Streik i Tippeligaen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Marit
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2010
    • 885

jeg bestrider absolutt ikke streikeretten, fotballspillerne har rett til å streike som andre arbeidstakere. men med 6 års universitetsutdannelse, 300 000 i studielån, 400 000 i årslønn og en halv dag fri i juleuka som eneste frynsegode klarer jeg ikke å oppdrive noen voldsom indignasjon over fotballspillernes situasjon.
    Andas in och andas ut
    Orkar jag så orkar du

Kommentar

• BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

Opprinnelig skrevet av Ola
      Kan ikke se at denne streiken skiller seg nevneverdig ut fra andre streiker vi ser på denne tiden av året. Sykepleiere, politifolk, flyveledere og lærere - det handler om det samme; å melke mest mulig ut i egne interesser og samtidig gjemme seg bak et "system", "noe større", og la andre ta kampen for seg. En sosialt akseptert form for outsourcing av grådighet.

Noen burde hamre inn i hodet på fagorganisasjonene til helsesektoren at Helse-Norge går med dundrende underskudd! Det er kun ekstra tilskudd fra Staten som...

Man kan ikke laste de for å stadig vil ha mer. Det ønsker vi alle.
      Det er korrekt. Fotballspillere har imidlertid, i likhet med streikende parkeringsvakter (dagsaktuelt eksempel), den ulempen at de blir savnet av svært få. Spesielt norsk tippeliga anno 2011 har nok vanskelig for å vinne sympati.

Folk har behov for sykepleiere, politi og til og med heismontører. Fotballspillere, i likhet med forfattere og journalister kan vi klare oss ekstremt lenge uten.

Helt ufattelig at NSA (som omtrent de eneste bortsett fra LO) støtter streiken.

Opprinnelig skrevet av OlaG
      Fotballspillere er arbeidstakere. Arbeidstakere forhandler med arbeidsgivere om betingelser for ansettelsesforhold. Et av virkemidlene arbeidstakere har i slike forhandlinger er streik. Tilsvarende virkemiddel for arbeidsgivere er lockout.
      Det er greit. Så kan man sympatisere eller ikke. Jeg ser gjerne hvem som holder lengst ut, klubber eller NISO. It's on!

Hvis arbeidstakere ikke hadde hatt noen virkemidler i forhandlinger ville de ikke hatt noe reelt maktmiddel å sette bak kravene sine, og dermed ingen mulighet for gjennomslag i forhandlinger. Den reelle effekten av det ville vært at det aldri ble noen forhandlinger, fordi det ikke er noen vits i å forhandle med noen som ikke har noen kort på hånda. Da er man tilbake til lokale forhandlinger, som ville vært bra for de største stjernene og håpløst for de som ikke er det.
      Og det er helt greit. LSK kan tilby mange typer sko om dagen for eksempel. La klubbene differensiere seg, slik som arbeidsgiver. For eksempel i IT-bransjen, som du ser ut å kjenne litt til. Hørt om streik der? Nei, folk bytter jobb, og arbeidsgivere må konkurrere.

Når det gjelder valg av arbeidsverktøy så jobber jeg på kontor. De fleste i firmaet mitt har laptoper, men jeg har en stasjonær maskin med to skjermer. Dette fordi jeg er programmerer, og er suverent mer effektiv hvis jeg kan se dokumentasjon på en skjerm og koden min på en annen. I tillegg har jeg en litt kjip rygg, så derfor har jeg fått en stol med bedre rygg enn det som er standard hos oss. Jeg hadde sikkert klart meg med standardløsningen, men jeg yter bedre når jeg får ting på min måte. Det er riktignok ingen som sponser utstyret vårt, men jeg får ting utenfor storkjøpsavtalen til firmaet mitt. Med andre ord er det dyrere. Jeg synes ikke dette er urimelig, og det synes ikke arbeidsgiveren min heller. Pussig med det.
      Spillere som trenger det kan:
      a. Få tilpasset sko fra sin leverandør, eller
      b. Velge andre sko gitt medisinske grunner gitt dokumetasjon.

Dette er en gedigen bløff fra NISO sin side.

