Nyheter juni 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • A-net
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2006
    • 447

    Gjorde vondt til verre for gamleklubben - og faren
    * Steinar Pedersen til VG Nett: - Hvorfor skulle jeg ikke juble ellevilt?
    * Fører internt statistikk med faren
    INGEN HEMNINGER: Her jubler Steinar Pedersen jubler over sin 1-0 scoring mot Start - med sin far som assistenttrener for motstanderen. Foto: Terje Bendiksby / Scanpix
    Av Sondre Nilsen Publisert 30.06.11 - 14:38, endret 30.06.11 - 14:39 (VG NETT)

    ÅRÅSEN (VG Nett) Steinar Pedersen sendte LSK i ledelsen mot Start og gjorde vondt til verre for sørlendingene. Da jublet han hemningsløst - med sin far som assistenttrener for motstanderen.
    VG Nett følger


    Start ligger svært utsatt til i bunnsjiktet i eliteserien, og står med svake 1-1-8 på siste ti kamper. For litt over en uke siden, sa dessuten Knut Tørum opp jobben som hovedtrener i klubben.

    - Hvorfor skulle jeg ikke juble ellevilt? Å ta tre poeng i den kampen var utrolig viktig for oss, så da jubler jeg ordentlig. Jeg spiller i Lillestrøm nå, sier Pedersen til VG Nett.

    Aldri snakk om stille feiring

    - Det hadde ingen betydning at du spilte mot en klubb du har lang historie i og som hadde din far på benken som assistenttrener?

    - Noen stille feiring var det aldri snakk om, nei, sier Pedersen.

    LSK vant til slutt 2-1 og tok sin første trepoenger i eliteserien uten Anthony Ujah på scoringslisten. Dermed fikk LSK også et aldri så lite pusterom ned til nedrykksplassene - og litt kortere vei opp til tetstriden.

    - Ingen spesiell gest

    Steinar Pedersen har tilbrakt mange år i Kristiansand og står med hele 131 kamper for Start (1994-96 og 2002-07). Onsdag jublet han altså ellevilt da han scoret mot gamleklubben, mens hans far, Erik Ruthford Pedersen, satt på Start-benken som assistenttrener - etter Tørums avgang.

    - Det var på ingen måte noen spesiell gest fordi det var Start eller faren min. Både jeg, Start og faren min er profesjonelle.

    - Er det spesielt å spille med sin far på motsatt benk?

    - Nei, nå har jeg gjort det noen ganger tidligere også, og statistikken er jo til min fordel.

    - Og hvordan lyder den?

    - Nå er det 3-1-0 i mitt favør. Og nå kan jeg kose meg igjen, mens faderen ikke fikk med seg noe, kommer det kontant fra Pedersen.

    Vil ikke rippe opp

    Da Pedersen forlot Start etter 2007-sesongen var det ikke et lykkelig farvel. Han skal ikke å ha følt seg optimalt ønsket i Start.

    - Det stemmer, men det har jeg ikke noe lyst til å rippe opp i, avslutter han.
    I med og motgang - vi er Lillestrøm!

    Kommentar

    Working...