Hva skjer med Romanus Orjinta??

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK-supp.
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 1023

Hva skjer med Romanus Orjinta??

Romanus Orjinta var i landslagstroppen til Nigeria i Afrika-mesterskapet sist, noen som vet hvorfor han ikke er i 11'ern til fugla?

Arne har bestemt seg for å satse på Andresen og Kippe i midtforsvaret, hva er planene med å hente Orjinta da, som reserve? 2.lag-spiller? Lite motivernde å spille på 2.laget, Wehrman fikk en sjanse og innfridde umiddelbart, kanskje det er på tide at Orjinta får sjansen også snart...det fins vel grenser for hvor lenge Pål Steffen skal tilpasse seg, har tapt noen poeng på han alene.

Kan Orjinta brukes andre steder på banen?
    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)
  • Kay
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 763

Han er vel aktuell som defensiv midtbane, men det er vel mer kamp om plassen på midten.

Kommentar

• Fugla
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 1718

Er enig med deg der... synes også det er rart å ikke bruke en som er stor stjerne i Afrika.. God nok for det Nigerianske landslaget, men ikke nedrykkstruede LSK...
      :wink:
      Synes forøvrig at Pål Steffen har klart seg brukbart, men gjort noen bommerter...
      Homer Simpson.

www.ultrassarp.no

Kommentar

• FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

det som vel er saken er at han må tilpasse seg fugla... 1.kampen hans for fugla2 var han visst ganske dårlig
        Kim
        Styremedlem KFL

Kommentar

• Fugla
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 1718

Opprinnelig skrevet av FUGlinho
          det som vel er saken er at han må tilpasse seg fugla... 1.kampen hans for fugla2 var han visst ganske dårlig
          So I heard...

men hva med at Erlandsen gir han noen min. i likhet med de 2.div. han gir noen min...

Hørte Orijenta var en driblefant i forsvaret som gjorde at han tabbet seg ut noen ganger...?
          Homer Simpson.

www.ultrassarp.no

Kommentar

• Fuglen
            Medlem
            Hoffnarr
            • May 2004
            • 52

Det går noen rykter om Orienta - at de har sendt broren hans, Grønlund & co kjenner han ikke igjen etter besøket i Portogal i vinter osv...

Jeg har selv sett han i et par 2. lags kamper og der har han overhodet ikke imponert bortsett fra noen meget gode langpasninger og noen heldige dragninger. Ellers høyst ordinær og flere horible inntredener.

Tenk dere - Afrika har mange veldig gode spillere som spiller i bra ligaer i hele Europa, Orienta var på landslaget til Nigeria som er et av de beste landene i Afrika. Dessuten var han kaptein på laget som vant afrikas svar på Champions League. Hele ledelsen var fra seg av beundring over hans ferdigheter - og så spiller han helt ordinært og klarer å rote seg bort mot Eidsvoll Turn opptil flere ganger, i tillegg har han dratt på seg flere gule kort etter å ha kommet for sent inn i taklinger. Vi snakker om å komme for sent inn i en 21 åring fra Eidsvoll !! Og det har overhodet ikke noe med at han er vant til en mer markerings- og sweeperorentert spillestill.

Noe annet som understøtter ryktene er uvissheten om høyden hans før hans ankomst (som er viktig for en forsvarsspiller i LSK), så var han 183, og plutselig var han 175 osv....Når man ser han i virkeligheten er han ikke mer enn 175..

La oss inderlig håpe at dette er løst rykter og at han snart er å innfinne seg i førsteellveren og at han blir slik forventingene til han var/er....
            Fuglen - LSK fan siden 76

Kommentar

• fredpet76
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2004
              • 1265

Det går noen rykter om Orienta - at de har sendt broren hans, Grønlund & co kjenner han ikke igjen etter besøket i Portogal i vinter osv...

Jeg har selv sett han i et par 2. lags kamper og der har han overhodet ikke imponert bortsett fra noen meget gode langpasninger og noen heldige dragninger. Ellers høyst ordinær og flere horible inntredener.

