Tett kampprogram i juni - hvilke spillere er disponible?
Collapse
X
-
-
jeesus. enda et argument for å slakte øverste div med et par lag (i tillegg til at vi da kanskje hadde sluppet Sogndal i eliteserien. og om ikke Aalesund kunne holdt seg et par hakk lengre nede i divisjonssystemet også?). og helst gjennomføre dette et år LSK ligger på øvre del av tabellen.Andas in och andas ut
Orkar jag så orkar du
Kommentar
-
Nosa kommer sikkert til å bite godt fra seg i posisjonen til Björn. Det bekymrer jeg meg ikke så mye over. Det som er viktig, er å få stabla flere midtbanespillere på beina til disse kampene. Ellers blir vi fort nödt til å beholde Nosa på midten og heller kjöre Nico eller Fredrik med Ujah.Kommentar
-
Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Arild er hofteskadd og neppe aktuell for noe annet enn korte innhopp. Mannen klarer knapt å løpe.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Jeg vet, det var mere for å beskrive hvilken spillere som var naturlige erstattere til Björn. Trist at Legenden har såpass trøbbel for han er vel den som er mest lik Björn om man ser bortifra fart og teknikk.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Fra nyhetstråden:
Romerikes Blad går i dag gjennom hvordan LSK vil disponere for å ha flest mulig spillere tilgjengelige fram til 1. juli, med et meget tett kampprogram og flere spillere borte med skader eller landslagsoppdrag.
Verken Stefán Gislason eller Mathis Bolly vil være klare mot Odd 13. juni. Henning Berg regner (for sikkerhets skyld?) ikke med at noen av de to er klare for spill før 1. juli, mens Geir Kåsene er mer optimistisk og mener begge kan være spillbare seinere i juni måned, Gislason trolig noe før Bolly. Gislason ble anslått å være borte i 5-6 uker, Bolly i 6-8 uker, og Kåsene mener det fortsatt gjelder.
Arild Sundgot har fått trent bra, og kan være aktuell som erstatning for Björn i de minimum tre kampene han er borte på landslagsoppdrag. Han sier sjøl han ikke er helt i toppform, men stiller seg naturligvis til disposisjon (før han mest trolig opereres i hofta i sommerferien).
Kristoffer Tokstad hentes som venta tilbake fra utleieavtalen med postnummer 2010.
Også som varsla tidligere slippes verken Ujah eller Nosa til landskamper som ikke står på det avtalte internasjonale programmet - noe de alt skal være innforstått med.
gilbertKommentar
-
Kara og Ciss er tatt ut til Senegals tropp til OL kvallikken, de samme datoene som Ujah er tatt ut. 3.Juni er en internasjonaldato, da kan man ikke nekte å slippe spillere, mens 17.juni ikke er det, og da står klubben fritt til å nekte spillerne å dra. Tromsø vurderer å nekte Kara og Ciss å dra til kampen den 17, da det gjør at de ikke er aktuelle til kampen mot LSK og RBK.
Nå må Tromsø-trener Per Mathias Høgmo klare seg uten midtbanegeneralen i de to neste seriekampene mot Lillestrøm (hjemme) og Rosenborg (borte) i tillegg til cupkampen mot Alta (borte).
Kara er tatt ut til å representere Senegals U23-landslag i OL-kvalifiseringskamp mot Tunisia. Også Tromsøs andre senegaleser, Saliou Ciss, er tatt ut til kampen.
– Vi kan ikke bestemme om de skal reise eller ikke. Kampen er på en internasjonal dato. I utgangspunktet er det de selv som bestemmer om de vil delta eller ikke, sier sportsdirektør i TIL, Morten Kræmer, ifølge Troms Folkeblad.Kommentar
-
17. juni er ikke en internasjonal kampdato. Per Høgmo bekrefter dette i dagens "Nordlys", og sier TIL ennå ikke har avgjort om Kara og Ciss skal få spille OL-kampen Senegal-Tunisia. Jeg kan ikke tenke meg at de får lov, i så fall må de stå over hele tre TIL-kamper: to seriekamper (LSK + RBK) samt 4. rundekampen i cupen mot Alta.DIXIKommentar
-
17. juni er ikke en internasjonal kampdato. Per Høgmo bekrefter dette i dagens "Nordlys", og sier TIL ennå ikke har avgjort om Kara og Ciss skal få spille OL-kampen Senegal-Tunisia. Jeg kan ikke tenke meg at de får lov, i så fall må de stå over hele tre TIL-kamper: to seriekamper (LSK + RBK) samt 4. rundekampen i cupen mot Alta.Kommentar
-
17. juni er ikke en internasjonal kampdato. Per Høgmo bekrefter dette i dagens "Nordlys", og sier TIL ennå ikke har avgjort om Kara og Ciss skal få spille OL-kampen Senegal-Tunisia. Jeg kan ikke tenke meg at de får lov, i så fall må de stå over hele tre TIL-kamper: to seriekamper (LSK + RBK) samt 4. rundekampen i cupen mot Alta.Kommentar
-
Grunn til å være negativ til det tette kampprogrammet?
Leser fra treningsrapporten at det fortsatt er litt igjen før Gislason er klar. Noe jeg tror er meget negativt før det tette kampprogrammet.
Det er mange spillere som er viktige spillere for fugla. Kan nevne Kippe, Ujah og Nosa med flere. Men jeg tror Bergmann og Gislason er NOEN av de aller viktigste.
Bergmann gjør en utrolig jobb og jeg tror ikke det er så mange som ser hvor viktig jobbinga hans er for laget. Når motstanseren har ballen er han nesten alltid nede i midtbaneleddet og jobber. Han lager veldig uro i oppbyggningsfasen til motstanderne og jeg vil si at han er en av de beste ballvinnerene vi har. Samtidig er det alltid full gass framover når vi vinner ball, noe som har vært veldig viktig for angrep og overgangspillet vårt i år. Han har i tillegg en bra teknikk og jeg tror det bare er tilfeldigheter at ikke virkelig har slått igjennom.
Gislason er på noen måter litt lik Søgård men har en mye bedre fotballforståelse og ro med ballen. Er den spilleren som virkelig skaper ro og ballanse i laget.
Når begge disse blir borte mange av kampene og vi i tillegg har kanskje våre to beste kanter ute klarer jeg ikke helt å se veldig lyst på det tettekampprogrammet. Man kan vel egentlig si at det er fire spillere som mest trolig hadde spilt om de hadde vært skadefrie og i form.
I tillegg vil vi garantert få karantener i den perioden. Så det er ikke langt unna man kan si at NESTEN halve laget av en maksimal førsteelver vil være ute.
Tror også vi har mistet en del av "kontringstrykket" vårt med at Knudtzon og Bergmann er ute. Blir vanskelig å være et frykta bortelag med fart og kontringer som vi har vært hittil i sesongen.
Håper alt dette motvises i løpet av de neste tre ukene men tror det desverre ikke. Vi supportere må støtte mer en vi noen gang har gjort.
Av de seks seriekampene vil skal spille tror jeg vi er heldige om vi får 7-9 poeng. Og i cupen ryker vi garantert ut. Forundrer meg ikke om vi er det førende og bestspillende laget men det jævla bartelaget får tilbake flaksen sin og vinner ufortjent.Kommentar
-
Kommentar