Lillestrøm - Odd, Åråsen stadion, man. 13. juni kl. 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

La oss være ærlige, mann for mann er laget for dårlig til å ha noe i toppen å gjøre. Vi kan ikke forvente at et lag som offensivt består av unggutter skal dra lasset, når de bakover på banen som i all hovedsak er etablerte spillere, på absolutt ingen måte går foran. Kippe er milesvis fra fjorårsform, hans manglende prestasjoner forplanter seg i forsvarsfireren. Karim er nærmest verdiløs bakover, nå har han også en kvalitet på dødballene som bør resultere i at han i det minste avlastes fra oppgaven. Men i motsetning til LKE er han ihvertfall et våpen fremover, som knapt bidrar i noen retning. Søgård er rett og slett for dårlig til å prestere jevnt på nivået som kreves.

Og når de etablerte tilsynelatende kan prestere hvor elendig som helst uten konsekvenser, da ligger vi der vi ligger. Mange mener vi har hatt fremgang i år. Når vi nærmest gang på gang latterliggjøres hjemme kan det knapt kalles fremgang. Et lag med ambisjoner skaper seg et fort hjemme, det må ligge i grunn for å prestere stabilt. Og vi er ikke i nærheten.

Alle lag kan ligge bakpå og utnytte en motstanders svakheter, men det er ikke noe man kan etablere seg i toppen på.

Kommentar

• HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6103

Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Ringstad var ikke bra i dag han spilte mot elitseriens treigeste forsvarspiller og utfordret ikke en eneste gang. Men vi spilte vel med den dårligste midtbanen vi har hatt noen gang i dag og man vinner ikke kamper uten midtbane.
      Ringstad har generelt vist hvorfor han blir satset på som back hver gang han har fått sjansen som ving. Er ikke veldig offensiv, ofte noe stillestående. Foretrekker å slå passninger fremfor å utfordre. Uinteressert i bakrom. Håper vi får se han mer som back fremover.

Kommentar

• HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6103

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        La oss være ærlige, mann for mann er laget for dårlig til å ha noe i toppen å gjøre. ...

Mange mener vi har hatt fremgang i år. Når vi nærmest gang på gang latterliggjøres hjemme kan det knapt kalles fremgang. Et lag med ambisjoner skaper seg et fort hjemme, det må ligge i grunn for å prestere stabilt. Og vi er ikke i nærheten.
        Uten Bolly, Knudtzon, Gislason og BBS så har du helt rett i at vi mann for mann er for dårlige. MEd disse på laget så hadde jeg hatt større forhåpninger i år.

Kommentar

• brisbane-kanaris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2006
          • 597

er glad Odd måtte spille med en mann mindre i 70 minutter idag - ellers er jeg redd det hadde blitt veldig stygt.
          Ringstad har et ubenektlig talent og om jeg ikke husker feil hadde han et skudd med veldig fin retning i første omgang. Men han mangler tydeligvis masse selvtillitt. Han stopper opp og slår støtte hver gang han nærmer seg en motspiller. Nå må han jo selvfølgelig spille fotballkamper for å få bedre selvtillitt, men Berg kunne kanskje byttet 20 min tidligere.

Essediri var banens dårligste. Han er bedriten defensivt og er direkte skyld i baklengsmålet da han ikke klarte å skjerme ut ballen i forkant av scoringen. Skjerme ball burde være elementære ferdigheter hos en mann som tjener en mill på å spille fotball.
          "Innleggene" var det dårlig standard over idag også.

Pål Steffen er helt utrolig med armbruken sin - både defensivt og offensivt. Han hadde ved flere anledninger armenen rundt motspillere og var vel skyld i endel av avblåsningne imot på cornere og dødballer.

Konsentransjonen i gruppa er totalt fraværende til tider. Odd klarte nesten å tråkle seg tvers gjennom både midtbaneledd og forsvar rett etter utligninga vår. Logi har utspill til Pål Steffen som går til innkast til Odd 10 meter fra dødlinja vår. Pasningene går enten bak eller for langt foran medspillerene.

Lenge siden jeg har vært så skuffet etter en kamp.

Kommentar

• MoBee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 958

Jeg må såååå drite i å se noe som helst om denne kampen, da jeg blir rasende av fokuset på en hands istedet for fokus på drøying av tid av odd. Når ingen av spillera til odd gidder å ta ballen fra Søgård for å ta kastet, så er det så usportslig at hjælp! Forøvrig utrolig bra kamp av Lsk.

