Nyheter juni 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #21
    lsk.no



    Bursdagsbarnet var banens beste

    Andreas Fjeldstad feiret 19-årsdagen med strafferedning og en av sine beste kamper i LSK-drakta da juniorene slo Lyn 2-0 onsdag kveld.


    Kommentar

    • morten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2156

      #22
      POPPIS: Anthony Ujah har vært en hit i Lillestrøm denne sesongen, men nå kan han glippe for Kanarifansen på Romerike.
      Foto: Linn Cathrin Olsen / SCANPIX


      Ujah kan bli Brøndbys dyreste spiller noensinne



      LSK-spissen nærmer seg Danmark.

      Mads Gudim Burheim
      mgb@dagbladet.no
      SPORT.NO

      (Dagbladet): For en uke siden ble det kjent at Lillestrøm og Brøndby forhandler om en avtale som vil gjøre spisskomet Anthony Ujah til dansk superligaspiller.

      Nå nærmer klubbene seg enighet, ifølge danske Ekstra Bladet fordi Brøndby er villige til å gjøre Ujah til klubbens dyreste spiller noensinne.

      Flere interessenter


      17,5 millioner norske kroner skal danskene være villige til å betale for en fireårsavtale med Tippeligaens toppscorer, etter at klubber som Bordeaux, Metz, Monaco, Lille, Hoffenheim, PSV, Club Brügge og Anderlecht ifølge avisa har forhørt seg med Lillestrøm.

      - Vi vet omtrent hva de forskjellige mener, og andre vet hva vi mener prisen bør være, sier LSK-direktør Per Mathisen.

      - Jeg vil ikke komme nærmere inn på prisen, men det skal være en god sum før det er interessant. Det er klart det er mange, som har fått øynene opp for ham. Det er interesse fra flere forskjellige steder, så det er ikke er usannsynlig at han forsvinner, for å si det sånn, sier Mathisen.

      Brøndbys hittil dyreste spillere har vært Morten «Duncan» Rasmussen, Samuel Holmén og Magnus Svensson, som skal ha kostet rundt 12 millioner kroner.

      Vil prøve seg


      Brøndbys sportssjef Ole Bjur har vært i Norge for å forhandle også denne uka, og har økt budet flere ganger for å matche Lillestrøms ønskesum på rundt 20 millioner kroner.

      Anthony Ujah selv er lysten på å prøve seg i Danmark.

      - Vi er villig til å høre hva de har å si. Hva de har å komme med, planer for fremtiden. Det er alltid interessert å høre hva andre klubber har å tilby, sa agent Atta Aneke til Dagbladet sist uke.

      - Det viktigste for Anthony er å få spille jevnlig. Han vil selvfølgelig spille på høyest mulig nivå, men han må få spille for å ta et steg videre. Det er bare hans andre sesong i Europa, sa agenten.

      Ujah har scoret ni mål på ni kamper i Tippeligaen i år.
      Last edited by RSP; 10.06.2011, 09:41. Begrunnelse: Ryddet.
      Badekar
      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

      Kommentar

      • morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

        #23
        Mener LSK må kreve over 20 millioner for Ujah

        ** Brøndby skal være villige til å sette ny kjøpsrekord

        DYR MANN: Anthony Ujah følges av flere klubber etter den gode sesonginnledningen i Lillestrøm. Brøndby rapporteres å være den heteste frieren. Foto: Tor Yttri, Scanpix

        Av Stein-Erik Stormoen Publisert 10.06.11 - 13:19, endret 10.06.11 - 13:19 (VG NETT)

        (VG Nett) Kanari-Fansens leder Morten Galåsen forstår at Lillestrøm-spissen Anthony Ujah (20) kan bli lokket til danske Brøndby, men mener prisen må være på minst 20 millioner.

        - Han bør ikke selges for under 20. Det er et merkelig klima rundt overganger i hele verden, så jeg vet ikke hvor realistisk det er. Men jeg mener Lillestrøm må kjøre hardt her, vi snakker om et av de største spisstalene i Nord-Europa, sier Morten Galåsen til VG Nett.

        Han er leder av supporterklubben Kanari-Fansen og kaller sesonginnledningen til nigerianeren for helt ekstrem.

