Mifsud skada på treninga!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • frodekippe
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 480

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
    Mifsud ute for sesongen

ÅRÅSEN:

Skaden Michael Mifsud pådro seg under onsdagens LSK-trening var så alvorlig at han må opereres. Malteseren kommer derfor ikke til å spille mer denne sesongen.

Av: Per Kristian Torvik

Det var etter en duell med keeper Heinz Müller på formiddagstreningen at spissen falt forkjært og ble skadet.

Mifsud ble kjørt til sykehus, og der ble det konstatert at skaden i skulderen og kragebeinet var så alvorlig at han må opereres. LSK-spissen som har scoret seks seriemål i år opereres fredag, og han vil derfor ikke få med seg flere kamper denne sesongen.

For LSK-trener Uwe Rösler kom skaden meget ubeleilig.

– Jeg har ikke rukket å tenke på en eventuell erstatter. Både Magnus Myklebust og Magnus Powell er gode for tida. Men Michael har vært i prima for oss lenge nå, sier Rösler.
    Er redd det kan stemme at han uteblir en stund. Har en kone som nettopp er operert i skulderen pga dette her, og det tar faen meg tid. Jeg er livredd for at det stemmer, dette med skaden hans.

VI ØNSKER MIFFE VELDIG GOD BEDRING OG HÅPER AT HAN HAR HAR JÆVLIG GODT GRO-KJØTT, SÅ HAN ER TILBAKE FØR VI ANER.....
    FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

Bjørn Lindahl

Kommentar

• MagnetMagne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 446

Opprinnelig skrevet av frodekippe
      Opprinnelig skrevet av christoffer
      Jeg tror Miffe spiller mot Odd..
      Tror vi skal ta en teskje til med realitet. Neppe...

Bør belage oss på M.M.
      mener du da Michael Mifsud eller Magnus Myklebust?? :wink:

Men sånn helt seriøst lissom lissom lissom.. Mifsud har vært prima vare hele sesongen bortsett fra et par labre karer sånn på tidlig sommer'n.. Uansett så består et fotball lag av 11 spillere, og Powell og Myklebust kan gjøre en god innsats i samme posisjon. Dette er ingen krise. Powell sin rutine vil være utrolig viktig å ha framover uansett.

Detta går bra mine kanarivenner!

Hilsen MagnetMagne som virkelig har trua, men som ikke sier nei takk til en lynhurtig spiss før overgangsvinduet stenger.
      Snart neste hælj.....

Always Hardcore
      TS05

Kommentar

• christoffer
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2004
        • 326

Opprinnelig skrevet av MagnetMagne

Bør belage oss på M.M.

Men sånn helt seriøst lissom lissom lissom.. Mifsud har vært prima vare hele sesongen bortsett fra et par labre karer sånn på tidlig sommer'n.. Uansett så består et fotball lag av 11 spillere, og Powell og Myklebust kan gjøre en god innsats i samme posisjon. Dette er ingen krise. Powell sin rutine vil være utrolig viktig å ha framover uansett.

Hilsen MagnetMagne som virkelig har trua, men som ikke sier nei takk til en lynhurtig spiss før overgangsvinduet stenger.
        Mente mIfsud, men det var før Lsk sa at han vafr skadet ut sesongen. Men dette er da ikke noe å bekymre seg over. Røsler hadde neppe Mike i tankene sine når dem satte opp målsetningen for sesongen, så det han har prester er rein bonus!

Kommentar

• MagnetMagne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 446

Opprinnelig skrevet av MagnetMagne

Bør belage oss på M.M.

Mente mIfsud, men det var før Lsk sa at han vafr skadet ut sesongen. Men dette er da ikke noe å bekymre seg over. Røsler hadde neppe Mike i tankene sine når dem satte opp målsetningen for sesongen, så det han har prester er rein bonus!
          Mye enig med deg, men Mike var nok med i Uwe's planer. Uansett så har han jo prestert ganske så veldig overkant av hva vi kunne forvente (med fjoråret som grunnlag). Fotball er tilfeldigheter hele veien, og skader er en del av gamet. Forbanna surt det her, men vi må huske at vi har en bedre stall enn noen gang. Vi hadde langt fra samme bredde i 2001 (selv om nivået på tippeligaen det året ikke var i nærheten av årets). Men uansett så trenger vi ikke grave oss ned på grunn av det her altså. Før vi veit ordet av det så finner Powell formen han hadde i 2001, eller så kan fort Myklebust slå ut i full blomst. Er uansett veldig glad for at vi ikke solgte Powell tidligere i sommer nå.

