Lillestrøm - Odd, Åråsen stadion, man. 13. juni kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gullfuglen
    Medlem
    Hoffnarr
    • Oct 2010
    • 64

    Opprinnelig skrevet av Boing
    Og Nosa gjorda vel så godt han kunne i går, men jeg vet og jeg tror han vet att det var flere baller han kunne ha fått tak i med litt mer løping.
    Gjorde han da så godt han kunne?

    Kommentar

    • Boing
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2005
      • 711

      Opprinnelig skrevet av gullfuglen
      Gjorde han da så godt han kunne?
      Grunnen til att jeg skrev det slik var fordi han var både god og dårlig på en gang i går. Han var god til å løpe med ballen, men pasningene når han hadde ballen og arbeidsmoralen når han ikke hadde ballen var vel mer eller mindre fraværende. Grei forklaring???

      Kommentar

      • krogen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2009
        • 228

        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Selvfølgelig taper han ballen av og til, men da må du jo se på grunnen til at han holder på ballen så lenge som han gjør?
        Mener du seriøst at den eneste grunnen til at Nosa holder på ballen så lenge som han gjør, er at han mangler pasningsalternativer? At det første han tenker når han får fatt i kula: la meg finne en medspiller jeg kan sentre til? Eller til og med på forhånd: nå må jeg skaffe meg oversikt over mulige pasningsalternativer i tilfelle noen skulle sende kula til meg? Jeg er forøvrig enig i at det er for lite bevegelse når vi, ofte Nosa, har ballen.

        Kommentar

        • Canário
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1471

          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Det er åpenbart at det ikke er Nosa sin feil at vi ikke leverte storspill i går: bevegelsen uten ball var under enhver kritikk - det er umulig å skape et godt angrep når alle uten ball står som saltstøtter.
          Enig i det. Hurtig pasningsspill forutsetter at man har noen å spille til, og den offensive samhandlingen var ikke på langt nær god nok til det i går. Det skal ikke Nosa ha mest skyld for - eller Berg. Det må nok en gang tilskrives et nykomponert mannskap, som Berg var tvunget til å stille. Det er bedre å holde på ballen enn å miste den, og i går var det overtydelig at bevegelsene og kjennskapen til hverandre ikke flyter. Da Ujah nesten går ned til midtbanen for å hente ballen, oppsummerer det det meste. Det var den offensive samhandlingen og innsatsviljen som sviktet i mye større grad enn det var Nosa som spilte svakt. Laget må gjøre det lettere for hverandre å prestere og gjøre de riktige valgene. Bevegelse må utløse pasning og ikke omvendt. Uten Nosa hadde det være sørgelig lite kreativitet igjen på banen, selv om han ikke gjør alt rett til enhver tid. Det er det heller ingen andre som gjør. Det hele munner ut i altfor få pasningsalternativer offensivt, og dermed altfor forutsigbart angrepsspill. Det er samtidig trist å se så svake innlegg når man først har fylt opp i boksen. Det ser ut som Essediri på ren trass fortsetter med høye innleggspolere. Når Sundgot er banen i farlig frisparksituasjon så legger du ballen hardt på første stolpe!

          Herlig å se gutsen til Gulbrandsen! Synd Stian virket litt nervøs for å utfordre og komme til innlegg. Men selvtilliten kommer garantert med spilletid.

          Kommentar

          • perrern80
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2006
            • 603

            Essediri hadde en godkjent dødball igår, den gikk flatt inn fra corner, og endte i stolpen fra Ujah.At han ikke kan se dette selv? Satt selv på felt O sammen med guttungen og før samtlige cornere fra den siden ble det utbasunert ett klart og tydelig "slå flatt og hardt".Men det er vel som fysiotarapauten sier til meg, gammel vane er vond og vende.

