Plankene - LSK Fredag 6.Mai kl 19

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7092

    Tror Gislason fikk en strekk, hvis jeg hørte riktig. Får håpe det ikke setter ham utenfor altfor lenge. Nå skal det sies at Ruben gjorde sakene sine bra.

    Hva med noen kjappbørser? Min ser sånn ut:
    Logi 5
    Karim 4
    Steinar 4
    Kippe 5
    LKE 4
    Knudtzon 5
    Søgård BB 6
    Gabrielsen 5
    Nosa 6
    Ujah 5
    Björn 6

    Syns Søgg spiller god fotball om dagen. Viser seg som et kapteinsemne også, som tør å bruke kjeften. Herlig fyr.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Syns Søgg spiller god fotball om dagen. Viser seg som et kapteinsemne også, som tør å bruke kjeften. Herlig fyr.
      Konkurranse om plassen nå, vet du.
      Knurr...

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2936

        Det som provoserer meg er at FFK framstår som et like stort drittlag utenfor banen som på. Hele spillergruppa og trener står hardnakka og mener at Martinsen prøver å ta ball. Hvor dumme tror de folk er? Det eneste mannen tenker på er å felle Bjørn der. Ingen i hele verden vil rekke å ta ball der. Møkkalag, og de beviser igjen hvorfor jeg hater dem. Den gangen Sarp sendte dem ned i første jubla jeg nesten mer enn når Fugla putter, tenker med glede på den dagen de ble sendt ned der de hører hjemme. Nå har de rykka opp og forsøpler tippeligaen igjen. Tarik, you ain't no friend of mine. Synd en spiller som virka sympatisk og all right har blitt hjernevaska av fredrikstad og deres kultur.

        I tillegg til at han mener at Martinsen prøver å ta ball står trener og hinter fram til at det er vi som er det stygge laget, at det er vi som spiller kynisk og er tøffe i spillestilen. Nå må folk legge bort den gamle oppfattelsen av fugla. Lange baller, spiller hardt og tøft, store sterke spillere som bare meier folk ned, dødballlag. Ingenting av dette stemmer lenger, men det ser ikke ut som om folk forstår det. Merkelig at fotballfolk kun lever i fortiden hele tiden. Vi er norges morsomste lag, og høyst sannsynlig det sterkeste laget framover på banen i tippeligaen. Innse det a FFK-faen
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          Tabbe å kommentere fredrikstads fotballkultur etter kampen. Gult kort for filming og Martinsens grisetaklinger trenger ingen kommentarer. Alle ser det.

          PS! Til de som trenger en god latter er det bare lese fredrikstads blad i dag.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            Etter kampen mot FFK i 2008 på Åråsen, kalte Trigz FFK for Æreløse Hunder i karakterboka. Er vel bare å slå fast at denne karakteristikken passer utmerket fremdeles.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Denne sytinga blir bare for dum, spesielt med Logis kyniske takling mot KIL friskt i minne. Filming og kynisme er en del av spillet. Noen lag er mer utprega filmere enn andre, som FFK, men å gå ut så hardt mot dette vil bare sette fokuset på alt vi selv gjør på banen fremover. Glasshuset står temmelig usikkert, for å si det slik. Vi har tross alt noen som faller ekstra lett selv.

              Nei, her ligger nok LSKs frustrasjon i nok en kamp der poeng er skuslet vekk.

              Kommentar

              • WAK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 967

                For og understreke det først så er jeg helt enig at det er usportslig av Martinsen og jeg trodde ikke Tarik var en så jævla skuespiller.

                Men jeg må jo si at jeg er jævla glad det ikke er noen i lsk-stallen som filmer (f.eks Nosa) og at vi alltid er sporstlige og spiller fair. Hands mot Stabæk (Sundgot) og Logi mot Kongsvinger osv.

                Jeg synes Nosa var ekstrem i fjor. Blitt litt bedre i år men det er ikke mye man skal være borti han før han ligger på bakken.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Logi 5.
                  Fem er vel en typisk karakter, spesielt for en keeper, men Logi var i praksis arbeidsløs i nitti minutter. Likevel klarte han å spre usikkerhet i nærmest alt han foretok seg. Han er uskolert og viste det til fulle mot FFK, Logi på en dårlig dag er det aller verste for nervene som LSK-supporter.

                  Karakteren er minst to hakk for høy, synes han bidrar sterkt til at vi roter vekk dette.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3500

                    Opprinnelig skrevet av WAK
                    For og understreke det først så er jeg helt enig at det er usportslig av Martinsen og jeg trodde ikke Tarik var en så jævla skuespiller.

                    Men jeg må jo si at jeg er jævla glad det ikke er noen i lsk-stallen som filmer (f.eks Nosa) og at vi alltid er sporstlige og spiller fair. Hands mot Stabæk (Sundgot) og Logi mot Kongsvinger osv.

