Rosenborg - Lillestrøm Søndag 10. april kl: 20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ladgi89
    Medlem
    Hoffnarr
    • Feb 2009
    • 49

    #41
    Bukken jr

    Har da fortsatt drømmen om at Bukken Jr. får mer spilletid jeg da:/ Vil heller se han på vingen enn noen annen
    Tut å bært

    Kommentar

    • *46*

      #42
      Opprinnelig skrevet av Ladgi89
      Har da fortsatt drømmen om at Bukken Jr. får mer spilletid jeg da:/ Vil heller se han på vingen enn noen annen
      Hvorfor det? Han er jo spiss.

      Kommentar

      • Ladgi89
        Medlem
        Hoffnarr
        • Feb 2009
        • 49

        #43
        asd

        Han er jo ram på vingplassen, hvertfall etter det jeg har sett. Ofc vil jeg heldst ha han på topp, men der er det jo fullbooka.
        Tut å bært

        Kommentar

        • McGuffy
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 5099

          #44
          Opprinnelig skrevet av reka
          Ser et aldri så lite håp her om å få en ny RBK trener sparket. Tror det blir en veeeldig hårete kamel for trønderne å svelge om vi gruser Ræv hjemme. Per Joar Hansen gikk av etter et sjokktap mot LSK, kan vi sende Jønne hjem til Småland? ..
          Strengt tatt fikk vil vel sparket Tørum og. Han gikk jo av 4 dager etter 4-1 tapet for oss på Åråsen.

          Kommentar

          • mo-bjer58
            Medlem
            Møteplager
            • Nov 2010
            • 73

            #45
            Det er mange "kreative" forslag til nytt forsvar til RBK-kampen her inne nå, men jeg ser bare for meg en aktuell endring, at Stian tar plassen til Lasse.
            Pr. idag er det ikke bare konkuranse om å få starte, men også for å komme i troppen til kampene. Mot Brann var vel både Pål Steffen og Fredrik på tribunen. Jeg har ikke sett noe sted hvordan gutta fra a-stallen gjorde det i 2.lagets kamp denne uka, er det noen som har noe å komme med?

            Kommentar

            • Herman
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2010
              • 1101

              #46
              Om jeg så rett på bildene fra treninga på intervjuet med Espen Søgård, så vrakes Bolly, og Nosa skyves ut til venstre. Espen og Stefan sentralt. Da håper jeg også at Stian starter, sånn at vi har et godt innleggsbein på venstresiden også.

              EDIT: Ser ut som LKE også starter...
              Last edited by Herman; 08.04.2011, 15:46.
              Twitter

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                #47
                Det kan nok väre ganske smart i denne kampen, da det funket ganske bra å kjöre mer eller mindre samme oppstilling på Lerkendal i fjor. I andre omgang mener jeg at vi fikk i gang eget spill bedre, med Nosa-Tam-Sögård-Knudtzon på midten. Tam og Stefan er ganske like spillertyper. Skal vi kjöre med denne midtbanefireren så er det dog viktig at vi ikke satser på å legge oss lavt og kjöre kontringer. Da er Bolly-Stefan-Nosa-Knudtzon bedre.

                Jeg er dog helt med på å gå hardt ut mot bartene. Jeg ser ikke noen grunn til å vise så stor respekt for årets rosenborg-utgave. Når det gjelder troppen, så er den kraftig svekket i forhold til i fjor, og kollektivet som Hamren byggde opp ser ikke ut til å fungere like knirkefritt lenger. Vi har alle muligheter til å sette press på dem og nekte dem å spille ball, om vi bare gir full pinne og holder fokus gjennom 90 minutter. De forventer seg nok at vi ligger lavt og satser på kontringer, det tror jeg de forventer seg av stort sett alle lag som kommer til Lerkendal.

                Vi kan selvfölgelig spille på deres premisser og satse på at kontringsspillet vårt skal sitte, men gressmatta deres er nok ikke like egnet for dette som kunstgresset i gymsalen. Bartene vil forsöke å dominere banespillet, og skape trykk ved hjelp av backene. Funker kontringsspillet vårt bra, er det helt greit om Dorsin og Lustig går langt opp i banen. Da vil vi skape en haug med sjanser på overganger. Om vi derimot ikke får overgangene til å fungere, så er det livsfarlig. Klarer vi ikke å kjöre overganger som blir farlige, så kommer bartene til å gjenvinne ball og sette i gang nye angrep hele tiden. Derfor er jeg tilhenger av en mer en aggressiv taktikk her. Jeg tror vi har en bedre sjanse dersom vi klarer å presse dem i större grad. I så måte er Nosa-Sögård-Stefan-Knudtzon riktig valg.

