Du må enten være blind eller vært drita under kampen. Guldbrandsen er da vår beste spiller idag. Kommer til sjanser, jobber som en gris! Han viser at han er villig til å jobbe for en plass på laget og for klubben. Djeez. Ringstad var rævva det er jeg enig i. Meget skuffa over veikheten og at han er så redd for å prøve å utfordre. Prøv og feil Ringstad, det er hvertfall bedre enn og ikke prøve i det hele tatt og allikevel miste ballen. Ser nå også at Essediri selvsagt er skyld i nok et mål, fyren kommer seg ikke ut og opphever noe som ville vært en klar offside på Mykle.
Lillestrøm - Odd, Åråsen stadion, man. 13. juni kl. 18.00
Collapse
X
-
Ærlig talt, er vi i total fornektelse? Det er nettopp utvisninga som gjør det mye lettere for oss, og som sannsynligvis redder det ene poenget vi knapt gjorde oss fortjent til. Odd, med Samuelsen i spissen, var mer enn en håndfull for oss før Brenne måtte forlate banen. Og det som er mest illevarslende er at det langtifra er de nye som er akillesen, for det hadde i det minste gitt et håp på sikt, men de etablerte.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Denne kampen er det bare å glemme.Dårlig coaching fra benken og spillere som må ta et kraftig oppgjør med seg selv.Ikke legg skylda på unggutta,det er de etablerte som nå må se seg selv i speilet.Enig med tidligere kommentarer angående Kippe.I fjor hadde han utrolig bra sesong, i år sliter han voldsomt med posisjoneringer,dårligere oppspill fremover etc.Har mye å gå på.I dag burde jo Berg bytta minst 2 mann i pausen for makan til tam 1 omgang skal man lete lenge etter.Å spille med Nosa som hengende mellom midtbane og angrep var heller ikke bra.Sett at vi i kampene fremover har samme spillere tilgjenglig bør vi tenke på å bruke Nosa inn sentralt sammen med Espen.Gabrielsen har ikke gjort segg bort men han og søgård på midten sammen blir litt for like.Syntes ikke de to har fungert i det hele tatt sammen der.Noen ganger brukte Uwe Sundgot på midten i en 4-5-1.Mannen har jo glimrende fotballforståelse og kan dette gamet så hvorfor ikke prøve han i denne rollen på lærkendal eksempelvis.Backspillet vårt er en katastrofe.Karim og Eriksen holder ikke mål men jeg hadde gjort følgende nå med de spillerne vi har uteytta Stian ned på venstreback,Eriksen over på høyreback,Karim fram på høyreving,Nosa sammen med Espen sentralt,Solberg på høyre, Sundgot som hengende og Ujah på topp!Kommentar
-
Fortsatt jævlig skuffa over tapet av 2 poeng. Det er noen ting ved dagens kamp som direkte overrasker meg. Spillerene virker rett ut veldig lite samkjørte - finner ikke hverandre med pasninger slik de burde.
Slurver ved avlevering. Dagens værste er når Karim mislykkes med å skjerme ballen over linja og skaper et hjørnespark ut av intet for motstanderen. For så å dasse ut når hjørnesparket er avklart og opphever offside slik at Myklebust bare kan putte inn 0-1...
Når det gjelder Guldbrandsen, håper jeg Henning Berg har like god tålmodighet med han som med Erling - i hvertfall under Erlings skadefravær. Resten av spillerene skal stå ukommentert fra min side.
Og ja, jeg er fortsatt grinete over de to poengen som ble tapt. Heldigvis snart bortekamp.Last edited by Gjest; 14.06.2011, 08:30. Begrunnelse: La til avsnitt som iPhone tydligvis ikke tok med i går..Kommentar
-
skjønner ikke at noen skriver at Gullet ikke gjorde det bra, Gullet hadde en glød i innsatsen sin, peisa på det han kunne hver gang han hadde muligheten. Gjorde flere gode ting, bla. passningen til Nosa, som nosa burde scort på.
Jeg er sikker på at Gullet blir en jævla god spiller som Sportsklubben kan nyte godt av i fremtiden. Jeg synes Gullet leverte absolutt godkjent i dag.
