Lars-Kristian Eriksen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    Spillertråd Lars-Kristian Eriksen

    Jeg ser i kamptråden mot Brann at det er på høy tid at vi får en egen spillertråd for Lars-Kristian. Kampen hans mot Brann var i bestefall begredelig, og undertegnede var ca 2 tastetrykk unna å legge ut en salgsannonse med back på billigsalg (inkludert en brukt kaffekopp fra Starbucks) på på finn.no i går. Både innsats og plassering var under en hver kritikk.

    Utenfor banen er det jo litt av hvert der også, selv om jeg ikke betviler ett sekund at han helt sikkert er en kjempefyr på privaten, på tross av andre "gøyale" ting som for eksempel bildene av han og lagkamerat Brink som fløy Norge rundt, eller hans "fotballfrue". Jeg er kritisk til fotballspilleren Eriksen, IKKE personen.

    Med tanke på all den tyn og pepper spillere som Erling, Kiko og Metern har fått den siste tiden, så har denne karen ihvertfal sluppet billig unna, noe en liten titt i de siste års skattelister glatt bekrefter.

    Til sist, er ikke LKE først og fremst skolert til å spille til høyre i forsvaret? Og hva kostet overgangen fra Lyn?
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn
  • flisbyen
    Utestengt
    • Sep 2010
    • 305

    #2
    Opprinnelig skrevet av holmiz
    Jeg ser i kamptråden mot Brann at det er på høy tid at vi får en egen spillertråd for Lars-Kristian. Kampen hans mot Brann var i bestefall begredelig, og undertegnede var ca 2 tastetrykk unna å legge ut en salgsannonse med back på billigsalg (inkludert en brukt kaffekopp fra Starbucks) på på finn.no i går. Både innsats og plassering var under en hver kritikk.

    Utenfor banen er det jo litt av hvert der også, selv om jeg ikke betviler ett sekund at han helt sikkert er en kjempefyr på privaten, på tross av andre "gøyale" ting som for eksempel bildene av han og lagkamerat Brink som fløy Norge rundt, eller hans "fotballfrue". Jeg er kritisk til fotballspilleren Eriksen, IKKE personen.

    Med tanke på all den tyn og pepper spillere som Erling, Kiko og Metern har fått den siste tiden, så har denne karen ihvertfal sluppet billig unna, noe en liten titt i de siste års skattelister glatt bekrefter.

    Til sist, er ikke LKE først og fremst skolert til å spille til høyre i forsvaret? Og hva kostet overgangen fra Lyn?
    Han kostet ikke noe i overgangskroner, bosman. Håper det er det han ender opp som i år også.

    Opp og frem med talentene!

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      #3
      Signerte september 2008 og ble formelt klar 1 jan 09.

      Hvilken grunn Berg benytter for ikke å bruke Ringen er for mange en gåte.
      Ung, lovende om ikke bedre, venstrefot og lokal lad.

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #4
        Eriksen må ut. No bout adoubt it. Har fått tre år for oss, men har på tross av lang erfaring og mye spilletid IKKE vist seg verdig noen plass i stallen. Han kan spille kamper som er helt på det rene, men han har voldsomme tabber og konsentrasjonssvikt på jevn basis. Det siste året har det også föltes som om disse bölgedalene kommer oftere og oftere, og den siste tiden har han värt konsekvent dårlig. Mot Stabäk var han vanlig dårlig, etter rapportene fra KIL-kampen var han veldig dårlig, og mot Brann var han definisjonen av dårlig.

        1) Mannen mister totalt fokus altfor ofte. Han skaper helt unödvendig livsfarlige situasjoner/mål i mot. Fokuset brister ofte også i klareringer og resulterer ofte i balltap (de gangene han faktisk treffer ballen noenlunde). Eriksen er enten ufokusert, eller så er han en non chalant fyr som ikke tar jobben sin på alvor. Uansett er det uakseptabelt. Han får betalt for å fokusere 100% gjennom 90 minutter, og han feiler alt for ofte.