                    Jeg synes Nosa var ekstrem i fjor. Blitt litt bedre i år men det er ikke mye man skal være borti han før han ligger på bakken.
                    Nosa må være den spilleren i Tippeligaen som får tøffest behandling av samtlige spillere. Bare se på kampen i går der de legger han i bakken gang på gang med kyniske taklinger. Øverbø var flink til å gi han frispark, men jeg har sett mange dommere som bare vinker Nosa opp etter at motspillere bevisst har sparket han ned i gode posisjoner. At ikke flere spillere får gult kort for sin måte å stoppe Nosa på er utrolig.

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      Helt dustete å bruke tid på å grave frem hva jeg sa om Logi i fjor. Det var noe helt annet, en situasjon som ikke kan sammenlignes. Frisparket var ikke tatt, det var en helt spontan reaksjon. Dette var en kynisk og ufin handling som ble kulminasjonen av nitti minutter med ufinheter og juks. Som å få levert en kransekake av bajs med en slokna junkie på toppen til bryllupet sitt. Man har helt åpenbart en kultur for dette i FFK, og det er helt på sin plass å syte og klage på dette faenskapet alt man orker og makter.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Får bare håpe klubben har sovet ut frustrasjonen så vi slipper å se Berg syte videre i Bakrommet på tirsdag, og at vi gjør dette til et pinlig "Ingebrigt"-sirkus.
                        Last edited by GIFKanari; 07.05.2011, 12:48.

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          Opprinnelig skrevet av Dole
                          Et problem med å skulle dømme straffespark for forseelser utenfor 16-meteren, er at det vil en stor grad av subjektivitet i forhold til hva som er en stor målsjanse.

                          Satt på spissen, vil det være en større målsjanse om Messi har ballen 30 meter fra mål med et par motspillere rundt seg - enn om Søgård er alene på 5-meteren.

                          Slik sett synes jeg det er mest fornuftig å holde seg til dagens regler, hvor de fleste forseelser innenfor 16-meteren medfører straffespark.
                          Dette blir litt usaklig argumentasjon. Det er vel åpenbart at dersom man innfører en slik regel må kriteriet være at spillern har fri vei mot mål og hvor motspiller feier ned spiller utelukkende for å sabotere. Martinsen selv innrømmer jo i et intervju at han ikke ville taklet Björn dersom han hadde rukket å komme innenfor 16-meteren, noe som vel beviser ganske tydelig at han kun hadde i tankene å sabotere en målsjanse. Han utnyttet utvilsomt et smutthull, jeg står ved at man burde vurdere å idømme straffespark ved slike situasjoner. Ganske absurd at man ender opp med et frispark når man er på vei aleine med keeper, mens man kan få tildelt straffe hvis man får en dytt i ryggen på 16-meters streken på vei ut av boksen.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • ketil
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Feb 2004
                            • 246

                            En endret regel vil være lik som nå, man bytter bare ut rødt kort i slike situasjoner med straffespark. Ikke noe mer subjektivitet, og en mer rettferdig og fair regel.

                            Kommentar

                            • Hexaphim
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 2782

                              Jeg syns ikke taklingen til Martinsen mot slutten gjør FFK til et usympatisk lag. Alle spillere på alle lag ville gjort det samme. Det som gjør FFK til et skikkelig dåselag er kombinasjonen av grisespill og filming, som rett og slett er feigt og stusselig. Det er som å fike til noen i skolegården og så løpe til læreren for å sladre når han andre skal ta igjen. Jeg trodde de hadde skjerpet seg siden sist, men det har de virkelig ikke. Tarik var ikke sånn da han spilte hos oss, derfor blir det lett å tenke at dette er systematisk prentet inn av trenerapparatet.

                              Kommentar

                              • sholen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2009
                                • 381

                                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                Dette blir litt usaklig argumentasjon. Det er vel åpenbart at dersom man innfører en slik regel må kriteriet være at spillern har fri vei mot mål og hvor motspiller feier ned spiller utelukkende for å sabotere. Martinsen selv innrømmer jo i et intervju at han ikke ville taklet Björn dersom han hadde rukket å komme innenfor 16-meteren, noe som vel beviser ganske tydelig at han kun hadde i tankene å sabotere en målsjanse. Han utnyttet utvilsomt et smutthull, jeg står ved at man burde vurdere å idømme straffespark ved slike situasjoner. Ganske absurd at man ender opp med et frispark når man er på vei aleine med keeper, mens man kan få tildelt straffe hvis man får en dytt i ryggen på 16-meters streken på vei ut av boksen.
                                Helt enig. Er det ikke en slik regel i hockey at man får straffeslag hvis en spiller felt på vei mot mål alene med keeper?