Hvis man absolutt skal prøve og endre noe negativt så kunne vi kansje begynt med markeringsproblematikken vår. det står for helvete umarkerte spillere på 5 meter og roper på ballen, dette skjer flere ganger i hver helvetes kamp!Kommentar
-
Irriterende at alle oppspill skal innom driblefanten Nosa.Han går for lenge med ballen ofte og mister den. Ringstad trenger mer selvtillitt. Syntes de velger så vansklige løsninger. Gir hverandre vansklige passninger.
Gledelig og se at PSA er tilbake. Hadde full kontoll på Frode Johnsen og vant alle hodedueller.Kommentar
-
Forumets fotballforståelse når stadig nye dybder... At det er mulig å gi Nosa kritikk for å gå for lenge med ballen etter denne kampen utelukker dere i mine øyne fra enhver diskusjon om fotball i fremtiden.
Det er åpenbart at det ikke er Nosa sin feil at vi ikke leverte storspill i går: bevegelsen uten ball var under enhver kritikk - det er umulig å skape et godt angrep når alle uten ball står som saltstøtter.
Ingen stor match i går med andre ord, et par skal få godkjent, men jevnt over under pari. Feilene ligger hos de uten ball - det er ikke mulig å spille gode pasninger når mottagerne står stille. Balltempo og beveglse går hånd i hånd - det ene er umulig uten det andre. Mangel på bevegelse stopper balltempoet - det så vi et eksempel på i går.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Ærlig talt, er vi i total fornektelse? Det er nettopp utvisninga som gjør det mye lettere for oss, og som sannsynligvis redder det ene poenget vi knapt gjorde oss fortjent til. Odd, med Samuelsen i spissen, var mer enn en håndfull for oss før Brenne måtte forlate banen. Og det som er mest illevarslende er at det langtifra er de nye som er akillesen, for det hadde i det minste gitt et håp på sikt, men de etablerte.
Det er ikke noe automatikk i at det blir lettere mot 10 mann. Det å miste en spiller gir ofte økt konsentrasjon og vilje til defensivt ansvar i en gruppe. Gutta klarte allikevel å legge trøkk på. Spesielt i første, men også utover i andre. Det som mangla offensivt var timing og forståelse, ting blir vanskeligere uten dette.
Vi trenger forøvrig en hærfører utpå der, spesielt med så mange "nye" samtidig. En som peker og instruerer som en naturlig del av væremåten. Det hadde nok hjulpet en del.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Kroneksemplet var da vi hadde en gedigen overgangsmulighet i første omgang. Ballen var på vei ut mot høyre, fem meter foran Essediri, som var på full fart framover. Nosa var sentralt i banen, på høyde med ballen. Istedenfor å beinfly mot mål oog la Essediri ta seg av ballen, løp Nosa selvfølgelig tjue meter på tvers av banen for å ta ballen og la Odd komme i balanse.Kommentar
-
Forumets fotballforståelse når stadig nye dybder... At det er mulig å gi Nosa kritikk for å gå for lenge med ballen etter denne kampen utelukker dere i mine øyne fra enhver diskusjon om fotball i fremtiden.
Det er åpenbart at det ikke er Nosa sin feil at vi ikke leverte storspill i går: bevegelsen uten ball var under enhver kritikk - det er umulig å skape et godt angrep når alle uten ball står som saltstøtter.
Ingen stor match i går med andre ord, et par skal få godkjent, men jevnt over under pari. Feilene ligger hos de uten ball - det er ikke mulig å spille gode pasninger når mottagerne står stille. Balltempo og beveglse går hånd i hånd - det ene er umulig uten det andre. Mangel på bevegelse stopper balltempoet - det så vi et eksempel på i går.Kommentar
-
Nå fikk jeg kun sett avslutningen i kampen i går, men gud bedre hvor rævva Solberg var i de få minuttene han fikk. Er han virkelig så dårlig?Kommentar
-
blir feil å ta Solberg for insatsen igår synes jeg.. fikk vel 5min? hadde 3feil pasninger.. ikke kjempe rart å ha litt inbytter nærver når man knapt har vært på banen siden treningskampene i vinter, spesielt ikke når laget forrøvrfig har spilt bedritent i 85min.
Jeg synes om ikke annet, at han iallefall var et friskt pust på venstre siden, Stian var jo fryktelig tam, virket som Nico gjerne skulle gå på løpene som stian kviet seg for, men i kjent LSK stil, som kommer aldri de leggene med mindre vingen slutter å løpe...*Kjempe gutta fighte gutta!!*
-RagnarRock-Kommentar
-
Jeg sier ikke at det er Nosa sin feil at vi taper 2 poeng i går. Men prøver og finne svakheter i laget. Ringstad blir for lett. Mangler selvtillitt. De som ikke ser det i 2 omg var ikke på åråsen. Nosa mister jo ballen i flere angrep nettop forde han velger å holde på ballen for lenge.
