Sarpsborg 08 - Lillestrøm Sportsklubb lørdag 28 mai kl 16:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Herman
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2010
    • 1101

    En meget sterk borteseier dette her. Sarpsborg er gode hjemme, og å score 4 mål på et så glatt underlag i tillegg enormt med vind er veldig imponerende. Som vanlig må vi trekke fram Björn. Herregud for et talent vi har i ham. Utvilsomt det største talentet vi har hatt i klubben på MANGE år.

    Ellers synes jeg Logi er litt skummel å ha i mål. Mannen er jo helt håpløs i feltet, og bokser enkle baller som han bare skal ta i mot. Karim sin høyrefot har vært skuffende i år, og i dag var det også mye skit. Selv om vinden kan ta noe av skylden for det. Håper virkelig vi fortsetter med Stian på venstre, ikke bare fordi han er god, men da får Nosa spille hvor han er best. Og jeg synes Nosa var veldig god i dag, jobbet knallhardt begge veier og bidrar mye.

    Alt i alt er jeg dritfornøyd med 3 poeng. Greit med landslagspause nå, etter et så knallhardt kampprogram. Forhåpentligvis er dette starten på noe, og blir enda bedre når Gislason er tilbake!
    Twitter

    Kommentar

    • skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

      Hvis jeg en sjelden gang kommer med sleivete kommentarer til spillerne, gjør jeg det heller til en spiller i form som blir for ego eller gjør et dårlig valg - enn en spiller ute av form og uten selvtillit (så sant det ikke er daffing inne i bildet). Det finnes ikke et sluttresultat i noen av årets 30 kamper som ikke skjuler positive eller negative ting (aller minst 7-0 mot Stabæk), men i dag leverer vi (selv om vi også hadde marginene med oss) en sterk bortekamp mot et bra lag!
      Last edited by skotten; 29.05.2011, 00:14. Begrunnelse: Et ønske om ikke å havne i språktråden...

      Kommentar

      • Gjest

        Opprinnelig skrevet av skotten
        Hvis jeg en sjelden gang kommer med sleivete kommentarer til spillerne, gjør jeg det heller til en spiller i form som blir for ego eller gjør et dårlig valg - enn en spiller ute av form og uten selvtillitt (så sant det ikke er daffing inne i bildet). Det fins ikke et sluttresultat i noen av årets 30 kamper som ikke skjuler positive eller negative ting (aller minst 7-0 mot Stabæk), men i dag leverer vi (selv om vi også hadde marginene med oss) en sterk bortekamp mot et bra lag!
        Hva f... er galt med daf'ing' ;-)

        Kommentar

        • Rune
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2008
          • 1229

          Jeg synes Espen var knallgod i dag. Synes han tok gode og konstruktive valg hele veien. Jeg tror faktisk ikke jeg telte en eneste feilpasning fra Espen i dag.

          I tillegg viser Ruben stort potensiale. Det som imponerer meg med han er at han er utrolig rolig og kul i alt han gjør. Flink til å orientere seg om hvor han har medspillere, og, etter min mening, den beste på laget til å slippe ballen videre på en touch. Gleder meg stort til å se han i ankerrollen på midten i fremtiden.
          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

          Kommentar

          • Andersen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2009
            • 350

            Ting jeg sitter igjen med etter denne kampen:
            * Henning Berg, gjør flere bytter! Det skader ikke å la forskjellige folk prøve seg.
            * Ruben er ingen høyreving. Greit han får en omgang, men mer enn det orker han enkelt og greit ikke.
            * Bjørn er vårt største talent, for en arbeidsmoral!
            * Vi er ikke så verst tross alt, men det hele virker litt tilfeldig.
            * Vi har to dårlige backer, hvor jeg mener Essidiri er verst. La Eriksen få prøve seg i rett posisjon og la Ringstad få bekle venstrebacken.
            * Det nærmeste vi var en straffe i dag var Frode Kippes "felling" av Glenn Roberts sent i kampen, men enda ikke det var straffe.