Når det gjelder ferie så virker det som endel av dere glemmer at resten av Norge (inkludert spillernes partner og eventuelle barn) har ferie sammen med oss andre. Det er sikkert fint å få en hel måned ferie i året (noen andre som har det også, kanskje?), men hvis du må ta ut den ferien når familien din ikke har anledning til å ta den ut så er det ikke like fett lenger.
      Alle yrker har fordeler og ulemper. Svært, svært få yrkesgrupper i Norge har mer fritid en fotballspillere. Det er et yrkesvalg man tar.

Konsulenter og advokater jobber gjerne 60-80 timer store deler av året. Lite ferie der også, men stort sett høy lønn. Fordeler og ulemper.

For øvrig så jeg at vår felles venn Martine har vært ute og slengt med leppa, og pekt på at gjennomsnittslønnen i Tippeligaen er 800 000 i året. Jeg har ikke sjekket kildene hans, men tenkte det var på tide å minne om forskjell på snitt og median.
      Gjennomsnitt er summen av en samling tall delt på antallet tall. I en samling med ett tall på 4 millioner og 9 tall på 320 tusen vil gjennomsnittet være 688 tusen.
      Median er det midterste tallet i en sortert rekke. Med de samme tallene vil medianen være 320 tusen, vesentlig lavere enn snittet.
      Likevel for høyt sammenlignet med den varen som blir produsert. Klubbene tappes for penger, og drives på veldedighet, dugnad og av rike onkler.

Når det gjelder utdanning så er dette noe som er viktig for de som ikke tjener 4 mill i året. De vil ikke ha muligheten til å jobbe i 15 år og leve fett resten av livet. De må ha en jobb når de er ferdig med fotballkarrieren sin (hvilket kan komme fortere enn man tror, ref. Marius Johnsen), og da trenger de utdannelse. Noen av spillerene i Tippeligaen er så unge at de ikke en gang er ferdig med videregående, hvor står de hvis de får en kneskade som stopper karrieren nå? Klubben vil kanskje hjelpe de ut kontraktstiden (Kiesnebner, Johnsen), men hva om du er på en ettårs-kontrakt med noen få måneder igjen?
      Her tror jeg LSK, og de fleste andre klubber, stiller opp der det er mulig. Det er ikke det dette handler om. Mange spillere får ut i gode jobber takket innsats på skolebenken. Johan Petter Winsnes er et godt eksempel.

Hvis Espen Søgård vil lese fysikk de time av døgnet som ikke går med til jobb (20-30 timer i uken?), så har han god anledning til det. Hvis Nosa vil videreutdanne seg til Kebab-kokk så kan jeg aldri tenke meg LSK nekter det. Det er ikke det denne striden handler om.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Boing
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2005
        • 711

Tror du skal sjekke litt reaksjoner blant spillerne som er tatt ut i streik. Dem synes dette er flaut og ubehagelig, da NISO styrer forhandlingene på en måte som ikke spillerne kjenner seg igjen i. Hadde spillerne som er tatt ut i streik vært 100% enig med Niso så hadde dem stått frem og forsvart seg. Ikke beklaget seg og ingen komentar.

Hvorfor skal fotballspillere beskyttes mot den harde virkelighet?? Jeg vet att jeg vil få sparken hvis jeg gjør en tabbe eller to som medfører att firmaet jeg jobber for taper masse penger.

Og ja, vi supportere er viktigste for klubben og spillerne, uten oss har dem ikke mulighet til å drive med hobbyen sin med ganske god lønn.

Kommentar

• KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

Opprinnelig skrevet av Boing
          Jeg vet att jeg vil få sparken hvis jeg gjør en tabbe eller to som medfører att firmaet jeg jobber for taper masse penger.
          Anbefaler at du organiserer deg!
          Vidar Evje

Kommentar

• Boing
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2005
            • 711

Opprinnelig skrevet av KFL109
            Anbefaler at du organiserer deg!
            Nå snakker jeg om mye penger, mye mer enn det jeg har i årslønn, ett par nuller i tillegg. Mente vel egentlig att jeg vet jeg KAN få sparken, og i det så regner jeg med att jeg vil få sparken hvis jeg gjør en så stor tabbe. Den stillingen jeg har er like utsatt som en trener, mye dårlig resultat over lengere tid så for man sparken.

