Plankene - LSK Fredag 6.Mai kl 19

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7092

    Det logiske ville naturligvis vært straffe i enhver slik situasjon uavhengig av om den skjer innenfor 16 eller ikke. På den annen side er det lett å trekke fram Logi mot KIL i fjor...

    Uansett er ikke Martinsens takling det jeg reagerer på etter denne kampen. Det er den gjennomført usportslige måten FFK spiller fotball på. Nosa må ha blitt sparket ned 40 ganger i kveld. På hvert BIDIGE brudd vi fikk på dem, hang de i drakta og sparket på anklene til våre spillere. Og Jørgen Horn gjorde nok til å ha blitt utvist minst to ganger i kveld. Som Ujah sa det til meg etterpå: Det virket som om han ikke var på banen for å spille fotball i det hele tatt, bare holde i drakta mi.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • gulsvartfugl
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • Apr 2011
      • 8

      Nosa fikk ikke mulighet til å gå på angrep i kveld; han ble felt ved hver anledning.

      Hva gjelder den siste situasjonen: Rutinert av Martinsen. Ordentlig lagspiller. Der redder han ett poeng for laget sitt. Dessverre.

      Legger til at dommeren var litt gjerrig på korta, men alt i alt, gjorde han en god kamp.

      FFK spilte stygt i hele kveld.

      Kommentar

      • Fjeller'n
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 905

        Opprinnelig skrevet av Lars
        Bare så det er sagt: Jeg hadde så syyykt LETT gjort det samme som Martinsen om jeg kom i samme situasjonen. Men det er fortsatt grusom usportslig og har ingenting med fotball å gjøre.
        Kinkig sak. Blir ikke helt enig med meg selv hva jeg mener. På den ene siden er det himmelropende usportslig.
        Samtidig er det en slags uegoistisk, nærmest edel handling. Et prakteksempel på "taking one for the team" i praksis.
        Men man bør være mann og stå for det etterpå. Forsøk på bortforklaring trekker ned.
        "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

        Kommentar

        • gutt94
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2007
          • 3272

          20-50-34.jpg
          20-50-34-2.jpg
          20-50-34-3.jpg

          Foto:Knut Håvard Solberg
          KnutHSolberg

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Spør du meg, burde man vurdere å innføre regelverket som blir praktisert i håndball. Dersom motstander frarøves en opplagt scoringssjanse, men forseelsen skjer utenfor straffeområdet idømmer man likevel straffekast for at det ikke skal lønne seg å sabotere spillet. Det er liten tvil om at LSK blir frarøvet en åpenbar målsjanse i dette tilfellet, med slike regler kunne dommeren likevel pekt på straffemerket slik at angripende lag ikke blir frarøvet scoringsmuligheten. Det vil selvsagt åpne for skjønnsvurderinger, men med en slik regel tilgjengelig blir det hvert fall mulig å straffe denne type takling som åpenbart er en vinn-vinn situasjon for forsvarsspillern.
            Du har rett. Det er store deler av regelverket i denne sporten som er helt på trynet.
            Dessverre er sportens ledere konservative gubber og eks-spillere, og de vil ha alt slik det var da de engang var unge. Det blir ingen utvikling av slikt. Og vi kan fortsette å gremme oss over feilaktige avgjørelser, manglende videodømming, juks som lønner seg osv.

            FFK er en gjeng uten stolthet og fremstår mer som feige kjærringer enn idrettsutøvere.
            Anti-fotballens vugge ligger i Østfold, ingen tvil om det. Her klorer de seg fast i eliten med nebb og klør, og driter i sportens idealer.

            Har tidligere gitt T H Øvrebø mye pepper, men i dag var han feilfri. Akkurat like god som i den kampen han ba Drogba dra tilbake til dit pepperen gror fordi han filma uavbrutt og generelt oppførte deg som en drittunge fra Hottentott.
            En voksen 50/50 dommer, ikke en svak, lett påvirkelig hjemmedommer som glatt lar seg lure til å fløyte straffer til stupende hjemmespillere foran hylende hjemmepublikummere. Kudos. Tenk om flere norske dommere kunne evne liknende prestasjoner som det Tom Henning ordnet her. Terningkast 6 til Tom Henning. Banens beste var faktisk dommeren!

            Litt mer innsats og litt mer fair play så ville LSK tatt med seg tre lette poeng hjem. Burde kontrollert dette. For dette FFK-laget står til intet mindre enn karakter rævva minus, vi burde faktisk tatt en lett borteseier i dag med bare litt mer innsats og tro på egne ferdigheter. Og med en god porsjon fair play fra hjemmelaget.
            Hvilket tydeligvis er for mye forlangt fra denne sørgelige gjengen med liksom-fotballspillende klovner.
            Last edited by Hamburg & Kanari; 07.05.2011, 11:31.
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            • Seb.R
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 4159

