Rosenborg - Lillestrøm Søndag 10. april kl: 20:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7135

Lustig er ei fitte. Sendte slengkyss mot vår benk etter 3-3 og jublet som en apekatt foran benken etter 4-3. Da 4-4 sklei inn, tipper jeg han begynte å gråte, som den lille speiderjenta han er. Møkkamann. Brekk noe, Lustig! Brekk noe!
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

Opprinnelig skrevet av trigz
      LK Eriksen involvert i minimum to av baklengsmålene mens han var på banen. Karim snur ræva til Prica på (var det) 3-3 (?).

Fortsetter vi sånn kommer vi til å slippe inn 70 mål i år. Kanskje vi scorer 80 og det er gøy, det, men for guds skyld, se til å gjøre noe!

Ett poeng meg i tvåan. Jeg er bare forbanna over at vi presterte å pesse vekk en tomålsledelse.
      Synes sidebackene våre altfor ofte er feilplasserte, feilvendte og passive i kampavgjørende situasjoner. Dette gjelder altså Karim og Lasse. Karim veier litt opp for det med sine offensive bidrag. Det gjør ikke Lasse.
      LSK Norges beste lag

Kommentar

• Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

Opprinnelig skrevet av trigz
        Lustig er ei fitte. Sendte slengkyss mot vår benk etter 3-3 og jublet som en apekatt foran benken etter 4-3. Da 4-4 sklei inn, tipper jeg han begynte å gråte, som den lille speiderjenta han er. Møkkamann. Brekk noe, Lustig! Brekk noe!
        Joa, også søyt han som ei f***e på dommeren etter kampslutt, i likhet med sin trener, over en riktig corner som ble gitt på korrekt overtid. Glemt er tydeligvis at dommeren ikke trakk det gule kortet han burde hatt for filming.

RBK: et komplett dritlag, der Lustig og Dorsin er de aller største shitstøvlene nå som den lille svarte gnomen og sønn-av-en-alkis er dratt.
        LSK Norges beste lag

Kommentar

• fugla4ever
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jul 2005
          • 212

Fikk litt dejavu fra Brann- kampen ifjor i Bergen. Vi skal ri på ledelsen og blir altfor baktunge og lar dem holde på ballen rett utenfor vår egen 16- meter. Tilslutt må det gå som det går og de snur det (heldigvis har vi en kaptein som er like giftig som en kobra- slange når det kommer til dødballer).

Når det gjelder det prestasjonsmessige, synes jeg Eriksen spiller langt under pari enda engang, er direkte skyld i første målet til Rævbk der han bare står å ser på Prica lader kanonen. Det må nevnes at han ikke fikk særlig hjelp av Nosa hjemover. Erling derimot spiller en av sine beste kamper, spiller enkelt pasningspill og topper det hele med sin første scoring. Dagens fugl er defintivt etter min mening Steinar aka Steinhard, som ofrer alt i duellene og redder oss fra enda flere baklengs som kunne vært.

PS 1: deilig å se at Ringstad fikk de 20 siste min, det fortjener han virkelig
          PS 2: Lustig, jeg er ordløs...

Kommentar

• KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

Legg merke til Logi sin plassering på 1. målet. LKE dekker nærmeste hjørne. Hadde Logi tatt hensyn til det, hadde han tatt det skuddet til Prica.

Kommentar

• Boing
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2005
              • 711

Da er det godt å ha kommet hjem etter turen til trønderhelvete. Fin tur, men trondheim er nest siste stopp før helvete som er bydelen vålerengen.

Kampen var merkelig, men er fornøyd uavgjort men synes strengt tatt att LSK burde ha klart å dra i land seieren når det ble 1-3. Men i forhold til banespill og sjanser så er uavgjort greit.

Synes backene gir alt for mye plass til rbk, og når skal forsvaret lære å stoppe ryggingen inn til egen 16 meter før dem presser???? Er drittlei av å se att det samme skjer om igjen, en må ut å presse, alle kan da for faan ikke løpe inn i 16 meteren.

God natt, og god morgen om 3 timer, for da må jeg på jobb.

