Rosenborg - Lillestrøm Søndag 10. april kl: 20:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

Opprinnelig skrevet av iL
    og RB.no er enig med meg og "slakter" våre backer, som begge fikk 3.

Vi har seriøst ett forsvarsproblem.

Min løsning? Få inn PSA, Steinhard ut på høyre, og Ringen inn på venstre
    Har lekt litt med tanken selv. Dødballene til Karim må i så fall Ringstad ta seg av som jeg har trua på, men har ikke sett all verden av de.

Nico skal vel også være brukbar på dødball? Hvis han blir bytta inn kan jo han ta de fra venstresiden.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

Seriøst?!?

PSA har jo omtrent ikke spillt fotball siden Nordliedagene. EN som har så og si 0 kamptrening de siste årene er ditt svar på å få stabilitet defensivt? Steinar som back? Når leverte den mannen varene som back sist? Det var når han ble satt inn som midtstopper etter utlånet i godset han begynte å levere. Og hva har Ringstad bevist som en defensiv spiller?
      Til tross for det så er jeg med på at Ringstad må inn, men det er fordi Lasse totalt er ute av form og ikke fordi Ringstad er en klasseback.

Men at vi har ett forsvarsproblem, det er jeg enig i. Vi trenger en ny midtstopper og backer på begge sidene. Men jeg mener også vi trenger en ny keeper. Stefan Logi er jeg ikke trygg på for fem øre.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• lskgogo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2010
        • 633

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Dødballene til Karim må i så fall Ringstad ta seg av som jeg har trua på, men har ikke sett all verden av de.
        Har en veldig pressis venstrefot. God innleggsfot i pressede situasjoner også. Karim har ikke gjort seg bort. Men syns det blir alt for mye luft under en del av dødballene hans.
        Tar seg en pause til mars 2012..

Kommentar

• general
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 1150

skeptisk til PSA. Mannen har jo ikke spilt på evigheter. Tviler på om han noen gang kommer tilbake til nivået han hadde.
          Seriegull 2016!!!

Kommentar

• mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

Greit nok at LKE er ute av form og Ringen derfor burde få sjansen, men hovedproblemet er i knotten på folk. Kurer hysteriet som tidvis brer seg der bak så vil det hele bli langt bedre å se på.

Blandt annet må midtbanen bli bedre til å plukke andreballer, det må gå an å markere riktig selv under stress, klarere ansvarsfordeling mht hvem som til enhver tid skal presse ballfører. etc.

Dette er forholdsvis enkle greier som går i dass med en gang forsvaret blir pressa i mer enn en angrepsbølge. Holdningen må endres fra "Gud, dette går galt" til "Kom igjen, jeg er pokker så klar". Hjernekrymper søkes.
            Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Ginola
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2010
              • 549

Erikssen er totalt ute av form, men han fikk ikke mye hjelp defensivt av Nosa i går. LKE måtte selv pressee som førsteforsvarer fordi Nosa var fullstednig fraværende defensivt. Karim har også store problemer defensivt om dagen. Jeg er ikke trygg på Ringstad som en løsning på problemet, han sliter veldig med å plassere seg riktig og ligger ofte feil. Vi trenger nye spillere i forsvaret dersom det fortsetter slik.

Og Logi skuffer gang på gang. Mannen er meget svak i feltarbeidet sitt. hvor ofte ser dere hane r offensiv og plukker innlegg? Og han sliter voldsomt på langskudd. Den første scoringa til RBK SKAL han redde. 3 og 4 var heller ikke umulige å ta. Dessverre har også Nadj langt fra overbevist. Savner våre to tyske keepere... Hadde vi hatt en OK keeper i går så hadde vi vunent på Lerkendal.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

Opprinnelig skrevet av Ginola
                Erikssen er totalt ute av form, men han fikk ikke mye hjelp defensivt av Nosa i går. LKE måtte selv pressee som førsteforsvarer fordi Nosa var fullstednig fraværende defensivt. Karim har også store problemer defensivt om dagen. Jeg er ikke trygg på Ringstad som en løsning på problemet, han sliter veldig med å plassere seg riktig og ligger ofte feil. Vi trenger nye spillere i forsvaret dersom det fortsetter slik.

