Lillestrøm - Brann 04/04 kl 19:00 Åråsen stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KanariLance
    Medlem
    Hoffnarr
    • May 2006
    • 59

    Fy og faen så skuffa jeg er nå. Men det til tross, så syns jeg vi til tider spilte jævlig bra angrepsfotball. Tapet i dag skyldes ene alene forsvarstabber, og det vil overasske meg om LKE spiller fra start mot barteland. Skjønte ikke en dritt av bytte til Bergmann, da jeg syns han var veldig bra idag.
    Som den pessimisten jeg er, har jeg ingen særlig forhåpninger de to neste matchene, uavgjort i Tr. heim vil jeg nesten regne som seier, og mot bydelslaget er alt annet enn seier skandale, selv om jeg tror den kampen blir tøff.
    Og Ojo må da vel for svarte få en reaksjon for provoseringen av Kanari-fansen idag? Trodde det var automatisk gult kort for den slags usportslig opptreden jeg...?
    FORZA FUGLA
    I med og motgang, vi er Lillestrøm!
    FUGLA FOR LIFE!

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6079

      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      I ettertid synes jeg faktisk at Søgård burde spilt, men det blir etterpåklokskap.
      Dette er vel det eneste jeg ikke er enig med deg i. MEd det presset Brann hadde på ballfører i 1. omgang så tror jeg ikke dette hadde vært noen kamp for Søgård. Hadde han spilt denne tror jeg han hadde fått slakt her nå.

      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Og ja, LKE må aldri spille venstreback igjen. Grusomt.
      Foretrekker Ringstad, Ruben, PSA, Hjelmtvedt eller Kolbjørnsrud.

      Kommentar

      • Herman
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2010
        • 1101

        Vi må bytte kaptein. Kippe klarer aldri sørge for at vi angriper mot KFL i 2 omgang.
        Twitter

        Kommentar

        • Herman
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2010
          • 1101

          Du skjønte seriøst ikke at jeg spøkte? Jesus Christ...
          Twitter

          Kommentar

          • *46*

            Hva jeg ville gjort med lageuttaket før neste kamp hvis jeg var i Berg sin sko:
            - Lasse Eriksen trygt plassert på benken. I dag er han direkte skyldig i to baklengsmål ene og alene - det går ikke å bortforklare. Ringstad inn i stedet - kanskje han hadde driti seg ut på sammen måten, men han er ung og tar lærdom- Lasse kommer aldri til å lære å "sitte" da han er for gammel
            - Gislason kan ikke starte enda. Han er jævlig rusten for å si det mildt. God til å takle og lure av motspillere, men passningsspillet var horribelt...
            - ikke ta ut BBS! Da ofrer du heller en annen. Feks Erling som ikke hadde dagen i dag. Nico kunne bekledd høyre sida isteden.

            Veldig skuffet over passningsspill, resultat og innsats. Er så skuffa over Eriksen sitt spill at jeg ikke har ord. Tåler tap og forventer svigning i resultatene, men dette var ydmykende...

            Men - som en annen sa det: 84 poeng igjen å spille for. Tror skalpen til RBK ryker til helga!

            Kommentar

            • MedlemNR35
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 905

              Mye enig med 46 her.

              I pausen satt jeg med et lite håp om at dette kunne vi faktisk snu. Men den sjansen ga Henning Berg oss aldri. Har sjeldent vært så forbanna som jeg var i dag når det kommer til byttene. Personlig mener jeg at det var noe feil med alle byttene.

              * BBS/Solberg : Helt ok at Solberg får sjansen men på bekostning av BBS når vi skal jage mål blir helt bak mål. BBS var brukbar i første omgang, og han har det lille ekstra som kan åpne forsvar omtrent på egenhånd. Enda mindre forstår jeg av det når vi fortsetter å spille endel langt etter at Solberg kom inn.

              *Bolly/Søgård : At Søgård kommer inn forstår jeg. Vi slet med å dekke rommene foran vårt eget forsvar og måtte gjøre noe der, men den som skulle vært tatt av da er selvsagt Gislason. Bolly kunne fortsatt med forsøkene sine selvom langt fra alt lykkes i dag.