            En deilig seier uansett

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              Tar det tilbake. Fellinga av Roberts VAR straffe. Idiotflytur av Kippe, men det hadde sett sykt fett ut om han hadde truffet noe annet enn super-Glenn.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • LasseN
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2005
                • 1610

                Fra nyhetstråden:
                Opprinnelig skrevet av KFL41
                http://www.sa.no/kampanje/article5621093.ece
                Presset gjerdet
                Særlig utfordrende ble det for sikkerhetsvaktene da gjestene scoret mål.
                - Da fikk vi en situasjon hvor fansen beveget seg mot gjerdet slik at det nesten var i ferd med å velte. Men det var ikke verre enn at vi fulgte opp og fikk kontroll.
                En rekke vakter tok da plass foran for å støtte opp mot gjerdet og hindre at det veltet. Nettopp disse situasjonene får Sarpsborg 08 skryt for i etterkant.
                Så sarpsborg får skryt for at vaktene må holde igjen et gjerde, som ut ifra TV bildene ser ut til å være et helt standard gjerde uten noen form for veltesikring?
                Jaja...trodde det var visse krav til en eliteseriestadion jeg. Blant annet på sikring. Det blir vel omtrent som vi fremdeles skulle hatt den gamle ståtribunen og hoppe på..
                LasseN

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  VG gir følgende terningkast:
                  4 til Ringstad og Gabrielsen. 6 til Essediri og Ujah. 7 til BBS, resten av laget får 5.
                  Hvordan Essediri kan få 6 og Nosa 5 skjønner ikke jeg men.. Syntes Nosa og BBS var banens giganter i går og begge burde fått 7 spør du meg!

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7092

                    Kjappbørs: Stefan Logi 5; Karim 5, Steinar 6, Kippe 5, LKE 5; Ruben 4, Espen 5, Nosa 6, Stian 5; Bjørn 7, Ujah 6.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      Opprinnelig skrevet av LasseN
                      Fra nyhetstråden:

                      Så sarpsborg får skryt for at vaktene må holde igjen et gjerde, som ut ifra TV bildene ser ut til å være et helt standard gjerde uten noen form for veltesikring?
                      Jaja...trodde det var visse krav til en eliteseriestadion jeg. Blant annet på sikring. Det blir vel omtrent som vi fremdeles skulle hatt den gamle ståtribunen og hoppe på..
                      Var tydelig at det skulle lages en negativt vinklet sak om KFL i SA uansett hva som skjedde.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        VG gir følgende terningkast:
                        4 til Ringstad og Gabrielsen. 6 til Essediri og Ujah. 7 til BBS, resten av laget får 5.
                        Hvordan Essediri kan få 6 og Nosa 5 skjønner ikke jeg men.. Syntes Nosa og BBS var banens giganter i går og begge burde fått 7 spør du meg!
                        Nosa hadde en god del pasningsfeil.

                        Opprinnelig skrevet av Rune
                        Jeg synes Espen var knallgod i dag. Synes han tok gode og konstruktive valg hele veien. Jeg tror faktisk ikke jeg telte en eneste feilpasning fra Espen i dag.
                        All ære til Søgård for en godt gjennomført kamp, men jeg kan ikke sitte og tenke "knallgod" når en spiller upresset bruker tre-fire sekunder på å få kontroll på kula.
                        Last edited by reka; 29.05.2011, 09:14.

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          Opprinnelig skrevet av Andersen
                          Ting jeg sitter igjen med etter denne kampen:
                          * Ruben er ingen høyreving. Greit han får en omgang, men mer enn det orker han enkelt og greit ikke.
                          Mot et lag som spiller med diamant på midten, som S08, kan Ruben utmerket godt brukes på høyre midtbane. Det viste han vel også i går. Det virker svært tydelig at Berg ønsket defensiv satsing fremfor offensiv, slik som Ohi eller Fredrik. Og så lenge særpingene spilte så smalt som de gjorde på midten, så kom de aldri med mer enn én spiller offensivt på kantene. Med normalt gode backer er dette grei skuring.
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • Andersen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2009
                            • 350

                            Opprinnelig skrevet av Leif A
                            Mot et lag som spiller med diamant på midten, som S08, kan Ruben utmerket godt brukes på høyre midtbane. Det viste han vel også i går. Det virker svært tydelig at Berg ønsket defensiv satsing fremfor offensiv, slik som Ohi eller Fredrik. Og så lenge særpingene spilte så smalt som de gjorde på midten, så kom de aldri med mer enn én spiller offensivt på kantene. Med normalt gode backer er dette grei skuring.
                            Som sagt, det er greit at han får en omgang+ litt, men når klokka begynner å tikke mot 70 min og Ruben knapt orker å bevege seg, så mener jeg tiden er inne for et bytte. Kunne evt satt PSA inn, Pedersen ut høyre og Essediri som høyre midtbane, hvis det var så viktig å holde det defensivt trygt.
                            Det jeg skriver i innlegget mitt er at Ruben ikke er noen utpreget høyre midtbane. For meg er han desidert best som sentral midtbane, men han virker uansett litt uferdig teknisk, noe som ikke er rart mtp. alderen hans.