God bedring Michael. Get well soon..
          Snart neste hælj.....

Always Hardcore
          TS05

Kommentar

• LSK-supp.
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 1023

Mifsud har vært vår beste angriper denne sesongen, så SELVFØLGELIG kommer vi til å lide sportslig sett med han ute.

Noen som vet hvor mange mål, "erstatteren" Myklebust har puttet i 2. div. i år?
            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• sten
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2005
              • 873

mifsud spiller nok mot odd,men det blir ikke før neste sesong.Hvis ikke Odd rykker ned da

Kommentar

• bøllefrø
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2004
                • 462

Regner med at dette stter fart i kjøp av en ny spiss - tør jeg håpe at Occean kommer nå?

Kommentar

• MedlemNR35
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2004
                  • 905

Faen!!!!!!!!!! :evil:

Kommentar

• Trofast kanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 355

Ocean kan vel ikke komme nå som Mouelhi skrev under!!
                    Werman skrev jo også under ny kontrakt, å det er vel bare
                    2 vi kan bruke samtidig???

Kommentar

• BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

Opprinnelig skrevet av Trofast kanari
                      Ocean kan vel ikke komme nå som Mouelhi skrev under!!
                      Werman skrev jo også under ny kontrakt, å det er vel bare
                      2 vi kan bruke samtidig???
                      Det virker uansett ikke som om de har tenkt å bruke Mouelhi i år. Per dags dato er folk som Søgård, Winsnes og Sasa rangert foran. Dermed burde vi ihvertfall kunne leie inn en ikke-EØS spiller ut sesongen.

Ny Diallo nå!
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                        Det virker uansett ikke som om de har tenkt å bruke Mouelhi i år. Per dags dato er folk som Søgård, Winsnes og Sasa rangert foran.
                        Hva er grunnlaget ditt for denne påstanden?
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Det virker uansett ikke som om de har tenkt å bruke Mouelhi i år. Per dags dato er folk som Søgård, Winsnes og Sasa rangert foran.
                          Hva er grunnlaget ditt for denne påstanden?
                          Historikken hittil i år. La gå at Mouelhi har vært småskadet, men han er vel primært hentet som erstatter for Wehrman/Koren når en av de drar.
                          I tillegg har vel det vel vært uttalt at han er kjøpt med tanke på neste sesong.

Når det gjelder Riise, så ville jeg helt klart benyttet han før Søgaard (fungerte topp mot Viking i 2. omg). Imidlertid ser det ikke ut til å skje.

Med Mifsud skadet, så er konklusjonen at vi svekket kontra vårsesongen.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• kulfugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2005
                            • 256

Det var til nå Trond Olsen-overgangen burde ha vært i boks... :o
                            Forza fugla!

Kommentar

• Ola
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1651

Det er klart vi er svekket! Men vi har tross alt en utrolig spennende erstatter i Magnus Myklebust. En gutt som er god nok for U21 til tross for at han er yngre enn de fleste der. En gutt som puttet 16(?) mål for Hødd i første div i fjor. En gutt som kom inn for Mifsud forige gang vi møtte Odd og klarte det Mifsud ikke klarte, nemlig å score mål.

Veldig spent på startoppstillingen foran Odd-kampen. Rambekk eller Stafanutto? 4-4-2 eller 4-3-3? Søgård eller Riise? Magnus eller Magnus?

Kommentar

• KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

Selvsagt synd at Mifsud er ute men langt ifra noen krise. Det er mange argumenter for at dette skal gå greit uten Mifsud. I de tre siste kampene har motstanderne lagt seg ekstremt lavt, med tanke på Mifsuds fart. Det betyr at vi ikke kan bruke ham i bakrommet. Det er tydelig at motstanderne tar hensyn til Mifsud. Nå vil ikke motstanderme ta hensyn til angriperne våre i like stor grad og dette kan gøre det enklere for oss, enten om vi brukes MM eller MP. Kanskje slår en av disse til i høst? Begge de to har egentlig fortjent mer spilletid, men det har vært for vanskelig å vrake enten Mifsud eller Sundgot. Nå får mest sannsynligvis en av dem sjansen. Sender vi ut på Myklebust kan vi igjen overraske motstanderne med en kvikk spiller som er god på gjennomløp. Han er også en kaldere avslutter en det Mifsud er. Myklebust er en bedre tilrettelegger også. Nå har han blitt mer vant til nivået og dermed er sjansen større for at han lykkes nå enn tidligere iår.

