Lillestrøm - Brann 04/04 kl 19:00 Åråsen stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Opprinnelig skrevet av *46*
    Personlig mener jeg han kun er en back-up. Kontrakta går ut i år og man bør med en gang satse på Ringstad.
    I forrige uke skrev jeg et lengre innlegg om hvor fornöyd jeg var med stallen. Mitt eneste ankepunkt var Eriksen, men jeg understreket at jeg kunne väre fornöyd med ham som squadplayer. Scratch that. Jeg ser ikke noe poeng med å ha ham i troppen lenger. Var også svak mot Stabäk og KIL, og har inget utviklingspotensial lenger. Om vi skal ha en spiller som gjör en masse juniorfeil, så kan det like gjerne väre en junior, for juniorer lärer av feil. Har sikkert en lönn som ligger rundt 7-800 K, noe han ikke forsvarer i det hele tatt. Nå er jeg veldig forbanna på Eriksen i dag, og jeg vet godt at vi nok hadde sliti også med en patent spiller på venstreback. Alikevel; et tap kan jeg godt akseptere, når det er såpass fortjent som det var i går. Det jeg ikke kan akseptere er en erfaren spiller som presterer slik som Eriksen. Han er ikke uheldig. Han er lat, ufokusert og giddalaus.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      Opprinnelig skrevet av iL
      Ojo fremsto som ett motbytedelig rasshøl i går. Faker skade, ufine gester mot KFL. Når han så kommer med dette: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10083789
      sier det alt om hvilken personlighet han er.

      Glad han ikke er i klubben vår.
      Ojo er mørk... Jeg bare minner om det. (Når blir denne gammel?)
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Ojo er mørk... Jeg bare minner om det. (Når blir denne gammel?)
        Aldri.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6079

          Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
          *Bolly/Søgård : At Søgård kommer inn forstår jeg. Vi slet med å dekke rommene foran vårt eget forsvar og måtte gjøre noe der, men den som skulle vært tatt av da er selvsagt Gislason. Bolly kunne fortsatt med forsøkene sine selvom langt fra alt lykkes i dag.
          Problemet med dette byttet var at vi tvang oss selv til å begynne å spille utelukkende lange baller når vi flytta Nosa frem i banen. Vi er avhengige av han sentralt for å klare å spille opp gjennom midten.

          På dette tidspunktet var det mere rom på midten og mindre ekstremt press på ballfører, så jeg er ganske enig i at Søgård <-> Gislason kunne forsvares.

          Kommentar

          • Helguson
            Medlem
            Bøffel
            • Jul 2009
            • 36

            Opprinnelig skrevet av Grusom B
            Ringstad kan komme inn senere. Eriksen er mye mer rutinert, og Ringstad er ikke spesielt sterk defensivt. Vi trenger trygghet her, og forsvaret er det ene leddet hvor vi har det i bøtter og spann.
            Hummmmmm........er senere nå med engang,eller nå,eller.......NÅ? Eller i går 10 over 7???????

            Kommentar

            • El Caco
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2009
              • 2286

              Opprinnelig skrevet av trigz
              Stolpen til LKE: Vel, hva var de GODE involveringene hans i går?
              Første gode involveringen til Lasse kom i det 84. minutt, da han på mirakuløst vis klarte å krangle til seg et innkast nede ved vårt eget cornerflagg.

              Opprinnelig skrevet av Emil B
              Alle er vel enige om at Lars Kristian Eriksen ikke skal starte på noen kamper nå. I går var han tragisk dårlig.
              Hvis Eriksen starter mot RBK mister jeg helt troa på trenerferdighetene til Berg. Mer er det ikke å si om den saken. Han skal ikke spille den kampen. Herrejesus han vil jo eventuelt møte Lustig og Åsen/Holm?! Kommer jo til å bli rævkjørt de første 10!
              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                Opprinnelig skrevet av KanariLance
                Skjønte ikke en dritt av bytte til Bergmann, da jeg syns han var veldig bra idag.
                Bjørn ble byttet ut for å unngå kort. Han hadde akkurat plantet knottene i foten på Austin - Austin lå fortsatt nede da Bjørn ble byttet ut. Hadde ikke BJørn fått kortet der, ville han fått det i neste situasjon. Han var rett og slett griseheldig som ikke ble belønnet med oransje kort for den stemplingen.

                Bra bytte av Berg.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7080

                  Opprinnelig skrevet av El Caco
                  Første gode involveringen til Lasse kom i det 84. minutt, da han på mirakuløst vis klarte å krangle til seg et innkast nede ved vårt eget cornerflagg.
                  Hvis LKE starter i Trondheim, er kampen over etter 10 minutter. Han vil være totalt sjanseløs mot Lustig. Det eneste håpet jeg ser, er hvis Ringstad starter foran ham. Da kan de doble defensivt og kanskje stå imot det verste.

