LSK - Molde 16. mai kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Denne kampen er glømt fra min side nå, nå er det Sogndal som gjelder og der skal vi ha 3 poeng,med 3 poeng hjemme mot start og borte mot sarpsborg så er vi helt i toppen....Men Henning så lenge Gislason ikke kan spille må Nosa inn i midten og Ringstad på kanten. 9 poeng på de neste 3 kampene skal vi greie....God 17 mai kanaris.

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
      Bitch please. kryp tilbake til det hølet du kom fra. kaller du deg virkelig supporter? Du kommer jo bare tilbake hver gang noe butter imot. forsvinner som dugg for sola når det går bra typ 5-0 mot Haugesund og 0-7 mot Stabæk. Skjønner at du liksom prøver å være den smarte dommedagsprofeten som setter spørsmålstegn ved alt, men du gulper jo bare opp svada. Rykke ned? Ligaen er rekordjevn og det er like langt opp til teten som ned til bunnen. Om et par uker kan for alt jeg vet Sogndal ligge på topp.
      Å unnskylde kamper som den i dag med uflaks o.l. hver eneste gang hjelper ikke. Det er selvfølgelig mye som blir sagt her inne som er langt over streken i forhold til mye av det fine spillet laget har vist i perioder, men er man stor i kjeften når det går bra må man tåle litt pepper når det går dårlig også. Jeg digger at det er engasjement rundt klubben, at storheter som Tom Lund igjen er på "banen" og jeg digger at Benny går bananas når vi taper kamper.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Ikke så mye å¨si på dette. Kunne fort ha vippa andre veien om vi puttet først. Spillemessig fullt på høyde med kjøpelaget til røkke, men piffen går ut av oss på 0-2. Alle var flinke, inkludert Berg. Helt greie bytter.

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av reka
          Ikke så mye å¨si på dette. Kunne fort ha vippa andre veien om vi puttet først. Spillemessig fullt på høyde med kjøpelaget til røkke, men piffen går ut av oss på 0-2. Alle var flinke, inkludert Berg. Helt greie bytter.
          Byttene var greie, men alllt for sent.

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            Opprinnelig skrevet av Marit
            det er lov å være skuffet, det er jeg ihvertfall selv, men ingen vits i å grave seg helt ned.
            Jeg graver meg ned, men er svinaktig god til å kype ut av hullet igjen. Både bydelslaget og bartene tapte så det hjelper jo...
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • runarM
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 565

              Hvor har man det fra at vi har et mannskap som tilsier at vi skal gruse lag som Molde? Har vi plutselig blitt soleklare gullkandidater som kun hindres på vår vei av ubrukelige disposisjoner av trenerteamet? Alltid så mye mas om hvor ræva byttene var, hvor dårlig taktikken var og ditt og faens datt. Noen ganger møter man lag som i utgangspunktet er minst like gode (for ikke si bedre), og man taper en rimelig jevnspilt kamp som utvikler seg i mot oss. Hold tåta og ta et tap uten å gnure og kjate om alt som er grunnleggende feil, satans bedrevitende dramaqueens. Hrmf.
              runarM

              Kommentar

              • kimmern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 1174

                Bli frisk snart Gislason, du savnes!

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7092

                  Opprinnelig skrevet av kimmern
                  Bli frisk snart Gislason, du savnes!
                  Klar igjen om et par uker, mener han selv.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    Patetisk kamp. Det inviteres til fest, og leveres møkk. Føles som om jeg har vært på "hjemme alene" fest hos Dominique Strauss-Kahn. Dette var total voldtekt av egne supportere.

                    Gislason må komme seg på beina ASAP. Hvis ikke rykker vi ned. Den sentrale duoen er totalt blottet for kreativitet og offensive fibre. For like og for dårlige. Gabrielsen er og blir en OK back, ikke en sentral dirigent. Ikke at jeg skal hogge huet av han (det er Berg sin feil), men han og Søgård er ikke en god kombo.

