Nyheter mai 2011

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

LSK.no

- ERLING HADDE ET AVGJØRENDE INNHOPP
    Henning Berg var fornøyd med innhoppet til Erling Knudtzon mot Gjøvik, men skulle gjerne sett større forskjell på hvem av lagene som var fra hvilken divisjon.

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

LSK.no

- VI VANT FORTJENT
      Frode Kippe syns Lillestrøm hadde god kontroll på cupkampen mot Gjøvik som til slutt endte med seier.

Kommentar

• gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3218

Ruben Gabrielsen tilbudt ny kontrakt

I en liten notis i Romerikes Blad i går, 11. mai, går det fram at LSK gjerne vil ha med Ruben videre og har tilbudt ham ny kontrakt. Både klubben og Ruben sjøl regner med at det går i orden i løpet av kort tid.

gilbert

Kommentar

• norskpoker
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 399

(VG Nett) 2. Bundesligaklubben FC Ingolstadt 04 følger LSKs Stian Ringstad (19) tett etter at unggutten imponerte i en U21-landskamp mot Østerrike i vår.

Tysk klubb ønsker LSK-talent

Av Wegard Bakkehaug og

Jamel Rake

Publisert 12.05.11 - 14:41, endret 12.05.11 - 14:49 (VG NETT)

(VG Nett) 2. Bundesligaklubben FC Ingolstadt 04 følger LSKs Stian Ringstad (19) tett etter at unggutten imponerte i en U21-landskamp mot Østerrike i vår.

FØLGES I TYSKLAND: FC Ingolstadt 04 bekrefter at de følger LSK-talentet Stian Ringstad tett. Foto: Bjørn S. Delebekk

Ringstad spilte 34 minutter for det norske U21-landslaget mot Østerrike, men rakk på den tiden å imponere FC Ingolstadt 04-direktøren på tribunen.

VG Nett er kjent med at tyskerne har ytret ønske om å hente Ringstad ned for å se på forholdene i klubben som ble stiftet så sent som i 2004.

VG LIVE: Se Ringstads eliteseriestatistikk her!

Pressesjef Oliver Samwald i FC Ingolstadt sier til VG Nett at de følger Ringstad tett, og at de ser på backen som «meget interessant».

- Vi har ikke vært i direkte kontakt med klubben, men har hørt om interessen via agent. Det er ikke aktuelt på nåværende tidspunkt å la Stian se på forholdene der nede. Vi har alle fokus på neste kamp mot Molde 16. mai, sier LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann til VG Nett.

Ringstads kontrakt med LSK går ut etter sesongen. 19-åringen spilte fra start i 7-0-seieren borte mot Stabæk i serieåpningen, og har vært på banen som innbytter i ytterligere to eliteseriekamper denne sesongen.

VGD: Diskuter norsk fotball her!

- Jeg kjenner til interessen, men vet ikke stort mer. Jeg konsentrerer meg kun om LSK, sier Ringstad til VG Nett.

Unggutten fra Nes på Romerike brakk benet i en kamp mot Rosenborg i fjor sommer, og var tilbake på banen i en treningskamp først i januar.

Ringstad-agent Tore Pedersen ønsker ikke å kommentere interessen fra FC Ingolstadt, men sier følgende om 19-åringens situasjon i LSK.

- Stian håper jo å spille hver kamp, har vært litt småskadet, men spilte mot Gjøvik i cupen onsdag og håper å spille mot Molde mandag. Han er i alder hvor det er viktig å spille kamper, sier Pedersen til VG Nett.
          Last edited by RSP; 12.05.2011, 14:21.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB

Tysk interesse for Ringstad

ÅRÅSEN: Stian Ringstad er invitert til en tysk klubb. LSK vil foreløpig ikke la nesbuen reise.

