søpla - LSK Ullevaal NAV/utleiestadion søndag 17.4 klokka 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9475

    Skjer med at Nosa og Søgård driver å filmer a? Talentløst :evil:

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      Opprinnelig skrevet av knut
      Skjer med at Nosa og Søgård driver å filmer a? Talentløst :evil:
      Alt er greit mot vif.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • krogen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2009
        • 228

        Opprinnelig skrevet av maxpayne
        Fortsetter vi som i dag resten av sesongen blir dette bra det. Vi har tatt 5 poeng på bortebane mot Stabæk, RBK og Vif. Slett ikke dårlig.
        Nå gjelder det å bevise at vi kan styre kampene hjemme og oppnå resultater.
        Jeg sitter igjen med inntrykket at vi så en storkamp i går. LSK er igjen å regne blant de beste laga i Norge. Den følelsen har ikke vært der siden 2007. Det er bra jobba av hele klubben. Jeg er stolt av LSK.

        Kommentar

        • Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

          Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Alt er greit mot vif.
          litt dumt at vi da går ut med kamp-plakat mot filming til neste hjemmekamp :-)

          men det var vel mot filming på ÅRÅSEN, og gjelder vel bare der
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            Synes det defensive var veldig bra i går, rent bortsett fra glippen som förte til mål. Utrolig surt at denne koster oss to poeng, men generellt sett var det veldig solid bakover. Disiplinen og strukturen var veldig god, og det er synd at en sånn glipp ödelegger for oss. Strategien i det defensive ble godt gjennomfört, og mellomrommet mellom forsvar og midtbane ble effektivt stengt. Vi brenner noen gigasjanser og töyser til et par overganger, noe som burde vunnet kampen for oss. Nettavisene fokuserer på Boakye, men det er vel i realiteten Hirtschfeld som redder poeng for söpla. Varter opp med klasseredninger på Ujah og Björns forsök.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7100

              Fire viktige kamper mot gode lag er unnagjort. Nøkkelen er å gjenskape alt sammen i møkkakampene mot drittlaga, spesielt hjemmekampene. Et godt resultat og spill mot Haugesund, så begynner jeg også å få troa på en god sesong.

              Spørsmålet er hva vi skal finne på hvis Ujah, Nosa og Gislason forsvinner i sommer...
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                Opprinnelig skrevet av knut
                Skjer med at Søgård driver å filmer a? Talentløst :evil:
                Det var i hvertfall tydelig at han ikke hadde mye trening i det.

                Kommentar

                • Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

                  Ser sprøytesupporterne skriver på forumet dems at dommeren var den dårligste dem hadde sett på lenge.......

                  Dæven da har dem ikke hatt mye dårlig dømming mot seg!! Har ikke jeg sett så mange av de andre kampene rundt om, men hvis det er noe av det dårligste dem har hatt på lenge av dømming ja da er dem godt bortskjemt i forhold til oss i allefall!
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  http://www.fluefiskebloggen.no
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                    Nettavisene fokuserer på Boakye, men det er vel i realiteten Hirtschfeld som redder poeng for söpla. Varter opp med klasseredninger på Ujah og Björns forsök.
                    VG har Hirtschfeld som BB.
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

                      Opprinnelig skrevet av Leif A
                      VG har Hirtschfeld som BB.
                      Skulle nesten bare mangle. Han var ene og alene årsaken til at vi ikke leda 2-0, 3-0 eller 4-0 da Kippe bomma på ballen og utlikninga var et faktum.

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        En eneste liten skade på Hirschfeld, og gulldrømmene deres er over. Han er i særklasse best i Norge, og har vel redda minst fire poeng for dem allerede.

                        Synes kanskje Steinar fortjente en BB-pris, men Hirschfeld er jævlig god.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7100

                          Hirsch hadde vel to syke redninger i går. Først mot Ujah, så mot Björn. Jeg fatter fortsatt ikke at han rakk ned i spagaten på den sistnevnte. Reprisa viser at Björn plasserer skuddet godt, men jævelen får en fot på den likevel. Irriterende bra.

                          Glem heller ikke Logis redning fra Boakyes heading (som gikk via en eller annen). MEGET høy klasse over den.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Rovfugl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 3672

                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Hirsch hadde vel to syke redninger i går. Først mot Ujah, så mot Björn. Jeg fatter fortsatt ikke at han rakk ned i spagaten på den sistnevnte. Reprisa viser at Björn plasserer skuddet godt, men jævelen får en fot på den likevel. Irriterende bra.

                            Glem heller ikke Logis redning fra Boakyes heading (som gikk via en eller annen). MEGET høy klasse over den.
                            mener BB burde satt den ballen ut mot stolpen.......
                            men Hirch var god ja.....
                            DØ FOR FUGLA!!!
                            http://www.fluefiskebloggen.no
                            LSK er min religion
                            Ujah er min gud

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              Han gjør jo det. Men han kommer såpass nær keeper, og keeper gjør seg såpass bred, at eneste mulighet er en liten chip eller skudd høyt i mål. Det var en mesterlig redning, ikke en spesielt dårlig avslutning.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7100

                                Var jaggu ikke langt unna at han reddet mot Knudtzon heller. Vi ser på reprisa at han satser mot høyre, og som følge av det løfter den venstre foten bittelitt, akkurat nok til at ballen sniker seg under. Lærdommen til neste gang må være at han har stor rekkevidde helt nede på bakken med beina, men går ned forholdsvis fort. En liten vipp over det ene eller det andre beinet, og ballen er i mål.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • vollafugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 978

                                  Det fremgår av nyhetstråden at Kippe ikke får strøket det gule kortet han feilaktig fikk i går. Jeg er brennsikker på at nettopp det skjedde for 3-4 sesonger siden (feilaktig rødt kort). Mener å huske at Molde var involvert, men er ikke sikker. Ihvertfall endte saken med at både som fikk det røde kortet, og han som skulle hatt kortet, slapp å sone karantene. Noen som husker episoden?