                                Kommentar

                                • ulfpulf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2505

                                  Opprinnelig skrevet av ketil
                                  En endret regel vil være lik som nå, man bytter bare ut rødt kort i slike situasjoner med straffespark. Ikke noe mer subjektivitet, og en mer rettferdig og fair regel.
                                  Det synes jeg er et veldig godt forslag. Det blir fortsatt subjektivitet, men det blir den samme subjektiviteten som nå, bedømmelsen av om det angripende laget blir fratatt en klar målsjanse.
                                  Med dagens regler er det bare Vålerenga som tjener på dommeravgjørelsen i går, siden de møter Fredrikstad i neste kamp, hvor Martinsen har karantene.

                                  Jeg er for regelendring:
                                  Å ta fra motstander en klar målsjanse skal gi straffespark, uansett om det skjer utenfor 16-meterstreken.
                                  Synderen får kort bare hvis det han gjør er så grovt at det skal gi kort etter andre regler.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                    Synderen får kort bare hvis det han gjør er så grovt at det skal gi kort etter andre regler.
                                    Jippi, enda mer skal altså tillegges dommerens skjønn. Akkurat det vi trenger mer av, dette kan jo ikke slå feil!! Bare se på hands-situasjonene i annenhver fotballkamp, en rørende konsekvent linje.

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Helt dustete å bruke tid på å grave frem hva jeg sa om Logi i fjor. Det var noe helt annet, en situasjon som ikke kan sammenlignes. Frisparket var ikke tatt, det var en helt spontan reaksjon. Dette var en kynisk og ufin handling som ble kulminasjonen av nitti minutter med ufinheter og juks. Som å få levert en kransekake av bajs med en slokna junkie på toppen til bryllupet sitt. Man har helt åpenbart en kultur for dette i FFK, og det er helt på sin plass å syte og klage på dette faenskapet alt man orker og makter.
                                      Passende å snakke kransekake av bajs, når du til så grader bajser på din egen legg. Det Logi gjorde i 2010, er faktisk en tilnærmet identisk situasjon, bare at han var mer skånsom i sin behandling. Det Marinsen gjør, har ikke noe med Fair Play å gjøre. Når det er sagt, hadde jeg blitt virkelig grinete hadde en LSK spiller bare latt motstanderen få løpe fritt.

                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Får bare håpe klubben har sovet ut frustrasjonen så vi slipper å se Berg syte videre i Bakrommet på tirsdag, og at vi gjør dette til et pinlig "Ingebrigt"-sirkus.
                                      Tommel opp holder ikke - er så enig, så enig. Legg saken død og man bør heller konsentrer seg om sitt eget lag og spill. Dette burde være en ikke sak for LSK som har fremstått veldig positive i år. Ikke start med dommersytinga igjen... Selv om man kan være enig i at FFK til tider spilte kynisk og stoppa overganger på stygge/un-fair måter.

                                      Kommentar

                                      • ulfpulf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2505

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                        Synderen får kort bare hvis det han gjør er så grovt at det skal gi kort etter andre regler.
                                        Jippi, enda mer skal altså tillegges dommerens skjønn.
                                        Nei, ikke noe mer skal tillegges dommerens skjønn.
                                        Er en forsvarsspiller bare klønete i taklingen når han feller en motspiller i klar scoringsposisjon, blir det straffe, ikke noe kort. Kaster han seg inn med knottene først når han feller en motspiller i klar scoringsposisjon, blir det straffe og rødt kort.
                                        Akkurat det samme skjønnet som dommeren må bruke ved alle frispark ellers på banen.

                                        Dette drar seg mot off-topic, men situasjonen i går var akkurat en sånn hvor det burde vært andre regler. Det viktige skulle ikke vært at Fredrikstad ble straffet, men at Lillestrøm fikk noe igjen for den klare målsjansen de ble fratatt.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                          Nei, ikke noe mer skal tillegges dommerens skjønn.
                                          Er en forsvarsspiller bare klønete i taklingen når han feller en motspiller i klar scoringsposisjon, blir det straffe, ikke noe kort. Kaster han seg inn med knottene først når han feller en motspiller i klar scoringsposisjon, blir det straffe og rødt kort.
                                          Akkurat det samme skjønnet som dommeren må bruke ved alle frispark ellers på banen.

                                          Dette drar seg mot off-topic, men situasjonen i går var akkurat en sånn hvor det burde vært andre regler. Det viktige skulle ikke vært at Fredrikstad ble straffet, men at Lillestrøm fikk noe igjen for den klare målsjansen de ble fratatt.
                                          Og veien til helvete er brolagt av gode hensikter.

                                          Kommentar

                                          Working...