        2) Han er veik i dueller, og redd for å gå opp i spillere. En mester i rygging. Fyren kan ha en og to spillere bak seg i sikring, men rygger fortsatt ekstremt mye, og ser ikke ut til å våge å gå i motspiller. Frykten for å bli dribla eller passert er tydeligvis större enn frykten for å la en motspiller komme til skudd fra 18 meter, eller legge inn fra dödlinja. Selvfölgelig forstår jeg at man ikke skal ruse i situasjoner der man ikke har sikring, men man må törre å gå i motspillere i vanlige situasjoner. Hele taktikken hans ser ut til å handle om å vente, vente, vente, og så forsöke å blokkere skuddet/innlegget. Det er så hjelpelöst, fordi det ofte innebärer at motstandere får avansere helt til vårt målområde med ballen i beina, samtidig som de får fyllt opp i vår boks. At han er veik er det ikke så mye å gjöre med. Han er en spjäling. Hadde han värt litt mer dedikert så hadde han forsökt legge på seg, men han har tydeligvis fått en diett av dama som han holder seg til. Det funker ikke å väre forsvarsspiller og spjäling.

        3) Det finnes ingen spirit! Han ser ut til å gi opp når han först har driti på draget. Ved et par anledninger i går, så blei han dribla ved sidelinja, og da ser han ut til å stoppe opp helt oppgitt i stedet for å elge etter motstanderen som runda ham. Det er helt greit å bli dribla, det kan skje med hvem som helst, men i det nanosekundet du innser at du dreit deg ut, bör du springe som en gris i adventstid. Han ofrer seg ikke noe sted. Se på 1-4 målet igjen; Han springer mot Sävarsson, men når han er to-tre meter unna, så setter han ned tempoet og ser ut til å trekke seg litt bort i fra Sävarsson. Jesus! Der skal du spurte alt hva de små fyrstikkbeina dine har. og pälme kroppen din foran for å avverge. Larsern spurter visst bare for syns skyld, og trekker seg når han närmer seg Sävarsson, da Islendingen har litt dårlig vinkel, og Larsern ikke vil ha grönske på strömpene. Ser ut som at han satser på at den ikke går inn. Hvor faen er krigsviljen og mentaliteten. Det er jo mer stake i kvinnefotball.

        4) Han har ikke spilleforståelse eller tekniske ferdigheter til å gjöre opp for ovennevnte punkter. Ikke god nok til å lese spillet, samtidig som han mangler nödvendig overblikk. Dette resulterer i en god del feilvurderinger og dårlig posisjonering. Hans tekniske ferdigheter er OK. Hverken mer eller mindre. Ikke noen innleggsfot å skryte av, og en helrävva skuddfot. Passningsfoten er OK, men han spiller mest på det trygge.

        5) Tydeligvis ingen lagspiller og mer opptatt av selvpreservasjon. Etter den bragden av en feilplassering han hadde i går så presterer han å skylde på Bolly. Get th' fuck outta here. En av de mer erfarne gutta på laget skal aldri legge skylda på en 20-åring når man selv har driti på lokket. Hva er det for noe? Ei heller skal man stå og kjefte på keeper når man selv er ansvarlig for et baklengsmål. Etter den oppvisningen möter man pressen med rak rygg og påtar seg ansvar. Forövrig sier det alt når eliteseriens minst målfarlige spiller driter i at laget hans ligger under, for å selv forsöke seg på langskudd fra 35 meter. Han bryr seg tydeligvis ikke mye om laget, og setter seg selv först. Hadde han värt en lagspiller, hadde han insett egne begrensninger og heller forsökt sette opp en lagspiller som kunne legge inn til Kippe, Pedersen og co. inne i boksen.

        Jeg veit jeg er rabiat om dagen, men det er sjeldent jeg har latt meg frustrere så mye av en enkelt LSK-spiller. Det er greit å väre dårlig, det er nå en ting, men det er så mange andre faktorer ved Eriksens spill som gjör at jeg blir trist av å se ham i Fugla-drakt. Han lever ikke opp til de egenskapene jeg forventer meg av en Fuglaspiller, og han har heller ikke andre egenskaper som dekker opp for det han mangler. Sorry, Lars, det du leverer holder ikke. Det er ikke tekniske egenskaper det står på. Problemet er viljen, motet, fokuset og lagånden. Strengt tatt saker som man kan gjöre noe med selv. Dessverre ser det ikke ut til at Eriksen evner å ta tak i disse bitene. Det har ihvertfall ikke blitt bedre siden han ble LSK-spiller.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          #5
          Kort fortalt er han ikke god nok.. Inn med Ringen, Eriksen ut i bingen!

