Streik i Tippeligaen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lskgogo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2010
    • 633

Hey! LSK kommer faktisk godt ut av denne situasjonen! Vi "valgte" Legea før sesongen og kan slappe av nå. Ja saken handler om mer enn retten til å spille i egne sko. Men det er det som vises i media.

Helt ærlig tror jeg saken ebber ut i at klubbene må la spillerne spille i hvilke sko de vil, og at spillernes "feriekrav" fordufter.
    Tar seg en pause til mars 2012..

Kommentar

• Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3501

Opprinnelig skrevet av lskgogo
      Helt ærlig tror jeg saken ebber ut i at klubbene må la spillerne spille i hvilke sko de vil, og at spillernes "feriekrav" fordufter.
      Dette er en sak klubbene ikke kan gi seg på. Dette gjelder ikke bare fotballen, men også mindre idretter som håndballen, der disse pengene kan utgjøre halvparten av inntekten til klubbene, og ikke minst sikrer det lagene verdifullt utstyr. Jeg kan ikke forstå hvordan ett slikt krav kan gå igjennom uten at man eventuellt tar de tapte inntektene fra spillerlønningene, og at spillerne selv er ansvarlig for å kjøpe inn nødvendig utstyr.

Kommentar

• Bentengen
        Medlem
        Bøffel
        • Aug 2010
        • 38

Fotballstreiken er avblåst.. http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10094153

Kommentar

• Jan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2007
          • 386

Jeg er fortsatt i streikemodus. Så fram til gutta tar seg sammen. Så er ikke jeg å se på kamp

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Jan
            Jeg er fortsatt i streikemodus. Så fram til gutta tar seg sammen. Så er ikke jeg å se på kamp
            Hvordan skal du så få med deg om dem "tar seg sammen"?

Kommentar

• Jan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2007
              • 386

Livet som LSK supporter på jobben har ikke hvert like lett de siste årene. Hatt en kjempegod vårsesong på jobben uten altfor mye tyn. Fått jobbet godt, men begynt å ta seg opp igjen i det siste. Så når gutta slutter å kaste plastkrus på meg, stikke hodet innom kontoret for å "slå av en prat" og div. shananagans. Så er jeg tilbake

Kommentar

• perrern80
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 603

Derav ordtaket "elsker og være hatet" Jan

Kommentar

• andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

For en unödvendig og totalt dustet streik. Så vidt jeg forstår sitter NISO bare igjen med lovnader om at arbeidsgiver skal forsöke å möte deres önsker så langt det går. Med andre ord så kommer vel ingenting til å forandre seg noe särlig. For LSKs del passet dette greit. Litt mer tid til å stable Gislason på beina, og vi har fått trene i fred og ro. Med tanke på de to siste kampene så er det også greit å få en bortekamp nå. Leverer vi en artig kamp mot Sarp, så betyr det flere folk på tribunen i neste hjemmekamp. De to siste kampene våre har ikke värt publikumsfrieri, og oppmöte hadde nok värt lidende om vi hadde hjemmekamp i helga. Nå kan vi rette litt på inntrykket i cupen og borte mot Sarp. Får vi et par bra resultater så bör det hjelpe publikumstallet i neste hjemmekamp.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

Synd streiken er over. Vi kunne ha trengt mer tid.

En interessant observasjon er reaksjonsmønsteret til de forskjellige klubbene. Søpla og Brann sendte for eksempel ut permitteringsvarsel med en gang streiken ble kjent. Selv om denne aldri ble iverksatt (tar 14 dager), så kan man spekulere i hvorfor de var så raskt ute.

Det kan bety to ting:
                    1. De har ekstremt presset likviditet
                    2. De utnytter anledningen til å kunne spare noen kroner

For Brann sin del er de åpne på at de er presset økonomisk (http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17641987).
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Synd streiken er over. Vi kunne ha trengt mer tid.

En interessant observasjon er reaksjonsmønsteret til de forskjellige klubbene. Søpla og Brann sendte for eksempel ut permitteringsvarsel med en gang streiken ble kjent. Selv om denne aldri ble iverksatt (tar 14 dager), så kan man spekulere i hvorfor de var så raskt ute.

Det kan bety to ting:
                      1. De har ekstremt presset likviditet
                      2. De utnytter anledningen til å kunne spare noen kroner

For Brann sin del er de åpne på at de er presset økonomisk (http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17641987).
                      Iom at Søpla nylig la inn et bud på 7 mill for Celso er de vel like økonomisk presset som Søpla alltid er. Manglende spillersalg, dårlig tilskuertall og høye lønninger er ikke noe problem når man har en rederislavedriver og en kosmetikkdronning i bakhånd.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                        Iom at Søpla nylig la inn et bud på 7 mill for Celso er de vel like økonomisk presset som Søpla alltid er. Manglende spillersalg, dårlig tilskuertall og høye lønninger er ikke noe problem når man har en rederislavedriver og en kosmetikkdronning i bakhånd.
                        Mye kan ha forandret seg i löpet av de förste rundene. De 7 millionene kom vel fra investorer. Mulig at engasjementet er litt lunkent nå, når det ser ut til at det seriegull-toget söpla skulle med er i ferd med å gå fra dem. Kan vel tenkes at tilskuertallet går samme vei som resultatene, og kjenner jeg denne klubben rett, så har de nok budsjettert med seriegull-tall på tribunen. I år har de heller inget åpenbart salgsobjekt som kan pynte på budsjettet. Fellah er kjeks og Singh har värt rävva hittils.

Det kan vel også tenkes at de bare forsöker å spare penger. [IRONI] Jeg har derimot vanskelig for å tro at selveste arbeiderklubben permitterer sine ansatte fordi de streiker. [/IRONI]
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

Working...