                            Kommentar

                            • KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

                              Opprinnelig skrevet av Herman
                              Ellers synes jeg Logi er litt skummel å ha i mål. Mannen er jo helt håpløs i feltet, og bokser enkle baller som han bare skal ta i mot.
                              Nå gjorde Logi mange gode redninger i går. Og reddet os flere ganger. At han er håpløs i feltet er jeg uenig i, at han i det været som var i går bokser mye er vel ikke så rart. Ballen er og hanskene er glatte, like greit å safe.
                              Last edited by KrisB; 29.05.2011, 12:46.

                              Kommentar

                              • Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2601

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Som sagt har vi nesten 2 baklengs i snitt pr. kamp. Slik statistikk limer oss til ingenmannsland. Vi har tolv poeng etter ni kamper og 23 scoringer. Soleklart hvor skoen trykker, men ingenting skjer før karantener tvinger Berg til å gjøre noe.
                                Litt sent svar dette, men etter at vi åpnet sesongen svakt defensivt, synes jeg vi har vært litt bedre i de siste kampene (så ikke kampen mot Molde på grunn av utdrikningslag). I denne scoret Sarpsborg 08 på trykk etter dødball og på en utrolig billig straffe. Er for øvrig enig i at vi har vært dårlige bakover generelt (har blant annet vært kritisk til LKE), men ikke i denne kampen.
                                Ferdigskåra

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3208

                                  Et lite poeng er at av ni kamper har vi seks bortekamper og tre hjemmekamper. Hjemmestatistikken hittil er ikke god, men tre kamper er litt lite å bygge på, og bortekampene (mange av dem antatt "vanskelige", inklusive gårsdagens), har gitt ni poeng på seks bortekamper - høyst respektabelt.

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7092

                                    Et poeng fra kampen i går, som synes å ha gått mange hus forbi, er at Ruben ikke spilte klassisk flanke når vi angrep. Karim var med fram veldig aktivt i går, og Ruben fungerte mer som indreløper enn noe annet på overgangene våre. Syns han kom bedre fra det enn jeg hadde fryktet, men enig i at vi nok burde tatt noen bytter mot slutten. Ruben har en bra fremtid foran seg, og jeg håper det blir som LSK-spiller.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Seb.R
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 4159

                                      En ting som slår meg er at vi må jo være det desidert beste laget på bortebane?

                                      0-7 mot Stabæk. Maktdemonstrasjon.
                                      4-4 mot RBK. Vi burde ha ridd i land 1-3. Vi scorer 4 mål på Lerkendal!
                                      1-1 mot VIF. Vi burde ha vunnet 2-0, om BBS hadde putta.
                                      1-1 mot FFK. En anti-fair-play-takling unna seieren.
                                      2-0 mot Sogndal. Vår kanskje svakeste kamp hittil, som allikevel kunne bikket vår vei.
                                      2-4 mot Sarpsborg.

                                      Virker som om gutta elsker å komme inn i kamper med "vi-skal-faen-meg-ta-dem"-innstillinga. Utrolig synd vi ikke får det til å stemme på Åråsen også.
                                      www.sebastianramsland.com
                                      www.twitter.com/sebramsland

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        Stabæk har vunnet tre av fire borte (deriblant RBK). Brann har tatt 7 poeng borte på færre kamper enn oss. Det er ingen utpreget hjemmebanefordel i TL med untak av TIL, godset og Sarp. Disse har plukket minst 12 poeng hjemme. Neste på lista har plukket 7. Kun Viking har færre hjemmepoeng enn oss.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          Opprinnelig skrevet av KFL41
                                          ...med untak av TIL, godset og Sarp.
                                          Finn et fellestrekk her.

                                          Kommentar

                                          Working...