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    Opprinnelig skrevet av vollafugl
                                    Det fremgår av nyhetstråden at Kippe ikke får strøket det gule kortet han feilaktig fikk i går. Jeg er brennsikker på at nettopp det skjedde for 3-4 sesonger siden (feilaktig rødt kort). Mener å huske at Molde var involvert, men er ikke sikker. Ihvertfall endte saken med at både som fikk det røde kortet, og han som skulle hatt kortet, slapp å sone karantene. Noen som husker episoden?
                                    Sandefjords Arnar Førsund fikk rødt kort av dommer Kjetil Sælen (Foto: Heiko Junge / SCANPIX)Sandefjord-spilleren Arnar Førsund får ikke karantene etter at han ble utvist i søndagens kamp mot Rosenborg.




                                    Dommer Tom Henning Øvrebø gir Trond Erik Bertelsen rødt kort. (Foto: Morten Holm / SCANPIX)Fredrikstad-spiller Trond Erik Bertelsen blir ikke ilagt karantene etter at han ble utvist i mandagens kamp mot Brann.


                                    Moralen er at hvis feil spiller får rødt kort, slipper du karantene, men får du "bare" gult, får du karantene når du får to gule til.

                                    Kommentar

                                    • 10.09.50
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 1410

                                      Opprinnelig skrevet av vollafugl
                                      Det fremgår av nyhetstråden at Kippe ikke får strøket det gule kortet han feilaktig fikk i går. Jeg er brennsikker på at nettopp det skjedde for 3-4 sesonger siden (feilaktig rødt kort). Mener å huske at Molde var involvert, men er ikke sikker. Ihvertfall endte saken med at både som fikk det røde kortet, og han som skulle hatt kortet, slapp å sone karantene. Noen som husker episoden?
                                      Trond Erik Berthelsen ble utvist for å ha vært i nærheten av Martin Andresen rett før sistnevnte deisa i bakken på Fredrikstad stadion for noen år siden. TV-bildene viste at vår venn Raio Piiroja var den eneste som hadde noe som kunne minne om kroppskontakt med Martin, og da slapp Berthelsen karantene etter at Tom Henning Øvrebø innrømmet at han hadde tatt feil mann.

                                      Men det var altså rødt kort. Det er jo etter hvert noen av dem som har sluppet karantene etter å ha blitt utvist. Karlsbakk i cupfinalen 95 var vel førstemann, og så var det altså Berthelsen, en KIL-spiller i fjor og Adam Larsen for et par uker siden. Gule kort, derimot, lar seg visst ikke omgjøre. FIFA rules, apparently.

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                        . Gule kort, derimot, lar seg visst ikke omgjøre. FIFA rules, apparently.

                                        Fant denne fra 2007;
                                        "Espen Frøystveit fikk gult kort mot Harstad og skulle egentlig stått over mot Alta. Nå har Norges fotballforbund godtatt DFIs klage og trukket det gule korte"
                                        "Frøystveit fikk sitt gult kort fordi dommeren trodde han slang med leppa etter en avgjørelse, men denne kommentaren var det en Harstad-spiller som kom med".




                                        Vidar Riseth prøvde seg vel etter VIF-kampen i 2008:

                                        "Overprøver ikke dommeren

                                        Noen slike tilfeller husker imidlertid ikke seksjonsleder for jus og forvaltning i NFF, Roger Ness.

                                        - Det er ikke ofte vi får henvendelser om gule kort, det er kanskje et par i året. De gule kortene dommeren har bedømt, er absolutte, ifølge spillereglene. Jeg kan ikke komme på noen situasjoner hvor det er blitt omgjort.

                                        - Så gule kort kan ikke strykes?

                                        - Om dommeren kanskje har vært litt streng med et gult kort, går vi ikke inn og overprøver. Det har vært noen episoder med røde kort hvor spillere har sluppet unna karantene. I så fall blir kortet stående, mens sanksjonen i ettertas tas bort. Når det gjelder gule kort er det ingen tilsvarende praksis, opplyser Ness.

                                        Konsulent Hanna Kjærnet har vært i kontakt med Lillestrøm, men ga klubben signaler om at en anke ikke ville føre fram.

                                        - De eneste gangene hvor gule kort er blitt omgjort, er hvis det har vært snakk om forveksling av spillere eller lignende, sier hun.



                                        (Skal vi se: Kan Frode Kippe forveksles med Lasse Eriksen. Kun av NFF )

                                        Kommentar

                                        • Canário
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1471

                                          En mye bedre defensiv trygg kamp enn på lenge, og spillet løfter seg fra halvgått 1. omgang og utover. Bare en god keeper berger poenget for dem. Vi har vært ekstremt nær å slå vif på Ullevall to år på rad, og dem har ikke tapt på Ullevall siden 2009. Vi er nok den motstanderen de har slitt mest med på eget gress, og vi tok dem på egen styrke: God og gjerrig organisering, hissige på gjenvinning av ball og flinke til å få overtall sentralt. Ikke minst utnytte de rommene de etterlater seg bakover. Det viser igjen at stemplet vif har fått i media og blant meningmann som teknisk og "lekent" lag er rimelig overdrevet, og de først og fremst er best på det taktiske og fysiske - men møtte i går et lag som matchet dem på begge områder, og da fikk de skapt lite.

                                          Med seier mot Haugesund er vi godt med!

                                          Kommentar

                                          Working...