                    Vi er der vi har vært de to siste årene:
                    * Ingen offensiv plan
                    * Slappe dødballer (polere fra "Esset")
                    * Lemping fra forsvaret
                    * Slapp innsats
                    * Ingen bytter før det er for sent
                    * Osv.
                    Næmmen! Det var lenge siden sist! Gått litt for bra for onkel supernegativ i det siste? Litt for lite å klage på? Makan til pissprat. Vi har en helt åpenbar offensiv plan, den går ut på å spille fort i lengderetning på kant eller variere med å spille oss gjennom midten med tempo og presisjon. Den har, med forbehold om at du gravde deg ned i det mørke naysayer-hullet ditt i det vi gikk opp til 2-0 mot Stabæk, fungert som bare faen så langt i år. Lempinga fra forsvaret har flere ganger ført til enorme sjanser, og Steen er den første stopperen som har tatt luven av Bergmann i lufta i år. Kippe hadde blant annet en lekker en i dag og en grisesexy en mot Stabæk. De slappe dødballene, javel, Karim er ikke alltid på topp, men mannen har 15 målgivende(minimum) på de siste 40 kampene eller så. Det er ikke dårlig. Innsatsen var også godkjent i dag, og det eneste du får uttelling på er byttene. Selvsagt burde han byttet før, men det er ikke grunnen til at vi taper. Osv er forøvrig bare teit, ettersom det ikke fins. Vi rykker ikke ned, men jeg er sikker på at du ville kost deg glugg i hjel om vi gjorde det. Å påstå at Gabrielsen gjorde seg bort er bare dumt, det var hans tredje kamp som sentral midtbane på seniornivå, og hans første fra start. Han stod til godkjent og vel så det.

                    Vi tapte mot et bedre lag som i tillegg hadde alle marginer på sin side og fikk 2-0 helt gratis. Hadde Forren scoret selvmål hadde vi vært lykkelige i kveld.

                    Kort oppsummert: Om du ikke har noe hyggelig å si kan du holde kjeft.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      Kort oppsummert: Om du ikke har noe hyggelig å si kan du holde kjeft.
                      Kan du ikke si noe objektivt, så hold kjeft.

                      Hvissomatte, dersomatte osv. Er vel like før man beskylder Mossad for å stå bak Molde-seier i dag. Eller var det kanskje Mossa fra Rorbua?

                      Ni poeng på sju kamper. Niendeplass. Møkkafotball i kamp nummer 1000. Skaper null og niks på eget gress. Fakta stinker.
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • Boing
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 711

                        Synes du skal ta det litt med ro med disse ukontrollerte utblåsingene du har her på forumet, selvfølgelig har du truffet en gang i blant med din kritikk, men denne gangen så bommer du skikkelig med utblåsningen. Se på tabellen en gang til å se hvordan den ser ut, alle slår alle. det er bare 4 poeng opp til de 5 lagene som ligger på topp med lik antall poeng.

                        Kommentar

                        • Simeone
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2008
                          • 761

                          Laget, klubben og omgivelsene(les fansen) klarer faan ikke takle medgang. Det er helt utrolig. Hver gang vi nærmer oss medgang går det rett vest. Å snakke om vinnermentalitet i veggene på Åråsen er pissprat. Det VAR vinnerkultur i veggene på Åråsen.

                          Er så dritt lei å se at hver gang vi begynner å skape en entusiasme rundt klubben igjen og det kommer flere enn 8000 på matchene ser det ut som spillergruppa driter i buksa når dem skal ut på Åråsen og spille ball. Hvem kan huske sist gang vi storspilte(ikke når vi kjempa for nedrykk) med flere enn 8000 på kamp?

                          Jeg har alltid vært en stor tilhenger av å støtte laget 110% uansett resultat, men jeg er jaggu ikke sikker om dette er veien til Rom lenger. Det virker som at klubben har falt seg til ro med at uansett hvordan det går så støtter fansen oss likegyldig uansett.
                          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                          para gritarle a la FIFA:
                          ¡Que ellos son el gran ladrón!