        - At han forsvinner i sommer er jeg rimelig sikker på.

        Danske Ekstra Bladet skriver at Brøndby skal være villige til å sprenge den gamle kjøpsrekorden på 12 millioner kroner med en sum på nærmere 17 millioner.

        Sportssjef Torgeir Bjarmann bekrefter overfor Romerikes Blad at klubben har vært i nye samtaler med Brøndby.

        - Jeg ønsker verken å kommentere hvor eller hvordan vi snakket sammen, sier Bjarmann.

        Les også: - Selger ikke Ujah for 12-13 millioner

        Ikke usannsynlig at han forsvinner

        Bordeaux, Metz, Monaco, Lille, Hoffenheim, PSV, Club Brugge og Anderlecht er andre klubber som nevnes i forbindelse med nigerianeren.

        - Men Ujah er fortsatt hos oss. Hvordan det ender er uvisst, men det har jo vært interesse for ham, sier LSK-formann Per Mathisen til den danske avisen.

        VG Nett-leser:
        16.5 + 15% av videresalg hadde vært et godt bud for Ujah. Men jeg ser ikke hvorfor han skulle ville dra til Brøndby.
        Diskuter med andre her.

        Mathisen gir ingen garantier om at Ujah fortsatt er på Åråsen når overgangsvinduet stenges.

        - Det er klart at det er mange som har fått øynene opp for ham. Det er interesse fra ulike steder, så det er ikke usannsynlig at han skifter for å si det sånn, sier Mathisen til Ekstra Bladet.

        Denne sesongen har Ujah scoret ni mål på ni seriekamper. Det gjør angriperen til toppscorer i serien.

        - Et bedre utstillingsvindu

        Enkelte røster, særlig blant Lillestrøm-tilhengerne, mener at Brøndby og Danmark ikke er et stort nok steg for Ujah. Klubben er ute etter å kvalifisere seg til spill i Europa, og satser hardt med nye investorer.

        Les også: LSK klare til å cashe inn i sommer

        Supporterleder Galåsen forstår hva som lokker.

        - Jeg må innrømme at Brøndby virker som et bedre utstillingsvindu. De store klubbene spiller jevnlig i Europa, og det er ikke akkurat tilfelle med Lillestrøm.

        - Hvis vi ser på hva FC København og Rosenborg fikk til i Europa i år, så er vel toppklubbene et hakk foran i Danmark. Brøndby er et topplag i Danmark. Lillestrøm er ikke et topplag i Norge, sier Morten Galåsen.

        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #24
          lsk.no

          Målet er å overbevise Åråsen-publikummet

          Frode Kippe og LSK-spillerne gleder seg til mandagens Tippeliga-kamp. Målet er å ta tilbake den offensive rollen på hjemmebane

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #25


            LSK-magasinet. Intervju med Bjarmann og Ujah

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #26
              lsk.no

              TOKSTAD HENTES TILBAKE

              19-årige Kristoffer Tokstad har vært utleid til Strømmen. Nå er han tilbake på Åråsen, og aktuell for startplass mot Odd Grenland.

              Kommentar

              • Sultanen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2005
                • 257

                #27
                TV8 - Romerike

                Magasinet Avspark med LSK-lekene. Intervju med Pål Steffen Andresen og Karim Essediri. I LSK-lekene konkurreres det i blind date.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #28
                  lsk.no

                  - INGEN ULEMPE MED TETTE KAMPER

                  Lillestrøm går inn i et tett kampprogram med syv kamper på 20 dager, det ser Henning Berg frem til.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #29
                    RB

                    Dette har du ikke sett på lenge

                    ÅRÅSEN: Fire romerikinger er høyst trolig i startoppstillingen til LSK mot Odd Grenland mandag. Det kan man ikke huske sist skjedde.

                    PER MORTEN SØDAL
                    Publisert 11.06.2011 kl 14:16 Oppdatert 11.06.2011 kl 14:24

                    Rutinerte Pål Steffen Andresen (Lillestrøm) og Espen Søgård (Fetsund) får etter all sannsynlighet selskap av ungguttene Stian Ringstad (Bodding) og Fredrik Gulbrandsen (Lillestrøm) i 11’eren mot Odd Grenland.

