Nyheter juni 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

    #41
    LSK.no


    EDWIN UTE I SEKS MÅNEDER

    Gjennomgikk ny kneoperasjon i forrige uke.

    http://www.lsk.no/no/sportslig/a-lag...b7C_wlbQ07.ips

    Kommentar

    • fugla4ever
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Jul 2005
      • 212

      #42
      lsk.no

      - KAMPKLAR I LØPET AV UKA

      Geir Kåsene kommer med oppløftene nyheter rundt midtbanesentral Stefan Gislason.

      http://www.lsk.no/no/sportslig/a-lag...b7C_wlbQ18.ips
      Last edited by RSP; 14.06.2011, 17:07.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #43
        lsk.no

        VANT BYDERBYET

        LSK-rekruttene tok en ny trepoenger da Flisbyen var motstander tirsdag kveld.


        http://www.lsk.no/no/sportslig/rekruttlaget/nyheter/Vant+byderbyet.b7C_wlbQ4_.ips

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #44
          lsk.no

          BJØRN OG ISLAND UTE AV EM

          Kun syltynn teori kan redde gutta fra sagaøya. Dermed kan 20-åringen rekke cupkampen mot Rosenborg 22. juni.


          http://www.lsk.no/no/sportslig/a-laget/nyheter/Bjørn+og+Island+ute+av+EM.b7C_wlbQ29.ips

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #45
            lsk.no



            SUPERRESERVEN TROR PÅ SEIER

            Få forventer at LSK skal vinne mot serielederen i morgen kveld, men Arild Sundgot har troen.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #46
              LSK-magasinet (RB)



              LSK-veteranen ikke moden for å starte

              Arild Sundgot er ikke klar for 90 minutter, men ønsker fortsatt å bidra på slutten av kampene. Se ferskt LSK-magasin her!

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #47
                Romsdals Budstikke

                LSK – et Bosman-lag alene

                Elleve spillere på utgående kontrakt. – Et større problem for klubben enn for oss, mener Karim Essediri.

                Publisert: 15.06.2011 kl. 17:27 , endret: 15.06.2011 kl. 17:32
                Av: Marius Vik

                ÅRÅSEN (Aftenposten.no): 100% Fotball satte tirsdag opp en liste over alle Bosman-spillerne i den norske toppdivisjonen. 105 er de i antall, færrest har Viking med sine tre, mens Sogndal har hele ti spillere på utgående kontrakt.

                Flest finner du likevel på Romerike.
                Hele 11 av spillerne i Henning Bergs A-stall er Bosman-spillere, og kan skrive under for en ny klubb allerede 1. juli, to av dem kan gjøre det allerede i dag.
                Stefan Gislason og Youssef Sekour har kontrakter som går ut 1. august, mens de ni resterende har kontrakt frem til nyttår: Karim Essediri, Espen Søgård, Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen, Edwin Eziyodawe, Kristoffer Tokstad, Stian Ringstad, Lunan Ruben Gabrielsen, og Fredrik Gulbrandsen.

