Sarpsborg 08 - Lillestrøm Sportsklubb lørdag 28 mai kl 16:00
Collapse
X
-
jeg håper karantenen til LKE (ingen sure miner for den karantenen fra min side) åpner for litt forandringer i forsvaret, med Steinar som back og PSA inn i midten med Kippe. er liten vits i å tviholde på en forsvarsrekke som har sluppet inn en del mål.Andas in och andas ut
Orkar jag så orkar du
Kommentar
-
Steinar har spilt utrolig mye bedre som midtstopper enn som back i LSK og jeg ser ikke helt poenget med å flytte han ut der. Enten inn med PSA på backen eller ned med Ringstad.Kommentar
-
Idag vinner vi kampen på at vårt offensive trekløver har dagen. Berg innrømmer det indirekte også når han fokuserer på gjennomsnittsalderen i vår offensiv. Problemet for å kunne levere stabilt som et topplag ligger i defensiven, derfor blir det totalt skivebom og komikveld når Berg velger å berømme forsvarsspillet i dag. Forsvaret presterer ikke og de veit det.
Det er bare tilfedighetene og et dårlig hjemmelag som gjør at vi ikke blir straffet enda hardere.Kommentar
-
VG mer herlige ord om det siste målet i livereferatet:
- 2 - 4 Mål Lillestrøm: BJÖRN BERGMANN SIGURDARSON. Ujah kommer alene med Heier, men god som han er spiller han ballen bare videre. Der kommer islendingen, som får enkel jobb med å sette ballen i åpent mål. Det kan ikke gjøres bedre. Elegant og vakkert!
Kommentar
-
Idag vinner vi kampen på at vårt offensive trekløver har dagen. Berg innrømmer det indirekte også når han fokuserer på gjennomsnittsalderen i vår offensiv. Problemet for å kunne levere stabilt som et topplag ligger i defensiven, derfor blir det totalt skivebom og komikveld når Berg velger å berømme forsvarsspillet i dag. Forsvaret presterer ikke og de veit det.
Det er bare tilfedighetene og et dårlig hjemmelag som gjør at vi ikke blir straffet enda hardere.Kommentar
-
Kommentar
-
Tja, hadde nå særpingene noe særlig med sjanser det? De hadde et par store i tillegg til målene, men ellers var det ikke sånn at de hadde noe trøkk på oss. Vi er alle klar over at vi sannsynligvis har ligaens dårligste defensive backpar og sliter med det. Ellers synes jeg prestasjonen i dag faktisk er ganske så bra med tanke på at vi møter et hjemmelag som er vant til å gjøre som de vil på eget kunstgress. Start ble jo feks totalt voldtatt i begynnelsen da de spilte der, mens vi gjorde det motstatte og scora to mål.
Bytt, om så bare for byttets skyld!Kommentar
-
Det er bare tilfedighetene og et dårlig hjemmelag som gjør at vi ikke blir straffet enda hardere.
Det er ikke ille mot et lag som spiller så offensivt på hjemmebane.FerdigskåraKommentar
-
Dette er da ikke sant (eller i alle fall veldig overdrevet). Etter en svak start på 2. omgang følte jeg at vi hadde god kontroll, noe som også gjenspeiles på livereferatet live.tv2.no (én sjanse til Sarpsborg, skudd fra 30 meter). Det er nøyaktig det samme som jeg registrerte i statistikkarbeidet her på TV 2. I første omgang registrerte jeg vel tre sjanser til hjemmelaget (ett langskudd), noe som også er likt med live.tv2.no (som er en outsourcet tjeneste og leverer til flere medier).
Det er ikke ille mot et lag som spiller så offensivt på hjemmebane.Kommentar
-
Dette er vi jo alle enige om, men etter min mening er ikke dette forsvarsspillernes feil først og fremst. Vi har en midtbane som i store perioder faller totalt sammen og - som mot RBK - lar motstanderne styre alt. Kombinert med katastrofalt svake defensive backer fører dette til en haug med sjanser i mot. Det er klart at dette er et område som må prioriteres, men når vi får skader på alle midtbanespillerne blir det vanskelig å terpe på detaljer og en fast oppstilling.Kommentar
-
Er noe feil når man jubler inni seg når Erisken får gult og dermed karantene i neste kamp, mannen har ingenting på banen å bidra med!! Når er han oppe i en motspiller? Ja, når han ikke leker kamikaze altså. Enda en ræva klarering direkte i forkant av reduseringa også.TS05 - Felt CKommentar
-
Hvilke spillere er det vi har tilgjengelige som ville bedret det defensive idag? Jeg greier ikke å se de åpenbare alternativene til de fem som spilte bak i dag."Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)Kommentar
-
Dette er vi jo alle enige om, men etter min mening er ikke dette forsvarsspillernes feil først og fremst. Vi har en midtbane som i store perioder faller totalt sammen og - som mot RBK - lar motstanderne styre alt. Kombinert med katastrofalt svake defensive backer fører dette til en haug med sjanser i mot. Det er klart at dette er et område som må prioriteres, men når vi får skader på alle midtbanespillerne blir det vanskelig å terpe på detaljer og en fast oppstilling.Kommentar
-
Han duden som tok straffen for særp........ slapp han virkelig unna gult kort når han tok trøya over hodet? i så fall er det jo nok en latterlig ting av dommeren. Nosa fikk jo et slikt kort for ikke lenge siden. hvorfor i helvete klarer dem ikke å behandle like tilfeller likt?Kommentar
-
Vanvittig deilig å slå dem på den måten der. Det var ampert både på banen og tribunen i dag. At Hoås jukset til seg straffen deres og at straffa skulle bli tatt om igjen (det er ikke lov å stoppe opp i tilløpet og finte skudd på den måten), snakket visst ingen om. Jeg syns Sarpsborg er en fin by med masse flotte folk i, men at selvgodheten til de selverklærte glade amatørene i Sarpsborg 08 godt kan jekkes ned noen hakk.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Nosa var dagens beste. Meget god defensiv jobb. Noen feilpassninger, men det gir jeg F i - så lenge han gjør en så god jobb bakover og er giftig fremover. Gud så deilig at BBS putta to i dag! Ujah viser seg som lagspiller nr 1.
Synes i og for seg at se fleste gjorde det bra i dag. Lasse har heva seg et par hakk og skal ikke ha noe kritikk for dagens kamp. Han har faktisk begynt å bli mer aktiv med venstra også.
God kamp!Kommentar
Kommentar