Lillestrøm - Brann 04/04 kl 19:00 Åråsen stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

    Opprinnelig skrevet av trigz
    Klarte ikke helt å legge fra meg dette: Her ser vi plasseringen til spillerne idet pasningen til 1-4 kommer. Noen som har tilgang til måleredskapet i Google Earth kan kanskje måle opp hvor mange kilometer ute av posisjon LKE befinner seg. Det er latterlig hvis han prøver å legge skylda på Mathis Bolly:



    please, send dette bildet til, Berg.

    Kommentar

    • Herman
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2010
      • 1101

      Bildet viser ganske tydelig at LKE er helt ute av posisjon. Rimelig lavmål å legge skylda på en 20-åring, som faktisk ikke gjorde noe galt i det hele tatt.
      Twitter

      Kommentar

      • Boing
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2005
        • 711

        Man vinner som ett lag og man taper som ett lag, att LKE gjorde mye rart i går er det ingen tvil om, men dere for heller sette Henning Berg på plass da det er han som tar ut laget, har til gode å høre en fotballspiller takker nei til å starte kampen og jeg tror att det vil aldri komme til å se.

        Kommentar

        • Ballen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • May 2004
          • 227

          De som mener Nosa var svak i går har rett og slett ikke peiling! Han var i en klasse for seg selv på LSK i går og spesielt i førsteomgangen var han meget god. Tror ikke han hadde en eneste feilpasning i første omg., holdt godt på ballen og skapte ting framover. Hvor mange ganger ble han sparket ned av frustrerte brann-spillere som ikke fikk tak i ballen?

          Synes og Gislason viste tegn på at han kan være løsningen på plassen bak Nosa på midten. Han er rolig med ballen under press og spiller enkle forløsende pasninger. Tydelig dog at han mangler kamp-trening, sleit litt med posisjoneringen og var til tider litt seint inne i situasjonene.

          Synes kampen bar preg av at kantspillerne våre ikke hadde sin beste dag. Hverken Bolly er EK var heldige med involveringene sine, Bolly litt friskere enn EK som jeg synes så veldig veik og forsiktig ut.

          Er enig med alle andre her i at LKE var en skandale og bør helt klart få hvile seg litt før han spiller igjen.

          Kommentar

          • brisbane-kanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2006
            • 595

            Opprinnelig skrevet av ulfpulf
            Her er teksten om 1-4 fra papir-RB:

            Eriksen var også involvert i det siste målet, men der føler han at Mathis Bolly burde ha hjulpet han.
            - Jeg fulgte Guastavino inn i banen, mens Bolly slapp Sævarsson. Det var ikke midt mål.
            Hvis han virkelig har sagt dette er det katastrofe. Greit nok at man kan ha en dårlig dag, men da må han da faen meg klare å innrømme det også. Å legge skylda på en ving som er 20 år blir latterlig. Bildet til Trigz viser tydelig hvor feil han ligger. Hva faen skal han inn i midten å gjøre når Kippe og Pedersen ligger der med Gislason like foran.
            At han i tillegg står å kjefter på Logi etter 0-2 målet er viser jo total mangel på basislære. Som forsvarer skal han vite at han ALDRI ALDRI skal anta at keeperen kommer ut for å ta ballen før man hører en jævel skrike bak seg.
            At han står å skylder på alle andre etter en så bedriten kamp er tragisk.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3208

              Noen forbedringspunkter

              Mot Stabæk funka plutselig mange, nei, ALLE de momentene vi har venta på og etterlyst (Erling, Nosa, samspillet Björn/Ujah, kantspillerne, ungdomslinja) og slo ut i full blomst. På én gang. I går funka egentlig, av disse lenge etterlyste faktorene, bare Nosa (som spilte en strålende kamp), pluss at Bolly viste mye bra inntil han tidlig i andre omgang ble dyktig sliten (husk lyskeskaden ganske nylig). Også Solberg og Ohi viste potensiale da de kom inn. Trøkket før og etter reduseringa viste en kort periode hva vi kan, men personlige feil ødelegger muligheten for opphenting med den tredje i fleisen før pause.