MORTEN SVESENGEN
            Publisert 12.05.2011 kl 13:42 Oppdatert 12.05.2011 kl 14:22

– Vi har via agent fått en forespørsel om Stian kan reise til en tysk klubb for å se på forholdene. Det er helt uaktuelt for oss nå. Vi er inne i en periode med mange kamper, og da ønsker vi å ha Stian her, sier LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

Det er den tyske 2. Bundesliga-klubben FC Ingolstadt 04 har vist interesse for 19-åringen. Hans 20 minutter for det norske U21-landslaget i mars skal være grunnen til den tyske interessen. Klubben endte på 13. plass på nivå 2 i Tyskland denne sesongen.

– Jeg kjenner til at det er interesse der, men jeg har ikke satt meg så mye inn i hva det dreier seg om. Nå er det så mange kamper med LSK at jeg ønsker å konsentrere meg om det som skjer her, sier Stian Ringstad.

Mange avtaler går ut
            Ringstad har en LSK-kontrakt som går ut etter denne sesongen, men foreløpig har han ikke vært i forhandlinger om en ny. Det betyr i praksis at romerikingen kan skrive avtale med en ny klubb etter 1. juli.

På Åråsen er det ikke tatt noen avgjørelse rundt Ringstads framtid.

– Han har kontrakt med oss ut denne sesongen, og han er for øyeblikket nær laget og spiller kamper for oss. Hva som skjer i forhold til ny kontrakt, vurderer vi forløpende. Vi har flere spillere som er i samme situasjon, sier Bjarmann.

Sportsdirektøren forteller at både Lunan Ruben Gabrielsen og Fredrik Gulbrandsen har fått kontraktsforslag som de vurderer. Mathis Bolly var i samme situasjon, men signerte en ny avtale i vinter.

Karim Essediri, Espen Søgård, Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen, Edwin Eziyodawe og Kristoffer Tokstad (på utlån i Strømmen) er alle i samme situasjon som Ringstad. De har kontrakter som varer ut 2011, og ingen av dem er i forhandlinger om ny LSK-avtale.

I tillegg har Stefan Gislason og Youssef Sekour korttidsavtaler som går ut 1. august.

Vil bli i LSK
            Ringstad forsøker å holde fokus på det som skjer på banen, men han er også klar over at avtalen hans med LSK går ut etter sesongen. Han vet også hva han ønsker seg mest.

– Jeg har primært et ønske om å spille for LSK, men samtidig vet jeg at kontrakten min går ut. Det må jeg forholde meg til, og da er det selvfølgelig positivt at det er noe interesse, sier Ringstad.

Haga-gutten har denne sesongens seks seriekamper startet én gang og kommet inn som innbytter to ganger. Han spilte også 90 minutter da LSK avanserte til 3. runde i cupen mot Gjøvikk onsdag.

Kommentar

• general
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 1150

Takk

Slik takket kanarifansen Kjelsås

Det var ikke bare hjemmelaget som jublet etter at Vålerenga røk ut av cupen.
              Del med andre:

.addthis_toolbox.addthis_default_style span {margin-right: 5px;} .addthis_default_style .at300b, .addthis_default_style .at300m {padding: 0 5px;}Facebook Twitter Epost Del

Årets første støre overraskelse i den norske cupen kom da Kjelsås slo ut Vålerenga onsdag kveld.
              Andredivisjonslaget imponerte stort gjennom hele kampen, og vant 2-1 etter scoringer fra Martin Sandell og Jimi Akinyemi.

Det satte tydeligvis Lillestrøm-fansen stor pris på. Torsdag morgen var det nemlig hengt opp ett gult banner med teksten «Cuphelter! Vi takker dere!», signert UFC Lillestrøm ved hjemmebanen til Kjelsås.
              UFC står for Ultras Felt C, og beskriver seg selv som «en engasjert gjeng Lillestrøm-fans» på sine egne hjemmeside.