                Vil ha noe rotasjon i gruppa
                Hvem eller hvor mange av disse som er å finne i LSK-drakten også neste år, er langt fra klart.
                - Mye av dette avhenger av økonomien i klubben. Samtidig er det også en fordel med en viss utskifting i spillerstallen, det kan være bra å få noen nye, friske fjes inn.
                - Vi har tilbudt Karim (Essidiri) ny kontrakt, mens ungguttene Stian Ringstad, Lunan Ruben Gabrielsen og Fredrik Gulbrandsen også har fått tilbud om forlengelse, forteller sportsdirektør Torgeir Bjarmann.
                Youssef Sekour vil ikke bli tilbudt kontraktsforlengelse etter å ha gått skadet i hele sin tid som LSK-spiller, mens Edwin Eziyodawe også er langtidsskadet, og har en høyst usikker LSK-fremtid. Da gjenstår det likevel ni spillere som ikke vet hva de gjør kommende sesong.
                - Jeg tror det er et større problem for klubben enn det er for oss spillerne.
                - Skulle de miste alle spillerne, så blir det jo veldig vanskelig for LSK, det tar litt tid før nye spillere finner sin rolle og presterer på banen. Selv fikk jeg et kontraktsforslag i forrige uke, uten at jeg har bestemt meg for hva jeg gjør neste sesong ennå, sier Karim Essidiri, samtidig som han er kjapp med å understreke at han ”trives veldig godt på Åråsen”.
                Det er et godt signal til Torgeir Bjarmann, men vel så stor spenning knytter det seg til hva som vil skje med trioen Espen Søgård, Lars Kristian Eriksen og Pål Steffen Andresen. Sistnevnte har tidligere sagt til Aftenposten at han ikke aner hva han gjør kommende sesong http://fotball.aftenposten.no/elites...icle201839.ece , men har endelig begynt å få litt spilletid etter skademarerittet.

                Optimistisk Søgård
                Espen Søgård har spilt alle Lillestrøms kamper denne sesongen, og hele 267 kamper etter debuten i 1999. Det gjør ham til den tredje mest brukte spilleren i Lillestrøms historie, uten at det gir noen garanti for en ny kontrakt.
                - Jeg har pratet litt med Torgeir (Bjarmann) her i gangene.
                - Det må være lov å spørre litt, spesielt siden jeg har flere å tenke på der hjemme. Jeg synes det ser positivt ut, uten at vi har hatt noen formelle samtaler ennå, sier LSK-legenden til Aftenposten.no..
                Selv bedyrer Lillestrøms mangeårige midtbanemotor at han ikke har begynt å tenke på noen andre klubber, men at han kanskje burde gjøre det for å tvinge Lillestrøm på banen. For at hjertet hans er gult og svart har det aldri vært noen tvil om, og Søgård synes det er viktig at man også ser det større perspektivet.
                - Jeg føler fortsatt at jeg bidrar mye på banen, og er i stadig utvikling som fotballspiller.
                - Det sportslige må alltid være viktigst, men jobben utenfor bør også vektlegges. Ikke bare som kontinuitetsbærer, men også for at man stiller opp for klubben – det har blitt noen konferanser og møter jeg har stilt opp på etter hvert. Lillestrøm vet i alle fall hva de får med meg, både på og utenfor banen, forteller 31-åringen.

                Etterlyser dialog
                Lars Kristian Eriksen er inne i sin tredje sesong på Åråsen, og har etablert seg fast på den ene backen. Likevel har det ikke blitt noen ny kontraktsprat, og den gamle Lyn-spilleren etterlyser bedre kommunikasjon fra klubben.
                - Det hadde ikke skadet om de holdt oss litt orientert om hva som skjedde. I fjor begynte de kontraktssamtalene ganske sent, og selv om jeg ikke har tenkt så mye på at kontrakten snart går ut, så ligger det jo litt i bakhodet.
                27-åringen innrømmer nemlig at Bosman-situasjonen ikke har gått helt upåaktet hen i spillergruppa.
                - Jeg skjønner at det kan være vanskelig for klubben, spesielt siden de slet nå sist med å finne hovedsponsor. Noe stort tema er det ikke, men det er jo litt snakk mellom oss som er på utgående kontrakter, om man har hørt noe eller fått noe nytt kontraktsforslag, sier Eriksen til Aftenposten.no.

                http://fotball.rbnett.no/eliteserien/article203167.ece

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13277

                  #48
                  rb.no (suuuperjinx)

                  Håper «Rush» er ferdig nå

                  ÅRÅSEN: LSK-trener Henning Berg mener Tromsø er dårligere enn tabellen viser. Det og mer i ferskt LSK-magasin!