Kommentar

• reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13278

Dette handler vel mest om at NISO vil ha mer makt.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Hvis Espen Søgård vil lese fysikk de time av døgnet som ikke går med til jobb (20-30 timer i uken?), så har han god anledning til det.
                Til opplysning, så har Espen Søgård studert på BI på deltid - om han fullførte, vet jeg ikke. Derimot husker jeg at han, Kippe (mener det var han), Pål Strand og muligens en til - studerte deltid ved BI høsten 2004. Jeg var nemlig en slask i matte og måtte ta opp faget etter å ha strøket året før. Da passet det fint med kveldsstudier på BI Lillestrøm på vei hjem fra Sandvika mot de dype skoger. Om noen av dem fullførte, husker jeg. Andre med LSK tilknyttning var Bjarmann som jeg tror gikk ut av tredje klasse året før (husker han fra i "gangene" på skolen) og Jan Åge som tok noen fag i 2003-2004 når jeg gikk på Lillestrøm (+ at han holdt et inspirerende åpningsforedrag for oss). Jeg tror faktisk LSK har vært opptatt av at gutta skal gå på skole og få seg en utdannelse - noe jeg håper dem fortsatt er. Erling studerer vel ved BI i Nydalen tror jeg og nevnte ikke Stian noe om studering ved siden av i et interjuv?

Off-topic, men la gå - synes historien er litt morsom når jeg tenker på den. Pål Strand husker jeg veldig godt. Rett og slett fordi læreren var relativt intresert i LSK og over snittet ivrig på hvordan det gikk (tror han hadde sesongkort). En dag LSK hadde spilt dagen før, møtte ikke Pål Strand opp. Og læreren utbryter noe slikt som at det var like greit - "så ræva som han var i går, ville han uansett måtte ha sittet igjen i dag".

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Marit
                  jeg bestrider absolutt ikke streikeretten, fotballspillerne har rett til å streike som andre arbeidstakere. men med 6 års universitetsutdannelse, 300 000 i studielån, 400 000 i årslønn og en halv dag fri i juleuka som eneste frynsegode klarer jeg ikke å oppdrive noen voldsom indignasjon over fotballspillernes situasjon.
                  Altså... Når du regelrett tapetserer kontoret ditt til sjefen med LSK effekter og bytter ut bildet av kona med Frode Kippe og hans pasjon er bydelslaget - forventer du fet lønnsøkning da?

Seriøst - slapp av! Er du ansatt i det private som jeg er, så øker lønna ganske så raskt. Jeg har i snitt økt over 10 % lønn hvert år de siste 5 årene etter jeg ble ferdig utdanna. Startlønn til dagens lønn er 47 % opp. Tommel opp for 6 år med høyere utdannelse!

Kommentar

• Marit
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2010
                    • 885

Opprinnelig skrevet av *46*
                    Altså... Når du regelrett tapetserer kontoret ditt til sjefen med LSK effekter og bytter ut bildet av kona med Frode Kippe og hans pasjon er bydelslaget - forventer du fet lønnsøkning da?

Seriøst - slapp av! Er du ansatt i det private som jeg er, så øker lønna ganske så raskt. Jeg har i snitt økt over 10 % lønn hvert år de siste 5 årene etter jeg ble ferdig utdanna. Startlønn til dagens lønn er 47 % opp. Tommel opp for 6 år med høyere utdannelse!
                    hehe, det var det da. nei hadde det vært opp til han så hadde jeg nok tjent bedre, men er ikke han som avgjør lønna. jeg er nemlig offentlig ansatt og lønna blir fastsatt sentralt. fikk ikke lønnsøkning i fjor da jeg ble ansatt 10 dager for sent til å omfattes av lønnsøkninga, og da var tillegget på 2%. oppgjøret skal visst være dårligere i år, men vi får se.

jeg er generelt veldig fornøyd med jobben, trives godt, lider ingen nød økonomisk og mener ikke å klage for jeg har valgt det her helt selv og kan slutte hvis jeg ikke kan leve med vilkårene. men voldsom sympati for fotballspillere uteblir likevel.
                    Andas in och andas ut
                    Orkar jag så orkar du