#expert_comments_header{color:#545454;font-weight:bold;text-transform: uppercase;border-top:1.5px solid #c7c7c7;padding:5px 0;}.expert_comment_div{padding:3px;margin:10px 0;}.expert_comment_byline_picture{float:left;width :55px;}.expert_comment_text_div{width:400px;float: right;padding-left:5px;}tv2sporten.no følger fotball
              Seriegull 2016!!!

Kommentar

• El Caco
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2009
                • 2286

LSK.no

Her ser du LSK gå videre i cupen

LSK.no gir deg høydepunkter og jubelscener etter at LSK tok seg videre til tredje i runde i cupen. Gjøvik ble beseieret med 0-2.

Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• El Caco
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2009
                  • 2286

LSK.no

- Håper LSK vinner cupen

Gjøvik FF takker for besøket, og sender alle lykkeønskninger i retning Åråsen.

Kommentar

• El Caco
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2009
                    • 2286

LSK.no

Vinn en LSK-bil for ett år

Pausekonkurransen på Åråsen er nå oppgradert, og mandag kan du ta første steg mot å vinne en LSK-bil for ett år. Vi trekker tre ut deltagere. Meld deg her hvis du vil være med.

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

LSK.no

HJELP TIL MED Å FYLLE ÅRÅSEN 16. MAI
                      Mandag spiller LSK sin 1000. kamp i toppen. Den går mot Molde på Åråsen på fotballens nasjonaldag. Nå vil LSK ha din hjelp til å fylle tribunene

Kommentar

• Emil B
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 5921

lsk.no

LSK til 1000 klar for salg.

Den nye LSK-boka har kommet til Lillestrøm, og lørdag lanseres den på LSK-shop på Lillestrøm Torv. - Vi gleder oss, sier forfatter Arnfinn Fagerli.

Kommentar

• KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

LSK.no

VANT OVER STABÆK

LSK-juniorene slo en av de største rivalene i Interkretsserien torsdag kveld.

Kommentar

• Skinke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2007
                            • 3914

Norges Fotballforbund har i samarbeid med TV 2, MAX og Norsk Toppfotball satt opp følgende sendeskjema for Tippeligaen runde 13-16:

Runde 13
                            Søndag 19/6

Haugesund - Start, 16:00 TV2 Sport
                            Fredrikstad - Odd Grenland, 18:00 TV2 Sport
                            Molde - Sogndal, 18:00 TV2 Sport
                            Brann - Aalesund, 18:00 TV2 Sport
                            Lillestrøm - Strømsgodset,18:00 TV2 Sport
                            Stabæk - Viking, 18:00 TV2 Sport
                            Rosenborg - Tromsø, 20:00 TV2

Mandag 20/6

Vålerenga - Sarpsborg 08, 19:00 TV2 Zebra

Runde 14
                            Lørdag 25/6

Odd Grenland - Molde, 16:00 TV2 Sport
                            Aalesund - Lillestrøm, 18:00 MAX

Søndag 26/6

Tromsø - Stabæk, 18:00 TV2 Sport
                            Sogndal - Fredrikstad, 18:00 TV2 Sport
                            Sarpsborg 08 - Brann, 18:00 TV2 Sport
                            Strømsgodset - Haugesund, 18:00 TV2 Sport
                            Viking - Rosenborg, 20:00 TV2

Mandag 27/6

Start - Vålerenga, 19:00 TV2 Zebra

Runde 15
                            Fredag 1/7

Vålerenga - Strømsgodset, 19:00 MAX

Lørdag 2/7

Start - Sogndal, 18:00 TV2 Sport

Søndag 3/7

Haugesund - Odd Grenland, 18:00 TV2 Sport
                            Rosenborg - Sarpsborg 08, 18:00 TV2 Sport
                            Brann - Stabæk, 18:00 TV2 Sport
                            Lillestrøm - Viking, 18:00 TV2 Sport
                            Molde - Aalesund, 20:00 TV2

