LSKs frisparkproblem

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

    #21
    Jeg skrev blanding. Med det mente jeg det beste fra alle 4; Beckham sine frispark, Keane som general, 2 metern til Occean, og ALT til Ståle Solbakken

    Kommentar

    • rælingen kanaris
      Kaptein Reketråler
      Myklebust Light
      • Jul 2005
      • 1446

      #22
      eventuelt bare en ny Tom Lund?
      Custodes
      I med og motgang

      Kommentar

      • lillestroom
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 1020

        #23
        BHR scora på frispark borte mot viking..

        Kommentar

        • Harix
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • May 2006
          • 118

          #24
          Det er vel ikke så interesant hvem som har scora på frispark.
          Poenget må være at vi IKKE er noen trussel på frispark rett utenfor 16.
          Trenger ikke score på alle, men bare man sitter med en følelse at ballen faktisk kan havne i mål.

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #25
            Opprinnelig skrevet av Harix
            Det er vel ikke så interesant hvem som har scora på frispark.
            Poenget må være at vi IKKE er noen trussel på frispark rett utenfor 16.
            Trenger ikke score på alle, men bare man sitter med en følelse at ballen faktisk kan havne i mål.
            Bolton kjørte en frisparkvariant der de lompa ballen rett mot mål med litt bakskru når de ikke hadde gode frisparktakere til å skyte direkte.

            Mener de skapte en god del sjanser og mål på det.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              #26
              Hva med å drille inn en variant av frisparket i cupfinalen, hele laget løper over ballen, ingen vet hvem som skal skyte og de kan forvirre motstanderen.

              Kommentar

              • *46*

                #27
                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                Hva med å drille inn en variant av frisparket i cupfinalen, hele laget løper over ballen, ingen vet hvem som skal skyte og de kan forvirre motstanderen.
                Den varianten topper vel lista mi over latterlige frispark, sammen med "lisse-trikset" til Dj Solli.

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2936

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Den varianten topper vel lista mi over latterlige frispark, sammen med "lisse-trikset" til Dj Solli.
                  Syns det var et jævla fett trekk jeg. Synd han som til sist skøyt, skøyt mer lompete enn essediridiri. Det ødela nok mye og gjorde oss til latter. Hadde ballen gått inn hadde vi jo blitt hylla som genier og bildene hadde gått sin seiersgang nedover i europa
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • general
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 1150

                    #29
                    Syns det var gøy at gutta hadde tenkt(kopiert) variant inn mot en stor happening som cupfinalen. Noe show må man jo ha når vi spiller finale
                    Seriegull 2016!!!

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Harix
                      Det er vel ikke så interesant hvem som har scora på frispark.
                      Poenget må være at vi IKKE er noen trussel på frispark rett utenfor 16.
                      Trenger ikke score på alle, men bare man sitter med en følelse at ballen faktisk kan havne i mål.
                      Riktig. Dersom de skytterne vi har er ufarlige, så bør vi slå de indirekte. De blir de fortsatt Essediri som tar, men Kippe er den beste til å krige de inn. Liker likevel rakettene til Kippe, de er nokså fryktinngydende. Kanskje de bør tas litt raskere, slik at ikke keeperne får fininnstilt muren før raketten går av? Kippe kan spørre dommer "er det greit?" og så bare smelle til. Kan bli noen flere kremmerhus da.
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2936

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                        Riktig. Dersom de skytterne vi har er ufarlige, så bør vi slå de indirekte. De blir de fortsatt Essediri som tar, men Kippe er den beste til å krige de inn. Liker likevel rakettene til Kippe, de er nokså fryktinngydende. Kanskje de bør tas litt raskere, slik at ikke keeperne får fininnstilt muren før raketten går av? Kippe kan spørre dommer "er det greit?" og så bare smelle til. Kan bli noen flere kremmerhus da.
                        Jeg er fortsatt kritisk til essediri som frisparklegger. Ja han har mange assist men jeg mener fortsatt at det stort sett ikke er han som skal æra for mange av de. Det er sterke hodespillere som kriger inn de håpløse lompene som kommer. Lompene er alt for ofte ufarlige og går til keeper eller stopper i første forsvarer. Det som er skremmende er at Berg ikke tar tak i det. Hvorfor trener de ikke på harde innsvingere som man ser i andre lag og i hvert eneste lag i de store ligaene. Da ville det blitt farlig hver bidige gang. Husker med glede påsan og stoffe. De kunne svinge dem inn hardt fra midtbanen og da gikk de også flere ganger rett i kassa. En liten stuss på dem også så går de inn. Selvmål kan også ofte oppstå. Med lompene til Essediri er det kun tilfeldigheter hvor den detter ned eller spillerne må legge kraft i headingene med ryggen mot mål, og det er ikke enkelt
                        I år så tar vi alt