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #6
            Opprinnelig skrevet av Folke
            Kort fortalt er han ikke god nok..
            Ja. Det er vel sammendraget.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • ragnarrock
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 937

              #7
              artig at lasse har vært hos oss nå to år, plutselig har han havnet på FBI 100most wanted list lite populær a gitt. men fint at vi ha rklart å finne en enkelt person å legge størstedelen av skylden på.. Hadde shane spilt hadde vi nok endt med 3-0 mot brann..

              Tipper at om Lasse spilte slik som han ville, så hadde han vært et annet sted på banen, og vært langt mere i beina på motspillerne, ser jo at de fleste andre i forsvarsrekka rygger like mye som han. Her er det nok veldig klare føringer fra Berg om hvordan de skal spille.
              Han er ikke rask, det er heller ingen andre i forsvaret..

              Tror som mange andre at ringen er farligere offensivt, spesielt i tospann med Bolly, men defensivt er han enda et lite knepp bak lasse hva gjelder possisjonering iforhold til resten av rekka bak der.. Det bassert på det jeg har sett av treningskamper iløpet av vinteren.
              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

              -RagnarRock-

              Kommentar

              • OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

                #8
                Again.. I sit here and think.... how is it possible to single out players who get no help time and again?

                LKE delivered a poorer game at Stabæk than he did against Brann. Its a fact. If you watch both games again, you'll see it with your own eyes. But many of you wont.... so you'll go with what you saw on Monday. Which is sad, because you learn more from watching a game twice.

                He was raped against Brann because he recieved no help from Bolly. Bolly lost the ball time and again by trying to cut back inside because he has no left-foot. So they ran an exposed player at speed and usually in two-on-one situations.

                LKE is a poor left back because he's a right back playing left back. Look at the way Brann protected El Fakiri (who is the exactly the same- a right sided right back or holding midfielder) playing on the left-hand side. But he isnt isolated, as they have players dropped back to protect him.

                The fact remains:
                Should LKE be dropped for the next game? Yes. Becuase he has delivered two poor games on the bounce,not just one.

                But should Bolly be benched after an awful game too? Yes. The kid is a right winger who has gotten the short straw of playing on the left-hand side. Players know he cuts inside all the time and are ready for him to do so.

                Its sad to say that we have no other option but playing Nosa on the left and bringing back Espen to central midfield. It would certainly be harder to play through a midfield with Knudson-Espen-Gialason-Nosa than with a Bolly on the left wing.
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                Alltid Celtic og LSK

                Kommentar

                • perrern80
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 603

                  #9
                  [QUOTE=flisbyen;451238]Han kostet ikke noe i overgangskroner, bosman. Håper det er det han ender opp som i år også.

                  For min del håper jeg en arabisk olje sjeik for ett alvorlig solstikk, og gir oss noen kroner for'n!!

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                    Again.. I sit here and think.... how is it possible to single out players who get no help time and again?

                    LKE delivered a poorer game at Stabæk than he did against Brann. Its a fact. If you watch both games again, you'll see it with your own eyes. But many of you wont.... so you'll go with what you saw on Monday. Which is sad, because you learn more from watching a game twice.

                    He was raped against Brann because he recieved no help from Bolly. Bolly lost the ball time and again by trying to cut back inside because he has no left-foot. So they ran an exposed player at speed and usually in two-on-one situations.

                    LKE is a poor left back because he's a right back playing left back. Look at the way Brann protected El Fakiri (who is the exactly the same- a right sided right back or holding midfielder) playing on the left-hand side. But he isnt isolated, as they have players dropped back to protect him.

                    The fact remains:
                    Should LKE be dropped for the next game? Yes. Becuase he has delivered two poor games on the bounce,not just one.

                    But should Bolly be benched after an awful game too? Yes. The kid is a right winger who has gotten the short straw of playing on the left-hand side. Players know he cuts inside all the time and are ready for him to do so.