Mandag 4/7

Fredrikstad - Tromsø, 19:00 TV2 Zebra

Runde 16
                            Fredag 15/7

Odd Grenland - Lillestrøm, 19:00 MAX

Søndag 17/7

Molde - Haugesund, 18:00 TV2 Sport
                            Sogndal - Sarpsborg 08, 14:00 TV2 Sport
                            Viking - Aalesund, 18:00 TV2 Sport
                            Strømsgodset - Start, 18:00 TV2 Sport
                            Stabæk - Rosenborg, 18:00 TV2 Sport
                            Tromsø - Vålerenga, 20:00 TV2

Mandag 18/7

Fredrikstad - Brann, 19:00 TV2 Zebra
                            Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

Norges Fotballforbund har satt opp kampene tredje runde NM menn

Lillestrøm-Sandefjord 25.05.11 18:00.

Last edited by Torolf; 13.05.2011, 22:51. Begrunnelse: 2011, ikke 2005

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

Nettavisen

- Er jeg virkelig så god?

EGIL SANDE
                                Publisert 14.05.11 09:02

Anthony Ujah er usikker på om alt skrytet er fortjent.

20 år gamle Anthony Ujah har tatt Tippeligaen med storm siden han kom til LSK i februar 2010. På 30 tippeligakamper har han scoret utrolige 22 mål – kun ett på straffespark.

- Begynner du å kjenne presset, Ujah?

- Jeg kjenner absolutt press og forventninger. I fjor scoret jeg også mange mål, men da ble jeg ikke like anerkjent. I år har folk begynt å legge mer merke til meg. Jeg må uansett innrømme at jeg noen ganger spør meg selv – er jeg virkelig så god som folk sier, smiler Ujah til Nettavisen.

Har mye å lære
                                Han har akkurat vært på besøk hos Nettavisen og deltatt i nettmøte med leserne. Mange ville vite hva han har gjort for å bli så god som han er, men det er viktig for Ujah å få frem at han fortsatt sulter etter å bli bedre.

- Det er fryktelig mye jeg kan bli bedre på. Selv om jeg får mye skryt, er jeg fullstendig klar over at jeg fortsatt har mye å lære, sier Ujah.

Og lærevillig er han utvilsomt.

Ujah står ofte igjen og trener avslutninger på LSK-treningene, og treningen er målbevisst. Skal vi tro stjernespissen, har han faktisk vært tilbakeholden med ferdighetene sine så langt.

- Jeg trener mye på forskjellige bevegelser og ting med ballen, men jeg kommer ikke til å bruke de i kamp før jeg har trent nok på det. Jeg må være sikker på at jeg kan det godt nok, før jeg prøver det i kamp. Jeg vil ikke gjøre ting bare for å vise meg frem, jeg må gjøre det som er det beste for laget, påpeker nigerianeren.

Lover mål på brasse
                                En egenskap han har trent mye på, er brassespark. Mot Vålerenga tidligere i år var han en meter unna å sette ballen i mål, med et hardt brassespark fra 12 meter.

- Det er faktisk en av de første egenskapene i fotball jeg ble god på tidlig. Da jeg gikk på skole i Nigeria, scoret jeg mange mål på brassespark i friminuttene, da vi spilte gatefotball. Jeg sluttet å gjøre det da jeg ble proff, mye på grunn av at ballen går mer langs bakken. Men får jeg sjansen, da prøver jeg, sier han.

- Så LSK-fansen kan forvente seg et mål på brassespark av deg i år?

- Så klart, jeg håper jeg kan klare det, smiler Ujah.

Kamp mot Prica
                                - Hvem ser du på som den største rivalen om toppscorertittelen i år?

- Rade Prica. Ikke fordi han har scoret seks mål så langt, for jeg visste allerede før sesongen startet at han kom til å score mange mål. Han spiller for et godt lag som skaper mange sjanser, og som spiss for RBK får man fort fem store målsjanser på 20 minutter. Dermed øker også sjansene for å score mange mål, sier Ujah.

