Plankene - LSK Fredag 6.Mai kl 19

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Mye fokus på Fredrikstad og usportsligheter her. Unødvendig. Selvsagt hadde alle gjort det samme som Martinsen og selv om det er jævlig frustrerende for oss at vi blir frarøvet tidenes mulighet til å ta 3 poeng rett før slutt er han jo nødt til å ta mann der. Å snakke om at man ikke burde ta på seg et rødt fordi det er unfair play blir for dumt, man gjør det man kan for å berge poeng og jeg ville støtta handlingen dersom det var en LSK-spiller som gjorde det samme.

    Jeg synes Øvrebø dømmer bra i dag, men han overser noen klokkeklare gule kort til FFK der de takler Nosa bakfra når han kommer rettvendt like utafor 16-metern. Gamboa kommer blant annet flygende inn bakfra og takler Nosa mellom beina bakfra uten at han får kortet. Vi skal likevel være fornøyde med at vi får godkjent scoringa vår, for selv om det er åpenbart at det er Staw som driter seg ut og ikke bokser, er det normal prosedyre å gi keeper frispark i de situasjonene.

    Jeg er ganske fornøyd med kampen sett under et. Vi leverer dårlig i 25 minutter i andre omgang, men resten av matchen er vi det beste laget. Selvsagt surt at FFK scorer på en av få sjanser, bortsett fra noen langskudd fra Borges og Tarik skaper de overhode ingen ting. Hadde vi hatt litt mer presisjon i angrepsspillet og vært hakket vassere på sjansene våre hadde vi vunnet i dag. Dersom man sammenligner med fjoråret virker vi langt mer stabile i år og isolert sett er ikke 1 poeng på Fredrikstad Stadion spesielt dårlig, vi har historisk slitt der og FFK har blant annet slått RBK hjemme i år. Vi leverer under par i dag, men er likevel et bedre lag enn Fredrikstad og det er absolutt noe å ta med seg. Vi kan ikke forvente spill som mot Haugesund, Stabæk og Rosenborg i hver match, derfor er det ekstremt viktig at vi klarer å vippe noen av disse jevne kampene i vårt favør dersom vi skal være med å kjempe om en topp 5 plassering som jeg mener er innen rekkevidde dersom vi fortsetter i samme spor som i sesongåpningen. Vi har et langt høyere bunnivå enn tidligere sesonger og et mye høyere toppnivå. Med unntak av Brann-kampen har resultatene våre vært ganske gode og prestasjonene lige så. Klarer vi å fortsette og levere på dette nivået resten av sesongen vil vi gjøre det meget bra. Klarer vi å vippe disse kampene til trepoengere kan vi kjempe langt oppe på tabellen.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Hvorfor kan ikke Nosa sette fart hver gang han får ballen?!! Hvor vanskelig kan det være å prente inn dette i et kontringslag som LSK??! Er så vanvittig frustrerende å se hans nonchalanse i så mange situasjoner, spesielt på opplage kontringsmuligheter. Motstanderne er jo stinn av respekt for ham, selv med alt han har fått ut av sitt potensiale sitter det noe helt åpenbart uforløst igjen.

      Kommentar

      • Fridtjof
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2005
        • 2120

        Jeg føler ikke at det holder med tommel opp til deg her, Fugl1120.

        Til hylekoret mot Martinsen: Tenk på Solskjær mot Newcastle, tenk på Suarez mot Ghana i VM. Det er helt riktig å takle Björn der, alt annet hadde vært utrolig uprofesjonelt. Man kan si hva man vil om fair play i etterkant, men så lenge reglene er kjent på forhånd er det aldri urettferdig.
        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Opprinnelig skrevet av Laksen
          Jeg hadde nok heller sett Essediri prøvd en lompe fremfor at Kippe skulle brenne i vei det siste frisparket med nærmere tjue stykker i muren. Men klart, det er et realt valg mellom to onder.
          Essediri fikk hele kvelden på å vise at foten hans ikke var verdt ei sur sild i dag, også på et frispark direkte på mål. Selvfølgelig skulle Kippe ta dette.

          Kommentar

          • mo-bjer58
            Medlem
            Møteplager
            • Nov 2010
            • 73

            Veldig skuffet over Karim idag, slo vel ikke en brukbar dødball, og skyld i baklengsmålet sammen med Steinar/Frode som også skal avverge.
            Mulig Karim ikke er bra i beinet, og da skal han ikke spille!!
            Tarik skuffet også, var da ikke sånn når han spilte for oss
            Men et boeng borte mot FFK er ikke dårlig det, men vi kunne fått aller 3.

