Sarpsborg 08 - Lillestrøm Sportsklubb lørdag 28 mai kl 16:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av HSft
    Respekt til alt sarpsborg-folket. Virker som en meget sympatisk klubb. De tapte ufortjent med en haug med tilfeldige avgjørelser, men de tar det fryktelig godt. Måtte de bli lenge i tippeligaen! Noe helt annet enn naboene i fylket.
    All respekt til dette folket... Men man taper ikke ufortjent når man slipper inn 4 mål på hjemmebane!

    Kommentar

    • perrern80
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2006
      • 603

      Godt og se at karim har tatt til fornuft og slår baller mer flat inn. Gjord dette også mot Sandefjord, selvom alt i den kampen kom på første stolpe. HÆRLIG start på en lang fotball kveld!!

      Kommentar

      • Marit
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2010
        • 885

        jeg håper karantenen til LKE (ingen sure miner for den karantenen fra min side) åpner for litt forandringer i forsvaret, med Steinar som back og PSA inn i midten med Kippe. er liten vits i å tviholde på en forsvarsrekke som har sluppet inn en del mål.
        Andas in och andas ut
        Orkar jag så orkar du

        Kommentar

        • norskpoker
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 399

          Opprinnelig skrevet av Marit
          jeg håper karantenen til LKE (ingen sure miner for den karantenen fra min side) åpner for litt forandringer i forsvaret, med Steinar som back og PSA inn i midten med Kippe. er liten vits i å tviholde på en forsvarsrekke som har sluppet inn en del mål.
          Steinar har spilt utrolig mye bedre som midtstopper enn som back i LSK og jeg ser ikke helt poenget med å flytte han ut der. Enten inn med PSA på backen eller ned med Ringstad.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Idag vinner vi kampen på at vårt offensive trekløver har dagen. Berg innrømmer det indirekte også når han fokuserer på gjennomsnittsalderen i vår offensiv. Problemet for å kunne levere stabilt som et topplag ligger i defensiven, derfor blir det totalt skivebom og komikveld når Berg velger å berømme forsvarsspillet i dag. Forsvaret presterer ikke og de veit det.

            Det er bare tilfedighetene og et dårlig hjemmelag som gjør at vi ikke blir straffet enda hardere.

            Kommentar

            • norskpoker
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 399

              VG mer herlige ord om det siste målet i livereferatet:

              • 2 - 4 Mål Lillestrøm: BJÖRN BERGMANN SIGURDARSON. Ujah kommer alene med Heier, men god som han er spiller han ballen bare videre. Der kommer islendingen, som får enkel jobb med å sette ballen i åpent mål. Det kan ikke gjøres bedre. Elegant og vakkert!

              Kommentar

              • norskpoker
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 399

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Idag vinner vi kampen på at vårt offensive trekløver har dagen. Berg innrømmer det indirekte også når han fokuserer på gjennomsnittsalderen i vår offensiv. Problemet for å kunne levere stabilt som et topplag ligger i defensiven, derfor blir det totalt skivebom og komikveld når Berg velger å berømme forsvarsspillet i dag. Forsvaret presterer ikke og de veit det.

                Det er bare tilfedighetene og et dårlig hjemmelag som gjør at vi ikke blir straffet enda hardere.
                Tja, hadde nå særpingene noe særlig med sjanser det? De hadde et par store i tillegg til målene, men ellers var det ikke sånn at de hadde noe trøkk på oss. Vi er alle klar over at vi sannsynligvis har ligaens dårligste defensive backpar og sliter med det. Ellers synes jeg prestasjonen i dag faktisk er ganske så bra med tanke på at vi møter et hjemmelag som er vant til å gjøre som de vil på eget kunstgress. Start ble jo feks totalt voldtatt i begynnelsen da de spilte der, mens vi gjorde det motstatte og scora to mål.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Reprise på TV2Sport1 kl. 2215. For de som vil se kamp igjen og/eller som hadde en PVR som svikta ved første anledning.