- I Norge er det i disse dager en fair play-debatt gående, etter flere innslag av filming og kynisk spill så langt i Tippeligaen. Hva er din holdning til debatten?

Ønsker videodømming
                                - Slike ting er ikke bra for barn å se, i en alder hvor de ser veldig opp til de store stjernene. Det burde bli strengere straffer for spillere som jukser på den måten. Man prøver å lure dommerne, og det viser mangel på respekt, sier Ujah, som ønsker videodømming for å bli kvitt problemet.

- Man må bruke TV-bildene til å straffe spillere som jukser, sier han, og utdyper:

- Om man begynner å bruke TV-bilder til å straffe spillere som jukser, vil det få en preventiv effekt. Spillere vil bli redde for å gjøre det, og det vil bli mer rettferdig fotball av det, sier Ujah, som er tydelig opptatt av debatten.

Nigerianeren har selv lurt mange motspillere i år, men det ved hjelp av smartness og dyktighet. Sammen med Bjørn Bergmann Sigurdarsson danner han et av Tippeligaens beste spisspar – om ikke det beste. De to 20-åringene har jobbet lenge med samarbeidet, som nå begynner å betale seg.

- Petter Belsvik har ansvaret for spissene, og før hver kamp har vi separat trening sammen med han. Bjørn og jeg bruker tid sammen med Petter for å jobbe med bevegelsene våre. Vi har lyst til å spille hurtig éntouch-spill, og det er bra for oss at vi får trent på dette. Det gir oss en god følelse før vi skal spille kamper, sier Ujah.

Han skryter voldsomt av spissmakker Sigurdarson, som har fått sitt gjennombrudd i LSK-trøya i år.

- Han er en fantastisk spiller, og jeg kommer til å slite om jeg ikke spiller sammen med han. Hvis han spiller ballen til meg, vet han at han får den tilbake om han er i en bedre posisjon. Vi er ikke egoistiske, og begge vet hvor vi har hverandre på banen. Det er hemmeligheten bak det gode samarbeidet på banen, sier Ujah.

16.mai får Ujah en ny mulighet til å vise seg frem, når Ole Gunnar Solskjær og Molde kommer på besøk til Åråsen.

PS: Den signerte ballen Ujah holder i hendene, kan bli din. På Nettavisen Sport sine Facebook-sider har Ujah stilt et quizspørsmål til våre lesere, og svarer du riktig er du med i trekningen om ballen.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

GJØR DEG KLAR TIL JUBILEUMSKAMPEN

Her får du tall og fakta før LSK-Molde mandag kl 18.00.

Kommentar

• Sultanen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2005
                                    • 257

TV 8 Romerike.

Avspark før LSK - Molde.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

LSK-magasinet (RB)

Tommy ser et nytt gullag

Tom Lund er stolt av å ha vært en viktig del av LSKs lange historie som toppklubb. Nå mener Åråsen-legenden det er på høy tid at klubben igjen sikter mot toppen. I hans øyne kan LSK ta gull allerede i år.

MORTEN SVESENGEN
                                      Publisert 14.05.2011 kl 11:45 Oppdatert 14.05.2011 kl 17:03

LSK blir denne sesongen den femte norske klubben som passerer sin seriekamp nummer 1.000 på toppnivå.

Det feires på Åråsen når Molde er motstander 16. mai.

Tom Lund ser muligheten for at det kan bli enda mer feiring for LSK senere i år.
                                      – Jeg mener LSK har sjansen til å ta gullet i år, og hvis jeg hadde vært LSK-leder ville jeg ikke vært bekymret for å si at vi går for gull, sier Tom Lund.

– Bedre enn Rosenborg
                                      Det LSK-legenden har sett på banen så langt er grunnen til optimismen.
                                      – Selvfølgelig må det være realisme i det hvis man skal si at vi går for gull, men jeg mener det er det nå. Det LSK har prestert på den siste tredjedelen av banen denne sesongen, er noe av det beste jeg har sett av et norsk lag noensinne. Tror ikke engang Rosenborg på sitt beste var bedre på akkurat det i sin glansperiode, mener Lund.