              Men ellers var gårsdagens kamp et klart bevis på at vi fortsatt vil være ustabile (om de "gamle" mer enn de påståtte og mer forståelig ustabile unge gutta). Gislason mangler tempo, kommer for seint inn og nøler/venter for lenge - forhåpentligvis kommer det med kamptrening.

              Tre punkter som en må trene på:

              - Innkast: Gang på gang fikk vi trøbbel når Karim-Erling-Gislason alle står og venter og lar Brann få i gang bevegelser vi ikke følger på vår høyreside. Enten vi eller Brann fikk innkastet, vant Brann ballen, og fikk stadig muligheter fra denne delen av banen.

              - Avklaringer: Det er fint at Frode Kippe vinner lange baller suverent og header langt og kraftig tilbake, men nesten alltid til motspiller. Når han så ofte vinner så overlegent, må det være tid til å tenke, og heade mer kontrollert og eventuelt kortere, til en medspiller, så avklaringa ikke bare gir oss fire sekunders utsettelse.

              - Innhenting: Både Bolly og Knudtzon har fart og innsats og kondis (om ikke Bolly, fra lyskeskade, i går) til å løpe opp motspillere. Men spesielt Knudtzon må trene på hva han så skal gjøre, ikke bare løpe ved siden av eller dytte/rive over ende til enda et frispark.

              Det burde nå være unødvendig å argumentere mer for at Stian Ringstad må få venstrebacken, så det skal jeg ikke gjøre. Alt før kampen var jeg i ferd med å gi opp min tidligere "realistiske" vurdering at LKE med større erfaring foreløpig var et sikrere kort enn Stian, selv om Stian OPPLAGT må inn ganske snart. "Snart" er NÅ! Alt før kampen var det beste argumentet at Stian har ALT (spenst, styrke, fart, ballteknikk, venstrebein, utviklingspotensiale) som LKE ikke har, unntatt erfaring - og den må Stian få snarest mulig. Etter kampen i går kan vi slutte å snakke om LKEs "erfaring"!

              (At Brannspillerne systematisk og prinsippfast gikk i veien for ballen, dytta borti våre spillere ved enhver anledning, ramla for "ingenting" og lå nede, er noe de opplagt må ha blitt lært opp til av Skarsfjord, og tar bort mye av den respekten for Brannlagets innsats og Skarsfjords taktiske egenskaper en ellers kunne fått, men det er bare noe vi må leve med og tåle.)

              gilbert
              Last edited by gilbert; 05.04.2011, 20:26. Begrunnelse: Feilplassering av Stian på backplass retta opp

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Opprinnelig skrevet av gilbert
                Det burde nå være unødvendig å argumentere mer for at Stian Ringstad må få høyrebacken,
                gilbert
                Regner med at du mener ventrebacken.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • *46*

                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  Tre punkter som en må trene på:

                  - Innkast: Gang på gang fikk vi trøbbel når Karim-Erling-Gislason alle står og venter og lar Brann få i gang bevegelser vi ikke følger på vår høyreside. Enten vi eller Brann fikk innkastet, vant Brann ballen, og fikk stadig muligheter fra denne delen av banen.

                  - Avklaringer: Det er fint at Frode Kippe vinner lange baller suverent og header langt og kraftig tilbake, men nesten alltid til motspiller. Når han så ofte vinner så overlegent, må det være tid til å tenke, og heade mer kontrollert og eventuelt kortere, til en medspiller, så avklaringa ikke bare gir oss fire sekunders utsettelse.
                  Plukker ut to av dine punkter. De har en ting felles - svært få spillere forsøker å gjøre seg spillbare. Virket som om dem hadde skrekken for å få ballen i beina og ikke vite hva dem skal gjøre med den. Man våge å gjøre seg spillbar og bevege seg.