                  LKE kommer til å bli voldtatt av RBKs høyreside. Her må bare Henning ta til fornuften.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Hvis LKE starter i Trondheim, er kampen over etter 10 minutter. Han vil være totalt sjanseløs mot Lustig. Det eneste håpet jeg ser, er hvis Ringstad starter foran ham. Da kan de doble defensivt og kanskje stå imot det verste.

                    LKE kommer til å bli voldtatt av RBKs høyreside. Her må bare Henning ta til fornuften.
                    Er enig i at LKE må ut, men trur Ringen også vil slite defensivt mot Lustig. I motsetning til LKE har Ringen god ballbehandling og kan komme med offensive bidrag og bør derfor starte. Han er i tillegg venstrebeint og har en fantastisk passningsfot.

                    Trur det er viktig å ha en spiller med defensive fibre forran han på venstrekanten (Bolly eller Erling) som kan ta tunge returløp.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • fjacob82
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 1507

                      Tja, da er det vel bare å bumpe denne til toppen igjen, etter en skikkelig kalddusj av en hjemmekamp.

                      For min del viser Berg at de taktiske vurderingene ikke er helt tilstede.
                      BBS ut?? wtf? Hørte noen argumenter om at det var for å spare han for ett gult kort, men den kjøper jeg ikke.
                      LKE hadde en grusom dag på jobben og burde blitt byttet ut etter 1.omgang.
                      Hvorfor ikke Ringstad fikk prøve seg er merkelig...
                      Solberg burde byttet med Knudtzon, og Ohi kunne kommet inn for Bolly som var helt pumpa etter 70min.
                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                      *Brasseberget*

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Opprinnelig skrevet av fjacob82
                        Tja, da er det vel bare å bumpe denne til toppen igjen, etter en skikkelig kalddusj av en hjemmekamp.

                        For min del viser Berg at de taktiske vurderingene ikke er helt tilstede.
                        BBS ut?? wtf? Hørte noen argumenter om at det var for å spare han for ett gult kort, men den kjøper jeg ikke.
                        LKE hadde en grusom dag på jobben og burde blitt byttet ut etter 1.omgang.
                        Hvorfor ikke Ringstad fikk prøve seg er merkelig...
                        Solberg burde byttet med Knudtzon, og Ohi kunne kommet inn for Bolly som var helt pumpa etter 70min.
                        Mye burde, og jeg tror at HB på lik linje som deg vil evaluere de grepene han tok underveis i kampen, og se etter om han burde ha gjort noe annerledes. Alltid lettere å se slikt i ettertid.
                        Dette var dessverre en kamp LSK fikk smake på sin egen medisin fra Stabæk kampen, der motstanderen er effektive, og scorer målene på rett tidspunkt for å knekke LSK. Håper og tror at HB så det samme som resten av oss angående LKE i går, og lar en spillesugen Stian Ringstad få sjansen fra start mot RBK.

                        Kommentar

                        • Geirfugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 561

                          Opprinnelig skrevet av fjacob82
                          Tja, da er det vel bare å bumpe denne til toppen igjen, etter en skikkelig kalddusj av en hjemmekamp.

                          For min del viser Berg at de taktiske vurderingene ikke er helt tilstede.
                          BBS ut?? wtf? Hørte noen argumenter om at det var for å spare han for ett gult kort, men den kjøper jeg ikke.
                          LKE hadde en grusom dag på jobben og burde blitt byttet ut etter 1.omgang.
                          Hvorfor ikke Ringstad fikk prøve seg er merkelig...
                          Solberg burde byttet med Knudtzon, og Ohi kunne kommet inn for Bolly som var helt pumpa etter 70min.
                          Først: God grunn til å se gjennom de taktiske vurderingene her. Det støttes. MEN: BBS gjorde en svært skuffende kamp. Han beveger seg overhodet ikke sidelengs og er svært lett å lese, han flikker til spillere som ikke er der og gjør ting på egenhånd da han bør spille ballen. At Torvik i RB mener noe annet får så være, og at BBS ikke forstår at han ble byttet ut overrasker meg ikke. Solberg gjør en grei jobb, og ikke minst: Han inviterer til samspill - også med kantene. Selvfølgelig er BBS bedre, men i går leverte han ikke varene.
                          Og ja: Eriksen må ut - NÅ!