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              Opprinnelig skrevet av Fridtjof
              Jeg føler ikke at det holder med tommel opp til deg her, Fugl1120.

              Til hylekoret mot Martinsen: Tenk på Solskjær mot Newcastle, tenk på Suarez mot Ghana i VM. Det er helt riktig å takle Björn der, alt annet hadde vært utrolig uprofesjonelt. Man kan si hva man vil om fair play i etterkant, men så lenge reglene er kjent på forhånd er det aldri urettferdig.
              Så det er helt greit å filme seg til straffe for å hjelpe laget sitt også da? Samme om det er Solskjær, Suarez eller en av våre spiller. Man går etter beina på spilleren kun for å stoppe han, akkurat som man kaster seg for å få et frispark.

              Kommentar

              • rælingen kanaris
                Kaptein Reketråler
                Myklebust Light
                • Jul 2005
                • 1446

                Solskjær fikk ihvertfall grisekjeft av Fergie for det han gjorde... Og han prøvde ikke å påstå at han prøvde å ta ballen... Hadde fyren bare hatt baller til å si at, ja, jeg gjorde det med vilje, for å sikre et poeng, så hadde ikke jeg hatt noe problemer med det..
                Custodes
                I med og motgang

                Kommentar

                • MoBee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 958

                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                  Så det er helt greit å filme seg til straffe for å hjelpe laget sitt også da? Samme om det er Solskjær, Suarez eller en av våre spiller. Man går etter beina på spilleren kun for å stoppe han, akkurat som man kaster seg for å få et frispark.
                  ... og man vet man får rødt kort ved å gjøre det. Dette er IKKE det samme som å filme... Da går man ikke for den riktige avgjørelsen hos dommeren, men prøver å lure ham... Stor forskjell, syns jeg.

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    Opprinnelig skrevet av MoBee
                    ... og man vet man får rødt kort ved å gjøre det. Dette er IKKE det samme som å filme... Da går man ikke for den riktige avgjørelsen hos dommeren, men prøver å lure ham... Stor forskjell, syns jeg.
                    Man vet man risikerer kort på samme måte.

                    Kommentar

                    • MedlemNR35
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2004
                      • 905

                      Registrerer at denne Martinsen sier at han forsøkte å ta ball. Kan ikke annet enn å flire av den. Greit nok at vi ikke snakker om en Premier League eller La Liga proff her, men så dårlig til å tackle er vel ingen Tippeligaforsvarere.

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        Har hatt en del hete diskusjoner om dette temaet, senest etter Suarez' hands i VM. Det er latterlig å påstå at denne typen forseelser IKKE er usportslig. Det er jo selve definisjonen av unfair play, og har ingenting med fotball å gjøre. MEN: Problemet er regelverket. Dette er et smutthull som må tettes. Fotball er den eneste sporten i verden der det i visse situasjoner lønner seg helt absurd mye å jukse. Martinsen får 1 fattig kamps karantene, mens LSK, som er "offeret" i denne saken, får så godt som null kompensasjon, ettersom det skjedde så kort tid før slutt. Hadde det skjedd f.eks. et kvarter før slutt, hadde LSK i det minste fått spille 11 mot 10 en liten stund. Nå er det i stedet Vålerenga (!) som slipper å møte Martinsen (ikke det at han er spesielt god).

                        Jeg vet ikke nøyaktig hva som bør gjøres med regelverket, men noe må gjøres. Hva med f.eks. 5-10 kampers karantene når det er åpenbart at man ikke prøver å ta ball i slike situasjoner? Sinnssykt bittert at kamper avgjøres av et svakt regelverk. Dagens trøst får være at Ghana ble enda verre rammet av regelverkets smutthull.

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Jeg holdt på å skrive at jeg aldri har sett maken til usportslighet, men vi har jo faktisk spilt mot FFK før. Fy faen for et møkkalag. Trodde virkelig de hadde lært, men Horn står jo tross alt og skryter av Martinsen etter kampen. Helt tydelig at dette er slik man opererer i Fredrikstad. Motbydelig. Pell dere tilbake til andre div.

                          Jævlig skuffa over deg, Tarik. Trodde faktisk bedre.


                          Skal si du har prinsipper, Grusom... Etter at Logi feide ned Risholt mot KIL hyllet du ham som dagens helt. Nå karaktiserer du det samme som motbydelig.

                          Helt åpenbart at Karim spiller den ballen til Stefan så han skal ta frisparket, men fantastisk offervilje når alt kommer til alt. Dagens helt er utvilsomt Stefan etter årets dårligste prestasjon fra hele laget.
                          Kynisk og usportslig, men jeg syntes det er mye værre å se hvor lett Tarik faller. Han detter hvis du ser hardt på ham.

