4. runde cup: Rosenborg - Lillestrøm 22. juni 2011 kl. 19.35

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bukkenbruse
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 515

    Etter å ha sett straffesituasjonen i slow motion på nrk nå ser det faktisk ikke ut som offside, Lustig er vel på linja når Prica? toucher ballen....

    Kommentar

    • Johnny Sack
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Jun 2007
      • 127

      Opprinnelig skrevet av antikris

      Straffer kunne da vært: Ujah, Arild und so weiter..
      Er det én ting jeg satt og håpa på før konken var at Arild aldri skulle få skyte. Mannen brant jo 3 på rad i fjor, pluss han brant mot Enga i cupen i 2003. Var også sjeleglad jeg slapp å se Kiko gå mot ballen, stoppe opp, for så å sende en lobb i klypene på Örlund. Men, men, Nosa og Pedersen stilte jo opp i deres fravær

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        2-2 målet er KLAR offside!!!!!
        Jeg trodde også det, men etter å ha sett reprisen sammen med Henning på 4-4-2 er jeg ikke like sikker. Karim er på innsiden, om det er offside er den hårfin. Henriksen derimot... Burde åpenbart fått en tidlig dusj. Vi gjorde en meget solid kamp, men uten en Ujah i scoringshumør og hjelpeløse straffer blir det dessverre for tynt. Har laget indet hele tatt trent på straffespark? Både Nosa og Steinar virket jo totalt rådville...

        Forøvrig kunne Skjerven delt rødt til Ørlund for svingslaget mot Ujah....
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          Opprinnelig skrevet av fugla4ever
          Av negative ting er det selvfølgelig Berg sine taktiske valg. Ikke bytter han når noen underpresterer, ikke bytter han når folk er helt utslitt, og jamen bytter han ikke inn straffe-sterke spillere før straffekonkurransen...
          Word.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Opprinnelig skrevet av superbøffel
            Jeg trodde også det, men etter å ha sett reprisen sammen med Henning på 4-4-2 er jeg ikke like sikker. Karim er på innsiden, om det er offside er den hårfin. Henriksen derimot... Burde åpenbart fått en tidlig dusj. Vi gjorde en meget solid kamp, men uten en Ujah i scoringshumør og hjelpeløse straffer blir det dessverre for tynt. Har laget indet hele tatt trent på straffespark? Både Nosa og Steinar virket jo totalt rådville...
            Enig, jeg modererer meg til å si at den er tvilsom.

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              Skjærvefaen. Det at Henriksen ikke får rødt er rett og slett en "Jeg elsker RBK" ærklæring. Jæ..a trøndersådd. Siste RBK målet var offside, men det var vel kanskje Islendingen også.

              Trist laget detter litt sammen utover i ekstraomg. og relativt dårlig taktisk gjennomført straffekonk. Bortsett fra det er jeg fornøyd med hva LSK får til.

              Gratulerer til skjærvefaen som fikk favorittlaget sitt videre.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • O'bello
                Medlem
                Møteplager
                • Oct 2007
                • 72

                Opprinnelig skrevet av HSft
                Tror Essediri oppheva den på kanten av femmeteren. Han stod i sin egen verden der ute.
                Jepp, Essidiri opphever offsiden - i tillegg til alt det andre bra han gjorde. FAEN TA!!!!!
                Team Wenche Myhre

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  Cupen er bare moro om man vinner den. Hadde vi vunnet i dag, hadde det fortsatt vært en lang vei igjen.

                  I dag er vi gode, og Björn bekrefter at han er ligaens beste spiller. Spesielt hyggelig er det at begge målene kommer alene med keeper, der han har slitt litt. Han skulle også hatt to-tre assists (Nosa, Ujah og Ruben brenner giga-sjanser servert av Björn).

                  Kommentar

                  • Herman
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2010
                    • 1101

                    Er dette offside da?

                    Twitter

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Sitte her å være fornøyd etter å ha tapt og/eller rota vekk nok en kamp vi burde vunnet. Håper jeg aldri tenker slik. Ser folk virkelig ikke det onde mønsteret her? Skjerven leverer som forventa, vi taper til syvende og sist på egen udugelighet.

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        Opprinnelig skrevet av Herman
                        Den er umulig å se. Med vanlig LSK-flaks hadde det blitt vinket.

                        Kommentar

                        • antikris
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 520

                          Men la meg glimte til med til perspektiv; samma faen, det hadde vært verre å ryke for Alta eller noe annet piss i kvartfinalen.

                          Enda mer perspektiv: Tenk så mye moro vi har hatt det i år i forhold til de 2 siste åra. Føkk rbk, føkk Skjerven og føkk hele trøndelag fylke. Vi har mer sjel i pisserenna på dassen under feltet enn den jævla møkkaklubben med sine latterlige, bortskjemte drittsupportere.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6079

                            Opprinnelig skrevet av Herman
                            Armene teller ikke, så den er helt på kanten. Hadde armene telt hadde det vært en offside.

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7080

                              Nok en god bortekamp av oss. Det kan ingen ta fra oss, selv om Tommy Skjervens feighet nok en gang spilte en potensielt avgjørende rolle.

                              Vi har to problemer.