                          Kommentar

                          • fjacob82
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 1507

                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            Mye burde, og jeg tror at HB på lik linje som deg vil evaluere de grepene han tok underveis i kampen, og se etter om han burde ha gjort noe annerledes. Alltid lettere å se slikt i ettertid.
                            Dette var dessverre en kamp LSK fikk smake på sin egen medisin fra Stabæk kampen, der motstanderen er effektive, og scorer målene på rett tidspunkt for å knekke LSK. Håper og tror at HB så det samme som resten av oss angående LKE i går, og lar en spillesugen Stian Ringstad få sjansen fra start mot RBK.

                            Selvfølgelig mye lettere å være etterpåklok, og jeg regner med at Berg går igjennom sine taktiske disposjoner i forhold til hva som burde vært gjort.

                            Men jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor LKE fikk avslutte kampen. Det var tindrende klart for alle som jeg satt rundt ihvertfall at LKE burde få hvile etter 1.omgang.
                            Bolly gjorde i mine øyne en ok kamp, men var helt ferdig på slutten og burde blitt byttet ut tidligere med f.eks. Solberg eller Ohi.

                            Og skal sies at etter 2-1 målet til ujah så var jeg veldig positiv og trodde vi skulle klare å få dette til, men Brann scora på noen veldig gunstige tidspunkter i kampen og ødela nok mye av moralen og psyken til gutta.
                            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                            *Brasseberget*

                            Kommentar

                            • OppsalKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2008
                              • 1881

                              Opprinnelig skrevet av fjacob82
                              Selvfølgelig mye lettere å være etterpåklok, og jeg regner med at Berg går igjennom sine taktiske disposjoner i forhold til hva som burde vært gjort.

                              Men jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor LKE fikk avslutte kampen. Det var tindrende klart for alle som jeg satt rundt ihvertfall at LKE burde få hvile etter 1.omgang.
                              Bolly gjorde i mine øyne en ok kamp, men var helt ferdig på slutten og burde blitt byttet ut tidligere med f.eks. Solberg eller Ohi.

                              Og skal sies at etter 2-1 målet til ujah så var jeg veldig positiv og trodde vi skulle klare å få dette til, men Brann scora på noen veldig gunstige tidspunkter i kampen og ødela nok mye av moralen og psyken til gutta.
                              Hæh? Bolly leverte en bra kamp? WTF?

                              At folk belaste LKE for et mål som var tydelig nok Logi sin feil (han skrekk for ballen) og LKE stoppet opp med en gang er helt på bærtur.
                              Nå bosatt på Rasta !!!!!

                              Alltid Celtic og LSK

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6079

                                Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                Hæh? Bolly leverte en bra kamp? WTF?

                                At folk belaste LKE for et mål som var tydelig nok Logi sin feil (han skrekk for ballen) og LKE stoppet opp med en gang er helt på bærtur.
                                Hørte du han skrike etter ballen? Jeg syntes ikke det så ut som om Logi i det heletatt tenkte tanken på å gå ut å ta ballen, hvorfor skulle han da rope? Om han ropte på ballen i den situasjonen, mens han stod helt stille i målet så misstenker jeg nesten at noen har betalt han.

                                Om Logi roper så er det en større tabbe av Logi enn av Eriksen, men jeg synes fortsatt plasseringen til LKE i situasjonen er svak. Han har ikke kontroll på Gustavinho.

                                Kommentar

                                • OppsalKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2008
                                  • 1881

                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Hørte du han skrike etter ballen? Jeg syntes ikke det så ut som om Logi i det heletatt tenkte tanken på å gå ut å ta ballen, hvorfor skulle han da rope? Om han ropte på ballen i den situasjonen, mens han stod helt stille i målet så misstenker jeg nesten at noen har betalt han.

                                  Om Logi roper så er det en større tabbe av Logi enn av Eriksen, men jeg synes fortsatt plasseringen til LKE i situasjonen er svak. Han har ikke kontroll på Gustavinho.
                                  Logi roper "keepers". Det hørte tydelig fra feltet som jeg satt på.

                                  At LKE er får passivt i forsvarsspillet sitt er jeg helt enig i også. Han burde ha smellet ballen over tribunen istedenfor å stå og se på. Men når keeperen roper etter ballen, så skal du la han ta ansvaret.

                                  Men en annen viktig poeng som må drøftes. LKE fikk null støtte av Bolly i hele kampen. Det må bare understrekes.
                                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                  Alltid Celtic og LSK

                                  Kommentar

                                  • Bukkenbruse
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 515

                                    Jeg må innrømme at det er litt morsomt å lese sånne kamptråder og se folk som har sett samme kamp ha såpass forskjellig mening om spillerne. Det sier kanskje litt om at jobben ikke alltid er så lett for Berg heller.