                  – Tromsø er det laget som har vært mest stabile defensivt. De har hatt få skader og har en spillestil som er «safety first». De er gode til å avgjøre de tette kmpanene. Hadde noen av de andre topplagene prestert slik de skulle, så tror jeg ikke de hadde ledet serien.
                  Det sier LSK-trener Henning Berg i det ferske LSK-magasinet før bortekampen mot Tromsø. Likevel virker det som han frykter Tippeligaens mestscorende gjennom tidene:
                  – Han har jo satt scoringsrekorden nå, så jeg regner med at han er ferdig med å score nå, sier Berg og drar på smilebåndet.

                  Trives på kunstgress

                  LSK har to seire borte på kunstgress denne sesongen, Berg tror det kan være tilfeldig, men samtidig ikke:
                  – Vi har mange tekniske spillere, som liker å spille hurtig og det er lettere på kunstgress, så det gjør oss ingenting å spille på kunstgress, sier Berg.
                  LSK-trener mener laget burde spilt bedre mot Odd, men at de fortsatt burde vunnet kampen slik kampen utviklet seg.

                  – Gislason klar søndag
                  Stefan Gislason har vært litt over en måned ute med skade. Han regner med å være tilbake mot Strømsgodset søndag.
                  – Jeg har trent godt, selv om jeg har vært utenfor fotballbanen. Jeg har holdt kondisjonen ved like og håper at det skal gå bra, men jeg trenger nok en kamp for å komme opp der hvor jeg vil være, sier han.
                  Om Tromsø-kampen tror midtbanespilleren at LSK har gode muilgheter:
                  – Vi kan gå ut og være litt avventende. For så å satse på de mulighetene vi får, sier han.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    #49
                    Karim og Stian tibudt ny kontrakt

                    I tillegg til at Lunan Ruben Gabrielsen og Fredrik Gulbrandsen for noen uker siden fikk tilbud om å forlenge kontraktene, opplyser Romerikes Blad i dag at også Karim Essediri og Stian Ringstad er tilbudt nye kontrakter. Derimot vil klubben ikke forlenge kontrakten med langtidsskadde og igjen kneopererte Edwin Eziyodawe, sier Torgeir Bjarmann til RB.

                    gilbert
                    Last edited by gilbert; 16.06.2011, 17:31.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #50
                      lsk.no

                      - Vi skal slå fra oss igjen

                      Tre viktige Tippeliga-kamper ligger foran LSK. Espen Søgård håper å returnere fra Tromsø med tre poeng i kofferten.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #51
                        Aftenposten

                        Eziyodawe: - En forferdelig situasjon

                        Lillestrøms Edwin Eziyodawe drømte om Barcelona. Nå håper han karrieren kan reddes.

                        Publisert: 16.06.2011 kl. 10:19 , endret: 16.06.2011 kl. 10:24
                        Av: Marius Vik

                        ÅRÅSEN (Aftenposten.no): Lillestrøm har truffet bra med flere av sine nigerianske importer. I 2011 er det Anthony Ujah og Nosa Igiebor som drar de største overskriftene, men for to år siden var det deres landsmann Edwin Eziyodawe som var hetest på Romerike.

                        Seks mål noterte han seg for i debutsesongen, og innrømmet at han drømte om å få spille for Barcelona etter hvert. Det er ikke det den nigerianske spissen prater høyest om nå.

                        Fra skade til Bosman
                        Etter lang tid med skadeplager ble 23-åringen sist uke operert, og først om seks måneder er Eziyodawe ventelig klar. Det er samtidig som kontrakten hans med Lillestrøm går ut.
                        - En forferdelig situasjon, innrømmer spissen overfor Aftenposten.no.

                        Ikke bare Bosman-situasjonen, men hele det uføret han har endt opp i.
                        - Jeg har forsøkt opptrening, men ble ikke bedre. I samråd med LSKs medisinske apparat ble jeg enig om å ta en ny operasjon, slik at jeg kan bli ordentlig frisk.