                    Its sad to say that we have no other option but playing Nosa on the left and bringing back Espen to central midfield. It would certainly be harder to play through a midfield with Knudson-Espen-Gialason-Nosa than with a Bolly on the left wing.
                    Det er fortsatt ingen unnskyldning for Eriksens del. Han mister totalt fokus altfor ofte, ikke bare med Bolly på vingen. Jeg har bekymret meg for Eriksen i hele vår, og påpekte under og etter Stabäk kampen at han gjör mye rart. At han ikke får nok defensiv hjelp har ingenting å si for den slappe innsatsen han viser, og de totalt gale valgene han gjör i blandt. Mulig at Bolly kunne posisjonert seg bedre på 1-4, men kom igjen; Hva har Eriksen å gjöre i midtsirkelen, når Kippe, Pedersen og Gislason ligger foran spilleren han fölger? Det finnes ingen unnskyldning for hans manglende ryggrad når det gjelder det å ta ansvar for egne feil. Jeg skrev et lengre innlegg lengre opp i tråden, og ingen av de tingen jeg tar opp der har noe å gjöre med dårlig defensiv hjelp fra kantspillere.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      #11
                      Laget som helhet spilte svakt, til tider meget svakt, mot Brann. Det er viktig at en ikke peker ut "syndebukker" - selv om de fins, i mange kamper, særlig keeper- og forsvarstabber, naturligvis. En kampanalyse etterpå må se på helheten, slik at en kan lære og forbedre spillet, også utover personlige feil.

                      Men kritikken av LKE gjelder ikke bare denne ene kampen. Naturligvis har trenerne et betydelig ansvar, når de setter en høyrebeint spiller på venstreback. Skal det lykkes, kreves det noe ekstra av denne spilleren. LKE har, blant annet i fjor, vist litt vilje og initiativ til å utvikle seg i denne krevende rollen, og tilogmed prøvd seg med innlegg med venstra fra cornerflagget. Men mange av oss hadde alt før Brann-kampen konkludert med at risikoen med en yngre spiller (Stian) på denne plassen ikke var særlig mye større enn med LKE. Det er greit å gi spillere tillit over tid, som Rösler gjorde med Shane (i nettopp denne posisjonen) og Henning Berg, mot manges mening, har gjort med Erling. Men det fordrer at spillerne har utviklingspotensiale, og viser utvikling. Vi bør nå kunne fastslå at ikke noe av dette gjelder LKE, verken potensiale eller påvist forbedring, mens det er opplagt at Stian har et stort potensiale.

                      Uansett hvor sterkt kritisk, eller bare litt, en er til LKE vil laget (og han) nå ha godt av noen kamper med Stian på venstre back. Jeg avskriver (nesten) aldri spillere for godt - jeg har fått for mange overraskelser til det, og håper i det lengste. Kanskje kan LKE skjerpe seg, bli et "cover" på VB, og han kan kanskje fortsatt være nyttig bedre plassert på høyresida (cover på både back og kant), men mest trolig bare som en "squad player" - det kan ikke utelukkes. Men på venstrebacken bør han (minst) få en lang pause.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • OppsalKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2008
                        • 1881

                        #12
                        Uansett om det er LKE eller Stian på venstre back mot Bartpakke så må han få bedre beskyttelse enn det de fikk mot Brann.
                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                        Alltid Celtic og LSK

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                          artig at lasse har vært hos oss nå to år, plutselig har han havnet på FBI 100most wanted list lite populær a gitt. men fint at vi ha rklart å finne en enkelt person å legge størstedelen av skylden på.. Hadde shane spilt hadde vi nok endt med 3-0 mot brann..
                          Shane Stefannutto lå på et mye høyere sportslig nivå enn Eriksen.
                          Videre så viste han bedre innstilling og fikk ut sitt potensiale.
                          Han var riktignok svak i hodespillet, men veiet opp for det med fart, innsats og plasseringsevne. Den største forskjellen er likevel at mens Shane forbedret seg kontinuerlig til han til slutt var en av de beste i serien, så virker det som at Eriksen spiller dårligere og dårligere.
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • OppsalKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2008
                            • 1881

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                            Shane Stefannutto lå på et mye høyere sportslig nivå enn Eriksen.
                            Videre så viste han bedre innstilling og fikk ut sitt potensiale.
                            Han var riktignok svak i hodespillet, men veiet opp for det med fart, innsats og plasseringsevne. Den største forskjellen er likevel at mens Shane forbedret seg kontinuerlig til han til slutt var en av de beste i serien, så virker det som at Eriksen spiller dårligere og dårligere.
                            How would Shane Steffanuto shaped out at right-back???