              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
              Har tidligere gitt T H Øvrebø mye pepper, men i dag var han feilfri. Akkurat like god som i den kampen han ba Drogba dra tilbake til dit pepperen gror. En voksen 50/50 dommer, ikke en svak, lett påvirkelig hjemmedommer som glatt lar seg lure til å fløyte straffer til stupende hjemmespillere foran hylende hjemmepublikummere. Kudos. Tenk om flere norske dommere kunne evne liknende prestasjoner som det Tom Henning ordnet her. Terningkast 6 til Tom Henning. Banens beste var dommeren!
              Sært å gi Øvrebø kudos for dømmingen i Chelsea - Barcelona, men veldig enig i at han i kveld var faktisk meget god. Stopper og stykker skjeldent opp spillet, legger lista høyt for gule kort, lar seg ikke lure av filmetriks og gir et helt rett rødt kort. Good job!
              www.sebastianramsland.com
              www.twitter.com/sebramsland

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                • Den taktiske fellinga Martinsen foretok er grei nok, ikke'no å lage baluba for. Mye annet av det FFK dreiv med bak der var vel så ille.
                • Nosa, please, spill kula...
                • Tarik, til din opplysning, det å kompansere for dårlig form med fallsyke er ikke annet enn smålig.
                • Jeg synes ikke blankskallen med fløyta gjorde noen god kamp, alt for mange småfeil.
                • Nosa, please, spill kula...
                • Stort sett greit defensivt bortsett fra markerings fadesen vet målet imot. Stefan virka derimot som en løs kanon på dekk. LKE klarte seg sånn noenlunde til ham å være. Igjen har vi litt problemer med å få klareringene til å treffe egne folk, men det var allikevel ikke mye FFK fikk til.
                • Unge herr Gabrielsen klarte seg bra, det bor mye i den gutten.
                • Nosa, please, spill kula...
                • Et poeng er greit nok på bortebane, men litt surt er det allikavæl.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • pachendale
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Aug 2007
                  • 31

                  Hagakanaris rævkjørte hele Nav gjengen i Oslo sentrum i kveld. Vi dro innom Oslo etter Ffk kampen med full frakk og viste narkisa at Lillestrøm gutta kødder du faen ikke med!!! Ikke noe vold altså,,men vi var tøffe i tryne..
                  __Javel,,Takk skal du ha!!!____

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    Håpløst, hvorfor bruke tiden sin på søpla...

                    Forøvrig pinlig å de alle som støtter Martinsens valg. Nedsparking, filming m.m er direkte usportslig og fortjener kun pepper. Berg sa det om Solskjær, Alex ga han pepper, 2ukelønner i bot og Ole måtte på juniorakademiet og holde lite foredrag om FairPlay. Jeg blir hutrende grinete når spillere filmer eller tupper ned folk med ren skjær vilje.

                    Håper ffk har baller nok til å gå på et kurs noen uker gi dusten bot. Hadde forøvrig ikke forventet annet fra Horn som hyllet martinsen på sporten - gutten er mentalt forstyrret

                    Kommentar

                    • *46*

                      Hva fikk Stefan av represalier etter at han tok Risholt i 2010?

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        Håper han fikken advarsel fra sin arbeidsgiver!

                        Kommentar

                        • Petter Ø
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3008

                          Jeg hadde ikke gjort det samme som Vidar Martinsen om jeg hadde endt opp i en sånn situasjon i en vanlig seriekamp. Om det hadde vært semifinale i cupen, nedrykkskamp eller sto om gull hadde nok fristelsen blitt for stor, men jeg ville ikke vært særlig høy i hatten etterpå.
                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                          Kommentar

                          • runarM
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 565

                            Opprinnelig skrevet av pachendale
                            Hagakanaris rævkjørte hele Nav gjengen i Oslo sentrum i kveld. Vi dro innom Oslo etter Ffk kampen med full frakk og viste narkisa at Lillestrøm gutta kødder du faen ikke med!!! Ikke noe vold altså,,men vi var tøffe i tryne..
                            Sååå, dere dro drita inn til Oslo og oppførte dere som idioter ovenfor tilfeldige personer i sentrum? Med LSK-drakt på?
                            runarM

                            Kommentar

                            • Fridtjof
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2005
                              • 2120

                              Det handler ikke om å hylle Martinsen for det han gjorde, men det handler om å forstå valget hans. Hvis en av våre hadde latt være å gjøre det samme i en liknende situasjon ville jeg blitt forbanna, for da signaliserer man faktisk at man ikke ønsker å vinne. Er det usportslig? Ja, selvfølgelig, men det er verre å ikke ville vinne enn å opptre usportslig.

