Tett kampprogram i juni - hvilke spillere er disponible?
Collapse
X
-
Tett kampprogram i juni - hvilke spillere er disponible?
Stikkord: Ingen -
Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Spiller ikke u23-landslagene også sine kamper på utvalgte datoer som er satt til internasjonale kamper? Han er vel tatt ut til en kamp, ikke til en turnering som er over lengre periode? Vi har ikke måtte spille uten Nosa de gangene han har vært på u-23 oppdrag mener jeg å huske.Kommentar
-
03.06.2011: CAF OLQ Tanzania U23-Nigeria U23
17.06.2011: CAF OLQ Nigeria U23-Tanzania U23
Dette er Nigeria U23 sine neste kamper i OL-kvaliken. Regner med at det er kampen 3. juni Anthony er tatt ut til.
Denne artikkelen fra Kick Off Nigeria viser bl.a at Nosa takket nei til en friendly mot Costa Rica U23 nå i helga pga klubbkamper. (Skulle bare mangle)
Det som kan bli et problem er returkampen mot Tanzania den 17/6, regner med at Anthony blir her da.Kommentar
-
Vi kan vel da risikere å miste både Nosa og Ujah til den returkampen?
Er det ikke en regel som sier at når X antall spillere er borte grunnet obligatorisk landskamp, så blir matchen utsatt?
For noen år siden var det vel 2 spillere som skulle til.Kommentar
-
Noen som kjenner til reglene for dette? Er det mulig å utsette kamper hvis mange spillere er på landslagsoppdrag?
Ideelt sett for oss burde vi nekta spillerne å dra på landsen, men det vil gi negative signaler til spillerne, og kan være skadelig for eventuelle overgangssummer iom at landslagsspill er noe som speidere er til stede på.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Kara og Ciss er tatt ut til Senegals tropp til OL kvallikken, de samme datoene som Ujah er tatt ut. 3.Juni er en internasjonaldato, da kan man ikke nekte å slippe spillere, mens 17.juni ikke er det, og da står klubben fritt til å nekte spillerne å dra. Tromsø vurderer å nekte Kara og Ciss å dra til kampen den 17, da det gjør at de ikke er aktuelle til kampen mot LSK og RBK.
Når det gjelder Gold Cup og utsettelse av kamper, så antar jeg at de innvolverte klubbene ikke har søkt om utsettelse å grunn av hvis 4-5 kamper skal utsettes, så vil det vel bli komplett umulig å få spilt de senere. Kampprogrammet er svært tett utover i sesongen. Hadde det vært snakk om ett par kamper så hadde nok saken stilt seg anderledes. Gold Cup er forøvrig en offisiell turnering, som klubbene ikke kan nekte å slippe spillere til..Kommentar
-
Nosa kommer sikkert til å bite godt fra seg i posisjonen til Björn. Det bekymrer jeg meg ikke så mye over. Det som er viktig, er å få stabla flere midtbanespillere på beina til disse kampene. Ellers blir vi fort nödt til å beholde Nosa på midten og heller kjöre Nico eller Fredrik med Ujah."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Last edited by Emil B; 01.06.2011, 11:45.Kommentar
-
Nosa kommer sikkert til å bite godt fra seg i posisjonen til Björn. Det bekymrer jeg meg ikke så mye over. Det som er viktig, er å få stabla flere midtbanespillere på beina til disse kampene. Ellers blir vi fort nödt til å beholde Nosa på midten og heller kjöre Nico eller Fredrik med Ujah.Kommentar
-
Slipper å flytte kampen mot Tromsø, da LSK "nekter" Nosa og Ujah å spille den avgjørende kampen i OL-kvalifiseringen. De skal i følge dagens RB være inneforstått med dette og ingen sure miner.
(Fritt etter det jeg så av 10 sekunders titt på dagens LSK nyheter - så ta med en liten risiko om at det kan ligge noe mere bak det lille jeg fikk tid til å lese.)Kommentar
-
Henning uttalte vel i forkant av sesongen at man egentlig ønsker et så tett kampprogram som mulig, og da gjerne to kamper i uka. Når det gjelder fraværet av Nosa, Björn og Ujah er jeg ikke bombesikker på at det vil lønne seg å få dem utsatt (gitt at det i det hele tatt lar seg gjøre). Jeg sitter med en følelse av at det blir alle eller ingen, om man skulle utsatt kampene, og da blir det strengt tatt bare til at vi forskyver et problem.Last edited by Fridtjof; 01.06.2011, 14:59. Begrunnelse: Jeg skrev "for det første", men kom ikke med noe "andre"Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
Kommentar