Og Logi skuffer gang på gang. Mannen er meget svak i feltarbeidet sitt. hvor ofte ser dere hane r offensiv og plukker innlegg? Og han sliter voldsomt på langskudd. Den første scoringa til RBK SKAL han redde. 3 og 4 var heller ikke umulige å ta. Dessverre har også Nadj langt fra overbevist. Savner våre to tyske keepere... Hadde vi hatt en OK keeper i går så hadde vi vunent på Lerkendal.
                Til Logis forsvar hadde han også flere gode redninger i går.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• O'bello
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Oct 2007
                  • 72

Jeg stod ringside i går og er fortsatt totalt utlada... for en kamp!

Og i motsetning til altfor mange her inne, velger jeg heller på å fokusere på underholdingsverdien Fugla bidrar til - nå i 3. kamp på rad.

Jeg var überskeptisk før sesongen, på papiret så laget trist ut (med noen få unntak). Så kom Gissegutt og vips kjente jeg optimismen komme snikende, just in time. Og til tross for drittresultat mot Brann, levere laget nå himmelhøyt over høsten 2010. Måla renner inn - begge veier - og det er drama, klassescoringer, mange unggutter og - ikke minst - en helt annen guts i laget nå.

Fire mål på Lerkendal er konge!! Ett poeng på Lerkendal er meget bra!! Ujah er toppscorer! Nosa scorer mål! Faen heller - Knudde scorer mål! Bergmann serverer!

Og Fugla har garantert spilt på seg flere publikummere med denne starten. Praten med kollegaer (dvs. ikke fuglafolk) har nå en helt annen tone - i positiv forstand - enn for få måneder siden. Og flere halvveis-supportere har nå bestemt seg for å ta turen til Ullevål fk. søndag.

Enig mye av kritikken, men la oss for faen sette dette i et litt rettferdig perspektiv.
                  Team Wenche Myhre

Kommentar

• glasgow
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 1252

Opprinnelig skrevet av O'bello
                    Jeg stod ringside i går og er fortsatt totalt utlada... for en kamp!

Og i motsetning til altfor mange her inne, velger jeg heller på å fokusere på underholdingsverdien Fugla bidrar til - nå i 3. kamp på rad.

Jeg var überskeptisk før sesongen, på papiret så laget trist ut (med noen få unntak). Så kom Gissegutt og vips kjente jeg optimismen komme snikende, just in time. Og til tross for drittresultat mot Brann, levere laget nå himmelhøyt over høsten 2010. Måla renner inn - begge veier - og det er drama, klassescoringer, mange unggutter og - ikke minst - en helt annen guts i laget nå.

Fire mål på Lerkendal er konge!! Ett poeng på Lerkendal er meget bra!! Ujah er toppscorer! Nosa scorer mål! Faen heller - Knudde scorer mål! Bergmann serverer!

Og Fugla har garantert spilt på seg flere publikummere med denne starten. Praten med kollegaer (dvs. ikke fuglafolk) har nå en helt annen tone - i positiv forstand - enn for få måneder siden. Og flere halvveis-supportere har nå bestemt seg for å ta turen til Ullevål fk. søndag.

Enig mye av kritikken, men la oss for faen sette dette i et litt rettferdig perspektiv.
                    Enig i mye av det du skriver. Eneste jeg savner er mere trykk på ballfører og midtbanen gjør det vanskelig for det de jobber for dårlig deffansivt.

Kommentar

• holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

Er det andre enn meg som i går reagerte på at Logi sklei og tryna rett på ryggen (med vannsprut til alle kanter) etter flere utspill fra fem-meter?