Tenk dere - Afrika har mange veldig gode spillere som spiller i bra ligaer i hele Europa, Orienta var på landslaget til Nigeria som er et av de beste landene i Afrika. Dessuten var han kaptein på laget som vant afrikas svar på Champions League. Hele ledelsen var fra seg av beundring over hans ferdigheter - og så spiller han helt ordinært og klarer å rote seg bort mot Eidsvoll Turn opptil flere ganger, i tillegg har han dratt på seg flere gule kort etter å ha kommet for sent inn i taklinger. Vi snakker om å komme for sent inn i en 21 åring fra Eidsvoll !! Og det har overhodet ikke noe med at han er vant til en mer markerings- og sweeperorentert spillestill.

Noe annet som understøtter ryktene er uvissheten om høyden hans før hans ankomst (som er viktig for en forsvarsspiller i LSK), så var han 183, og plutselig var han 175 osv....Når man ser han i virkeligheten er han ikke mer enn 175..

La oss inderlig håpe at dette er løst rykter og at han snart er å innfinne seg i førsteellveren og at han blir slik forventingene til han var/er....
              Dette høres utrolig ut, men tenk om det stemmer.... hehe... må le litt... Men hvem er det som har kommet med denne info? For de av dere som husker det lille bildet som ble presentert av han før han kom til Norge, synes dere det likner??? Har aldri tenkt i de baner før, men når jeg først gjør det så synes jeg ikke at det likner så veldig... Men det kan hende jeg tar feil.. Håper egentlig at dette ikke stemmer i det hele tatt..

Kommentar

• Fuglen
                Medlem
                Hoffnarr
                • May 2004
                • 52

Jeg vil ikke si hvem ryktet kommer fra, men han har en stilling i klubben og har kommet med innside til meg tidligere som har vist seg å stemme...

Derfor ennå mer urolig for at det er sant - det er ikke noe fyllerør fra Martins..
                Fuglen - LSK fan siden 76

Kommentar

• Jumbo
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • May 2004
                  • 66

Det høres jo bare litt for utrolig ut da.

Om de hadde sendt broren så burde ikke det være for vanskelig for LSK å finne ut. Hvis det skulle vært tilfelle så hadde han vel sitti på første fly hjem.

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7134

Hø-hø! Det er jo helt absurd! Lillebror til Romanus, der altså...

Det kan vel umulig være så vanskelig å ta rede på det? Hvor spilte Romanus før han (eller bruttern) ble kjøpt? Spiller det en type som likner veldig på Romanus på det laget nå? Har noen tatt en titt i passet til "vår" Romanus? Dersom det står et annet navn der er vel saken temmelig biff!
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Koren
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Feb 2004
                      • 43

Faen, håper ikke dette er sant, men at han er en stor stjerne i nigeria er vel en stor overdrivelse. han kom vel aldri innpå i afrika mesterskapet og de som holdt han ute av laget var ganske så ræva. så en del kamper med nigeria i dette mesterskapet og stopperne imponerte overhodet ikke. okoronkwono som skulle være sjefen bakers var direkte ræva og har etter endt sesong i england(Wolves) fått sparken fordi han var for dårlig, hvilket mer og mer får meg til å undres over hvorfor vi kjøpte Romanus og kvalitetene hannes. vi har jo fra før av to gode stoppere og på sentral midt har vi jo espen, gylfi, koren, wehrman og david, ser overhodet ikke hvorfor kjøpe inn enda en på midten i stedet for en angriper.

Til slutt en liten bønn: Lær Werni soneforsvar! Makan til elendig sideforflytning skal man lete lenge etter, mannen virker jo å være født på halvdistanse, eller er det krittlinja han markerer ut?

Kommentar

• fredpet76
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 1265

Hø-hø! Det er jo helt absurd! Lillebror til Romanus, der altså...

Det kan vel umulig være så vanskelig å ta rede på det? Hvor spilte Romanus før han (eller bruttern) ble kjøpt? Spiller det en type som likner veldig på Romanus på det laget nå? Har noen tatt en titt i passet til "vår" Romanus? Dersom det står et annet navn der er vel saken temmelig biff!
                        Nå må ikke du være så veldig naiv da... Nå sier ikke jeg at vi har fått feil mann, men er det et sted hvor pass kan kjøpes eller manipuleres, så er det tross alt i Afrikaland...

Kommentar

• fugla_4_ever
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 467

Oh my God! Det er edt sjukeste! Kan det virkelig være at det egentlig ikke er Orjinta? Når du sier det så høres det faktisk riktig ut, jeg mener når han er mindre enn hva han var, ikke blir gjenkjent og spiller annerledes er det noe feil!