                Rosenborg har ikke veldig utpregede kantspillere, og spiller mye gjennom midten, da de har mange spillertyper som funker best sentralt. Olsen er vel den eneste som agerer som en kantspiller, og han fungerer ikke veldig bra om han ikke får en klassisk 4-3-3 vingrolle. Nosa vil automatisk involvere seg mye innover i banen, og sammen med Nosa og Stefan vil det gi oss en del duellkraft og alternativer sentralt på midten. Om BBS involverer seg mye i det oppbyggende spillet også, så bör vi kunne ta kontroll over sentral midtbane. Det viktigste er uansett en feit porsjon innsats og fullt fokus.

                Midtbanen deres har en helt annen balanse i år. Etter at Annan forsvant finnes det ikke noen sjef som tar hånd om det defensive. Henriksen-Skjelbred sentralt er offensivt sett en god duo som har bra ferdigheter med ball, men langt ifra noen duellsterk eller defensivt solid midtbane. Om man hele tiden er oppe i dem, og presser fram balltap, så er ikke Annan lenger der til å plukke opp andreballer eller vinne tilbake ballen etter at vi bryter deres spill. Midtstopperne er også av et helt annet snitt enn i fjor. Höiland/Bäsjmyr/Larsen er langt dårligere enn både Demidov og Staadsgård var. Får vi lagt litt trykk på dem så kommer Ujah og BBS til å herje med dem.

                Igjen; Innsats og aggressivitet gjennom 90 minutter og tilleggstid. Jeg ser ingen grunn til å frykte dette laget. Det eneste jeg frykter er at vi viser dem altfor mye respekt og blir for defensive. Gjör vi det, så gir vi dem også muligheten til å spille på det de er bra på. Om vi kan dra litt inspirasjon av Branns to förste kamper så er vi på rett vei. Det laget vi har er fullt i stand til å banke bartene 2011, men spillerne må gi alt. Steinhardt arbeid i hver bidige kamp er det eneste som duger.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Herman
                  EDIT: Ser ut som LKE også starter...
                  Jaha. Det må jo väre en dårlig spök.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    #49
                    Skulle ønske spillere som Bolly, Ringstad, Gabrielsen o.l. fikk samme tilliten som EK og LKE.. Det er jo ikke rart de yngste spillerne svinger i prestasjonene når de har en trener som setter de ut og inn av laget helt uten mål og mening.

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Folke
                      Skulle ønske spillere som Bolly, Ringstad, Gabrielsen o.l. fikk samme tilliten som EK og LKE.. Det er jo ikke rart de yngste spillerne svinger i prestasjonene når de har en trener som setter de ut og inn av laget helt uten mål og mening.
                      At Erling fikk tillit er i og for seg greit, for han har vist stor framgang i det siste. Eriksen derimot har bare hatt negativ utvikling i sin tid hos oss.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        #51
                        Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.


                        Ser ut som rosenborg ser for seg en kamp der de skal stå og pumpe innlegg inn fra Lustig og Dorsin. Antakeligvis blir deres inngang til kampen preget av at de skal gå ut og styre mot et lag som satser på kontringer. Her er det bare å gå ut i hundre og nekte dem dette. Ingen ro, masse press og full fres fra förste spark. Legger vi oss bakpå for å kjöre kontringer, så spiller vi rett i henda på grisene. Går vi ut og overrasker dem, så kommer de til å slite med å rejustere, samtidig som demotivasjonen bör komme snikende om deres spill ikke fungerer. Dette kan jo også hjelpe oss med å vende alle på tribunen mot Rosenborg. Om de ikke går ut og dominerer, så kommer misnöyen til å bre seg rimelig fort. Ingen respekt på Söndag!
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • lobolars
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Mar 2010
                          • 64

                          #52
                          Ringen

                          Opprinnelig skrevet av Folke
                          Skulle ønske spillere som Bolly, Ringstad, Gabrielsen o.l. fikk samme tilliten som EK og LKE.. Det er jo ikke rart de yngste spillerne svinger i prestasjonene når de har en trener som setter de ut og inn av laget helt uten mål og mening.
                          Hvis Ringen ikke får sjansen nå,så vil nok han prøve å bli utleid.Hvis han ikke er i 1 elveren nå,så betyr jo det at LSK ikke satser på han.Han har ikke sjans på viderespill på U21 hvis han ikke spiller eliteserie.Men hans kontrakt går ut til høsten,så han har lov til å snakke med andre klubber 1 juli.Hvis LKE får en sjanse til nå,da må jeg revurdere alt jeg trodde jeg visste om fotball.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            #53
                            "Vi skal være som en mur" proklamerer Kippe i nyhetstråden, så da er vel scenen satt? 2-sifra baklengs?