Kommentar

• GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

Opprinnelig skrevet av HSft
              Uten Bolly, Knudtzon, Gislason og BBS så har du helt rett i at vi mann for mann er for dårlige. MEd disse på laget så hadde jeg hatt større forhåpninger i år.
              Kanskje det, ja. Men hva er mentaliteten blant tilskuerne på Åråsen når Nosa bues ut i sine forsøk på å skape noe selv? Han bør bæres fremover, for faen! Det er mange som klager på dassinga hans, men når man hører reaksjonene hos publikum så kan man pokker meg forstå ham også. Hvor er støtten til de som prøver noe selv i et lag som skriker etter kreativitet, også når de mislykkes?

Kommentar

• Boing
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2005
                • 711

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Kanskje det, ja. Men hva er mentaliteten blant tilskuerne på Åråsen når Nosda bues ut i sine forsøk på å skape noe selv? Han bør bæres fremover, for faen! Det er mange som klager på dassinga hans, men når man hører reaksjone hos publikum så kan man pokker meg forstå ham også. Hvor er støtten til de som prøver noe selv i et lag som skriker etter kreativitet, også når de mislykkes?
                Jeg klarer ikke å holde kjeft når spillere ikke jobber etter en ball som helt klart nåes med littegrann løping. Så beklager, men jeg regner ikke med Nosa eller noen av andre spillerne bryr seg, men jeg bryr meg og forlanger att det skal jobbes etter baller som er fult og helt mulig å nå.

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7135

Jepp, triste saker, men se på laget vi brukte. Med BBS og (spesielt) Gislason er vi noe helt annet. Svakt av Ringstad, svakt av Kippe og Karim, og et godt stykke under pari av Søgård. Syntes Gabrielsen var positiv, Stefan berger poenget for oss, og jeg skjønner ikke at folk er ute etter Nosa. Han er den eneste kreative kraften i laget som spilte i dag, da må det være lov å mislykkes iblant også. Fredrik begynte friskt, men sluknet etter drøye timen. Mye å lære, men stort potensiale der også. Glimrende avslutning på Karims legg rett før pause.

Vi styrer strakt mot en 8. plass i mine øyne. Mangler muskler og smartness innenfor femmeteren så lenge Arild er halvskadet. Synd han ikke er frisk: Han utrettet mer fornuftig med ballen i beina på ti minutter enn hele den sentrale midtbanen og forsvaret klarte i løpet av 90.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Boing
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2005
                    • 711

Opprinnelig skrevet av MoBee
                    Jeg må såååå drite i å se noe som helst om denne kampen, da jeg blir rasende av fokuset på en hands istedet for fokus på drøying av tid av odd. .
                    Ser bare på dagbladet, der for sundgot skylda for att lyn rykka ned i 2009!!!! Som om ikke Lyn klarte ordne nedrykk på egenhånd, neida, det var sundgot som gjorde att Lyn rykka ned

Kommentar

• holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

En kjapp titt rundt på diverse nettaviser viser at vi ikke definitivt ikke er Norges mest populære lag hos ellers uspiselige sportsredaksjoner. Deilig å være hata!
                      Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                        Jeg håper for guds skyld at dette er siste kampen med Ringstad og Gulbrandsen fra start i år. Som innbyttere kan de av og til passe bra men ennå bedriver de to frøkensport. De er heller ikke, i motsetning til Gabrielsen, fotballkloke nok til å dekke over håpløse svakheter. Hjem og tren!!!!!!!!!!
                        Dette er jo bare vås. Fredrik leverer en meget godkjent kamp og er en av våre beste. Da kvaliteten falt i andre omgang var det kun Fredrik, Espen og Arild som steppa opp og ga 100%. Godt å se at vi har spillere som Espen som løper og henter kula når Odd-spillerne nekter å ta innkast.

Første omgang er brukbar fra vår side, vi er best og skaper et par bra muligheter. Litt uheldige som ikke går inn med 1-0 til pause. Utvisninga er kanskje noe streng, men Brenne har seg sjæl å skylde. Han får sitt første gule for to talentløse forseelser i forkant som begge kunne resultert i gult kort. Deretter slenger han med leppa i en evighet etter å ha fått det gule, for så å komme alt for seint inn i en takling 3 minutter seinere. Jævlig urutinert.

Andre omgang faller nivået betraktelig, Odd får ei tidlig scoring og fokuserer på å dra ned tempoet og ligge med 10 mann bak ballen i hele omgangen. Forståelig nok, men det er uspiselig å se hvordan afrikanern på kanten nekta å ta innkast gang på gang. Ikke langt unna at dommern trakk opp det røde på han utelukkende for å drøye innkast. Odd-spillerne filmer skader hele omgangen, de burde ta seg en kikk i speilet før de griner over en hands hvor skuddet kommer i armen til Sundgot fra 1 meters hold.