                  Kommentar

                  • El Caco
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2009
                    • 2286

                    Banens beste: Nosa.
                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Opprinnelig skrevet av norskpoker
                      Tja, hadde nå særpingene noe særlig med sjanser det? De hadde et par store i tillegg til målene, men ellers var det ikke sånn at de hadde noe trøkk på oss. Vi er alle klar over at vi sannsynligvis har ligaens dårligste defensive backpar og sliter med det. Ellers synes jeg prestasjonen i dag faktisk er ganske så bra med tanke på at vi møter et hjemmelag som er vant til å gjøre som de vil på eget kunstgress. Start ble jo feks totalt voldtatt i begynnelsen da de spilte der, mens vi gjorde det motstatte og scora to mål.
                      Sarpsborg hadde da vitterlig trykk på oss i perioder. Riktignok ikke så massivt som det var som mot f.eks. RBK. Backparet er ikke mye å skryte av nei, men Karim bidrar i det minste fremover. Kippe har masse å gå på. Steinar er bare ustabil. Vi har ikke et lag som henger sammen, defensiven er et katastrofeområde, har et snitt på nesten 2 baklengs pr.kamp, og spillerne må få vite at det ikke tolereres!

                      Bytt, om så bare for byttets skyld!

                      Kommentar

                      • Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2600

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Idag vinner vi kampen på at vårt offensive trekløver har dagen. Berg innrømmer det indirekte også når han fokuserer på gjennomsnittsalderen i vår offensiv. Problemet for å kunne levere stabilt som et topplag ligger i defensiven, derfor blir det totalt skivebom og komikveld når Berg velger å berømme forsvarsspillet i dag. Forsvaret presterer ikke og de veit det.

                        Det er bare tilfedighetene og et dårlig hjemmelag som gjør at vi ikke blir straffet enda hardere.
                        Dette er da ikke sant (eller i alle fall veldig overdrevet). Etter en svak start på 2. omgang følte jeg at vi hadde god kontroll, noe som også gjenspeiles på livereferatet live.tv2.no (én sjanse til Sarpsborg, skudd fra 30 meter). Det er nøyaktig det samme som jeg registrerte i statistikkarbeidet her på TV 2. I første omgang registrerte jeg vel tre sjanser til hjemmelaget (ett langskudd), noe som også er likt med live.tv2.no (som er en outsourcet tjeneste og leverer til flere medier).

                        Det er ikke ille mot et lag som spiller så offensivt på hjemmebane.
                        Ferdigskåra

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Opprinnelig skrevet av Kimito
                          Dette er da ikke sant (eller i alle fall veldig overdrevet). Etter en svak start på 2. omgang følte jeg at vi hadde god kontroll, noe som også gjenspeiles på livereferatet live.tv2.no (én sjanse til Sarpsborg, skudd fra 30 meter). Det er nøyaktig det samme som jeg registrerte i statistikkarbeidet her på TV 2. I første omgang registrerte jeg vel tre sjanser til hjemmelaget (ett langskudd), noe som også er likt med live.tv2.no (som er en outsourcet tjeneste og leverer til flere medier).

                          Det er ikke ille mot et lag som spiller så offensivt på hjemmebane.
                          Som sagt har vi nesten 2 baklengs i snitt pr. kamp. Slik statistikk limer oss til ingenmannsland. Vi har tolv poeng etter ni kamper og 23 scoringer. Soleklart hvor skoen trykker, men ingenting skjer før karantener tvinger Berg til å gjøre noe.

                          Kommentar

                          • norskpoker
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 399

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Som sagt har vi nesten 2 baklengs i snitt pr. kamp. Slik statistikk limer oss til ingenmannsland. Vi har tolv poeng etter ni kamper og 23 scoringer. Soleklart hvor skoen trykker.
                            Dette er vi jo alle enige om, men etter min mening er ikke dette forsvarsspillernes feil først og fremst. Vi har en midtbane som i store perioder faller totalt sammen og - som mot RBK - lar motstanderne styre alt. Kombinert med katastrofalt svake defensive backer fører dette til en haug med sjanser i mot. Det er klart at dette er et område som må prioriteres, men når vi får skader på alle midtbanespillerne blir det vanskelig å terpe på detaljer og en fast oppstilling.