Jeg registrerte også at Nosa til tider så ut som bambi på glattisen, men kan i farten ikke huske at bartene hadde det samme åpenbare problemet med å holde seg på beina.
                      Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3501

Opprinnelig skrevet av glasgow
                        Enig i mye av det du skriver. Eneste jeg savner er mere trykk på ballfører og midtbanen gjør det vanskelig for det de jobber for dårlig deffansivt.
                        Dessverre tror jeg LSK i likhet med flere andre sliter med 2 sentrale på midten i dagens fotball. Det er en grunn til at færre lag spiller 4-4-2 i dag internasjonalt, men oftest spiller 4-2-3-1 eller 4-1-4-1 der man alltid har en mann i trakta. Dette fordi både angrepsspillet og forsvarsspillet ofte avhenger av at man vinner midtbanen, og den sjansen minker veldig med kun 2 sentralt i banen.
                        "Problemet" er at vi har to av ligaens mest talentfulle spisser i BBS og Ujah, og for at de skal utvikle seg er vi avhengig av å bruke de.

Jeg mener at en 4-2-3-1 formasjon ville passet LSK best med dagens spillere, der backene enda oftere kunne blitt med offensivt, mens Nosa hadde fått en enda friere rolle som jeg tror ville passet han perfekt:

------------------Logi------------
                        Essediri--Pedersen--Kippe--Ringstad
                        ---------Gislason----Søgård---------
                        Erling-----------Nosa---------Bolly/Nico/BBS
                        ----------------Ujah-----------------------

Josimar skrev en veldig god artikkel på 4-4-2 formasjonens vekst og fall, den kan leses her.

Ett lite utdrag av teksten, og noe av problemet jeg føler LSK har på midten:

4-4-2 med en flat midtbanefirer har ikke noe åpenbart defensivt svar på spillere som oppsøker mellomrommet mellom forsvar og midtbane, og spillere som Cantona, Bergkamp og Zola gjorde voldsom suksess i England på 90-tallet mye grunnet deres evne til å utnytte denne svakheten.
                        Mye for å stenge av dette mellomrommet begynte lag å spille 4-2-3-1 med to defensive midtbanespillere.

Kommentar

• Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5918

Joda, treningskampene har da vist at vi er svært endringsdyktige og får stor uttelling når vi tester ut nye formasjoner. Særlig 4-1-4-1, så hvorfor ikke teste det ut mot enga?

Sitat Kippe:
                          - Men vi prøvde også ut en ny formasjon i går, vi spilte vel en tilnærmet 4-1-4-1, og det var ganske nytt for oss. Skal vi prøve ut nye ting må vi også teste det ut i treningskampene; vi ville ikke spilt på samme måte hvis det hadde vært seriekamp i går.
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13278

Spillerne må vel først vise vilje og evne til å gjøre jobben sin før vi begynner å fomle med formasjonsendringer? Er jo en åpenbaring å se at andre lag får dette til, hos oss er det hver mann for seg selv når det skal forsvares...

Kommentar

• andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

Jeg tok meg friheten å skrive en liten sang til Lustig:

Noen må gjöre noe. Värmlandsgrisen får springe rundt og forpeste ligaen med dårlige filme-forsök uten at noen reagerer. Hverken media eller NFF. En liten sang under neste bartekamp kan kanskje väre et lite bidrag til å öke bevisstheten. Om ikke annet så får vi hengt ut fyren litt.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

Satt og titta på deler av matchen igjen. Etter Nosa gjör 1-3 er det noen herlige jubelscener blandt bortefansen. Her er min favoritt:

Jeg satt og spola tilbake 5-10 ganger og lo. Herlig entusiasme. Fingern til hjemmepublikumet, en hånd på ballene. Jeg skal ikke si jeg er en ekspert på å lese lepper, men jeg har det for meg at han skriker "Suck my f..." för produsenten syntes det var tid for å bytte kamera.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• gutt94
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2007
                                  • 3272

Bare jeg som husker og fikk med meg feil eller handset rbk oppimot 4 ganger på midtbanen. Dette da når LSK skulle contre så rbk spillere stoppet ballen med hender og armer uten noen blåsing?
                                  KnutHSolberg

