LSKs frisparkproblem

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    #41
    Etter det Ringstad viste i kampen mot Odd ,bør han ikke spille i det hele tatt. La Nosa ta alle frispark.

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #42
      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Etter det Ringstad viste i kampen mot Odd ,bør han ikke spille i det hele tatt. La Nosa ta alle frispark.
      Ringen har bevist før at han har en fin fot. Han trenger bare tillitt.

      Han er ingen ving/kant, og vil prestere bedre om han dyrkes som back.

      La Ringen spille venstreback, så kan LKE spille høyre, ettersom han er høyrebent.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • lobolars
        Medlem
        Hoffnarr
        • Mar 2010
        • 64

        #43
        Opprinnelig skrevet av tullebukk
        Etter det Ringstad viste i kampen mot Odd ,bør han ikke spille i det hele tatt. La Nosa ta alle frispark.
        Er fa.. ikke rart talentene våre er nervøse og har lite selvtillitt.Makan til sjikanering og drittprat finner en aldri på andre klubbers side.
        Nei ikke bare å spille kant når Nosa skal dulle på tvers med ballen til vingene er dekket opp av 2-3 stk.Er dere med drittkjeften heldige nå,så forsvinner nok disse talentene til andre klubber etterhvert.Kan dere kose dere med alle over 30 år uten å nevne navn

        Kommentar

        • Herman
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2010
          • 1101

          #44
          Opprinnelig skrevet av *46*
          Og da synes du det er fornuftig å ta ut en som er god på hodet og inne i 16 meteren?Ringstad har en god frisparksfot - han burde få prøve seg fra høyre siden.
          Overhodet ikke. Jeg snakker om frispark i skuddposisjon. Beklager om det var litt uklart.
          Twitter

          Kommentar

          • kimmern
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 1174

            #45
            Har lest at flere gjerne vil se sigurdarsson få prøve seg på frispark, slenger meg på der!
            Essediri slår jo bare halvslappe lange polere for tiden.

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #46
              Dette er egentlig et litt snodig tema da alle spillere burde kunne slå innleggsdødballer (kremmerhus i krysset fra 18-20 meter er litt anderledes). Det eneste som burde behøves en noen få dagers trening, ballen ligger jo stille i utgangspunktet. Det logiske valget er en spiller med greit tilslag som sjelden vinner dueller i feltet.

              Skyt ballen inn 3-10 meter foran trverket og ikke for høyt. Det blir kalabalik uansett, selv klareringer kan gå inn. Kula må ha fart nok slik at den bare trenger litt styring. Finsikting er helt unødvendig, slike avanserte fiksfakserier får dvergene i Barcelona ta seg av.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                #47
                Virker som det er forvirring rundt de fleste gjøremål på banen. Jeg har veggskribleriene fra Sarpsborg friskt i minne.

                Kommentar

                • erikh
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2008
                  • 443

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av lobolars
                  Er fa.. ikke rart talentene våre er nervøse og har lite selvtillitt.Makan til sjikanering og drittprat finner en aldri på andre klubbers side.
                  Nei ikke bare å spille kant når Nosa skal dulle på tvers med ballen til vingene er dekket opp av 2-3 stk.Er dere med drittkjeften heldige nå,så forsvinner nok disse talentene til andre klubber etterhvert.Kan dere kose dere med alle over 30 år uten å nevne navn
                  Det er ingen som har sagt at man ikke ønsker å satse på ringstad eller at han ønskes vekk. Ringen er et kjempetalent. Men å kritisere hans innsats på mandag er det ingenting i vegen med. Han var rett og slett dårlig. Å skylde det på Nosa blir for dumt. Stian fikk ballen 10-15 ganger (minst) langs kanten og kunne utfordret en særs treg torjus hansen for å komme til linja og bruke den finslepne venstrefoten sin. i stedet ble det støttepasninger til en dårligere plassert steinar pedersen. han var forøvrig også meget stillestående uten ball. dette henger sammen med alderen, det er naturlig at prestasjonene vil variere. dog synes jeg en diskusjon vedr hvor stian helst burde spille og utvikle seg er helt på sin plass. han er ingen typisk driblekant som kan dra av en mann (her synes jeg spillere som ohi eller bolly har større potensiale), selv om han også kan det (les assisten mot Særp). Derfor synes jeg han burde erstatte en høyst begrenset LKE på venstreback.

                  som vi har diskutert hundre ganger på forumet, så er dette en arena for supporterne, ikke spillerne. Dersom det ikke kan diskuteres fritt her, med en åpen meningsutveksling, så er hele poenget med forumet borte. jeg kan forstå at en ung spiller kan ha vondt av å lese negativ feedback etter en dårlig prestasjon, men da får man være proff nok til å la være å lese det.