Kommentar

• reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13278

Opprinnelig skrevet av reka
                Ser et aldri så lite håp her om å få en ny RBK trener sparket. Tror det blir en veeeldig hårete kamel for trønderne å svelge om vi gruser Ræv hjemme. Per Joar Hansen gikk av etter et sjokktap mot LSK, kan vi sende Jønne hjem til Småland? Jeg liker ikke det svette månefjeset hans og de svarte, plirende øynene...
                Her ble resultatet magert, alt vi klarte var å få sendt en assistenttrener og gammel kjenning på tribunen.

Kommentar

• Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

Alt i alt IKKE fornøyd med poengdeling og spillets gang.
                  selvfølgelig, da Kippe scora på overtid var man fornøyd der og da, men vi rota bort en tomåls ledelse som om det var den størst selvfølgelighet.

Også under gårsdagens kamp viser vi tidvis mangel på konsentrasjon, oppmerksomhet, kommunikasjon og ren fotballforståelse.

På tv2 sa dem i morges: RBK klarte bare 4-4 mot LSK......

RBK starter med 2 tap mot to fittelag før kampen mot oss, men OSS skal dem liksom banke? vi har tross alt gjort en litt bedre åpning enn dem
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  http://www.fluefiskebloggen.no
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

Kommentar

• El Caco
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2009
                    • 2286

Opprinnelig skrevet av HSft
                    Om Rosenborg hadde putta et mindre tror jeg aldri vi hadde putta på den siste corneren. Logi hadde ikke vært med opp og vi hadde vært mye mer defensive mentalt. Tipper det hadde blitt 3-3 om det var stillinga før overtiden.
                    Men om Rosenborg ikke hadde fått straffen, er det ikke sikkert at de hadde scoret 2-3 målet eller 3-3 målet heller. Må se det den veien også

-

Kampen i seg selv var jævlig ekkel, om jeg får si det sånn. Ikke bra for helsa. Scoringa til Knudtzon er klasse. Viser hvor mye han har hevet seg i vinter. Første målet til Rosenborg er enkelt og greit Logi sin feil. Greit at Eriksen ikke går oppi, men han dekker det hjørnet han skal dekke, det gjør ikke Logi.

Når vi putta til 1-3 var jeg sikker på at jeg ville bli fornøyd med uavgjort etterhvert. Som jeg hater Lustig. Jeg forventet at han kom til å falle der, men det som gjør meg forbanna er hvordan han reagerer etter det ikke blir blåst. At han kan bli så sint etter noe som er et forsøk på noe så billig?!

Straffa skjønner jeg mildt sagt ikke en dritt av. Aner faktisk ikke hva han blåser for. Hater Prica, selvfølgelig skal han starte å bøtte inn mål mot nettopp oss. 4-3 målet er pur klasse. Det var korrekt idømt corner på LSKs 4-4 mål. Klippet var tilgjengelig på tv2/altomfotball.no rett etter kampen, men det har blitt fjernet (shocking!).

Til tross for at vi leder 1-3 er jeg fornøyd. Jeg er også en "motstander" av LKE på backplass, men akkurat denne kampen får han faen meg lite hjelp av Nosa. Han må virkelig skjerpe seg. Hvis LKE skal starte neste kamp, MÅ vi har Ringen på vingen (hoho!). At vi putter 4 mål på Lerkendal er jo helt fantastisk. Og hvis noen sa til oss før kampen at vi ville slippe inn 4, ville noen egentlig vært overrasket? Får orden på det defensive, og vi vil ha en bra sesong!
                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9539

Lillestrøm = letteste laget å forsvare seg mot på dødball.