Kommentar

• Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3501

Opprinnelig skrevet av reka
                                    Spillerne må vel først vise vilje og evne til å gjøre jobben sin før vi begynner å fomle med formasjonsendringer? Er jo en åpenbaring å se at andre lag får dette til, hos oss er det hver mann for seg selv når det skal forsvares...
                                    Formasjonen er en ting, men hvordan man løser oppgaven på er en annen. Ta Man Utd som ett eksempel De ligger ofte i en 4-4-2 (4-4-1-1) formasjon, lik den HB vil at vi skal ligge i. Der vi som regel blir liggende i 4-4-1-1 i etablert forsvar, så faller Rooney ned på venstrekanten, Giggs inn sentralt og Carrick ned som anker så fort motstanderen til United får ballen. Dette får de tid til fordi nærmeste mann stresser ballfører såpass at de som oftest må bruke støttepasningen før de starter angrepet sitt.
                                    Jeg er enig med deg i at hvordan vi løser oppgavene er viktigere enn selve formasjonen, men idag synes jeg LSK blir liggende altfor flatt på midtbanen. Jeg synes LSK fikk til dette ganske bra under Uwe der Arild Sundgot trakk ned i midtbaneleddet når vi forsvarte oss, slik at Kasey kunne falle ned som anker for å ta ut mellomrommet.
                                    Jeg synes at vi ble liggende alt for lavt med midtbanen mot RBK, nettopp fordi vi ønsket å hindre oppspill mot Daniel Fredheim Holm i mellomrommet. Da ble det heller til at midtbanen ble liggende flatt rett foran forsvaret, slik at RBK kunne sikte inn 2 mål fra 18-19 meter.
                                    Når vi i det minste har tidenes effektivitet og leder denne kampen 3-1, så skuffer det meg at ikke HB ser dette, og ofrer en spiss for å sette inn Ruben Gabrielsen til å ta dette rommet slik at vi kunne fått midtbanen litt høyere i banen. Eventuelt Bolly inn på venstre, Nosa inn sentralt sammen med Gislason og Espen inn som anker.

Jeg kan til en viss grad forstå fristelsen ved å ta litt sjanser offensivt for å kanskje kunne vinne 1-7 på Lerkendal, men innimellom savner jeg kynismen til Uwe i slike kamper.

Kommentar

• norskpoker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 399

Opprinnelig skrevet av Totti21

Jeg kan til en viss grad forstå fristelsen ved å ta litt sjanser offensivt for å kanskje kunne vinne 1-7 på Lerkendal, men innimellom savner jeg kynismen til Uwe i slike kamper.
                                      Tenker du på den kynismen som ble fremvist da Uwe & Gunnar presterte å bytte ut en brennheit Mifsud til fordel for Occean for å få "mer luftstyrke i boksen" da vi dreit oss ut borte mot Lyn. Uwe gjorde mye bra han, men taktisk sett var han ikke mye å skryte av.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

Opprinnelig skrevet av knut
                                        Lillestrøm = letteste laget å forsvare seg mot på dødball.

Død over pol-ballene til Karim! :evil:
                                        Nå kom vel utlikninga på en dødball, og Karim har faktisk prikket inn noen meget pene frispark de siste sesongene. Give credit where credit is due.
                                        LSK Norges beste lag

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 3006

Opprinnelig skrevet av reka
                                          Her ble resultatet magert, alt vi klarte var å få sendt en assistenttrener og gammel kjenning på tribunen.
                                          Haha, ja han derre liksom-rambopuddingen gikk apeshit helt uten grunn. Corneren var jo helt grei, som reprisene viste, dommeren dømmer og det er ingen vei i helvete han ser noen feil bli gjort uansett en dugout'en som ligger 50 meter unna minst.

Kan ikke assistentrenere få suspendert ræva si av NFF, når de oppfører seg som komplette drittunger som ikke har fått lørdagsgodteriet sitt ? Oppførselen til gamle Henriksen er jo helt over styr. Samme med filmingen til Lustig, som han nå til overmål har innrømmet i media. Hvorfor straffes ikke slikt? Vil man ha fritt frem for juksemakere i denne sporten?

Det blir vel en ny fair-play-pris til RBK fra NFF snart igjen nå. De kan like godt dele den ut med en gang, etter tre serierunder, ingen vits å drøye mere. Klubben straffes jo aldri for sine synder, i motsetning til omtrent andre klubber.
                                          Da blir det lett å vinne innholdsløse fair-play-kåringer, da.
                                          Last edited by Hamburg & Kanari; 13.04.2011, 15:05.
                                          LSK Norges beste lag

Kommentar

Working...