                              1. Vi mangler hvasshet på dødballer. I dag hadde vi sju cornere, hvis jeg husker rett, og skapte ingen sjanser fra dem. Hodespillerne har vi, jeg stiller spørsmålstegn ved oppstillingen, og ved kvaliteten på cornerne. Den ene gangen corneren ble slått noenlunde hardt inn på fem meter, var PSA (?) håret unna å komme på den og stange den i mål.

                              2. Vi kommer aldri til å havne over 7. plass med så lite dynamisk coaching i løpet av kampene våre. Vi er stabile, men mangler prikken over i-en for å avgjøre de tette kampene med grep fra benken og klare, taktiske manøvre, enten formasjons-, spill- eller byttemessige: Vi har Fredrik, Stian og Arild på benken, og ingen av dem blir brukt, selv om Nosa er halvdau med krampe, Ujah blir redusert etter ankeltrøkken og laget som sådan skriker etter en spiller som kan holde ballen på topp etter at vi tar ledelsen.

                              Jeg forstår det ikke, men det er noe som har skjedd for ofte til at det kan avskrives som en tilfeldighet. At vi kjører kampen og har vært best, og at det derfor ikke er noe poeng i å endre på noe som fungerer, holder ikke som argument når det er 45 sekunder igjen av ekstraomgangene og vi har stallens mest stødige straffeskytter som ubrukt innbytter.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • Ladgi89
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Feb 2009
                                • 49

                                det ser ut til og være offisde faktisk, men uansett, de skulle hatt minst en spiller utvist! Kampen blir evig påvirket. Noen som kan gjette seg til hvem som kommer til og bli buaut på åråsen hver jævla kamp han dømmer resten av sesongern?oO EN SOM FORTJENER DET GUESS GUESS!
                                Tut å bært

                                Kommentar

                                • Odinster
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2008
                                  • 160

                                  Opprinnelig skrevet av Herman
                                  Akkurat på dette bildet, fra den vinkelen, tatt i det momentet kan det se ut som om Sigurdarson er hårfint i offside. Det samme kan det spekuleres i på Lustigs 2-2 skåring. Det er helt håpløst for en dommer å se i et tusendels av et sekund. Hvis jeg ikke tar feil skal tvilen komme det angripende laget tilgode. Mao en riktig avgjørelse av Skjerven.

                                  Kommentar

                                  • Gjest

                                    Kanarifans som tok turen, og kommer hjem om ca 8 timer har all grunn til å fortvile over dette her !
                                    Vi kan vel heller ikke påstå at vi eier kampen når vi kun klarer å holde på ledelsen i 6-7 minutter.
                                    Nosa var sluttkjørt FØR vi scora 2-1, og burde vært bytta ut rett etter sin målgivende pasning.

                                    Opprinnelig skrevet av Odinster
                                    Jeg synes ikke man skal fortvile for mye over dette.
                                    LSK er hakket kvassere i 90 minutter, og spiller en mye bedre fotball en RBK. Vi får til et finspill langs bakken, under press fra RBK, det er lenge siden jeg har sett fra vår side. Sigurdarson skårer to pene mål. RBK har sin sedvanlige flaks og snubler inn sine to. Det er vanskelig å gardere seg mot slik flaks og heldig kløneri. Jønsson bytter i hytt og pine fordi de ikke klarer å spille slik han ønsker. Vi trenger ikke bytte fordi vi eier kampen. Berg kunne kanskje ha byttet i ekstraomgangene, men det er en fin balansegang. Hvorfor reparere noe som ikke er ødelagt? Og man har ingen garanti for at ville hevet oss med tre kalde spillere utpå. Nosa skårer nok på 99 av 100 straffer på trening og er selvsikker. Pedersen har en haug med rutine. Dette er to egenskaper som er essensielle i straffesituasjoner. I dag gjorde begge en fantastisk jobb i 120 minutter, men sviktet en gang hver på straffe. Sånn er livet.

                                    Kommentar

                                    • Ladgi89
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Feb 2009
                                      • 49

                                      Innlegg:
                                      deffspillere er ganske så dårlige, eneste kampene vi vinner vinner vi med mange mål... Forsvaret vårt er rett og slett for dårlig... greit nok at vi ikke tjener store penger på og kjøpe/selge def spillere, men vi må ha noen til og vinne kampene og! Så og si hver eneste kamp er det minst en forsvarstabbe som reulterer i mål til motstanderlaget! Det er for dårlig, og viser hvor dårlig deffen vår er.. Noen burde sett dette i fjord og hentet noen deffspillere...


                                      Våre
                                      Tut å bært

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        Offside på både Lustig og Björn, men Björn sin er så hårfin at det er umulig for en dommer å se om det er offside eller ikke. Lustig sin er klarere. Uansett greit at begge scoringer blir godkjent, håpløst at vi ikke kommer opp i presset og lar RBK dunke inn innlegg i 6 minutter sammenhengende. Bittert tap, burde nok ha foretatt noen bytter i andre ekstraomgang, litt skuffende at RBK-spillerne orker så mye mer enn oss. Svak straffe av Nosa, bedriten straffe av Steinar, men sånn er det av og til. Lett å være etterpåklok.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Konklusjonen blir da som følger; Feighet tapte kampen for oss.
                                          Skjerven er feig som ikke følger reglene og Berg er feig som ikke tørr å bytte når laget trenger friske bein. Gøran Sørloth sa før ekstra omgangen at det laget som våger mest vinner..

                                          Kommentar

                                          Working...