Død over pol-ballene til Karim! :evil:

Kommentar

• andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

Var fornöyd med resultatet i går kveld, selv om jeg var skuffet over defensiv instilling og manglende ambisjoner om å styre kampen. I etterkant så ser jeg i og for seg poenget med å la bartene styre mye av spillet, men hugge på overganger. Det var jo voldsomt god medisin fram til bartene fikk straffa si. Vi hadde også en gigasjanse ved Nosa som hadde punktert det hele om han hadde styrt den innafor ramma. Det jeg synes er litt trist i dag, er at vi blir såpass prega av straffa til bartene. Vi blir åpenbart veldig redde etter 2-3, mer defensive og tör ikke å stå etter for å vinne tilbake ball lenger opp i banen. Det er greit å la dem styre mye av spillet, men ikke alt. Sånn kampen utvikler seg etter det målet er 4-4 et greit resultat, men jeg gremmes fortsatt over to ting:

1) Helgerud, som dömmer en tåpelig kompensasjons-straffe til bart etter å helt korrekt ha nektet Lustig straffe på hans patetiske svalestup. I stedet for å dömme en kompensasjons-straffe som ikke engang Langli og Myhre forsto noe av, så burde han ha gitt Lustig gult ved förste anledning etter filmingen. Kontrasten til fjorårskampen på Lerkendal er grell, der Nosa fikk gult kort for filming etter at Staadsgård klippa ham ned (Staadsgård hadde selv gult fra för av). Igjen viser norsk dommerstand at de er en ryggradslös, inkonsekvent gjeng med kjerringer.

2) Vårt defensive spill og vårt kollektive psyke. Jeg forstår ikke hvorfor vi blir så livredde etter straffa, og lar bartene krype höyere og höyere i banen. Vi lar dem gjöre det de er best på, istedet for å brette opp ermene, stå opp og presse tilbake. Vi har ferdigheter i laget til å holde ballen mer i laget enn vi gjör utover andre omgang. Med disse ferdighetene, så burde det väre selvklart at man ikke kaster bort ball til motstander når man selv leder. Klarer man å holde mer på ballen, så vil trönderene bli utålmodige og kaste mer folk fremover, noe som vil åpne enda flere kontringsmuligheter og bakrom for våre offensive spillere. Dessverre blir vi redde og overleverer hele kampen til bartene. Jeg sa det för matchen, dette rosenborg laget er ikke noe mer fryktinngytende enn andre TL-lag. Om man bare våger å stå opp, så vil det väre en langt bedre defensiv medisin enn å legge 11 mann i egen 16 meter. Bartene er såpass svake defensivt på midten og i midtforsvaret, at man burde kunne skape masse ubalanse her om man bare tör å spille ball. Deres styrke er backspillet, spissene og det offensive spillet til midtbanen deres. Ved å legge seg lavt og vente, så gir man dem muligheten til å utnytte sin sterke sider til maks.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

Forövrig så ser jeg poenget om at Nosa ikke gir Eriksen all verdens backup her, men han er tydeligvis mer komfortabel med den defensive jobben når han spiller sentralt, enn når han er kant. I de to förste kampene har Nosa gjort en respektabel defensiv jobb på midten, i går så han ut til å väre veldig uvant med sine defensive oppgaver. Jeg ser poenget med at Logi ikke er perfekt plassert på det förste målet, men det unnskylder fortsatt ikke det Eriksen driver med. Det handler ikke om et enkelt-tilfelle for Eriksen. Han spiller konsekvent på denne måten. Han stöter så og si aldri på spiller som står rett utenfor 16 meter med ball i beina. Han närmer seg motspiller, og stopper opp når han står to meter unna og avventer. Utilgivelig.

Kommentar

• Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3501

Opprinnelig skrevet av andersmm
                            1) Helgerud, som dömmer en tåpelig kompensasjons-straffe til bart etter å helt korrekt ha nektet Lustig straffe på hans patetiske svalestup. I stedet for å dömme en kompensasjons-straffe som ikke engang Langli og Myhre forsto noe av, så burde han ha gitt Lustig gult ved förste anledning etter filmingen. Kontrasten til fjorårskampen på Lerkendal er grell, der Nosa fikk gult kort for filming etter at Staadsgård klippa ham ned (Staadsgård hadde selv gult fra för av). Igjen viser norsk dommerstand at de er en ryggradslös, inkonsekvent gjeng med kjerringer.
                            Det latterlige her er faktisk at han blåser i det de slår den første corneren fordi han ser at Bakenga dytter på et par LSK spillere, så lar han de ta en ny corner før han blåser straffe for holding. Hvorfor kan han ikke bare la den første corneren gå, for så å blåse frispark i favør av LSK?