              Erling/Ohi : Et riktig bytte men alt for sent! Erling var S-V-A-K i første omgang og fikk overhodet ikke til noe som helst. Hadde jeg vært Berg hadde jeg vurdert det byttet allerede etter 30-40 minutter for man kunne allerede da se at Erling ikke hadde dagen.

              I pausen ville jeg gjort to bytter:
              Erling burde ha blitt erstattet av Ohi.
              Gislason burde ha blitt erstattet av Søgård.

              Utover i kampen burde Sundgot blitt vurdert som oppspillspunkt foran Ujah og BBS samtidig som vi stadig flyttet kantene fremover for å etablere trykk.

              Eriksen spilte en grusom kamp også. Hadde vært en fordel å fått han ut også, men siden man ikke har flere enn 3 bytter måtte det ha blitt slik. Men regner med å se Ringstad på den backplassen mot RBK.

              Er skeptisk til Henning Bergs evne til å snu kamper. Synes desverre vi ser oftere og oftere at han på ingen måte er noe stor taktikker.

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                Spør du meg burde Bolly vært tatt av til pause. Virket totalt uinteressert og holdt seg til lysken ved fler annledninger. Flere ganger var Eriksen raskere oppe i angrepet enn Bolly. Erling hadde et par positive bidrag framover.

                Eriksen var en katastrofe uten like i dag. Som en av hans største kritikere synes jeg likevel det er rettferdig å tilskrive Logi en stor del av skylda for 2-0 målet, det er åpenbart at han har kommunisert et eller annet til Eriksen.

                Ringen på back i neste match, ellers uendra. Bolly fortjener en ny sjanse til å vise at han kan etter flere gode treningskamper. Tror vi på sikt profiterer på å la Gislason spille.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • LSK N/B
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 830

                  Synes det var greit å Bytte ut BBS, han prøvde, men fikk det ikke til i dag.

                  Alle byttene kom før 70 min, det er da fremgang.
                  03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                  Nei til NFF!

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    Islendingen bakerst gjør seg hverken til helt eller syndebukk.
                    På tide LKE blir benka, gud så evneveik bakover. Banens dårligste fordi det stokker seg fremover i tillegg. Ouch!
                    Kippe's dårligste kamp på lenge, evna stort sett bare å stusse ballen til rødkledde enten han var pressa eller ei.
                    Steinar P på det jevne. Tilbyr ikke stort, men gjør seg heller ikke bort.
                    Essediri kom aldri igang, syntes knapt.
                    Bolly er for veik, han unngår helst dueller. Ohi antagelig et bedre valg i muskelkamper som dette.
                    Nosa var glitrende. Banens beste med god margin.
                    Gislason kamprusten og ikke helt med på tempoet, pasninger litt i hytt å gevær. Viser lovende egenskaper, blir god å ha utover.
                    Erling har ingenting å tilby når han ikke har rom, neppe noen overraskelse.
                    BBS sleit. Han må lære å se seg om med ball samt at det er mulig å spille på første touch. Prøver litt for mye på det samma hele tia.
                    Ujah putta og det var stort sett hele bidraget.

                    Igjen tydelig mangel på samhandling og samtige løp. Gjennomgående få spillepunkter. Dette blir særs ekkelt når de røde var såpass hissige. Savner aggresivitet, detta foregikk tross alt på Åråsen. Testosteron trengs, puselanker godtas ikke.

                    Dagens lyspunkt var Nico, smart den gutten. Fikk til et par yppige frekkiser, vanskelig å lese for forsvaret.
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • Kristian
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 690

                      Hvis dette var Kippes dårligste kamp sier det mye om hvor høyt bunnivået hans er. Synes han skal ha creds for å kle av Ojo i nesten alt av hodedueller. Og Ojo virker ikke som den enkleste å stoppe heller.