            Kommentar

            • erlando
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 858

              For å videreføre vennebegrepet brukt tidligere her; hvis Nosa hadde vært innstilt på å spille pasninger på første eller andre touch hadde Lunan vært bestekompisen hans og Essediri kjæresten hans. Da pasningene ut mot kant omsider kom, hadde ikke Essediri mer rom å løpe i, slik at pasningen måtte slås på fot. På venstresida er jeg helt enig i at der var det ingen som var interessert i noen som helst sosial kontakt, hvertfall før baklengsmålet.

              Overraskende hvor stor forskjell det var på kantene våre i denne kampen, og spesielt at det var den mest rutinerte av dem som forsøke å melde seg ut av kampen. Det Ringstad (ikke) gjorde i første omgang kvalifiserte til gratis årskontingent i AA (Anonyme Andrelagsspillere). Jeg forventer svært lite annet av unge spillere enn at de viser at de har lyst til å være utpå matta. Igår trengte man ikke se lenger enn over på motsatt side, hvor det var en liten chiuaua som løp i beina på de store gutta og bjeffa det han klarte kampen gjennom. (Utrolig at FG ikke fikk gult for gjentatte forseelser, han må ha laget minst 6-7 frispark.)
              Ja til pause i pausen!

              Kommentar

              • holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Forumets fotballforståelse når stadig nye dybder... At det er mulig å gi Nosa kritikk for å gå for lenge med ballen etter denne kampen utelukker dere i mine øyne fra enhver diskusjon om fotball i fremtiden.

                Det er åpenbart at det ikke er Nosa sin feil at vi ikke leverte storspill i går: bevegelsen uten ball var under enhver kritikk - det er umulig å skape et godt angrep når alle uten ball står som saltstøtter.

                Ingen stor match i går med andre ord, et par skal få godkjent, men jevnt over under pari. Feilene ligger hos de uten ball - det er ikke mulig å spille gode pasninger når mottagerne står stille. Balltempo og beveglse går hånd i hånd - det ene er umulig uten det andre. Mangel på bevegelse stopper balltempoet - det så vi et eksempel på i går.
                Da er gårsdagens kamp en dag eldre, og de fleste av oss har fått pustet litt ut. Jeg er veldig enig med deg i at bevegelsen til de andre lett kunne vært bedre. MYE bedre.

                Men, slik jeg opplevde og så kampen, så tror jeg mangelen på bevegelse like mye skyldes at resten av laget like godt som de vi spilte mot "visste" at Nosa kom til å dra ned skylappene og sette kurs rett fram mot mål med kula hver bidige gang, for så å forsøke å forsere minst 3 motspillere før han prøvde på noe. Ikke lyktes han, og ikke skapte han mye ut av det, annet enn å drible seg fast i motstanderne og lage en lang løpetur hjem. Alle som har drevet med lagidrett selv veit hvor jævli frustrerende det er å sentre til en medspiller som holder på slik, du veit at straks du har gitt fra deg ballen så ser du den neppe igjen. Jeg så mye av det samme i gårsdagens kamp, dessverre. En av tingene som jeg tror holder storklubbene unna vårt mega-talent er nettopp den fraværende evnen til å se medspillere i bedre posisjoner.

                Dette er ikke et forsøk på å gjøre Nosa til syndebukk, den går til de som manglet innsats i går, men Nosa kan fortsatt (etter min mening) gjerne bli en bedre lagspiller. Her har han mye å gå på slik jeg ser det.
                Hilsen Anders

                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13277

                  Odd lå jo i skyttergrava rundt egen 16? De var ikke akkurat slappe i presset heller, så dette ville aldri kunne bli noe feiende angrepsfotball. Vi skapte nok til å avgjøre kampen, og Odd hadde flaks. Vi lunne vel kjørt Kippe opp de siste fem-ti minuttene, ellers lå det vel an til at denne kampen ville bli rimelig tragisk etter Odds skåring. Vi skal være glad for at dommeren la lista der den lå, Odd lyktes godt med å bryte opp spillet og lage frispark i ufarlige posisjoner før Brenne røyk. Er fornøyd med at talentene våre slapp fra møtet med Fevang og co uten bruddskader, og at vi har forlatt steinalderfotballen som Odd sanker poeng med.

                  Kommentar

                  Working...