Kommentar

• HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6103

Opprinnelig skrevet av KFL41
                              Legg merke til Logi sin plassering på 1. målet. LKE dekker nærmeste hjørne. Hadde Logi tatt hensyn til det, hadde han tatt det skuddet til Prica.
                              Jeg er ingen keeperekspert, men dette er helt ny fotballteori for meg. Om Logi hadde stått i borterste hjørne og Prica gjorde en rask skuddfinte og plasserte den i nærmeste så hadde Logi blitt spist opp på forumet.

Tror ikke det er noen god ide at Keeper loker rundt i borterste hjørne pga at en spiller ser ut til å stå i veien for nærmeste. Da er det en bedre ide at Eriksen dekker borterste så keeper kan stå i nærmeste. Aller best er det om han går opp i motspiller slik at han dekker hele målet.
                              Last edited by HSft; 11.04.2011, 09:11.

Kommentar

• andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

Aller best er det om han går opp i motspiller slik at han dekker hele målet.
                                Word. Dette gjör Eriksen så og si aldri. Det blir litt pinlig om Stefan skal ta ansvar for Eriksens feil. Om han må plassere seg for å ta höyde for en forsvarsspillers passivitet så må det uansett gå galt för eller senere. Plasserer han seg annerledes så åpnes det en mulighet i andre hjörnet. Det er ikke dödball det er snakk om her, det er åpent spill...

Kommentar

• Skinke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2007
                                  • 3914

Fra rb sin børs:

"STEFAN LOGI MAGNUSSON 6
                                  Lite å gjøre med Pricas fulltreffer. Traff ikke helt med utspillene før pause. I full strekk da Olsen forsøkte seg rett før pause. Hjulpet av tverrligger da Dorsin fyrte løs, men sikker på Henriksens markkryper. Sikker i feltarbeidet. Uheldig på 3-3, men flere gode redninger mot slutten. "

Jeg mener at logi skal ha den første og siste goalen til rbk, ellers helt ok.
                                  Daukjøtt Felt C

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Skinke
                                    Jeg mener at logi skal ha den første og siste goalen til rbk, ellers helt ok.
                                    Jeg mener dem aldri skal komme til de sjansene. Samme med det tredje målet.

Kommentar

• KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

Jeg er ingen keeperekspert, men dette er helt ny fotballteori for meg. Om Logi hadde stått i borterste hjørn og Prica gjorde en rask skuddfinte og plasserte den i nærmeste så hadde Logi blitt spist opp på forumet.

Tror ikke det er noen god ide at Keeper loker rundt i borterste hjørne pga at en spiller ser ut til å stå i eien for nærmeste. Da er det en bedre ide at Eriksen dekker borterste så keeper kan stå i nærmeste. Aller best er det om han går opp i motspiller slik at han dekker hele målet.
                                      Jeg mener ikke at han skal stå i det borteste hjørnet, men for meg ser det ut til at han står for nærme venstre stolpe. Når LKE i tillegg dekker det hjørnet, ser det ekstra dumt ut. Uavhengig av LKEs plassering, syntes jeg Logi står litt feilplassert her. Prica trengte ikke å sette den inntil stanga engang. Ballen er vel nesten en meter fra stanga.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av KFL41
                                        Jeg mener ikke at han skal stå i det borteste hjørnet, men for meg ser det ut til at han står for nærme venstre stolpe. Når LKE i tillegg dekker det hjørnet, ser det ekstra dumt ut. Uavhengig av LKEs plassering, syntes jeg Logi står litt feilplassert her. Prica trengte ikke å sette den inntil stanga engang. Ballen er vel nesten en meter fra stanga.
                                        Det er ikke rart hvis Logi sliter med å plassere seg. Lasse presser ikke og Sigurdason snur rett ut ræva til på målet det refereres til.

Kommentar

• iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

og RB.no er enig med meg og "slakter" våre backer, som begge fikk 3.

Vi har seriøst ett forsvarsproblem.

Min løsning? Få inn PSA, Steinhard ut på høyre, og Ringen inn på venstre
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

Working...