                      Synes Logi, Kippe og Steinar leverer på det jevne idag
                      Backene var ikke noen suksess, spesielt ikke LKE. Horribelt.
                      Bolly og Erling hadde ikke dagen. Mye slurvete feil som virker som kommer pga nervøsitet/mangel av rutine?
                      Gislason er altfor rusten. Mye farlige pasninger som ga meg Kasey-grøssninger langt nedover nakken
                      Nosa spilte meget bra. Fine driv.
                      BBS og Ujah kjempet, men de hadde lite å jobbe med idag.

                      Synes Søgård imponerte da han kom inn, samme med både Ohi og Nicolay.

                      Mot Rbk bør Ringstad ta over for Lasse.

                      Kommentar

                      • mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

                        Opprinnelig skrevet av Kristian
                        Hvis dette var Kippes dårligste kamp sier det mye om hvor høyt bunnivået hans er. Synes han skal ha creds for å kle av Ojo i nesten alt av hodedueller.
                        Æh... ? Han header jo ballen til motstandera hver bidige gang. Da vinner du liksom ikke duellen...
                        Fugla mot nye høyder

                        Kommentar

                        • Kristian
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 690

                          Kan ha noe med plassering og evne til å snappe opp ballen fra midtbanens side også.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7080

                            Skulle jeg lagd en kjappbørs etter denne ville den sett omtrent sånn ut:

                            Logi 5
                            LKE 1
                            Kjepp 4
                            Steinar 3
                            Karim 3
                            Knudtzon 3
                            Gisli 4
                            Nosa 6
                            Bolly 3
                            Ujah 6
                            Bjørn 5

                            Stolpen til LKE: Vel, hva var de GODE involveringene hans i går? Direkte skyld i to av målene, giddalaus innstilling, ikke noe rykk, ikke noe tempo, ikke noe teknikk, parkert, lurt og latterliggjort. Hvis han spiller i Trondheim, skal jeg ut og kjøpe kikkert og sette meg øverst i Ekebergåsen for å speide etter flyvende griser.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2601

                              Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                              Er skeptisk til Henning Bergs evne til å snu kamper. Synes desverre vi ser oftere og oftere at han på ingen måte er noe stor taktikker.
                              ? Jeg har sjelden sett en utgave av Lillestrøm hvor jeg har mer tro på at man kan snu det. Molde borte i fjor? Eller alle de andre kampene vi lå under.

                              Også i går så det bra ut helt til Brann satt inn tre av tre. Da er jeg heller med på rekas påstand om at vi er frynsete de første ti-tjue minuttene. Vi slipper inn det første målet altfor ofte (uten at jeg har sjekket statistikken).
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • Rovfugl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 3672

                                Jeg mener kampen i går forteller oss hvor vi egentlig ligger..
                                Er for mye enkle feil, samtidig enormt mange balltap på slurvete tullefeil.

                                Et par ting jeg legger merke til er at våre spillere ofte får seg en "overraskelse" HVOR er kommunikasjonen, konsentrasjonen og overblikket?
                                Gang på gang blir våre spillere overrasket av motstandere som kommer opp bakfra eller fra siden og tar ballen fra dem, uten at dem engang merker det før ballen er borte!
                                Det samme gjelder "lure" passninger, våre spillere er ikke klar til å ta i mot ballen, dem virker overraska når dem får tredd gjennom en ball og er slettes ikke "klar" til mottak, dermed mister vi ballen. Man skal ALLTID være klar for at ballen kan komme "din" vei!
                                En annen overraskelse er når motstander plutselig står alene på 7 meteren, vi har 4 mann i boksen og dem har 2, alikevel klarer en av dem å få stå umarkert mens våre gutter til tider er ekstremt opptatt med å følge ballen med øynene uten å følge med på motstanders bevegelse.

                                vet det blir litt sure oppgulp her men........ hva faen gjør vi med LKE i returrommet? mannen har bevist at skyter han fra lengre hold en 2 meter så skyter han over eller faktisk ut til corner.....