                          Kommentar

                          • Boing
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2005
                            • 711

                            Opprinnelig skrevet av Simeone

                            Jeg har alltid vært en stor tilhenger av å støtte laget 110% uansett resultat, men jeg er jaggu ikke sikker om dette er veien til Rom lenger. Det virker som at klubben har falt seg til ro med at uansett hvordan det går så støtter fansen oss likegyldig uansett.
                            Trodde att tribunelivet er det viktigste og att det som ser ute på banen og resultat ikke er fullt så viktig for ufc!!! Men det kan vel hende jeg har misforstått.

                            Kommentar

                            • Simeone
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 761

                              Opprinnelig skrevet av Boing
                              Trodde att tribunelivet er det viktigste og att det som ser ute på banen og resultat ikke er fullt så viktig for ufc!!! Men det kan vel hende jeg har misforstått.
                              Tribunelivet er ikke ensbetydende med å være likegyldig og alltid være fornøyd med å være ett midt på treet lag. Jeg snakker for meg selv, ikke UFC.
                              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                              para gritarle a la FIFA:
                              ¡Que ellos son el gran ladrón!

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Kan du ikke si noe objektivt, så hold kjeft.

                                Hvissomatte, dersomatte osv. Er vel like før man beskylder Mossad for å stå bak Molde-seier i dag. Eller var det kanskje Mossa fra Rorbua?

                                Ni poeng på sju kamper. Niendeplass. Møkkafotball i kamp nummer 1000. Skaper null og niks på eget gress. Fakta stinker.
                                Jeg kom med opptil flere objektive argumenter, som f.eks. at vi har et offensivt spillemønster, at dødballene våre ofte blir mål, og at Ruben gjorde en helt godkjent kamp. Jeg tror det må være helt legitimt sånn rent objektivt sett å hevde at kampen ville fortont seg ganske annerledes om Molde hadde scoret selvmål i stedet for oss, men jeg går utifra at du synes billig og tendensiøs allitterasjon trumfer alt, så hurra for deg.
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • fans
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Feb 2011
                                  • 4

                                  Ballen flyttes med bein, men fotball spilles med hjerne, ikke størrelsen eller ord.
                                  i Norge er ofte slik. beklager.

                                  Kommentar

                                  • Rovfugl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 3672

                                    Synes ikke vi var spillemessig på høyde med Molde i denne kampen.
                                    Igjen mister vi utrolig mange baller på EGNE innkast, hva faen, det skal da være lett å kaste ballen til en medspiller!
                                    innlegg som aldri når frem til feltet.... innlegg fra kanten, spillerne slå ballen ut FØR første stolpe, og det etter dem har hatt tid til å stoppe opp med ballen, se inn i feltet, for så å slå innlegget ut over linja!

                                    Slike enkle ting gir balltap, balltap som ved bedre utførelse kunne gitt sjanse eller kansje mål, skal vi henge med på dette nivået er slike idiotfeil uaktuellt, og man kan risikere og bli hardt straffet.
                                    DØ FOR FUGLA!!!
                                    http://www.fluefiskebloggen.no
                                    LSK er min religion
                                    Ujah er min gud

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Jeg kom med opptil flere objektive argumenter, som f.eks. at vi har et offensivt spillemønster, at dødballene våre ofte blir mål, og at Ruben gjorde en helt godkjent kamp. Jeg tror det må være helt legitimt sånn rent objektivt sett å hevde at kampen ville fortont seg ganske annerledes om Molde hadde scoret selvmål i stedet for oss, men jeg går utifra at du synes billig og tendensiøs allitterasjon trumfer alt, så hurra for deg.
                                      Problemet med den tankerekka er jo at vi egentlig ikke var i nærheten av Moldes mål i hele andre omgang. Vi skapte ikke muligheter. Vi har et gedigent problem mot etablert forsvar, skjønner ikke at det skal være så fantastisk kontroversielt å mene dette. Og det hindrer oss fra å ha noe håp om å være et topplag. På Åråsen er vi helt avhengig av å score først for å vinne. Vi fikk vår egen medisin mot et langt mer ballsikkert lag. Et lag som ikke skuslet vekk ballen med en gang man fikk kontroll på den. Respekten LSK-spillerne hadde for Thioune, Chimu og Anghan var lett å se, rommene de fikk var enorme når man snakker om fotball på dette nivået.