Kommentar

• Kanari83
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Mar 2011
                      • 15

Fotball er underholdning, og spillerne artister som dyrker sitt talent, i likhet med f.eks musikere. Ser ikke så mange av dem som går ut i streik midt under en turne, fordi de ikke får opptre i rosa tights.. Men for all del, la fotballspillerne få iføre seg slippers eller tresko hvis de måtte ønske det. Se for deg ett kraftig frispark fra kippe, tett fulgt av en tresko i 140 km/t.. Kanskje det kunne hjulpet laget til å bli farligere på dødball

Kommentar

• Fjeller'n
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 905

Når det gjelder valg av arbeidsverktøy så jobber jeg på kontor. De fleste i firmaet mitt har laptoper, men jeg har en stasjonær maskin med to skjermer. Dette fordi jeg er programmerer, og er suverent mer effektiv hvis jeg kan se dokumentasjon på en skjerm og koden min på en annen. I tillegg har jeg en litt kjip rygg, så derfor har jeg fått en stol med bedre rygg enn det som er standard hos oss. Jeg hadde sikkert klart meg med standardløsningen, men jeg yter bedre når jeg får ting på min måte. Det er riktignok ingen som sponser utstyret vårt, men jeg får ting utenfor storkjøpsavtalen til firmaet mitt. Med andre ord er det dyrere. Jeg synes ikke dette er urimelig, og det synes ikke arbeidsgiveren min heller. Pussig med det.

.............

For øvrig så jeg at vår felles venn Martine har vært ute og slengt med leppa, og pekt på at gjennomsnittslønnen i Tippeligaen er 800 000 i året. Jeg har ikke sjekket kildene hans, men tenkte det var på tide å minne om forskjell på snitt og median.
                        Gjennomsnitt er summen av en samling tall delt på antallet tall. I en samling med ett tall på 4 millioner og 9 tall på 320 tusen vil gjennomsnittet være 688 tusen.
                        Median er det midterste tallet i en sortert rekke. Med de samme tallene vil medianen være 320 tusen, vesentlig lavere enn snittet.

Det er vel grunn til å anta at det er litt bedre distribusjon på årslønningene i en klubb enn det gitte eksempelet, men det endrer fremdeles ikke på det faktumet at gjennomsnittstall ikke tar høyde for skjev fordeling. Så ikke gå i fella og tro at den jevne tippeligaspiller tjener det dobbelte av det du gjør.
                        Jeg forstår hva du mener, men jeg tror inntektsvikt på utstyrsavtalene først og fremst rammer de med lavest inntekt. For å bruke dine tall og egne oppdiktede:
                        En klubb får inn 9 mill. på en utstyrsavtale inkl. sko m.m.
                        Neste avtale klubben inngår ligger 3 mill. lavere da den ikke inkluderer sko m.m. Disse pengene må hentes inn på lønn da inntekstbudsjettet allerede er utopisk.
                        Alle spillerne går dermed litt ned i lønn ved neste kontraktsforhandling. Dette gjelder både han med 320.00 og han med 4 mill.
                        Han med 4 mill. i lønn er naturlig nok litt stjerne på (vi holder Kiko unna denne diskusjonen) og inngår en sko- og accessoiravtale til en verdi av kr. 100.000.
                        Han med 320.000 har ingen hørt om, og han må gå til den lokale sportsbutikken og kjøpe seg 4-5 par sko og annet stæsj, forhåpentligvis med rabatt.
                        Og plutselig var forskjellen mellom den best og dårligst betalte enda større.
                        Men på en annen side - hadde vi fortsatt måtte bruke Diadora ville vi nok støttet denne streiken fullt ut..........
                        "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

• OlaG
                          Oversetterdrone
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 932

Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                          Jeg forstår hva du mener, men jeg tror inntektsvikt på utstyrsavtalene først og fremst rammer de med lavest inntekt.
                          <Et godt eksempel, men klipper det ut for å slippe en kjempeblokk>
                          Og plutselig var forskjellen mellom den best og dårligst betalte enda større.
                          Yup, og det er et reellt problem. Men det er ihvertfall et problem klubben og spillergruppa kan diskutere og komme frem til en løsning på. Kanskje noen av de eldre spillerene synes det er greit å ta et litt større lønnskutt hvis noen av unggutta som de kanskje eller ikke har sympatier for fortsatt kan bo under tak.