Dagens positive overraskelser er Fredrik som viser at han kan gjøre en god figur i en offensiv kantrolle og ikke minst Pål Steffen som er vår mest konstruktive ballfordeler i bakre rekke. Karim var ekstremt skuffende i dag og kantene generelt fikk ballen alt for sjelden inn i boks. Vi må gå direkte på innleggene i stedet for å drive småspill nede ved hjørneflagget. Skuffende match, men man kan dessverre ikke forvente annet av et lag fullt av guttunger som ikke er etablert på nivået enda.
                        Lauken er vår venn!

Kommentar

• A-net
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2006
                          • 447

Haha - ser at Odd legger inn protest på det røde kortet. Var det en avgjørelse som var riktig i denne kampen så var det den... Brenne "samler" opp det første gule etter bl.a å ha sparket vekk ballen etter det er blåst og så klipper ned Nosa. Deretter kjefter han dommeren huden full etter et par avgjørelser, før han i situasjonen etter kommer altfor sent inn og feller Fredrik. Dommeren hadde ikke noe valg! Fagermo er jo helt blåst!
                          I med og motgang - vi er Lillestrøm!

Kommentar

• holmiz
                            The kjøkken-kanariz
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6064

Odd legger forresten inn protest på Simen Brenne sitt røde kort:

I pausen på tv2Sport var Fagermo ganske klar på at kortene var urutinert av Brenne, og at dette nok måtte skrives på konto for overtenning.
                            Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Ola
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1651

Fredrik var bra han. Ruben, Stian og Nico(det lille han spilte) holdt dessverre juniorklasse i dag alle tre. Positivt overrasket over Søgård.

At begge våre faste backer er på utgående kontrakt må kunne kalles en lottogevinst, da Esset igjen viser sine tydelige svakheter.

Kommentar

• trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7135

Opprinnelig skrevet av holmiz
                                Odd legger forresten inn protest på Simen Brenne sitt røde kort:
                                http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10095373
                                Det er i så fall helt utrolig. Brenne gjør dommeren sur ved å sparke vekk ballen (og skulle hatt kort allerede da), får et fortjent og forutsigbart gult for neste takling, før han meier ned Gulbrandsen.

Kommentar

• xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Det er i så fall helt utrolig. Brenne gjør dommeren sur ved å sparke vekk ballen (og skulle hatt kort allerede da), får et fortjent og forutsigbart gult for neste takling, før han meier ned Gulbrandsen.
                                  Det som gjør det enda mere morsomt er at de sammenligner denne saken med Adam Larsen sitt røde kort i seriestarten. Intet annet enn imponerende!
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av A-net
                                    Haha - ser at Odd legger inn protest på det røde kortet. Var det en avgjørelse som var riktig i denne kampen så var det den... Brenne "samler" opp det første gule etter bl.a å ha sparket vekk ballen etter det er blåst og så klipper ned Nosa. Deretter kjefter han dommeren huden full etter et par avgjørelser, før han i situasjonen etter kommer altfor sent inn og feller Fredrik. Dommeren hadde ikke noe valg! Fagermo er jo helt blåst!
                                    Kommer ingen vei med det. Latterlig av Oss Grenland. Det er to gule kort - gule kort er det ikke noen vits i å protestere på.

Kommentar

• mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

Med såpas mange "nye" på laget samtidig synes jeg ikke det gikk så værst. Det er ikke lett å spille mot ti mann, men gutta klarte å holde trøkket i bra lange perioder. Litt større nøyaktighet/samhandling/flaks ville det blitt seier.

Forøvrig synes jeg det ble blåst litt vel ofte (mot begge lag) når det var kalabalik innenfor 16, så fort noen datt var det visst frispark utover.
                                      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7135

Opprinnelig skrevet av mooph
                                        så fort noen datt var det visst frispark utover.
                                        La spesielt merke til Morten Fevang, som ikke akkurat er kjent for å ha Anders Rambekk-innstilling til fair play. Datt som en potetsekk ved enhver nærkontakt i feltet og fikk frispark hver bidige gang.

Kommentar

• GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

Opprinnelig skrevet av mooph
                                          Med såpas mange "nye" på laget samtidig synes jeg ikke det gikk så værst. Det er ikke lett å spille mot ti mann, men gutta klarte å holde trøkket i bra lange perioder. Litt større nøyaktighet/samhandling/flaks ville det blitt seier.
                                          Ærlig talt, er vi i total fornektelse? Det er nettopp utvisninga som gjør det mye lettere for oss, og som sannsynligvis redder det ene poenget vi knapt gjorde oss fortjent til. Odd, med Samuelsen i spissen, var mer enn en håndfull for oss før Brenne måtte forlate banen. Og det som er mest illevarslende er at det langtifra er de nye som er akillesen, for det hadde i det minste gitt et håp på sikt, men de etablerte.

Eller skal vi begynne på kalle dem de urørlige, Berg?

Kommentar

Working...