                            Kommentar

                            • Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av reka
                              "Vi skal være som en mur" proklamerer Kippe i nyhetstråden, så da er vel scenen satt? 2-sifra baklengs?
                              De er nok mer bevisste på personelige feil nå etter Brann kampen. Trur vi får en forsvarsfirer som er mer samkjørt denne gangen (Håper hvertfall ).

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                #55
                                Om de ikke er mer bevisst på personlige feil etter 4 -fire- skammelige baklengs foran hjemmepublikummet bør noen ta pulsen deres. Det var en kamp for bøtekassa, og jeg hadde forventet noe mer ydmykhet fra Kippe i uttalelsene.

                                Kommentar

                                • lobolars
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Mar 2010
                                  • 64

                                  #56
                                  Du verden

                                  Opprinnelig skrevet av Herman
                                  Om jeg så rett på bildene fra treninga på intervjuet med Espen Søgård, så vrakes Bolly, og Nosa skyves ut til venstre. Espen og Stefan sentralt. Da håper jeg også at Stian starter, sånn at vi har et godt innleggsbein på venstresiden også.

                                  EDIT: Ser ut som LKE også starter...
                                  Fikk vite fra ganske sikre kilder at Ringen ikke starter.Ringen,hvis du leser dette så kom deg fra LSK fortest mulig.Du er dårligere enn LKE ,og da må du enten få gå til en annen klubb,eller kansje gi deg med fotball.

                                  Kommentar

                                  • lskgogo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2010
                                    • 633

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av lobolars
                                    Hvis Ringen ikke får sjansen nå,så vil nok han prøve å bli utleid.Hvis han ikke er i 1 elveren nå,så betyr jo det at LSK ikke satser på han.Han har ikke sjans på viderespill på U21 hvis han ikke spiller eliteserie.Men hans kontrakt går ut til høsten,så han har lov til å snakke med andre klubber 1 juli.Hvis LKE får en sjanse til nå,da må jeg revurdere alt jeg trodde jeg visste om fotball.
                                    Opprinnelig skrevet av lobolars
                                    Fikk vite fra ganske sikre kilder at Ringen ikke starter.Ringen,hvis du leser dette så kom deg fra LSK fortest mulig.Du er dårligere enn LKE ,og da må du enten få gå til en annen klubb,eller kansje gi deg med fotball.

                                    Gi deg nå..

                                    La oss se på fakta!
                                    Ringstad fikk ett par muligheter i fjor og skulle virkelig vise seg frem fra start mot Rosenborg. Det holdt i 9 minutter før han brakk beinet og var ute resten av sesongen, desverre.

                                    Ringstad spillte masse i serieoppkjøringa, og spilte fra start i første seriekamp. Ikke hans beste kamp og helt greit og prøve LKE mot Brann.
                                    Det gikk jo som vi alle så, og nå skal vi spille seriekamp nummer _tre_ snart.
                                    Du syns ikke det er litt tidlig å snakke om at LSK ikke satser på Stian???

                                    Du kommer med detta sure oppgulpet ditt hver gang om at LSK må ta bedre vare på de lokale talentene. Men alle de du har nevnt som ikke har fått kontrakt osv har en ting til felles. De har ikke vært store nok talenter til og bli satset på.

                                    Husker ramaskrikene her inne når Colin N´kee ikke ble tatt opp i a-lags stallen. Hvor mye har vi hørt om han siden? Eller da Robin Karlsen ikke fikk kontrakt...

                                    Sannheten er at LSK aldri har vært bedre på akuratt denne biten, med og kartlegge unge lokale spillere. Aldri har det vært ett bedre apparat rundt dem heller. Det ser vi resultatene av med jr.laget og antallet landslagsspillere på ungdomslandslag.


                                    Ringstad blir i LSK leeenge etter 1.juli, ta det helt med ro.
                                    Tar seg en pause til mars 2012..

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      #58
                                      Nå er vi i gang igjen:
                                      – Helt sikker på seier mot Rosenborg


                                      Er det tvingende nødvendig for oss å reise til trondheim for å spille kampen? Kan ikke bare ræv sende poengene i posten? Bill.mrk. "Fort Åråsen"?

                                      Kommentar

                                      • maurakanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2005
                                        • 638

                                        #59
                                        I denne kampen er det èn ting som gjelder, og det er innsats. Nytter ikke ligge 4-5 meter unna motspiller hele tiden. Fort oppi ballfører for å presse frem feil. Mot Brann så vi hvor viktig aggressivitet er. De var over oss over hele banen.

                                        Innsats slår talent.
                                        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          #60
                                          Kebab-mage på RBK-spillere: http://fotball.aftenposten.no/elites...icle197550.ece

                                          Dermed kan vi vel trygt fastslå at forfallet er godt i gang der oppe....

                                          Kommentar

                                          Working...