Med litt smidighet og god kommunikasjon kan antageligvis klubben deale frem en avtale med sponsoren som ikke er helt på trynet heller ("vi har tre spillere som ikke klarer å finne en modell fra dere som passer, men resten er ombord, hva kan vi gjøre med det?")

Under optimistiske forutsetninger naturligvis, men det er ihvertfall en reell mulighet. Å få frihet til å velge sko selv betyr ikke at man kommer til å drite hovedsponsor og klubb i trynet på trass, det betyr bare at man kan velge sko fritt hvis man synes det er nødvendig.
                          For alt jeg vet kan det godt være at alle fotballspillere (jeg kjenner ikke så mange som lever av å spille fotball) er egoistiske rasshøl, men det virker innimellom som om noen av dem er oppegående mennesker som føler en viss (om ikke absolutt) lojalitet til arbeidsgiveren sin.

Men for all del, poenget ditt står.

Kommentar

• aguado
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 448

Noen som vet om LSK har tenkt til å permitere spillerne i forbindelse med streiken? Når de uansett ikke kan spille kamper så er det vel ikke noe poeng å betale dem lønn?

Kommentar

• reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13278

Nei, vi fikk vel nok negativ nasjonal og internasjonal presseomtale etter Kärjeng-kampen? Vi øsnker vel heller ikke å bli trukket for retten nå midt i sesongen?

Kommentar

• mrognan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2008
                                • 849

Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                Noen som vet om LSK har tenkt til å permitere spillerne i forbindelse med streiken? Når de uansett ikke kan spille kamper så er det vel ikke noe poeng å betale dem lønn?
                                LSK- spillerne trener som før og deltar på andre aktiviteter i regi LSK som før. Så de gjør fortsatt jobben sin, selv om de ikke spiller kamper. Selv om noen runder blir utsatt så blir nok alle kampene i TL2011 og NM2011 gjennomført innen første søndag i advent, hvilket betyr at treningsmengden som blir lagt ned i spillepausen kan bli veldig avgjørende med tanke på hvor svekket våre konkurrenter er på treningsfeltet om dagen.
                                Morten

Kommentar

• aguado
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 448

Opprinnelig skrevet av mrognan
                                  LSK- spillerne trener som før og deltar på andre aktiviteter i regi LSK som før. Så de gjør fortsatt jobben sin, selv om de ikke spiller kamper. Selv om noen runder blir utsatt så blir nok alle kampene i TL2011 og NM2011 gjennomført innen første søndag i advent, hvilket betyr at treningsmengden som blir lagt ned i spillepausen kan bli veldig avgjørende med tanke på hvor svekket våre konkurrenter er på treningsfeltet om dagen.
                                  Ok, dette høres fornuftig ut, i alle fall om man tenker seg at streiken blir kortvarig. Jeg regner uansett med at klubben allerede har sendt ut permitteringsvarsel, slik at man har muligheten til å permittere om streiken skulle bli langvarig.

Iom. at spillerne ikke spiller kamper og dermed har fått mindre arbeidsbelastning, bør man se på alternative arbeidsoppgaver. F.eks. kunne det vært fin reklame for klubben å sende spillerne på besøk hos andre romeriksklubber, skolebesøk, signering på Lillestrøm Torg eller andre arrangementer.

Opprinnelig skrevet av reka
                                  Nei, vi fikk vel nok negativ nasjonal og internasjonal presseomtale etter Kärjeng-kampen? Vi øsnker vel heller ikke å bli trukket for retten nå midt i sesongen?
                                  Dette innlegget skjønte jeg fint lite av. Kunne du forklart nærmere hva du mener her?