                            Kommentar

                            • nebbjævel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2009
                              • 511

                              Hadde Lersveen hatt journalistisk talent hadde han spurt Giæver etter kampen: - Hvordan gikk det på eksamen ?
                              ( med tanke på skriften på spillerens trøye)

                              All ære til gutta som kom tilbake på 2-2.

                              Kommentar

                              • andee
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2004
                                • 1191

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Er noe feil når man jubler inni seg når Erisken får gult og dermed karantene i neste kamp, mannen har ingenting på banen å bidra med!! Når er han oppe i en motspiller? Ja, når han ikke leker kamikaze altså. Enda en ræva klarering direkte i forkant av reduseringa også.
                                Er det ikke Ringstad som vipper ut den elendige halvvolleyen før Særps redusering? Eriksen gjør en helt grei kamp i dag, syns ikke det blir skapt all verden på hans side (verken offensiv eller defensivt). Men han bør utvilsomt jobbe mer med avstanden sin som førsteforsvarer, ja.
                                TS05 - Felt C

                                Kommentar

                                • Rune
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2008
                                  • 1229

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Som sagt har vi nesten 2 baklengs i snitt pr. kamp. Slik statistikk limer oss til ingenmannsland. Vi har tolv poeng etter ni kamper og 23 scoringer. Soleklart hvor skoen trykker, men ingenting skjer før karantener tvinger Berg til å gjøre noe.
                                  Hvilke spillere er det vi har tilgjengelige som ville bedret det defensive idag? Jeg greier ikke å se de åpenbare alternativene til de fem som spilte bak i dag.
                                  "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                    Dette er vi jo alle enige om, men etter min mening er ikke dette forsvarsspillernes feil først og fremst. Vi har en midtbane som i store perioder faller totalt sammen og - som mot RBK - lar motstanderne styre alt. Kombinert med katastrofalt svake defensive backer fører dette til en haug med sjanser i mot. Det er klart at dette er et område som må prioriteres, men når vi får skader på alle midtbanespillerne blir det vanskelig å terpe på detaljer og en fast oppstilling.
                                    Vi har strengt tatt bare skade på en kontinuitetsbærer, EK. Hverken Bolly eller Gislason har fått tid til å være noen faktor. Nærmest identiske konstellasjoner kjøres mot hverandre på treningene også, uke inn og uke ut. Om midtbanen ikke fungerer optimalt så forklarer ikke det en forsvarsfirer som så si aldri støter og er oppe i motstanders ballfører. Rommene vi gir bort gratis kan aldri føre oss til toppen av norsk fotball, dette må lukes vekk nå!

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                      Han duden som tok straffen for særp........ slapp han virkelig unna gult kort når han tok trøya over hodet? i så fall er det jo nok en latterlig ting av dommeren. Nosa fikk jo et slikt kort for ikke lenge siden. hvorfor i helvete klarer dem ikke å behandle like tilfeller likt?
                                      Han var alt for opptatt med å gi Kippe gult kort for kjefting må du vite....

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7056

                                        Vanvittig deilig å slå dem på den måten der. Det var ampert både på banen og tribunen i dag. At Hoås jukset til seg straffen deres og at straffa skulle bli tatt om igjen (det er ikke lov å stoppe opp i tilløpet og finte skudd på den måten), snakket visst ingen om. Jeg syns Sarpsborg er en fin by med masse flotte folk i, men at selvgodheten til de selverklærte glade amatørene i Sarpsborg 08 godt kan jekkes ned noen hakk.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Nosa var dagens beste. Meget god defensiv jobb. Noen feilpassninger, men det gir jeg F i - så lenge han gjør en så god jobb bakover og er giftig fremover. Gud så deilig at BBS putta to i dag! Ujah viser seg som lagspiller nr 1.

                                          Synes i og for seg at se fleste gjorde det bra i dag. Lasse har heva seg et par hakk og skal ikke ha noe kritikk for dagens kamp. Han har faktisk begynt å bli mer aktiv med venstra også.

                                          God kamp!

                                          Kommentar

                                          Working...