                                      Passiviteten var enda mer åpenbar enn vanlig, bortelaget fikk matchen spilt opp i fanget. Men neste kamp er heldigvis bortekamp.

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3208

                                        Etter å ha sovet på det....

                                        Etter å ha sovet på det er min oppsummering denne:

                                        - Laget er og vil fortsatt være ustabilt også i år, og nivået og konkurransen i Tippeligaen er slik at Haugesund samtidig slår RBK på Lerkendal, Sogndal slår Stabæk i gymsalen, og "alle slår alle". Det er forklaringa på at også våre resultater svinger fra 7-0 og 5-0 til 1-4 mot Brann og 0-3 mot Molde nå.

                                        - Dommeravgjørelser påvirker ofte kampene, også her, med et gult kort nr 2 mot Berg Hestad som ikke kom, men som også Solskjær syntes fort kunne kommet (derfor også byttet til pause), og et tvilsom straffespark.

                                        - Hovedårsaken til at det gikk så galt resultatmessig i går var imidlertid at vi skapte fint lite framover, og det skyldtes at våre tre farligste angrepsvåpen svikta. Jeg har lenge kritisert Nosa for egoisme og sviktende forsvarsarbeid, og skrytt av ham når dette har vært mye bedre hittil i år. Nå var han tilbake til gamle, dårlige, takter. Heller ikke Ujah og Björn fikk til samspillet de har hatt i år, men var tilbake til svakhetene fra i fjor.

                                        - Resten av laget spilte fra OK til ganske bra (selv Lasse, som jeg som kjent er meget kritisk til, gjorde mye bra i går, men også noen stygge feil). Espen jobba godt sentralt, og Ruben forsvarte plassen sin, selv om Gislason nok har bedre offensive kvaliteter. Jeg har fortsatt mye å si på innkast, Frodes avklaringer på huet, Karims dødballer og innlegg når han ikke er skjerpa, men totalt ble vi på ingen måte utspilt i banespillet av et Moldelag med langt flere kjente og profilerte (=dyrere) spillere, slik det skjedde i noen kamper i fjor.

                                        - Byttene kom kanskje seint, men vi skal huske på at benken/stallen ikke er full av erfarne toppspillere, vi har bare atten-nitten tilgjengelige, og sentrale spillere som Gislason og Bolly var alt ute med skader. Byttene som kom, var greie, men ga oss en snittalder* på de seks fremste på under 19 år (unntatt Espen - 31). Det er en konsekvens av økonomien og ungdomssatsinga. Da blir vi lett løpende i mellom de siste tjue minuttene.

                                        (*Anthony 20, Fredrik 18, Stian 19, Espen 31, Ruben 19, Ohi 17.)

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          Enig med Gilbert(nær sagt som vanlig), men jeg vil nå likefullt påpeke at Bergmann kom alene med keeper to ganger og hadde en kjempeavslutning som Bugge fort er den eneste keeperen i landet som tar(sammen med Hirschfeld). Han var ikke like bra i lufta som han har vært, men utover det synes jeg faktisk han var bra. Ujah var heller ikke ille, men traff ikke like godt med avslutningene som han har gjort tidligere, og da svekkes inntrykket. Nosa... Vel, det defensive var fraværende, og han kunne gjort bedre offensive valg, men her er det viktig å påpeke at Molde var ekstremt dyktige på å dekke rom bakover. Det var rett og slett flere ganger det ikke var plass til å gjøre annet enn å gå selv.

                                          Etter gårsdagen føler jeg meg ganske sikker på at Molde vil hevde seg helt i toppen, for de var virkelig, virkelig gode selv om de fikk ledelsen gratis.
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...