Kommentar

• mrognan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2008
                                    • 849

Iom. at spillerne ikke spiller kamper og dermed har fått mindre arbeidsbelastning, bør man se på alternative arbeidsoppgaver. F.eks. kunne det vært fin reklame for klubben å sende spillerne på besøk hos andre romeriksklubber, skolebesøk, signering på Lillestrøm Torg eller andre arrangementer.
                                    Mandag er Rånern og Legenden på Aurskog Senter fra klokken 17.00 sammen med Gullik
                                    Et arrangement jeg har jobba med å få til lenge før streikefaren oppsto så jeg ble lettet når jeg fant ut at ingen LSK spillere streiker.

Forøvrig er noen spillere booket inn på sørumsand kommende fredag også, så spillerne brukes mye i markedsføringen denne sesongen
                                    Morten

Kommentar

• aguado
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 448

Veldig bra!

Kommentar

• reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13278

Dette innlegget skjønte jeg fint lite av. Kunne du forklart nærmere hva du mener her?
                                        Sorry, jeg misforstod deg

Kommentar

• BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

Synes absolutt ikke LSK bør permittere, med mindre dette er en veldig langvarig streik som truer klubbens økonomi. Når permitteringer skal vurderes av rent økonomiske årsaker er det minst to ting man må vurdere: kortsiktig likviditet og langsiktig økonomi.

Likviditet
                                          Dette er det mest kritiske i mange tilfeller. Har man ikke penger å betale avgifter, skatter og regninger med kan man bli slått konkurs. Jeg kjenner ikke til klubbens løpende likviditetsbudsjett, men jeg tror det er veldig lite av de løpende innbetalingene (inntektene) som rammes på kort sikt.

Klubben har en rekke inntektskilder:
                                          * Sesongkortsalg
                                          * Sponsorinntekter
                                          * Resultatbonus
                                          * TV-fordeling
                                          * Løpende TV-kamper
                                          * Billettinntekter
                                          * Leieinntekter
                                          * Spillersalg

Listen er på ingen måte uttømmende, men dette er vel det viktigste. På kort sikt tror jeg det bare et to strømmer som rammes: billetter solgt i døra og TV-inntekter per kamp. Alle andre inntekter fordeler seg vel på sesongbasis, og kommer før (sponsor) eller etter sesongen (resultatbonus). Eller de er løpende leieinntekter eller annet (Spillersalg). Jeg vil tippe LSK skal miste mange, mange hjemmekamper før man kommer i likviditetsskvis. La oss anta man forsinker/taper 800.000 per hjemmekamp (4.000 billetter i døra av kroner 200), pluss eventuelt TV-kamper som er avlyst.

Med mindre man omtrent allerede driver på kreditors regning og ikke har arbeidskapital, så bør man kunne drive ekstremt lenge. Spesielt hvis kun noen inntekter rammes.

Langsiktig økonomi
                                          Avlyste kamper blir spilt igjen. Man mister nok noen tilskuere, og kanskje en TV-kamp eller to ved langsiktig streik. Dette er peanuts og vil ikke påvirke resultatet nevneverdig. En utfordring kan være at spillere ikke får vist seg frem for salg, men kloke av skade håper jeg vi ikke har budsjettert med salg. HEr er det også uansett mye investorer involvert (selv om LSK til syvende og sist rammes hvis disse går lei).

Oppsummert
                                          Nå er dette mine sofabetraktninger, og jeg kjenner ikke eventuelle klausuler fra sponsorer etc. om streik. Jeg forutsetter uansett at disse først vil slå til f.eks. ved avlyst sesong, noe som er usannsynlig.

LSK bør derfor unngå permitteringer, ja selv permitteringsvarsler, av flere årsaker:
                                          * Uskyldige spillere i LSK og andre ansatte skal ikke rammes av NISO sin dårskap og Walltin sin utpressingsvirksomhet. Å være permittert er ikke fett.
                                          * Vi kan benytte sjansen til sårt tiltrengt trening mens andre streiker. Denne fordelen minimeres selvsagt hvis noen av våre streiker (jeg er usikker på hvor mange kjeltringer vi har i stallen).
                                          * Imagebygging i positiv forstand. I min bransje er det velkjent hvilke selskaper som permitterer/sier opp ved minste motstand. Jeg håper og tror LSK ikke er slik.

Nei. La oss vri dette til noe positivt for LSK, samtidig som vi kjører NISO konk og gjør den mafiose fagforeningspampen Walltin arbeidsledig!
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

Working...