4. runde cup: Rosenborg - Lillestrøm 22. juni 2011 kl. 19.35

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Troillonge
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Jun 2011
    • 4

    Enig i det. Men samtidig må du vel ta høyde for store avskrivninger på stadion og treningsanlegg som er selvfinansiert og snart nedbetalt?

    Kommentar

    • Gjest

      Jeg DRITER i prisen/lønningene i RBK. Hva fa... har det i VÅR kamptråd å gjøre.

      Kommentar

      • Raskolnikov
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1453

        Opprinnelig skrevet av LSK N/B
        Ut over det røde kortet til Henriksen synes jeg han dømte en helt ok kamp. Noe smått her og der, men det må man regne med.
        Hadde ikke reagert hvis det var noen andre enn Tommy Skjerven som hadde dømt kampen, men når han dømmer oss får vi kampavgjørende feil mot oss hver jævla gang. Hjelper ikke om han stort sett dømmer greit når det alltid kommer med forbehold som bortsett fra... "den feilaktige straffen vi fikk mot oss", "målet vi fikk feilaktig fikk annullert, "spilleren på motstanderlaget som skulle vært utvist" osv.
        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av Troillonge
          Enig i det. Men samtidig må du vel ta høyde for store avskrivninger på stadion og treningsanlegg som er selvfinansiert og snart nedbetalt?
          Skill snørr og bart - Lerkendal er i et eget eiendomsselskap.

          Sikkert mulig for deg å opprette en tråd backstage hvor vi kan diskutere RBK sine lønninger, svidde milioner på spillere som har floppa totalt (og gjort det bra i andre klubber etterpå), Hoftun sine galante kontrakter og avskrivinger på Lerkendal. Synes det er ganske off-topic i tråden om RBK/Skjerven vs LSK.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            Opprinnelig skrevet av superbøffel
            Sikkert riktig, men da kunne vel strengt tatt Skjerven også dømt straffe mot Logi for dyttingen mot Makenga Bushaga. Synes han la seg på en grei linje. Overraskende bra faktisk.
            Kan vel ikke dømme straffe for en forseelse utenfor banen når ballen ikke er i spill?

            Forskjellen på de to situasjonene er at ballen er i spill i situasjonen med Ørlund og Ujah. Dermed kunne det godt blitt blåst straffe og gult kort. Logi burde kanskje også hatt gult kort, men ingen straffe ettersom ballen var ute av spill. De fleste husker vel situasjonen med Müller når ballen var i spill.

            husker ikke Nordvik situasjonen, men vil tro ballen var i spill, på en annen del av banen? eventuelt i klypene til keeperen?

            Kommentar

            • Troillonge
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Jun 2011
              • 4

              Opprinnelig skrevet av *46*
              Synes det er ganske off-topic i tråden om RBK/Skjerven vs LSK.
              Denne holdningen sier det meste om Kanarifansen. Mer opptatt av motstander og dommer enn sitt eget lag. Mulig det blir sånn når man holder med et lag som er et godt stykke ned på næringskjeden.

              Kommentar

              • Andersen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2009
                • 350

                I går var Nosa jævlig god! At han blir sliten på slutten og i tillegg bommer på en straffe trekker ikke noe særlig ned. Ved hver eneste Rosenborg overgang var Nosa nærmest bakerste mann. Stolt over jobben han la ned i går. LSK spiller verdig!

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Opprinnelig skrevet av Troillonge
                  Denne holdningen sier det meste om Kanarifansen. Mer opptatt av motstander og dommer enn sitt eget lag. Mulig det blir sånn når man holder med et lag som er et godt stykke ned på næringskjeden.
                  Du er i alle fall ærlig: Troll.

                  Jeg foretrekker å være en del av en klubb med sjel, ærlige mennesker og evne og vilje til å opptre på en real måte enn å være en del av den ultimate kommersialieringen av fotballen kombinert med pengedoping uten like kamuflert bak 2-3 lokale talenter. Forskjellen på Rosenborg i 1988 (et lag av lokale spillere) til 2011 er ikke til å ta feil av: RBK har blitt et rent kjøpelag - og har vært det siden de første CL kronene kom inn i klubbkassa. Nå har derimot nedturen startet, kassa er tynnere enn noengang, det samme er stallen, publikum uteblir og inntjeningsevnen dør.

                  Næringskjeden? Dere er dinosaurer - dere var konger for en dag, men herregud så fort dere kommer til å dø ut.

                  Jeg setter gjerne en 100-lapp på at 2017-sesongen blir et flott 40-årsjubileum: Seriegull til LSK og nedrykk for et konkurs RBK.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • aguado
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 448

                    Opprinnelig skrevet av Troillonge
                    Hva laget kostet? Ikke så mye, vil jeg tro. Uten at jeg sitter på fasiten, så vil jeg anta: Örlund: 0,- (Bosman) Lustig: 3 mill Larsen: 3,5 mill (ja, summen kan stige ved seriegull og CL, noe som ikke er særlig sannsynlig i år) Wangberg: 0,- Egen unggutt Dorsin: 0,- (Bosman) Skjelbred: 0,- Egen unggutt Henriksen: 0,- Egen unggutt Winsnes: 0,- (Bosman) Bakenga: 0,- Egen unggutt Prica: 8,5 mill Moldskred: 0,- (Bosman) Deres tur. Hva koster Lillestrøm-laget?
                    I stedet for å bruke tid på slike meningsløse regnestykker kan en heller se på budsjettall for 2011:
                    RBK: 205 mill
                    LSK: 55 mill
                    Bare mellom 2010 og 2011 har avstanden mellom de to lagene økt med 10 millioner kroner.

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      Opprinnelig skrevet av Troillonge
                      Larsen: 3,5 mill (ja, summen kan stige ved seriegull og CL, noe som ikke er særlig sannsynlig i år)


                      5 millioner av totalt 8,5 er altså prestasjonsbasert?

                      Opprinnelig skrevet av Troillonge
                      Moldskred: 0,- (Bosman)
                      Bosman? Han var under kontrakt med Tromsö da han ble hentet og gikk for 4-5 mill.

                      Lönnspakke på 2-2.5 mill i året?


                      Opprinnelig skrevet av Troillonge
                      Dorsin: 0,- (Bosman)
                      Dorsin var også under kontrakt med Cluj da han gikk til Rosenborg. Kostet vel noen kroner han også.

                      Bosmannspillere er vel og bra, men jeg regner med at både Örlund og Winsnes fikk en feit sign on fee. Samtidig så betalte man 4-5 mill for at Trond Olsen skulle holde benken på lerkendal varm, og sikkert noen millioner for å la Fredheim Holm holde medisinsk apparat sysselsatt.

                      Forövrig så har du rett, det er ikke noen stor forskjell på spillermateriale i LSK og RBK. Dere betaler bare mye mer for deres spillere i overgangssummer, SOF og lönn. Den store forskjellen mellom LSK og RBK i går er at Skjerven tydeligvis er på lönningslista deres.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        Moderatormelding

                        Det holder nå med ikke kamprelatert prat.
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        Working...