

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        Word. Selv om det er mye rävva fra våre etablerte (Igjen, la meg understreke Eriksen), så er det til syvende og sist grusomt hardt arbeid av Brann som ligger til grunn for dette. Cred til Brann som plutselig viser seg som en hardtarbeidende sammensveisa gjeng. I fjor var de langt fra dette. Vi på vår side må fortsette å jobbe med innsats og aggressivitet. Ikke bra nok.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • lskgogo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2010
          • 633

          Fy faen. Skal like og se noen forsvare en startplass for EK og LKE neste kamp.....
          Tar seg en pause til mars 2012..

          Kommentar

          • Stan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 1081

            Opprinnelig skrevet av lskgogo
            Fy faen. Skal like og se noen forsvare en startplass for EK og LKE neste kamp.....
            Har sett verre kamper med EK. LKE derimot bør ta 50% av skylda for tapet i dag.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6079

              Vi skal ikke grave oss ned etter denne matchen. Brann skal ha mye skryt, hvilket som helst lag som legger ned en slik innsats som de gjorde i 1. omgang vil være blant de beste i ligaen.

              Vingene våre har ikke helt dagen i dag og Essediri nøler litt for ofte fremfor å slå inn. Dette fører til at vi ikke får til spillet som vi hadde mot stabæk. Björn var også litt tilbake til taktene fra i fjor, der han prøver på litt for sexy ting og ikke bruker et milisekund på å se seg om og tenke på pasningsalternativene. Dette er trolig ting som kan justeres og som vil variere litt i år.

              Nosa spiller en STOR kamp. Noe av det beste jeg har sett fra han. Gislason viser også trygghet med ball og blir en bra spiller fremover.

              Som sagt imponerer Brann, men vi blir på ingen måte utspilt. Hadde ikke venstrebacken vår spilt til stolpe hadde denne kampen vært jevn og spennende helt til slutt. Vi kan ikke akseptere det som skjer på venstrebacken i dag. Ringstad MÅ starte neste.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6079

                Opprinnelig skrevet av lskgogo
                Fy faen. Skal like og se noen forsvare en startplass for EK og LKE neste kamp.....
                EK var litt usynlig i dag og fik ikke til mye. Men han er fortsatt på et helt annet nivå enn i fjor og kan godt få muligheten i neste match. Vingene våre vil nok variere i løpet av sesongen.

                Kommentar

                • Hel1017
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Oct 2008
                  • 196

                  1. Når viste LKE sist at han forsvarer en plass i startoppstillingen? Jeg kan ikke huske sist. Og hvis han nå ikke benkes etter denne kampen, må det stilles store spørsmålstegn.

                  2. Gislason har helt klart ikke kampformen inne. Syns det gikk fryktelig seint med ham der ute.

                  3. Never change a winning team. Men jeg syns Bolly viser ok takter, men var veldig uheldig i dag og Brann tok seg mesterlig av kantene våre.

                  4. Hva skjedde med fort Åråsen? Hadde noen glemt å låse porten?
                  Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                  Kommentar

                  • Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2601

                    Opprinnelig skrevet av lskgogo
                    Fy faen. Skal like og se noen forsvare en startplass for EK og LKE neste kamp.....
                    EK var ikke horribel. LKE er en vandrende katastrofe.

                    Ferdigskåra

                    Kommentar

                    • lskgogo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2010
                      • 633

                      Og si at EK gjorde en god match i dag er bare... Uansett, det er ikke han sin skyld.
                      LKE er slik jeg ser det skyld i ihvertfall to mål. Pluss en mengde balltap. Nytter liksom ikke og si at han gjør en så god jobb defensivt lengere. På med Ringen, fort som faen! _GODT_ venstrebein har han også!
                      Tar seg en pause til mars 2012..

                      Kommentar

                      • maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1252

                        110 % Tom Nordlie fotball latterliggjorde tafatte LSK spillere. Her er det bare å håpe at det passer oss bedre med et styrende RBK og VIF.

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2601

                          Opprinnelig skrevet av lskgogo
                          Og si at EK gjorde en god match i dag er bare... Uansett, det er ikke han sin skyld.
                          LKE er slik jeg ser det skyld i ihvertfall to mål. Pluss en mengde balltap. Nytter liksom ikke og si at han gjør en så god jobb defensivt lengere. På med Ringen, fort som faen! _GODT_ venstrebein har han også!
                          Ingen har sagt at EK var spesielt god. Han var middels og det er lov. Ingen har heller sagt noe annet enn at LKE stinket som det du finner under stortåneglen du skulle ha klipt allerede før Roskilde.

                          Slutt å fekt med vindmøller.
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Godt man har fått bilturen på å få frustrasjonen ut av kroppen, gud bedre! Stakkars LKE, det er ikke annet å si, la gutten få fri nå, Berg. Da drittsekken Austin dro han av så mange ganger at han sto og svaiet som en alkis i flere sekunder etter at situasjonen var avklart, så gjorde det vondt i hele min LSK-kropp. Vi burde fullført med ti mann, bare for å la ham slippe i anstendighetens navn.

                            Jeg ser noen hevder at vi er et annet lag nå, men det var litt for mange av de samme, gamle sykdommer som felte oss i dag. OK, Brann gjorde en kjempematch, men det forklarer ikke alene at alt av pasningsspill og kombinasjoner var fraværende. Vi er ute av stand til å holde ballen i laget, og etterhvert blir det langballen som kommer i mangelen på alt annet. Nei, gi oss bortkamper der vi kan ligge kompakt å kjøre overganger. Fortsatt lenge til Åråsen blir noe fort igjen.