                          Kommentar

                          • dollyholly
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2007
                            • 965

                            Opprinnelig skrevet av bjarmann
                            Enig med deg. Kippe går bare på kraft, må ha flaks skal den gå inn. Essediri er rett og slett for dårlig på frispark. Mannen har ikke krutt i skoa. Lomper den over muren hver gang, det samme gjelder andre dødballer. Det ene frisparket hans i god posisjon fikk meg til å le faktisk. Når han skulle legge inn. En god frisparkskytter hadde svingt den inn med kraft, men ikke han. Utallige ganger har Essediri lompa ballen over i god posisjon, en gang gikk den i mål og det var keepertabbe. Henning, du må da se at du må bytte snart?

                            Savner Koren jeg og men ikke pågrunn av frisparkene hans. Skårte han noen gang på det? Jeg kan ikke huske det hvertfall
                            Skuddet var på vei inn men skuddet var så hardt at Søgaard ikke rakk å flytte seg slik at han ble truffet av skuddet. Kippe ble forøvrig snytt for et straffespark i første omg., i denne kampen tapte vi to poeng!

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Har hatt en del hete diskusjoner om dette temaet, senest etter Suarez' hands i VM. Det er latterlig å påstå at denne typen forseelser IKKE er usportslig. Det er jo selve definisjonen av unfair play, og har ingenting med fotball å gjøre. MEN: Problemet er regelverket. Dette er et smutthull som må tettes. Fotball er den eneste sporten i verden der det i visse situasjoner lønner seg helt absurd mye å jukse. Martinsen får 1 fattig kamps karantene, mens LSK, som er "offeret" i denne saken, får så godt som null kompensasjon, ettersom det skjedde så kort tid før slutt. Hadde det skjedd f.eks. et kvarter før slutt, hadde LSK i det minste fått spille 11 mot 10 en liten stund. Nå er det i stedet Vålerenga (!) som slipper å møte Martinsen (ikke det at han er spesielt god).

                              Jeg vet ikke nøyaktig hva som bør gjøres med regelverket, men noe må gjøres. Hva med f.eks. 5-10 kampers karantene når det er åpenbart at man ikke prøver å ta ball i slike situasjoner? Sinnssykt bittert at kamper avgjøres av et svakt regelverk. Dagens trøst får være at Ghana ble enda verre rammet av regelverkets smutthull.
                              Martinsen fikk direkte rødt, og får antagelig mer enn én kamp. Dersom Øvrebø er årntli slem i kamprapporten kan det fort bli tre kamper.

                              Synd å se FFK spille slik som de gjorde i dag. De har kvaliteter i laget som skulle tilsi at de kan klare seg utmerket godt uten sånn piss som de holdt på med i dag. Og hva skjer med Tarik? Fyren har vel omtrent ikke fått gult kort tidligere, og nå har han fått fire på fem spilte kamper!?!
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • rælingen kanaris
                                Kaptein Reketråler
                                Myklebust Light
                                • Jul 2005
                                • 1446

                                Man trenger tydeligvis ikke mange månedene i fredrikstad før man blir et svin....
                                Custodes
                                I med og motgang

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  Bare så det er sagt: Jeg hadde så syyykt LETT gjort det samme som Martinsen om jeg kom i samme situasjonen. Men det er fortsatt grusom usportslig og har ingenting med fotball å gjøre. Et regelverk skal utformes slik at det lønner seg å spille fotball, mens usportsligheter skal straffes. I dette tilfellet er det omvendt. For Martinsen var det 100 ganger bedre å være gris enn å være fair, og da er det noe feil med regelverket. Akkurat det samme så vi i VM-kvartfinalen, det er jo helt absurd at det skal lønne seg å ta ballen med henda i FOTball!!!

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    Opprinnelig skrevet av Leif A
                                    Martinsen fikk direkte rødt, og får antagelig mer enn én kamp. Dersom Øvrebø er årntli slem i kamprapporten kan det fort bli tre kamper.

                                    Synd å se FFK spille slik som de gjorde i dag. De har kvaliteter i laget som skulle tilsi at de kan klare seg utmerket godt uten sånn piss som de holdt på med i dag. Og hva skjer med Tarik? Fyren har vel omtrent ikke fått gult kort tidligere, og nå har han fått fire på fem spilte kamper!?!
                                    Å frata en motspiller en åpenbar scoringssjanse gir 1 kamp. Taklingen må ha vært særdeles grisete for at man skal få mer. Så vidt jeg kunne se, fikk Martinsen rødt kort for å frata Björn scoringssjansen, ikke for å takle han stygt. Så det blir nok 1 kamp. Har ikke sett reprisen enda, men taklingen må ha vært grisete i seg selv (uavhengig av posisjon på banen) for at det skal bli noe mer enn 1 kamp, noe jeg ikke tror den var.