                            Would we be discussing the same problems with LKE here?
                            Nå bosatt på Rasta !!!!!

                            Alltid Celtic og LSK

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2601

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                              How would Shane Steffanuto shaped out at right-back???

                              Would we be discussing the same problems with LKE here?
                              Posisjoneringen og den mentale av-knappen skyldes ikke at han sparker ball med høyrefoten. Kanskje han hadde veid opp med noen offensive bidrag dersom han hadde spilt på høyre, men så svak han er bakover, synes jeg det er på tide med benken.

                              Er ikke glad i å kritisere enkeltspillere, men LKE fortjener en verbal ørefik og er gammel nok til å takle det. Så får vi se hvordan han reagerer. Alle skulle nok ønske at han beit tenna sammen og beviste noe.
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • Stan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 1082

                                #16
                                Vi har sluppet inn 8 mål i løpet av de to siste kampene. Denne mannen har kostet oss hvertfall 4 av de. Han må ut, bort, vekk og langt unna benken og! Sats på Ruben som stopper og dytt ut Steinar på venstre. Eller inn med Ringen! Med Ruben som backup. Han har vist før at han er en habil venstreback med offensive bidrag.

                                Kommentar

                                • Ginola
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2010
                                  • 549

                                  #17
                                  LKE har vært veldig svak, men i går fikk han null hjelp fra Nosa. Når RBK anfrep på flanken møtte de ingen spillere før de kom frem til LKE. Nosa var alle andre steder enn på kanten når RBK gikk i angrep.

                                  Kommentar

                                  • erikh
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2008
                                    • 443

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    2) Han er veik i dueller, og redd for å gå opp i spillere. En mester i rygging. Fyren kan ha en og to spillere bak seg i sikring, men rygger fortsatt ekstremt mye, og ser ikke ut til å våge å gå i motspiller. Frykten for å bli dribla eller passert er tydeligvis större enn frykten for å la en motspiller komme til skudd fra 18 meter, eller legge inn fra dödlinja. Selvfölgelig forstår jeg at man ikke skal ruse i situasjoner der man ikke har sikring, men man må törre å gå i motspillere i vanlige situasjoner. Hele taktikken hans ser ut til å handle om å vente, vente, vente, og så forsöke å blokkere skuddet/innlegget. Det er så hjelpelöst, fordi det ofte innebärer at motstandere får avansere helt til vårt målområde med ballen i beina, samtidig som de får fyllt opp i vår boks. At han er veik er det ikke så mye å gjöre med. Han er en spjäling. Hadde han värt litt mer dedikert så hadde han forsökt legge på seg, men han har tydeligvis fått en diett av dama som han holder seg til. Det funker ikke å väre forsvarsspiller og spjäling.
                                    .


                                    ah - som jeg skulle sagt det selv. og jeg vil poengtere at du skrev dette FØR lasses begredelige aften i trondheim i går, der nettopp ditt poeng om hvor avventende og passiv stilen til lasse er, der han ikke kommer aggressivt opp i motstander (prica fikk sikte, lade, og score mens LKE stod med ventetaktikken sin på 1.5 meters avstand) kostet oss to poeng.

                                    Kommentar

                                    • erikh
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2008
                                      • 443

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Ginola
                                      LKE har vært veldig svak, men i går fikk han null hjelp fra Nosa. Når RBK anfrep på flanken møtte de ingen spillere før de kom frem til LKE. Nosa var alle andre steder enn på kanten når RBK gikk i angrep.

                                      Alle snakker hele tida om mangelen på hjelp LKE får fra bolly eller nosa - men poenget her er jo ikke at LKE blir utspilt av motstandere som bedriver kombinasjonsspill i overtall, det dreier seg om at LKE er fullstendig sjanseløs en-mot-en, spiller ekstremt passivt og er halvveis tilstede i god del av duellspillet, samt slurver i posisjonering og i konsentrasjon (i.e markeringsspillet)

                                      Kommentar

                                      • erikh
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2008
                                        • 443

                                        #20
                                        jeg skal moderere frustrasjonen min litt nå - LKE har bidratt masse i klubben, og er en nyttig spiller i form av sin alldisidighet. han kan bekle begge backene og kantene, og er sånn sett er bra squad player. men han fortjener å benkes nå. ringstad fortjener en sjanse

                                        Kommentar

                                        Working...