Det betyr ikke at han ser et ferdig mesterlag på Åråsen – foreløpig.
                                      – Den bakre fireren er også solid selv om jeg tror de har mer å gå på. I mine øyne ligger LSKs utfordring i det offensive grunnspillet på den midtre tredjedelen av banen. Der savner jeg et mønster. Spillerne er for ofte feilvendt og må slå pasningene bakover.

Han mener det blant annet var synlig i hjemmekampen mot Brann. Tommy trengte bare å se ett minutt for å se at noe galt.
                                      – Det LSK gjorde fra avspark til ballen var død første gang mot Brann, fortalte at de ikke var mentalt klare til den jobben de skulle gjøre. Ballen gikk bare bakover.

– Best på det vanskelige
                                      Til tross for hjemmemissen mot Brann mener 60-åringen uansett at LSK har et bedre utgangspunkt enn alle andre lag denne sesongen.
                                      – Den siste tredjedelen er det som er vanskeligst for et lag å få til. Der er LSK klart best i år, og det gjør det som skjer nå veldig spennende, mener Tom Lund.

Derfor ville han heller ikke nølt med å flagge en ambisjon om å hente gullet hjem til Åråsen.
                                      – Det er en super prestasjon å oppnå 1.000 kamper slik vi gjør nå, men vi må ikke bli så fornøyd at vi mister ambisjonene om å vinne mer. Realismen må selvfølgelig være der, men det er den nå, mener Lund.

Uansett tror han sluttresultatet blir bedre ved å være tøff.
                                      – Det betyr ikke at man mislykkes om det ikke blir gull. Med en offensiv innstilling tror jeg resultatet blir bedre til slutt enn om man har en mer defensiv ambisjon.

Lund mener et liv fra midten av tabellen og nedover ikke er bra i lengden.
                                      – Blir vi fornøyd med å ligge midt på tabellen, vil laget til slutt rykke ned. Det er i seg selv ingen katastrofe for en klubb å rykke ned. I mange tilfeller kan en klubb bli sterkere ved å ta en tur ned, for så å komme opp igjen. Se på Fredrikstad nå for eksempel. Men det beste er selvfølgelig å unngå det. Skal vi gjøre det må klubben ha ambisjoner å strekke seg etter.

Sterkt lederskap
                                      På det området mener Tom Lund at nøkkelen til LSKs lange liv som toppklubb ligger.

Han trekker spesielt fram LSKs sterke lederskap som en avgjørende faktor.
                                      – Da vi rykket opp i 1974, var lederapparatet vårt allerede oppe. De lå langt framme og gikk foran, og slik jeg vurderer det gjorde de nærmest alt riktig. Det var ikke alltid populært i landet, og LSK som klubb ble hatet på grunn av grensene klubbens ledere brøt. Siden den gang har LSK hatt et stabilt lederapparat som har klart å holde klubben oppe.

Lund mener norsk fotball har mye å takke framsynte LSK-leder for.
                                      – De dro både klubben vår og norsk fotball framover. Til å begynne med møtte de mye motstand, men jeg tror profesjonaliseringen av norsk fotball kom flere år tidligere på grunn av den jobben som ledere i LSK gjorde.

Bygde for framtida
                                      Lederskapet handlet om mer enn å hente gode spillere og bygge et godt lag.
                                      – Lederne lå også foran på anleggssiden. LSK bestemte seg for å bygge tribune i 1978, og de gjorde det alene. På grunn av det kunne ikke klubben holde på alle de beste spillerne, og en periode var vi ikke like konkurransedyktig. Men også her var lederne framsynte. De bygde for framtida, og det betalte seg også ute på banen.