Ivar Hoff sa en gang at det beste du kan gi en venn er en god pasning - da må det nest beste være å gi din venn med ballen gode alternativer. Ingen ville være venner med Nosa i går.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Ingen stor match i går med andre ord, et par skal få godkjent, men jevnt over under pari. Feilene ligger hos de uten ball - det er ikke mulig å spille gode pasninger når mottagerne står stille. Balltempo og beveglse går hånd i hånd - det ene er umulig uten det andre. Mangel på bevegelse stopper balltempoet - det så vi et eksempel på i går.
Synes det skjedde litt mer med en gang Arild Gilbert kom på banen. Han rettleder og styrer de andre spillerene. Peker og gestikulerer - tar litt tak i ting. Det som trengs er at noen går foran! Forhåpentligvis er Gislason tilbake straks og man kan benytte Arild Gilbert litt på tross av skaden han sliter med.Kommentar
-
Kanskje det, ja. Men hva er mentaliteten blant tilskuerne på Åråsen når Nosa bues ut i sine forsøk på å skape noe selv? Han bør bæres fremover, for faen! Det er mange som klager på dassinga hans, men når man hører reaksjonene hos publikum så kan man pokker meg forstå ham også. Hvor er støtten til de som prøver noe selv i et lag som skriker etter kreativitet, også når de mislykkes?
Nosa er den spilleren i laget som bidrar mest, men han er også delaktig i en taper-mentalitet som har forplantet seg i hele gruppa. Når det butter er Nosa blant dem som løper/jobber/fighter mindre, ikke mer. Mangelen på vinnerinnstinkt i LSK går meg fullstendig på nervene. Savner BHR og hvordan han fullstendig klikker bare han slår en feilpasning. LSK har blitt et pi"#løst lag uten stolthet.Kommentar
-
Han tørr og prøver. Feiler. Krummer ryggen og prøver igjen. Synes han er en virkelig tøffing som må fortsette med samme linja. LSK må ha spillere som har den innstillinga. Kommer ingen vei hvis man ikke tørr å feile.
Håper Henning Berg er like tålmodig med Fredrik som han var med Erling. I hvertfall frem til Erling er skadefri.Kommentar
-
Litt merkelig at ikke Espen får noe kred her. Han hadde en god kamp, selv om han ikke var like effektiv i gjenvinningsfasen som vi er vant til. Fordelte ball bra og holdt på den. Som påpekt over var det bevegelsen som var det store problemet i går, noe som tvang Espen til å slå mye bakover. Syndebukken her må vel være Ujah om noen, som stod veldig i ro og hadde en beint frem dårlig kamp. Ikke enig i kritikken av Ruben forøvrig, synes han gjorde en god figur. Han hadde ofte tre mann på seg, men kom som regel ut av klynga med ballen i beina eller med et frispark. At han ikke er videre ekspansiv i pasningsspillet får vi la gå på rutina, sikker på at det blir bedre etterhvert. Enig med dem som sier at Killingen var lagets beste(men ikke banens, for det var soleklart Jone Samuelsen). Sjekk skuddteknikken på klasseredninga til Hansen(som selvsagt spilte sitt livs kamp)!Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Ikke la de unge spillerne få skylda for dette, når de rutinerte svikter så skal ikke de unge spillerne løpe først opp av skyttergrava og bli skutt. Og Nosa gjorda vel så godt han kunne i går, men jeg vet og jeg tror han vet att det var flere baller han kunne ha fått tak i med litt mer løping. Istedenfor å ta en og en spiller så synes jeg det er mer rett å ta kritisere hele spillergruppa samlet for den innsatsen og pasningspillet som var i går.
Var forøvrig deilig å se Legenden ute på banen i går, som noen har nevnt tidligere så prøver han å få med seg medspillerne opp. Som en rutinert spiss så ser man att han beveger seg korrekt og beveger seg hele tiden for å flytte seg til ledige rom på banen.
Men uansett, så er jeg fortsatt veldig skuffet over prestasjonen i går av hele laget.Kommentar
Kommentar