Mange ganger blir en spillers verdi på laget blåst opp når han ikke spiller. Vi spilte jo uten Kippe og Strand store deler av vårsesongen og det gikk jo greit. Start mistet sin desidert viktgiste angriper (Bala Garba) tidilig i sesongen, men de topper tabellen likevel. Det blir litt som når en kjent person dør. Han kan være helt glemt de siste årene, men den dagen han dør blir han gjort om til en helgen. Et eksempel på det er paven. Før han daua, ble han vitset om og gjort til lørdagsunderholdning med parodier på TV og mer eller mindre gjort narr av. Når han døde ble han hyllet med egne dokumentarer og parodiene ble tatt vekk.

Siden motstanderne tar hensyn til Mifsud, kan det kanskje være en fordel at vi må tenke nytt slik at vi blir mer uforutsigbare. Vinner vi kampen mot Odd, vil gutta få økt selvtillit og vil glemme at Mifsud er borte. Håper også at de skjerper seg litt ekstra siden en bra spiller er borte.

Kommentar

• Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

KFL41, jeg synes du skriver veldig mye fornuftig.
                                  Antagelig fordi jeg har tenkt mange av de samme tankene selv... :wink:

Jeg er helt enig i din vurdering av hvordan motstanderne har lagt seg bakover på banen i noe som kan virke som et forsøk på å begrense Mifsud-effekten.
                                  Nå vil de istedet måtte fintenke på taktikken i forhold til at de ikke vet hvilken Magnus som kommer til å spille på topp for LSK. Eller kanskje Uwe overrasker alle, og setter Riise på topp?
                                  Det eneste jeg føler meg sikker på, er at jeg får større og større respekt for Röslers taktiske evner.

En annen ting som har slått meg, er hvordan motstandernes respekt for Mifsud har ført til at sidebackene har fått langt mer rom til å komme fremover. Dersom Odd skulle velge å komme mere frem på banen enn RBK (legger de seg lenger bak, så må de sette seg på tribunen), så spørs det om ikke Rambekk kan være et bedre alternativ enn Shane på venstre back. Slik jeg ser det, er Shane det beste valget når det er overveiende sannsynlig at det blir mer bruk for offensive enn defensive kvaliteter, mens Rambekk har en jevnere fordeling av offensive og defensive fibre...

Men jeg kan jo selvfølgelig ta feil... :lol:
                                  Knurr...

Kommentar

• Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

Historikken hittil i år. La gå at Mouelhi har vært småskadet, men han er vel primært hentet som erstatter for Wehrman/Koren når en av de drar.
                                    Tja, Uwe mener jo at han er hverken eller.

Mouelhi er blitt jaktet på i lengre tid og i følge Fjøra var Mouelhi for god til å spille i Norge. LSK forsøker å få ham i god kampform så fort som mulig og vi skal ikke se bort fra at i løpet av høsten blir brukt sammen med Kasey og Koren. Det vil gi LSK en ny dimensjon.

I tillegg har vel det vel vært uttalt at han er kjøpt med tanke på neste sesong.
                                    Hvor er det uttalt? Uwe sa i kampprogrammet mot Viking at Mouelhi trengte noe mer tid før han var klar for kamp, men intet om at han er kjøpt inn for neste år.

Med Mifsud skadet, så er konklusjonen at vi svekket kontra vårsesongen.
                                    Stallen er i hvert fall svekket, jeg tror ikke vi vil se en at førsteelleveren lider veldig.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

Fra www.lsk.no

-------------------

Michael Mifsud har fått tillatelse av Uwe til å reise hjem til Malta. Han vil være tilbake til legesjekk om fire uker,
                                      men Lars kolsrud regner med at det tar 8 uker før han kan begynne å trene seg opp igjen
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

Working...