Lund mener at dagens LSK-ledere har mange av de samme egenskapene.
                                      – LSK har nå Norges desidert beste treningsanlegg. Det gir klubben et meget godt utgangspunkt og jeg håper virkelig at vi kan utnytte det til både å utvikle egne spillere og å bygge et godt lag.

– Kan det bli 1.000 nye kamper på toppnivå?

– På en måte blir det lettere å klare 1.000 til, men samtidig vanskelig fordi kravene er tøffe.

Kommentar

• KrisB
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2008
                                        • 2923

RB.no

Bergs verste motstander
                                        ÅRÅSEN: Av lagene Henning Berg har møtt i seriespill som LSK-trener er mandagens motstander, Molde, de han har den dårligste statistikken mot.

To uavgjorte og to tap er fasiten mot romsdalingene i Bergs regjeringstid på Åråsen. Viking (0-3-1) og Kongsvinger (0-2-0) er de andre lagene LSK-treneren aldri har opplevd å ta tre poeng mot i eliteserien.

– Statistikk er statistikk. Men jeg er klar over at Molde er laget vi har gjort det svakest resultatmessig mot, sier Berg til Romerikes Blad.

Mens det ble to tap (0-1 på Åråsen og 0-3 i Molde) i 2009-sesongen etter svært svake prestasjoner, klarte LSK to uavgjorte i fjor. Spesielt godt huskes mirakelopphentingen på overtid i 3-3-kampen i Rosenes by.

– Vi slet mot dem spillemessig også i fjor, synes Berg.

– Tittelutfordrer
                                        Han tror ikke det har noe med at romsdalingene står dårligere til Molde enn noen andre.

– Molde er et godt lag, rett og slett. De er noe av det bedre vi møter. Jeg ser på dem som en klar utfordrer til seriegullet. De har forsterket stallen og har ressurser til å forsterke ytterligere. Også der står de veldig sterkt.

LSK-trener tror den svake sesongen i fjor, hvor Uwe Röslers inntreden ble svært viktig for at de til slutt holdt plassen, hadde sine naturlige årsaker.

– De hadde mange skader på sentrale spillere, spesielt på Thioune og Diouf på våren. Samtidig gikk de seg nok litt fast etter sølvsesongen i 2009.

Snakker ikke mye med Solskjær
                                        Berg synes ikke Molde har forandret seg mye etter Ole Gunnar Solskjær tok over laget før denne sesongen.

– Nei, de spiller veldig likt som de gjorde under Kjell Jonevret og Uwe Rösler. Formasjonen er den samme.

Berg har tro på at Solskjær er rett mann for blåtrøyene, men til tross for at de har en rekke kamper sammen på klubb og landslag, har de ikke snakket mye sammen denne sesongen.

– Vi hadde vel en prat før seriestart. Det var vel ikke vi som hang mest sammen da vi var i Manchester United heller. Men Ole Gunnar er en flott fyr. Det er artig at han kom til Norge og bruker sin tid og kompetanse her.

Nosa trente ikke
                                        Berg mangler garantert Stefan Gislason (strekk) og Mathis Bolly (lyskeoperert) i 16. mai-kampen. På søndagens generalprøve var heller ikke Nosa Igiebor der. Han slet med mageproblemer.

– Planen er at han skal rekke kampen og det føler vi oss også ganske sikre på at han vil gjøre, sier fysioterapeut Geir Kåsene.

Hvis Igiebor ikke spiller vil Stian Ringstad få muligheten til venstre på midtbanen. Det meste tyder på at Lunan Ruben Gabrielsen får sjansen ved siden av Espen Søgård sentralt.

Kommentar

• 007

lsk.no: Draktene kommet og selges fra 12.00 mandag 16/5

LSK-draktene selges fra mandag

Mandag fra klokka 12:00 kan du kjøpe din LSK-drakt i LSK-shopen på Lillestrøm Torv.
                                          Publisert 15.05.11

http://www.lsk.no/no/sportslig/a-lag...g.9UFRLI3o.ips

Kommentar

Working...