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    Brann brukte vår fremste force mot oss, vi skal ikke klage på at de kakka oss på hælene og brukte fysikken og aggroen for alt den var verdt. Det er det vi skulle gjort, og det er det som har gitt oss status som et lag som er vondt å møte. Jeg tror ikke Skarsfjord har lært dem opp til å gjøre slikt, det er et naturlig produkt av å faktisk fyre opp spillera før kamp på en ordentlig måte. Vi var ikke kjempesnille mot Stabæk vi heller. Hva skadene angår tror jeg Ojo, som virker som en enkel sjel(i motsetning til Ujah, som nok en gang fremstår som intelligent og reflektert), muligens lekte skada. Men Austin?? Glem det. Han får knottene til Bergmann oppå foten, det er ikke snakk om annet enn at han fikk jævlig vondt. Han er beinhard som spiller videre. Fellah hadde vært ute i fjorten dager. Uansett er det lov å være kynisk og aggressiv. Hadde vi matchet Brann på det i går hadde vi vunnet.

                    Angående LKEs kommentarer om Bolly er de helt hårreisende. Han er så feilplassert som det er mulig å bli, men når det er sagt er ikke Bolly godt plassert heller. Han burde holdt bredda i mye større grad enn hva han gjorde i går, da han var for treig til å gjøre seg spillbar de få gangene vi faktisk brøyt. Det legger vi glatt på manglende kamptrening.

                    Å kritisere Nosa blir for dumt. Han dekket både masse rom og Gislason når han var for treig til å komme opp i presset. Tror han hadde flere ballgjenvinninger enn noen andre i går.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • Pingu
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Mar 2010
                      • 17

                      Ringstad inn for Bolly

                      Etter min mening er Ringstad en dårligere back en LKE. Jeg tror derfor at den beste løsningen er å spille med Ringstad på kanten i stedet for Bolly. Bolly fikk for øvrig ikke til noe som helst i angrep, var fraværende i forsvar, og var utslitt 20 minutter ut i kampen (som vanlig...).

                      Konstellasjonen LKE Ringstad funket derimot bra mot Stabæk...

                      Kommentar

                      • ulfpulf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2505

                        Opprinnelig skrevet av Pingu
                        Bolly fikk for øvrig ikke til noe som helst i angrep, var fraværende i forsvar, og var utslitt 20 minutter ut i kampen
                        At Bolly var utslitt 20 minutter ut i kampen er rett og slett feil. Etter 35 minutter løp han fra Sævarsson, som blir regnet som en rask back.

                        Islendingen skjønte forøvrig at han ikke hadde en sjanse på ballen, og la bare bredsiden til og dyttet Bolly over dødlinja og ut i reklameskiltet.
                        Dommer Sandmoen overså det og ga utspill fra mål.

                        Jeg vet at den dommeravgjørelsen ikke har noe med om Bolly var sliten eller ikke å gjøre, men jeg trengte å få ut at den var like håpløs som det gule kortet til Nosa.

                        Kommentar

                        • Sultanen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2005
                          • 257

                          Bolly var sluttkjørt etter 35 min mot Kongsvinger. Mot Brann begynte han etterhvert å skulke flere av returløpene. Han har et godt stykke igjen til å holde i 90 minutter.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3448

                            Opprinnelig skrevet av Herman
                            Bildet viser ganske tydelig at LKE er helt ute av posisjon. Rimelig lavmål å legge skylda på en 20-åring, som faktisk ikke gjorde noe galt i det hele tatt.
                            Er enig i at LKEs posisjonering er helt håpløs på bildet, men Bolly er i ingenmannsland og kan ikke unnskyldes for det han heller.

                            Nå regner jeg med at Lerkendal blir en helt annen kamp hvor RBK forventes å presse på fremover. Da kan det være en ide å sette EK på venstre for å løpe opp Lustig samt utnytte rommet han etterlater bak seg. Dorsin mot Bolly kan bli en fin duel for oss.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            Working...