                        LSK forlenger neppe
                        Hvilken klubb karrieren vil fortsette i når Eziyodawe blir skadefri, er dog mer usikkert. Overfor Aftenposten.no tilkjennegir Torgeir Bjarmann at sannsynligheten for at spissen får fornyet kontrakten, ikke er særlig stor.
                        - Edwin hadde en god start hos oss, men har stoppet noe opp i utviklingen sin, spesielt etter at Anthony (Ujah) kom.

                        - Nå handler det egentlig bare om å få ham frisk igjen, men vi skal selvfølgelig følge ham under opptreningsperioden, understreker Lillestrøms sportsdirektør.

                        Det kan Edwin Eziyodawe leve fint med.
                        - Skader er en del av spillet, og jeg skal komme tilbake på fotballbanen. Om ikke målet er å spille for Barcelona, så er det i alle fall å spille for en større klubb enn Lillestrøm.
                        - Selv om den siste tiden har vært tøff, er jeg fortsatt lykkelig og ved godt mot, og har stor tro på at jeg snart skal spille fotball igjen. Alberto Aquliani (Liverpool/Juventus) kom tilbake fra en slik skade, og da kan jeg også klare det, sier Eziyodawe til Aftenposten.no.

                        Last edited by RSP; 16.06.2011, 15:15.

                        Kommentar

                        • KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

                          #52
                          RB-papir

                          Eziyodawe ferdigspilt i LSK
                          Åråsen:
                          Edwin Eziyodawe har vært gjennom en ny kneoperasjon og er ute av spill i seks måneder. Det betyr at nigerianeren ikke vil være tilbake på banen før kontrakten hans med LSK går ut etter denne sesongen. Sansynligvis betyr det at spissen med 7 mål på 42 seriekamper for LSK har spilt sin siste kamp for klubben.
                          -Edwin blir ikke tilbudt ny kontrakt, sier Torgeir Bjarmann.

                          Kommentar

                          • KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

                            #53
                            RB-papir

                            Fire med kontraktstilbud
                            Åråsen:
                            Karim Essediri og Stian Ringstad er begge tilbudt nye LSK-kontrakter. De to har avtaler som går ut etter denne sesongen.
                            Fra før har både Lunan Ruben Gabrielsen og Fredrik Gulbrandsen fått forslag om ny kontrakt med Åråsen-klubben.
                            Espen Søgård, Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen og Kristoffer Tokstad har også avtaler som etter denne sesongen.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #54
                              lsk.no

                              Her følger du Tromsø-LSK

                              LSK.no er på plass i Tromsø, og oppdaterer deg LIVE fra møtet med serielederen. Kampstart 19:00.

                              Last edited by RSP; 16.06.2011, 15:17.

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                #55
                                LSK.no

                                Nosa syk - ble igjen hjemme
                                Kveldens oppgjør går uten midtbanestrateg Nosa Igiebor. Nigerianeren er syk, og ble ikke med til Tromsø.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #56
                                  RB

                                  Nosa spiller ikke mot Tromsø

                                  LILLESTRØM: Nosa Igiebor er syk og spiller ikke mot Tromsø.

                                  MORTEN SVESENGEN
                                  Publisert 16.06.2011 kl 14:26 Oppdatert 16.06.2011 kl 14:37

                                  Nosa Igiebor var ikke med på flyet da LSK dro til Tromsø torsdag morgen.

                                  LSK-midtbanestjerne som sto over treningen onsdag på grunn av sykdom, vil ikke spille kampen mot Tromsø.

                                  Det betyr mest sannsynlig at Nicolay Solberg spiller sin første Tippeliga-kamp fra start. 19-åringen som kom fra FK Tønsberg før årets sesong, har spilt tre kamper som innbytter i sin første LSK-sesong.

                                  Björn Bergmann Sigurdarson er fra før utilgjengelig for LSK i møtet med serielederen fordi han representerer Island i EM for U21-landslag.