                            Forøvrig, merkelig tamt før kamp i dag, nærmest som et omen for hva som var i vente.

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              Vi som skulle hente 3 poeng her og slå RBK neste. Dette var katastrofalt spillemessig. Lke har skyld i 3 av 4.

                              Never change a winning team. Ringstad og rånern SKAL starte neste match!

                              Skapte vi sjanse(r) i 2 omg? Skuffa!

                              Alvorlig talt Skarsfjord: prat litt med kødden på topp. Kaster seg, overspiller og erter på seg 7000 stk- lite smart!

                              Kommentar

                              • fugla4ever
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Jul 2005
                                • 212

                                At LKE i det hele tatt ble vurdert av Berg i lagoppstillingen er i seg selv en skandale. Mannen viser gang på gang at han ikke klarer å prestere på et middels tippeliga nivå engang. Erling Knudtzon er rene spøkelset ute på banen, og når han noen få ganger får ballen i bena viser han at han mangler det mest elementære i fotball, nemlig BALLKONTROLL. Også særdeles skuffet over Gislason som ga Brann "rene bursdagsgaver" på midten og så svært lite pigg ut ellers. Kan selvfølgelig skyldes muligens av for lite kamptrening og tror og håper på at han kommer sterkere tilbake.

                                Må påpeke at selvfølgelig ikke det bare var de tre ovenfor som skuffet i dag, hele laget virket helt utafor og lurer på hva som går rundt i hodet på HB når han presterer å bytte ut Bjørn Bergmann mot Solberg, istedenfor å sette ut EK. Håper for gud skyld at LKE og EK er satt ut, og Ringstad og Solberg er i lagoppstillingen neste søndag på Lerkendal.

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  Hva i all verden snakker du om?? Dette hadde ingenting til felles med Nordlie-fotball.
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • dollyholly
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2007
                                    • 965

                                    Tilbake fra Åråsen. I dag var det kun EN spiller som leverte, og som ofte før heter han Frode Kippe, synd han ikke fikk med medspillerne

                                    Kommentar

                                    • Kimito
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 2601

                                      OK.

                                      Alle er skuffet. Jeg kastet katta på dør og forloveden kom inn i med kiwi og sjokolade for å trøste meg da hun så hvor sint jeg var.

                                      Likevel bør vi roe ned slakterknivene. Brann scorer på sine fire første sjanser. Det er til og med udiskutabelt. Med normal uttelling skulle det stått 1-1.

                                      Når det er sagt. LKE fortjener alt som kommer hans vei. Liker ikke typen, synes ikke det virker som han bryr seg, har vært dårlig over lang tid og ser ikke ut til å lære noenting. I dag er han også klar syndebukk. Ringstad bør få sjansen så mye som mulig, uten at man risikererer å skade han for overbelastning.
                                      Ferdigskåra

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                        Tilbake fra Åråsen. I dag var det kun EN spiller som leverte, og som ofte før heter han Frode Kippe, synd han ikke fikk med medspillerne
                                        I dag er nok ikke dagen der du skal rekke hånda i været og melde Kippe.. Med 4 baklengs og ræva innsats fra nesten hele laget må kaptein/midtstoppern ta sin del av skylda.

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          Helt urimelig å påstå at Kippe var den eneste som leverte. Det er til og med urimelig å påstå at han leverte i det hele tatt, jeg tror dette må ha vært en av hans dårligste kamper noensinne. Han hadde et helvete med Ojo hele kampen, og når han vant i lufta(spes i første omgang) traff han utelukkende Brann-spillere. Han var heller ikke i nærheten av å være en trussel på dødballer.

                                          Den som leverte, og leverte til gagns, var Nosa. Han var helt konge, vant masse bakover, var presis i pasningene og førte ball mesterlig. Jævlig uflaks at han ikke fikk minst én målgivende. Hadde Gislason vært i nærheten kvalitetsmessig samtidig som han hadde dekka mer rom ville dette blitt en helt annerledes kamp. I ettertid synes jeg faktisk at Søgård burde spilt, men det blir etterpåklokskap. Gislason trenger kamptrening, det er helt åpenbart.

                                          Jeg blir også mer og mer imponert over Solberg. Han bør ikke starte enda, men at han blir en god spiller for oss er hevet over enhver tvil. Han har touch, teknikk og overblikk, og det eneste han mangler er fysisk styrke. Det blir rettet på i løpet av året og neste vinter, og da er han ferdig vare. Ohi er det største talentet i norsk fotball siden Carew, og har intelligensen, modenheten og ballene til å få ut potensialet. Fremtiden er(og ja, det føles helt absurd å skrive dette etter vinteren og all negativiteten jeg selv har vært pådriver for) lys, og alt vi trenger å gjøre er å levere en litt bedre sesong enn i fjor. Det kommer til å gå opp og ned i hele år, og nå har vi fått begge deler.

                                          Husk: Vi skapte mye i dag, og med tur og marginer hadde vi vunnet. Uten å ta noe fra Brann, som gjorde mot oss det vi gjorde mot Stabæk. Jeg er, som nevnt dundrende imponert, og klarer ikke å mobilisere den store fortvilelsen. Taper vi begge mot bart og søpla blir det tungt fremover, men vi har en ålreit rekke etter det. Vi må bare krysse alle fingre og tær for at dette skjerper gutta frem mot søndag. Vi må lære av Brann og gå i krigen fra første sekund på Lerkendal. Et tidlig mål der og stadion snur seg mot dem, og da er det bare å kjøre på med overganger resten av kampen.

                                          Og ja, LKE må aldri spille venstreback igjen. Grusomt.
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...