                    På Åråsen husker man ikke sist romeriksprofilen var så markant i en startoppstilling til en seriekamp, men trolig er det veldig lenge siden.

                    – Fire lokale fra start? Nei, det kan jeg ikke huske sist i en seriekamp. Det må ha vært på 80-tallet, tror mangeårig materialforvalter Per Svendsen.

                    – Det er veldig artig. Vi ønsker jo å ha flest mulig lokale spillere. Dette viser at det er mulig. Det er bra for klubben, sier trener Henning Berg til Romerikes Blad.

                    Han presiserer at han ikke har tatt ut laget som skal ut til sesongens fjerde eliteseriekamp på Åråsen.

                    – På tide
                    Pål Steffen Andresen (29) har vært i a-stallen til LSK i mange år, som den eneste ekte lillestrømlingen. Mandag gleder han seg til å få selskap av et annet bysbarn, Fredrik Gulbrandsen.

                    – Det var jammen meg på tide. Dette er viktig for klubben. Å ha så mange lokale spillere på laget viser også at man har gjort noe riktig. Du merker også at supporterne setter pris på det og det er ekstra morsomt å spille foran sine egne. Da jeg kom opp merket jeg det tydelig, sier han.

                    Sist Andresen startet en kamp, borte mot Sogndal i mai, var også Ringstad og Søgård i startlaget.

                    – Før det har vi vel maks vært to. Vi får gjøre det bra da, så kommer det flere i framtida.

                    Mange unge
                    Etter Henning Berg og Torgeir Bjarmanns inntreden på Åråsen har stadig flere unge spillere fått sjansen.

                    – Sist hadde vi fem mann fra start som var 20 år eller yngre. Noen av dem er jo blant de største talentene i hele serien. Det skal man også tenke på, mener Berg.

                    Han tror også det vil komme flere i framtida.

                    – Ja, hvorfor ikke? Nå har vi en del skader som gjør at nye får sjansen, men en spiller som Lunan Ruben Gabrielsen har gjort det så bra at han vil være på eller veldig nære laget uavhengig av skadesituasjonen.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      #30
                      NM junior: Lyn-LSK: 1-6

                      - Utvikler meg hele tiden i Lillestrøm

                      Ohi Omoijuanfo har allerede markert seg i Tippeligaen. Lørdag hjalp han klubbens G19-lag videre i NM.
                      Tekst: Christer Madsen - Publisert: 11. juni 2011

                      NM G19: Lyn-Lillestrøm 1-6

                      Ohi Omoijanfo gjorde seg bemerket for fotball-Norge da han ble tidenes yngste målscorer i Lillestrøm-drakten i fjor høst. I år har han også markert seg med spilletid og scoring i Tippeligaen, og lørdag hjalp han klubbens G19-lag videre i NM. Spisstalentet scoret ett mål i 6-1-seieren over Lyn.

                      - Jeg har utviklet meg mye som spiller det siste halvåret. Støtteapparet i LSK er veldig bra og hjelper meg mye. Jeg har nådd flere av målene mine allerede, og har satt meg nye. Jeg skal utvikle meg enda mer, sier Ohi til fotball.no.

                      Trives på alle nivåer
                      Han var godt fornøyd med scoring og avansement i G19-NMs 3.runde.

                      - Det var veldig moro og jeg er strålende fornøyd med kampen. Vi gjorde det vi ble enige om på forhånd. Vi røk ut i kvartfinalen i fjor, men i år skal vi gå hele veien i cupen. Vi skal vinne, slår unggutten fast.

                      Ohi er glad for at han får spille for juniorlaget i NM.

                      - Jeg elsker dette laget. Vi har mange gode spillere, og for meg er det fint å bli matchet på alle nivåer. Jeg spiller både for juniorlaget og rekruttlaget i 3.divisjon, i tillegg til innhopp i Tippeligaen, sier han.

                      Og selv om han trives på juniorlaget, så er det sistnevnte arena som frister mest.