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                          Riktig. Dersom de skytterne vi har er ufarlige, så bør vi slå de indirekte. De blir de fortsatt Essediri som tar, men Kippe er den beste til å krige de inn. Liker likevel rakettene til Kippe, de er nokså fryktinngydende. Kanskje de bør tas litt raskere, slik at ikke keeperne får fininnstilt muren før raketten går av? Kippe kan spørre dommer "er det greit?" og så bare smelle til. Kan bli noen flere kremmerhus da.
                          Essediri er som det har blitt påpekt ikke rette mann i mine øyne heller, men resten av innlegget liker jeg. Vi skal være litt fryktløse og skremme motstander inn i målet. Ser forøvrig i VG i dag at LSK ikke er blant de beste på dødball mål til nå i sesongen (nr 8), dog er laget soleklart på førsteplass ved mål etter kontring.

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            #33
                            Vi skaper null og niks på ørten dødballer. Lompene til Essediri fører til at gutta må krige i overkant mye for å vinne duellene. Idag endte det med vannvittig mange frispark uttover.

                            Kommentar

                            • Herman
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2010
                              • 1101

                              #34
                              Karim bare lobber frispark og cornere inn. Det resulterer i at det må fightes ekstra mye i boks, og vi får frispark i mot hver gang. Enten skjerper han seg, eller så får noen andre legge.
                              Twitter

                              Kommentar

                              • Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

                                #35
                                Ser ikke Hening at de frisparka ikke funker? Er det absolutt ingen i stallen som klarer å slå en corner eller et frispark med litt kraft?

                                Kommentar

                                • Herman
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2010
                                  • 1101

                                  #36
                                  Jeg har heller aldri tro på at vi skal score når vi har frispark i farlig posisjon. Enten chipper Karim den inn i henda til keeper, eller så kliner Kippe til i muren. Kan tenke meg at Bergmann burde fått lov å prøve seg.
                                  Twitter

                                  Kommentar

                                  • LSK N/B
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 830

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Herman
                                    Jeg har heller aldri tro på at vi skal score når vi har frispark i farlig posisjon. Enten chipper Karim den inn i henda til keeper, eller så kliner Kippe til i muren. Kan tenke meg at Bergmann burde fått lov å prøve seg.
                                    Hvorfor Bergmann?
                                    03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                    Nei til NFF!

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      #38
                                      De defensive dødballene er like mye et problem som de dårlige offensive. Ikke nødvendigvis at vi ikke forsvarer dem godt nok, men at vi lager altfor mange av dem. Jeg har ikke tall på hvor mange mål vi har sluppet inn på det i år, eller i fjor for den saks skyld, men faktum er at det tar luven av overgangsspillet vårt og er en sentral grunn til at vi ikke makter å styre kamper. Med så mange dødballer i mot får motstanden masse sjanser til å heve laget og på den måten etablere spillet på vår banehalvdel. Jeg vil faktisk si at det er det største problemet vi har per nå, for vi scorer nok mål uten å måte lene oss så mye på offensive dødballer.
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • Herman
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2010
                                        • 1101

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                                        Hvorfor Bergmann?
                                        I mangel på alternativer.
                                        Twitter

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Herman
                                          I mangel på alternativer.
                                          Og da synes du det er fornuftig å ta ut en som er god på hodet og inne i 16 meteren?Ringstad har en god frisparksfot - han burde få prøve seg fra høyre siden.

                                          Kommentar

                                          Working...