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      Opprinnelig skrevet av Lars
                                      Å frata en motspiller en åpenbar scoringssjanse gir 1 kamp. Taklingen må ha vært særdeles grisete for at man skal få mer. Så vidt jeg kunne se, fikk Martinsen rødt kort for å frata Björn scoringssjansen, ikke for å takle han stygt. Så det blir nok 1 kamp. Har ikke sett reprisen enda, men taklingen må ha vært grisete i seg selv (uavhengig av posisjon på banen) for at det skal bli noe mer enn 1 kamp, noe jeg ikke tror den var.
                                      Hater å innrømme at du sannsynligvis har rett. Logi fikk for eksempel kun en kamp for tilsvarende "redning" mot KIL i fjor.
                                      F*** ta deg
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        Opprinnelig skrevet av Leif A
                                        Martinsen fikk direkte rødt, og får antagelig mer enn én kamp. Dersom Øvrebø er årntli slem i kamprapporten kan det fort bli tre kamper.

                                        Synd å se FFK spille slik som de gjorde i dag. De har kvaliteter i laget som skulle tilsi at de kan klare seg utmerket godt uten sånn piss som de holdt på med i dag. Og hva skjer med Tarik? Fyren har vel omtrent ikke fått gult kort tidligere, og nå har han fått fire på fem spilte kamper!?!
                                        Det er ikke sånn at man får flere kamper når man får direkte rødt. Å ta fra en motstander en åpenbar sjanse, straffes med en kamp. Hvis han skal få mer, må forseelsen sees på som å sparke en spiller i kamp om ballen. Man kan jo diskutere om det er det han egentlig gjør, men praksis er kun en kamp.

                                        2. Karantene i 1 kamp gis normalt ved utvisning dersom forseelsen ikke faller inn under punktene 3, 4 eller 5 nedenfor. Én kamps karantene gis for bl.a.:
                                        a) munnbruk mot dommer
                                        b) grov munnbruk mot med-/motspiller, publikum eller andre (under grov munnbruk regnes også sjikane, obskøne bevegelser, vise fingeren eller lignende)
                                        c) at en spiller blir tildelt sin andre advarsel i samme kamp
                                        d) å frata motparten, som beveger seg mot spillerens mål, en klar scoringssjanse ved å begå en forseelse som skal straffes med frispark eller straffespark
                                        e) å frata motparten et mål eller en klar scoringssjanse ved forsettlig bruk av hånden
                                        f) å sparke etter eller slå etter annen spiller i kamp om ballen
                                        g) å felle en motspiller bakfra
                                        3. Karantene i 2 kamper gis normalt ved noe grovere forseelser, som bl.a.:
                                        a) å sparke eller slå i kamp om ballen
                                        b) å dytte, sparke etter eller slå etter annen spiller hvis spillet er avbrutt eller foregår på annet sted på banen
                                        c) å spytte på en motspiller eller enhver annen person
                                        d) gjentatt eller grov munnbruk mot dommer (under grov munnbruk regnes også sjikane, obskøne bevegelser, vise fingeren eller lignende)
                                        e) alvorlig brudd på spillereglene (utsetter motstander for fare)

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          Opprinnelig skrevet av Lars
                                          Jeg vet ikke nøyaktig hva som bør gjøres med regelverket, men noe må gjøres. Hva med f.eks. 5-10 kampers karantene når det er åpenbart at man ikke prøver å ta ball i slike situasjoner? Sinnssykt bittert at kamper avgjøres av et svakt regelverk. Dagens trøst får være at Ghana ble enda verre rammet av regelverkets smutthull.
                                          Spør du meg, burde man vurdere å innføre regelverket som blir praktisert i håndball. Dersom motstander frarøves en opplagt scoringssjanse, men forseelsen skjer utenfor straffeområdet idømmer man likevel straffekast for at det ikke skal lønne seg å sabotere spillet. Det er liten tvil om at LSK blir frarøvet en åpenbar målsjanse i dette tilfellet, med slike regler kunne dommeren likevel pekt på straffemerket slik at angripende lag ikke blir frarøvet scoringsmuligheten. Det vil selvsagt åpne for skjønnsvurderinger, men med en slik regel tilgjengelig blir det hvert fall mulig å straffe denne type takling som åpenbart er en vinn-vinn situasjon for forsvarsspillern.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...