                              Det er for øvrig en nyanseforskjell på Martinsens handling og andre ting det har blitt sammenliknet med her. Det Martinsen gjør er åpenlyst, og det er beint frem ærlig. Når spillere forsøker å filme seg til straffespark er det en litt annen ting, av den enkle årsak at det er en fryktelig uærlig måte å opptre.
                              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                              Kommentar

                              • pachendale
                                Medlem
                                Bøffel
                                • Aug 2007
                                • 31

                                Opprinnelig skrevet av runarM
                                Sååå, dere dro drita inn til Oslo og oppførte dere som idioter ovenfor tilfeldige personer i sentrum? Med LSK-drakt på?
                                Hvorfor spør du, hvis du vet! NEI og NEI,, vi skulle møte en kamerat over et glass. Skulle vi kledd av oss klæra? Alt gikk veldig bra, mulig det innlegge jeg skrev så litt ampert ut. Men vi oppførte oss meget bra, ikke noe tull. Men klart folk tror vi er ute etter bråk når vi går rundt i Oslo's gater med full Lsk drakt på en fredags kveld, men det var vi ikke.. Og det var aldri snakk om å bruke noe tid på søpla, vår kamerat var i oslo, blir dumt å reise til Lillestrøm da.
                                __Javel,,Takk skal du ha!!!____

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  Jeg tror de fleste reagerte ganske sterkt når Sigurdarsson ble klippa ned og vi glemte vel i kampens hete at dette var ganske likt situasjonen på Åråsen i fjor. At Martinsen gjör dette er i og for seg helt forståelig, og det ville värt ganske dumt å la Björn gå. Litt av grunnen til at mange går av hengslene etter den situasjonen, er nok hvordan FFK fremstår i 90 minutter för situasjonen. Det der kjennes som en finger opp i rävva når vi har skapt mye mer enn FFK, og plankemökka saboterte overgangsspillet gang på gang, og gikk inn for å ta spillere i stedet for å ta ball. Jeg synes Övrebö gjör en ganske bra kamp, men han burde ha värt litt mer generös med kortene. FFK kunne holde på med sabotasje da det ikke fikk noen konsekvenser for dem. Også ganske tåpelig å blåse av etter de 3 ordinäre tilleggsminuttene når to av disse gikk med til krangel og stopp i spillet etter det röde kortet.

                                  Gamboa er forövrig en klovn. Takk for at vi ikke signerte ham. Klaga til dommeren da Nosa hadde takla ham to ganger i oppspillsfasen. Greie frispark, men patetisk å skrike til dommeren om det når man selv hopper inn med tofotstaklinger og er for sen et antall ganger mot samme spiller. Kjerring. Speaking of kjerring; Tarik har mista min respekt. Kampen starta som et gledelig gjensyn, nå håper jeg vi kan slippe å se fyren på banen mot LSK igjen. Hvor faen er stoltheten din? Dette er gamle lagkamerater som du hadde det kjempegöy med for et år siden, Tarik. Du fikk tilbake spillegleden hos oss. Nå forsöker du jukse deg til straffespark mot samme lag. Ärelöst. Generellt mye filming og overdramatisering hos plankene, i går som alltid. Thomassen hadde en hillarious episode der Knudtzon la en arm på skulderen hans, og Thomassen svarte med å kaste seg ut i en 360.

                                  Tilbake til Martinsens opptreden på overtid. Dette kommer man aldri til å få gjort noe med. Ihvertfall ikke med dagens regelverk. Det er et stort smutthull i reglene, og det er blodig urettferdig for det laget som det går ut over. Helt klart at man bör åpne for å dömme straffe i disse situasjonene. Lange karantener kommer kun til å hjelpe i visse tilfeller. For lag med brede staller har det ikke så mye å si, og om det er en "uviktig" spiller som gjör det så kommer det til å ha liten hensikt.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • Dole
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 1586

                                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    Helt klart at man bör åpne for å dömme straffe i disse situasjonene.
                                    Et problem med å skulle dømme straffespark for forseelser utenfor 16-meteren, er at det vil en stor grad av subjektivitet i forhold til hva som er en stor målsjanse.

                                    Satt på spissen, vil det være en større målsjanse om Messi har ballen 30 meter fra mål med et par motspillere rundt seg - enn om Søgård er alene på 5-meteren.

                                    Slik sett synes jeg det er mest fornuftig å holde seg til dagens regler, hvor de fleste forseelser innenfor 16-meteren medfører straffespark.

                                    Kommentar

                                    • Martini
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 294

                                      Noen som veit om det er noe alvorlig med Gislason ?
                                      FUGLA TIL VI DØR!

                                      Kommentar

                                      • Stan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 1082

                                        Opprinnelig skrevet av Paddis
                                        Håper han fikken advarsel fra sin arbeidsgiver!
                                        Neppe, lokalavisen der nede i Østfold-helvete klager på at målet vårt skulle vært frispark og at alle poengene burde blitt hjemme..

                                        Kommentar

                                        • TomLundby
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 616

                                          Etter denne kampen er det LSK som kan stå i media og klage på motstandernes usportslige opptreden, ikke omvendt som det har vært de siste 10 åra. Nå er det LSK som har teknikerne som blir knekt ned og de raske spissene som blir felt bakfra aleine med keeper. Selvfølgelig synd at dommere og regler gjør det mulig for FFK å oppføre seg sånn og fortsatt få med seg poeng, men dette er uansett kjempeframgang for LSK.

                                          Kommentar

                                          Working...