                      - Det er bare å stå på videre. Jeg vet jeg får sjansen av Henning hvis jeg er god nok. Jeg skal jobbe med å utvikle meg videre som spiller, spesielt defensivt. Det offensive sitter bra, smiler G17-landslagsspilleren.

                      Vil vinne NM
                      Spissen scoret ett av LSKs to mål i 1.omgang. Lyn tok ledelsen, men ved pause ledet gultrøyene 2-1 på Kringsjå. Etter pause var det derimot takk for følget. Lillestrøm vant tilslutt 6-1 i et øsende regnvær på Kringsjå. John Raymond Haraldsen og Marius Høibråten scoret to mål hver, mens Sondre Jakobsen også tegnet seg på scoringslisten for de gulsvarte i tillegg til nevnte Omoijuanfo.

                      - Det bølget litt i 1.omgang. Vi ble med på krigen og det var jevnt frem mot pause. I 2.omgang var vi klart best. Da fikk vi til gode kombinasjoner og vending av spillet. At vi tok krigen fra starten av og deretter fikk til spillet vårt, er jeg godt fornøyd med, sier LSK-trener Andre Bergdølmo.

                      Lillestrøm slo Lyn 2-0 i serien tidligere denne uken, men stilte et sterkere mannskap denne gangen. NM henger høyt for kanarifuglene.

                      - Cupen er, sammen med Jet-turneringen. høyt prioritert hos oss. Vi har ikke hatt et så bra juniorlag i Lillestrøm på mange år, mener han.

                      Godt talentarbeid
                      Lillestrøm har fått mye skryt for sin jobb med talentene, og treneren er enig i at jobbes godt.

                      - Det ser veldig bra ut i ungdomsavdelingen vår om dagen. Vi har mange landslagsspillere og den klubben som er best representert i samlingen i Porsgrunn senere i sommer. Det er vi veldig fornøyde med, sier Bergdølmo.



                      gilbert

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #31
                        lsk.no

                        Kan se oppover tabellen med tre poeng

                        Nosa Igiebor gleder seg til å spille Tippeliga igjen, og mandag ønsker han tre poeng mot Odd Grenland for å styrke selvtilliten i oppkjøringen til en hard kampperiode.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #32
                          lsk.no

                          Sola den skinner - Lillestrøm vinner

                          Etter en lengre periode med grisevær på Åråsen er det nå meldt sol når LSK møter ODD mandag kveld.

                          Kommentar

                          • lskgogo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 633

                            #33


                            [COLOR=#000000]DRØMMER OM MÅLJUBEL: Fredrik Gulbrandsen får mest sannsynlig sjansen fra start når LSK møter Odd mandag. FOTO: LISBETH ANDRESEN


                            Endelig i fremste rekke
                            ÅRÅSEN: Fredrik Gulbrandsen (18) gleder seg som en unge til ilddåpen i LSK-trøya. Alt tyder på at han mandag for første gang får sjansen fra start i eliteserien.



                            «Mini-bukken», sønnen til LSK-legenden Tom Gulbrandsen, legger ikke skjul på at han har ventet lenge på muligheten. Samtidig har han ikke gravd seg ned over at lagoppstillingen til stadighet har vært uten ham.
                            – Det er klart jeg har vært skuffet mange ganger, men det skal man være. Samtidig har jeg fokusert på å se framover og støtte de spillerne som ble valgt foran meg. Jeg synes jeg har klart å være tålmodig. Det håper jeg å få betalt for nå, sier Gulbrandsen til rb.no.
                            Cupkampen mot Fu/Vo 1. mai ble debuten fra start i a-lagssammenheng. Det første målet gjorde han som innbytter mot Asker i 3. runde i 2009.
                            18-åringen har følt han har vært i nærheten flere ganger tidligere. Men etter en telefon torsdag, skjønte han at mulighetene var store for debut.
                            Magnus Powelll (spillerutvikler) ringte og forberedte meg på at jeg kunne få sjansen. Da jeg også var med på laget under formasjonstreningen fredag, fikk jeg virkelig tro på det.
                            Og inne i varmen var han også på lørdagens økt.
                            – Jeg gleder meg veldig og tror jeg ikke vil bli altfor nervøs. Men litt spenning blir det jo, sier han.
                            Etter en tung vinter har Gulbrandsen merket framgang i det siste. Det har også trener Henning Berg fått med seg.
                            – Han har gjort det bra i 3. divisjon og vist framgang. Samtidig er det konkurranse. I tillegg til Fredrik er både Arild (Sundgot), Ohi (Omoijuanfo) og Nicolay (Solberg) aktuelle i den rollen, sier treneren.
                            Gulbrandsen selv vil bare gjøre mest ut av muligheten. Og han innrømmer lett at det er blitt noen drømmer de siste dagene.
                            – Det er klart jeg drømmer om å løpe mot Kanari-Fansen etter å ha scoret. Jeg skal i alle fall gripe muligheten og være offensiv i tankegangen. Jeg skal tørre å prøve.
                            Toppformen er på vei. Jeg føler den er nære. Samtidig har jeg slitt med å score, men den siste tiden har det virkelig løsnet på andrelaget.
                            Og hva hadde vært bedre enn å fortsette målproduksjonen mandag.
                            – Jeg lover ikke to, men ett skal jeg klare, ler Fredrik Gulbrandsen.
                            Tar seg en pause til mars 2012..