                                  Stian Ringstad står over med karantene, mens Lars Kristian Eriksen har sonet sin karantene ferdig og overtar Ringstads plass på venstrekanten på midtbanen.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #57
                                    lsk.no

                                    HER ER GUTTA SOM STARTER MOT TIL

                                    Henning Berg har tatt ut de elleve utvalgte til kampen mot serielederen på Alfheim stadion klokka 18:00.

                                    Kommentar

                                    • Patriot
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2010
                                      • 437

                                      #58
                                      Berg refser Ujah:
                                      TROMSØ (VG Nett) (TIL-LSK 1-0) Proffaktuelle Anthony Ujah sløste med sjansene og suste rett forbi pressen etter en skuffende forestilling i Tromsø. Det får LSK-trener Henning Berg til å tenne.


                                      Henning Berg: - Et typisk medgangslag.


                                      Essesidiri: Jeg vurderer Tromsø-retur


                                      Steffi tilbake i god, gammel form:


                                      Sundgot: - Vi gjorde en bra kamp:

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #59
                                        lsk.no

                                        Tok vare på sjansen

                                        Fredrik Gulbrandsens formkurve peker bare èn vei. Oppover.

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #60
                                          RB: Børsen TIL - LSK

                                          Tromsø – Lillestrøm 1-0 (1-0)

                                          Alfheim stadion.

                                          Mål: 1-0 (30) Mostafa Abdellaoue.

                                          Gult kort: Remi Johansen, Tromsø. Espen Søgård, LSK.

                                          Tilskuere: 4.743.

                                          Målsjanser: TIL 6, LSK 4.

                                          Cornere: TIL 7, LSK 2.

                                          Kampkarakter: 5

                                          Publikum: 4

                                          LSK (4-4-2):

                                          STEFAN LOGI MAGNUSSON 6
                                          Et skudd og et par feltinngripener eneste utfordringen før ledermålet. Det kunne islendingen ha avverget. Kvalifisert redning og kan ikke lastes for returen på TILs dobbeltsjanse i andre omgang. Fantastisk beinparade da Johansen kom alene med ham. Tvilsom i kommunikasjonen.

                                          KARIM ESSEDIRI 4
                                          Fikk kjeft for dødballene mot Odd. Noen svake klareringer ga ekstra TIL-press i starten. Ikke mange innlegg- og dødballmuligheter før pause. Fortsatte med å klarere i hytt og vær. Kan ikke lastes for at han kom i undertall i flere situasjoner. Flere initiativ, men lyktes ikke framover etter pause. Bedre kontroll defensivt.

                                          PÅL STEFFEN ANDRESEN 5
                                          Grunnlurt av Mos før vertenes første avslutning. Ble også nest sist da samme mann ga vertene ledelsen. Bedre med ball enn stoppermakker Kippe og virket sikrere desto lenger kampen varte. Kunne imidlertid satt mer fart på ballen da LSK trillet i den baktre fireren. Holder et imponerende nivå – den lange pausen tatt i betraktning.

                                          FRODE KIPPE 6
                                          Knallhard i starten og ble urettmessig straffet med frispark imot. Brøt også foran TIL-spillerne flere ganger. Langpasningene har fortsatt dårlig adresse. På rett sted i flere situasjoner og forhindret mer trøbbel i noen tidlige situasjoner etter pause, men på vikende front før Johansens sjanse ti minutter før slutt. Flyttet opp som spiss i jakten på utlikning.

                                          STEINAR PEDERSEN 5
                                          Igjen ute på backen på grunn av karantener på venstresiden. Leste spillet bra og tok sikring tidlig. Pasningene og klareringene ikke like gode. Lite involvert framover i banen før pause. Overspilt et par ganger de siste 45 minuttene da TILs høyreside ble mer synlig. Det var ikke bare hans feil. Leverer solid – gang etter gang.