-Fugla_4_ever som håper dette er feil, eller gjør jeg det?-

Kommentar

• Dandy
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 346

HEHE :lol:

Det virker utrolig da !! Hvorfor skal de egentlig finne på å sende feil person, det er latterlig da !
                            UFC 05!

Kommentar

• KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

Dersom dette stemmer bør det være en smal sak å finne det ut. Hvis det er slik at han var kaptein på laget som vant Afrikas svar på Champions League, bør det finnes mange bilder av ham når han mottar trofeet. Regner med at det er kapteinen som mottar dette. I tillegg bør det vel være tv-opptak fra kampene og sermonien etter kampen. Eurosport sendte også bronsefinalen fra afrikamesterskapet og man kan vel kikke litt på disse bildene dersom det er noe hold i disse ryktene. Det finnes også ekserter på ansiktstrekk her i landet som kan slå fast at den personen vi så i rb da han ankom landet, er den samme som Arne og Frank kjøpte før Afrikamesterskapet. Dersom man har fått sterkere indisier på at vi har feil mann, er det vel en i Bergen som kan slå fast om det er samme person (tenker på Oluf fra Fana, eller hva han blir kalt).

Frank og Arne var jo overbevist om de hadde kjøpt en klassespiller. Men når en som holdt Orijinta utenfor laget i Afrikamesterskapet fikk sparken i Wolves (som noen andre nevnte her) samtidig som VIF og Viking har spilt jevnt mot Newcastle og Chelsea i e-cupen de siste to årene ( viking slo vel ut Chelsea også) så kan man si at respekten for den engelske fotballen er overdreven stor her til lands. Kanskje han ikke er så god likevel og at Frank og Arne har hatt litt dårlig dømmekraft? Ikke vet jeg. De tabbet seg litt ut da de slapp Oluf fra Fana til Bergen...

Saken bør i hvertfall fortest mulig ut av verden og så får vi håpe at vi ikke har blitt lurt. Så vidt jeg husker var det vel en agent som prøvde å stoppe overgangaen. Får ikke håpe at agenten har gjort noe tull og sendt en annne som i hvertfall ikke driter seg fullstendig ut på treningene og gitt han en tur til Norge for å selge Orijinta til en annen klubb...

Kommentar

• Loddet
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 325

Har selv hørt ryktene om Orjinta. etter sigende har man akseptert at det var et bomkjøp, og de prøver å selge. alle nettsteder oppgir at han er 180cm, bortsett fra lsk.no der han er 175cm. I tillegg er det vel litt merkelig at en Nigeriansk landslagspiller ikke lager mer oppstuss om at han spiller i norsk 2. divisjon. her er det noe som virkelig ikke stemmer...

Kommentar

• Loddet
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 325

er dette orjinta?? http://enyimbainternationalfc.com/photos/current.php

Kommentar

• scages
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 1292

Er det noen som kan bekrefte dette...
                                    Endel ting her som faktisk kan tyde på at det er noe muffens.

Dette er jo en uhyre spesiell case da.
                                    Vet styret at de kanskje har bæsja på leggen, og forsøker å hindre at denne litt småpinlige saken skal komme fansen og media for øret?
                                    Uansett, nå har ryktene begynnt og gå, så la sannheten tre fram i lyset.

Kommentar

• KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

Dette er i hvertfall han som er i LSK

Bildene er av litt dårlig kvalitet så det er vanskelig og si om det er samme fyr.

Har funnet en artilkkel om ham hvor det står at han hadde signert for den nigerianske klubben mindre enn en måned før han skrev under for LSK pluss litt annet tull...

the sun, sun newspaper, nigerian news, politics, entertainment, business, politics, 2023 Governorship Election

Kommentar

• lsk123
                                        Medlem
                                        Bøffel
                                        • May 2004
                                        • 36

Sitat:
                                        Får ikke håpe at agenten har gjort noe tull og sendt en annne som i hvertfall ikke driter seg fullstendig ut på treningene og gitt han en tur til Norge for å selge Orijinta til en annen klubb...

Hvis en agent har sendt en annen spiller må jo FIFA ha fått to spillerlisenser/overgangspapirer på Romanus sitt navn. Dette burde det gå å finne ut av.
                                        Fugla for alltid!

Kommentar

Working...