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #34
                              TV2 Sport

                              Brøndby innrømmer Ujah-interesse

                              Den danske klubben vil gjerne kjøpe Anthony Ujah fra Lillestrøm, men den høye prisen gjør styret usikre.
                              I flere uker har det versert rykter om at danske Brøndby er nær ved å skaffe seg Lillestrøm-profilen Anthony Ujah. Nå innrømmer Brøndby at de har fulgt med å Ujah i lengre tid, og at de ønsker å hente ham til Danmark.
                              – Ja, vi har sett på ham og forhørt oss om hva han koster, sier Benny Winther, nestleder i styret til den danske klubben, ifølge sporten.dk.
                              Del på facebook
                              Lillestrøm har ingen planer om å la Ujah forsvinne fra Norge uten at de får en solid overgangssum i bytte. Det er ventet at Brøndby, eller andre interesserte klubber, må betale mellom 15 og 20 millioner kroner for nigerianeren.

                              Den høye overgangssummen må, ifølge Winther, ta mye av skylden for at Brøndby ikke har lagt inn et bud allerede.
                              – Det stemmer ikke at han allerede har skrevet under for oss. Vi har sett ham spille og spurt hvor mye han koster, det er det. Videre har vi ikke kommet, for det er snakk om mye penger. Han er dyr, forteller Winther.
                              Inntil videre er Ujah fortsatt Lillestrøm-spiller, og med på laget som skal ta imot Odd Grenland på Åråsen mandag.

                              TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

                              Kommentar

                              • lskgogo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 633

                                #35

                                UJAH LAR SEG IKKE PÅVIRKE
                                Selv om spekulasjonene rundt Anthony Ujah er dagligdagse lar hovedpersonen seg ikke påvirke. - Jeg har scoret ni mål som viser at jeg ikke lar meg påvirke,
                                sier han.


                                Tar seg en pause til mars 2012..

                                Kommentar

                                • lskgogo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2010
                                  • 633

                                  #36

                                  MARIUS KAN BLI TIDENES YNGSTE
                                  I kveld sitter Marius Høibråten på benken for LSK. 16-åringen kan bli tidenes yngste i LSK-drakta.

                                  Tar seg en pause til mars 2012..

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #37
                                    RB: Børsen LSK - Odd

                                    Lillestrøm-Odd 1-1 (0-0)
                                    Åråsen.

                                    Mål: 0-1 (52) Magnus Myklebust, 1-1 (76) Arild Sundgot.

                                    Gult kort: Stian Ringstad, LSK. Simen Brenne, Paul Addo, Odd.

                                    Rødt kort: Simen Brenne, Odd (28).

                                    Målsjanser: LSK 5, Odd 2.

                                    Cornere: LSK 10, Odd 1.

                                    Tilskuere: 5.363.

                                    Dagens kanarifugl: Stefan Logi Magnusson.