                                          FREDRIK GULBRANDSEN 3
                                          Kom bra fra debuten sist. Anonym i starten, men viste kvaliteter med forsering og avslutning etter snaut 20. Deretter forsvant 18-åringen mer og mer. Ikke god nok defensivt og ble overspilt flere ganger. Mye slurv med pasninger i gode posisjoner etter pause. Sterk returløp på en TIL-overgang mot slutten. Forsøkte å konstruere straffe på overtid.

                                          LUNAN RUBEN GABRIELSEN 5
                                          Har tatt steget opp på eliteserienivå denne sesongen. Ikke mye ballkontakt og variabel de gangene han fikk sjansen. Spilte seg opp utover omgangen. Markerte seg med et par åpnende pasninger i starten av andre. Også voksen i nærkampene med Kara utover i kampen. Begynner virkelig å etablere seg.

                                          ESPEN SØGÅRD 4
                                          Kompromissløs med et par virkelig sugende taklinger i starten. Men altfor sen på Høgli og så gult etter halvtimen. Mye i ballkontakt, men klarte ikke å skape noe. Blanding av klønete og uheldig før 1-0. Mer og mer på vikende front mot sterke Kara. Forferdelig feilpasning før Rushfeldts første sjanse.

                                          LARS KRISTIAN ERIKSEN 3
                                          Ikke akkurat Ronaldo-statistikk og uvant posisjon før møtet med Høgli. Knapt involvert i det offensive spillet før pause. Defensivt gjorde han jobben. Ingen skapende kraft og spørsmålet er om et LSK på utlikningsjakt ikke hadde trengt en annen spiller i den rollen.

                                          NICOLAY SOLBERG 4
                                          Fikk eliteseriedebuten da Igiebor ble igjen syk hjemme. Mislyktes mye med ball før han la til Ujahs første sjanse på elegant vis og klarerte til nigerianerens andre. Også helt borte etter pause før han plutselig skjøt i stolpen. Det ble det siste han gjorde.

                                          ANTHONY UJAH 6
                                          Veldig alene da LSK ble presset. Fikk imidlertid mye bakrom å jobbe i. Nære på volley etter Solbergs innlegg og sterk i duellene med TIL-stopperne minuttet etter. Men alene med keeper har nigerianeren forbedringspotensial. Også en trussel etter pause. Sterk med tanke på hvor alene han til tider var.

                                          SUM 11 MANN: 51

                                          INNBYTTERE:

                                          ARILD SUNDGOT
                                          (18 min. for Solberg).
                                          Rolig med ballen, men kom ikke til sjanser selv. Skapte rom for andre.

                                          DOMMER:

                                          PER IVAR STABERG 4
                                          Hans 200. kamp i eliteserien og fikk applaus før kampen. Nesten alle avgjørelser gikk fordel Tromsø i starten. Jevnet seg ut etter hvert. Korrekte kort. Dømte en langt bedre andre omgang. Helt grei vurdering da Gulbrandsen gikk for straffe på overtid.

                                          ANALYSEN

                                          LSK til Tromsø uten seks spillere som i realiteten kunne startet kampen (Igiebor, Sigurdarson, Gislason, Knudtzon, Ringstad og Bolly). Med serielederen på den banehalvdelen kunne ikke oppgaven blitt tøffere. Svakt klareringsspill gjorde at LSK ble satt under press umiddelbart. Kanarifuglene kom mer med i kampen etter hvert, men en tvilsom opptreden i egen boks ga vertene ledermålet. Til tross for at kanarifuglene skapte flere sjanser kom dette etter overganger og tilfeldigheter. Det offensive spillet var langt fra godt nok til å sette serielederen under press. Solbergs stolpetreff var det nærmeste kanarifuglene kom. Tromsø hadde også sine store sjanser og vant fortjent, selv om LSK hadde mer enn store nok sjanser til å score.

                                          Vurdert av Per Morten Sødal og Per Kristian Torvik

                                          Kommentar

                                          Working...