                                Jeg tror at denne kampen viser hvordan vi egentlig er, kansje ikke så dårlig som i går, men heller ikke så gode som sist kamp, men noe i mellom. Vi er og kommer nok til å forbli litt for ustabile i prestasjonene våre, litt for mange spillere som ikke er vasse nok. Men håpet er jo at vi neste kamp kansje er ustabile gode igjen :-)
                                DØ FOR FUGLA!!!
                                http://www.fluefiskebloggen.no
                                LSK er min religion
                                Ujah er min gud

                                Kommentar

                                • Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921

                                  Alle er vel enige om at Lars Kristian Eriksen ikke skal starte på noen kamper nå. I går var han tragisk dårlig.

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    Eriksen er så non-chalant at det ikke finnes. Etter 0-2 bröleren så stopper han helt opp. Med litt mer innsats så kan han i alle fall forsöke å gjöre noe etter at ballen har passert ham og gått til Guastavino. Da har han kanskje en mulighet til å bryte i det Guastavino skal runde Logi. Men fyren bryr seg åpenbart ikke en dritt om laget eller klubben, det blir bare mer og mer tydelig utover kampen. Jo flere brölere han går på, jo mindre ser han ut til å väre villig till å gjöre det godt igjen. Slackere og slackere, når han har alt og bevise.

                                    Det verste öyeblikket er når han mottar ball på 30-40 meter etter en dödball. Der burde han rulle ut på kanten igjen så vi kan pumpe ballen inn igjen, men nei, Lars Kristian driter i laget. Han synes det virker som en bedre ide å skyte derfra. Dust! Du har aldri putta på godt over 100 tippeligakamper, og du har aldri vist frem noe som minner om et presist skuddbein. Det eneste som tilsier at du skal kline ballen i vinkelen fra 35 meter er ditt oppblåste ego. Hadde jeg värt lagkamerat med Eriksen, så hadde jeg gitt ham skyllebötta fra helvete der, og kanskje ved et par andre anledninger også.

                                    Onkelen min, som ikke har noen tilhörighet til Fugla eller andre TL lag postet fölgende på face i går:

                                    "Det brenner på Åråsen, og brannmennene kaster bare mer bensin på flammene."

                                    I og for seg rett, men det hjelper ikke å ha en forfengelig sunnmöring som åpner alle vinduene, og tror at gjennomtrekket skal hjelpe mot ilden.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Møkkakamp! 2 i trynet etter 10 minutter etter personlige feil, for så å kjempe oss inn i kampen igjen og ta over spillet, og hva skjer da? Jo, en ny rett i trynet etter enda en personlig feil.

                                      Mye negativt i denne kampen med Eriksen som den klare syndebukken. Kim Ojo er en drittspiller som filmer og ligger nede for å drøye tid. Jeg rakk bare kampen på tv i går å fikk se han løpe inn i beinet til Kippe (som sto stille), kaste seg rundt og holde seg først til panna, og så bytte til leggen når han fant ut at han umulig kunne ha vondt i hodet.

                                      Pinlig! Austin hadde også ett "skadeavbrekk" der han lå å sutra for å drøye tid.

                                      Positivt at vi kommer oss inn i kampen igjen, og jeg hadde absolutt tro på poeng etter målet til Ujah (hvorfor i helvete fokuserer avisene mer på Ojo en han?) når vi styrer kampen og er nære på flere ganger.

                                      Gislason var som fryktet rusten og trenger nok noen kamper på å komme tilbake på toppnivå.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        Opprinnelig skrevet av Emil B
                                        Alle er vel enige om at Lars Kristian Eriksen ikke skal starte på noen kamper nå. I går var han tragisk dårlig.
                                        Personlig mener jeg han kun er en back-up. Kontrakta går ut i år og man bør med en gang satse på Ringstad.

                                        Kommentar

                                        • iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

                                          Ojo fremsto som ett motbytedelig rasshøl i går. Faker skade, ufine gester mot KFL. Når han så kommer med dette: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10083789
                                          sier det alt om hvilken personlighet han er.

                                          Glad han ikke er i klubben vår.
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                                          Kommentar

                                          Working...