                                    Kampkarakter: 4

                                    Publikum: 6

                                    LSK (4-2-3-1):

                                    STEFAN LOGI MAGNUSSON 6
                                    Satt på svært få prøver i starten. Vartet opp med kampens prestasjon da han avverget Odds enorme dobbeltsjanse fem min. før pause. Først sto han lenge og reddet forsøket fra Samuelsen. På fantastisk vis stoppet han returen fra Myklebust med beina. Sjanseløs på 0-1.

                                    KARIM ESSEDIRI 4
                                    Aktiv offensivt i starten. Kom til flere innlegg, men kvaliteten var ikke alltid god. Det var det heller ikke på dødballene. De fleste av ti cornerne ble slått altfor høyt og var helt ufarlig. En endte med 1-1. Lå feil da Odd fikk sin dobbeltsjanse i 1. omg. og laget unødvendig corner før 0-1.

                                    PÅL STEFFEN ANDRESEN 5
                                    Satt opp i mange luftdueller med Frode Johnsen. Tapte de fleste, men posisjonerte seg slik at det aldri ble farlig. Flink til å spille opp via midtbanen. Flyttet opp som spiss i jakten på utlikning. Dro seg blant annet fri på høyresiden og slo et godt innlegg.

                                    FRODE KIPPE 5
                                    Opptrådte stort sett klokt og sikkert i et LSK-forsvar som ble satt på få prøver før Odd fikk dobbeltsjansen rett før pause. Tok en sjanse da ha taklet Samuelsen på vei gjennom og så vidt var på ballen. Kunne blitt matchvinner på overtid, men skuddet hans gikk via en spiller og ut.

                                    STEINAR PEDERSEN 5
                                    Flyttet ut til venstre i Eriksens karantenefravær. Løste oppgaven godt defensivt. Ble utfordret på fart flere ganger, men kom seg alltid ut av problemene før det ble farlig. Satt opp i flere innleggsposisjoner, men som for de fleste i gult og svart ble de enten for lave eller for lange.

                                    LUNAN RUBEN GABRIELSEN 4
                                    Gjorde en oppofrende og god jobb som ballvinner på midten. Ikke alltid like heldig med avleveringene, men absolutt godkjent der også. Fin jobb i forkant av Ujahs store sjanse før pause. Ble ofret den siste halvtimen da LSK trengte rutinerte Sundgot i jakten på utlikning.

                                    ESPEN SØGÅRD 4
                                    Mye involvert på midten med mange Odd-spillere bak ballen. Tok for seg i duellene, men var ikke alltid like heldig med pasningene. Lykkes som regel best når han slår korte og enkle pasninger. Ble denne gangen tvunget til å flere lange. Da er ikke presisjonen like god hos veteranen.

                                    FREDRIK GULBRANDSEN 5
                                    Hans aller første seriekamp fra start for LSK. Kom så absolutt godt fra sin aller første 90-minutter på toppnivå. Kun to gode keeperredninger hindret ham det første målet. Full av entusiasme og vilje. Pådro seg en del frispark når fordi han ble i overkant het i noen nærkamper.

                                    NOSA IGIEBOR 5
                                    Spilte i rollen bak Ujah i en 4-2-3-1 denne gang. I perioder preget han kampen med drivende gode løp med ball. Men det ble litt for mye nesten i de avgjørende øyeblikkene. Misset en stor sjanse på overtid i 1. omg. Flere feilpasninger enn vanlig. Kunne hindret innlegg før 0-1.

                                    STIAN RINGSTAD 3
                                    Ble satt opp i flere gode posisjoner ute til venstre, men valgte altfor ofte en pasning til en dårligere plassert lagkamerat enn å utfordre selv. Litt for stor respekt. De få gangene han satte fart med ball kom han til innlegg i duellene med Hansén. Gult i tredje kamp på rad. Må sone.

                                    ANTHONY UJAH 4
                                    Fikk aldri gode arbeidsforhold som alenespiss. Prøvde og prøvde, men ble stoppet. Da han fikk sin eneste sjanse rett før pause, sto André Hansen og stolpen i veien. Etter hvert en litt frustrerende kamp for toppscoreren som avsluttet med en langpasning opp mot ingen fra midtbanen.

                                    SUM 11 MANN: 50

                                    INNBYTTERE:

                                    ARILD SUNDGOT 5
                                    (30 min. for Gabrielsen).