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av erikh
                    jeg kan forstå at en ung spiller kan ha vondt av å lese negativ feedback etter en dårlig prestasjon, men da får man være proff nok til å la være å lese det.
                    Det som skiller et "stort talent" fra et "talent" er vanligvis det som sitter mellom øra. Noen mennesker tåler kritikk og jobber for å bli bedre (de unngår å ta det personlig), mens andre blir sure og graver seg ned (tar ting personlig). Kritikk bør derfor være helt greit så lenge det ikke blir usakling.
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • *46*

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av lobolars
                      Er fa.. ikke rart talentene våre er nervøse og har lite selvtillitt.Makan til sjikanering og drittprat finner en aldri på andre klubbers side.
                      Nei ikke bare å spille kant når Nosa skal dulle på tvers med ballen til vingene er dekket opp av 2-3 stk.Er dere med drittkjeften heldige nå,så forsvinner nok disse talentene til andre klubber etterhvert.Kan dere kose dere med alle over 30 år uten å nevne navn
                      Fantastisk hvor personlig du tar den kritikken og lar det gå over i usaklighet. Kan du ikke forstå at folk er skuffa over prestasjonene som var på mandag? Ringstad ble helt borte på kanten og gjorde veldig lite ut av seg - dessverre. Når man er så ung som han er, så svinger prestasjonene og man har ikke rukket å bli stabil enda. Nå tror jeg Ringstad er en del smartere enn hva du utgir deg for å være og vet hvordan han skal utvikle seg samt takle konstruktiv kritikk (og lukke øra for usakligheter, alla den du og andre kommer med).

                      Kommentar

                      • dollyholly
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2007
                        • 965

                        #51
                        Frisparket var det eneste som gledet i dag. Et par kjappe til så har vi en fast frisparkskytter rett foran mål.

                        Kommentar

                        • *46*

                          #52
                          Ta ikke helt av nå....

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av *46*
                            Ta ikke helt av nå....
                            Hvem har best uttelling mener nå du? Kippe eller Karim?
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • *46*

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av xeR
                              Hvem har best uttelling mener nå du? Kippe eller Karim?
                              Jeg er tilhenger av Kippe som frisparkskytter, men synes ikke man skal ta helt av. Det i dag var en perle.

                              Kommentar

                              • Playboy1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 2162

                                #55
                                Bare Karim blir fritatt for å ta frispark,er jeg fornøyd.

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Jeg er tilhenger av Kippe som frisparkskytter, men synes ikke man skal ta helt av. Det i dag var en perle.
                                  Kippe er ingen Beckham nei, men når det er frispark inenn for rekkevidde av ett venstrebent skudd så vil jeg at Kippe skal dunke til 10 av 10 ganger fremfor en lompe fra karim.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Jan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2007
                                    • 386

                                    #57
                                    Jeg mener å huske at PSA har en ganske god fot også.

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av xeR
                                      Kippe er ingen Beckham nei, men når det er frispark inenn for rekkevidde av ett venstrebent skudd så vil jeg at Kippe skal dunke til 10 av 10 ganger fremfor en lompe fra karim.
                                      Helt korrekt - du la inn de rette forutsettningene.

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Jan
                                        Jeg mener å huske at PSA har en ganske god fot også.
                                        Mange på laget som burde ta frispark før karim, det er hvertfall helt sikkert.

                                        Kommentar

                                        • dollyholly
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2007
                                          • 965

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Folke
                                          Mange på laget som burde ta frispark før karim, det er hvertfall helt sikkert.
                                          Mange før Kippe også kjenner jeg deg rett, rart ingen andre får prøve seg, kan det være at de ikke viser noe på trening som skulle tilsi at de skal ta frispark?

                                          Kommentar

                                          Working...