                                    For min del mener jeg at Logi bør kunne gjøre noe med 2 av målene i går. Essediri spiller helt grusomt. Han glipper grovt på første baklengsen. I nesten hver kamp er han feilplassert og jeg har ikke tall på hvor mange baller i løpet av en sesong som spilles ut i rommet bak han. Når som som i går ikke lykkes offensivt er han en katastrofe som back.

                                    LKE var som alle er enig i tragisk. Pedersen synes jeg også jevnt over svikter for tiden, det virker som om han er hakket tregere enn i fjor og jeg synes han har tapt urovekkende mange dueller i de siste 10 kampene jeg har sett han. Han var rett og slett sjanseløs mot Ojo i går når de to havner i duell.

                                    Forøvrig skal man selvfølgelig skylde på LKE på 2-0? goalen, men at Ojo får ta ned ballen, snu seg og sikte inn pasningen mens 2-3 lskspillere står 5 meter fra og ser på er i mine øyne er like stor synd.

                                    EK var i mine øyne katastrofal igjen i går. Jeg tok opp kampen og har ikke sett den 2 ganger, men fra min posisjon på Åråsen så jeg kun en eneste positiv innvolvering fremover på banen i går og deffensivt var han til stadighet feilplassert. Det var enkelt å spille på venstresiden til Brann i går.

                                    Bergmann mener jeg også spilte sin svakeste kamp på lang tid, i 2.omgang misset han på omtrent alt han prøvde på, 1.omgang var dog ikke så gæli.

                                    Gislason viser at han har kvaliteter som Espen ikke besitter. Desverre er han meget kamprusten og spilte ingen god kamp i går, men har et nivå inne som når han oppnår det vil være en klar styrke for oss. Ujah og Bolly prøvde, men med svært blanda suksess.

                                    Nosa derimot, joda han gjør noen feilvalg innimellom, men ærlig talt: Denne fyren har et nivå inne som få matcher i Tippeligaen, og i mine øyne strengt tatt ingen på Lsk. Meget god deffensiv, slår pasninger ingen andre fugler er i nærheten av, sterk i kroppen, flink til å roe ned og holde på ballen og prøvde mye offensivt - selv om alt selvfølgelig ikke gikk veien.

                                    Alt i alt, et kjempeantiklimaks i går - men har troa på at vi kan gjøre en grei sesong - jeg er strengt tatt mest bekymret for 4 av 5 bak hos oss...Kippe gjør seg aldri bort, selv om han til tider sleit i går.

                                    Back to work

                                    Kommentar

                                    • Rovfugl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 3672

                                      For meg ser det ikke ut som han vet at han er der i det hele tatt, og når han i tillegg lar ballen gå så er jo det ganske innlysende.

                                      Men det skal sies at det var ikke første gangen i går at våre spillere var uoppmerksomme. det ene angrepet Brann hadde der motstander kommer alene gjennom midten mens Kippe og en til (husker ikke hvem) går mot ballfører og ingen merker at motspiller får gå alene gjennom, heldigvis ble ikke passninga bra nok! katastrofale feil, der burde en gått på ballfører og nestemann burde fulgt løpet som motstander gjorde.

                                      Jeg synes heller ikke Bolly spillte bra i går, ble mye balltap med å prøve å gå gjennom motspillere, ga fort opp. men er kansje bare slike ting man la merke til i går.....

                                      Synes som flere andre at LKE burde vert satt på benken etter 1 omgang, ingenting gikk hans vei
                                      DØ FOR FUGLA!!!
                                      http://www.fluefiskebloggen.no
                                      LSK er min religion
                                      Ujah er min gud

                                      Kommentar

                                      • tilt
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2007
                                        • 813

                                        Variasjon av taktikk.

                                        Sånn som kampen var i går der motstanderne stresser oss ved å presse høyt og agressivt hadde det vært bra å kunne legge om litt ?

                                        Hva med å bruke Søgård og Gislasson sammen som dype midtbanespillere ? Justere til en 4-2-3-1 ? Klart det må trenes inn, men på sikt tror jeg at Rånern og Gislasson sammen vil være et helvete å komme seg forbi, og vil styrke det defensive som nå plutselig har blitt vår store svakhet.

                                        Mener at Berg spilte enkelte kamper med denne formasjonen i Liiin ?

                                        Sånn f.eks ? Eventuelt bytte MB med BBS og sette NI litt ut mot venstre ?

                                        ----- S L -------
                                        KE - SP -FK - SR
                                        ---ES ---SG---
                                        --NS - NI - MB--
                                        ------ AU------
                                        livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                        https://twitter.com/#!/KjetiI

                                        Kommentar

                                        • Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

                                          Henning Berg - les: Never change a winning team!!

                                          Kommentar

                                          Working...