                                    Kom inn i jakten på mål. Rolig og fornuftig med ball. Og selvfølgelig ble han skutt i armen til 1-1.

                                    NICOLAY SOLBERG
                                    (4 min. for Ringstad).

                                    Inn i jakten på et seiersmål.

                                    SUM 11 MANN: 55

                                    DOMMER:

                                    TOM HARALD HAGEN 5
                                    God kampledelse og frisparklinje gjennom hele kampen. Ga Brenne korrekt tilsnakk for å sparke bort ballen. Samme mann fikk gult to ganger i løpet av to min. og ble utvist. I sum strengt, men isolert sett ikke feil med gult i begge situasjonene. Ikke feil å godkjenne LSKs 1-1 selv om ballen var innom armen til Sundgot.

                                    ANALYSEN

                                    LSK og Odd spiller nesten alltid uavgjort på Åråsen. Det var lite som tydet på at noen skulle avgjøre kampen før pause i går også. Et defensivt Odd ble ikke mer offensive da de fikk Simen Brenne utvist midtveis i 1. omg. De forsvarte seg godt med rutinerte spillere, mens LSKs ungdomsrekke ikke hadde evnen til å spille seg til mange sjanser. LSK gjorde for mange feilvalg med ball, og klarte ikke å komme til like mange innlegg som de burde ut fra det spillemessige overtaket. Med mål på en av to store sjanser rett før pause, kunne 2. omg. blitt annerledes. Da Odd scoret først, ble det enda vanskeligere. Men de berget 1-1.

                                    Vurdert av Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

                                    http://www.rb.no/lsk-magasinet/lsk-boersen/article5638303.ece
                                    Last edited by RSP; 14.06.2011, 17:02.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #38
                                      lsk.no

                                      Legenden fant nettmaskene

                                      Arild Sundgot reddet poengdeling for LSK mot Odd Grenland mandag kveld.

                                      http://www.lsk.no/no/sportslig/a-laget/nyheter/Legenden+fant+nettmaskene.b7C_wlbQXJ.ips
                                      Last edited by RSP; 14.06.2011, 16:58.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #39
                                        lsk.no

                                        Gratis inngang på byderbyet

                                        I kveld kan du se byderbyet mellom LSK2 og Flisbyen gratis i LSK-hallen kl 19:00. Magnus Powell har med tre fra a-stallen.

                                        http://www.lsk.no/no/sportslig/a-laget/nyheter/Gratis+inngang+på+byderbyet.b7C_wlbQZL.ips
                                        Last edited by RSP; 14.06.2011, 17:03.

                                        Kommentar

                                        • general
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2004
                                          • 1150

                                          #40
                                          Vil ha rask Sigurdarson-exit

                                          I 1-1-kampen mot Odd følte nigerianeren seg tidvis alene på topp i spissmakkerens fravær.
                                          – Jeg savner Björn (Bergmann Sigurdarson) veldig. At han er borte påvirker mitt spill på banen. Jeg håper Island ryker ut fortest mulig og at han kommer hjem, sier Ujah til rb.no.
                                          Ujah er full av lovord om den ett år yngre islendingen, som er med i europamesterskapet som for tiden spilles i Danmark.
                                          – Han er utrolig viktig, både for meg og laget. Vi har drillet mye sammen på trening, det gleder jeg meg til vi får brukt igjen i kamp, fortsetter LSK-angriperen.
                                          Nigerianeren, som er Lillestrøms heteste salgsobjekt for øyeblikket, har hatt bedre dager på jobben enn mandagens hjemmekamp.
                                          – Etter at de fikk en mann utvist, la de mange bakover på banen. Vi slet med å trenge gjennom og jeg fikk svært vanskelige arbeidsforhold.
                                          Han var likevel nærme scoring mot Odd. På overtid av 1. omgang avsluttet han med venstrebeinet og i stolpen.
                                          – Det var nære, men dessverre gikk ballen ut og ikke inn, forteller Ujah.
                                          LES OGSÅ: – Typisk at det skjer meg
                                          Seriegull 2016!!!

                                          Kommentar

                                          Working...