LSK og straffer

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

    LSK og straffer

    En ting er at vi har spillere som opptrer sportslig, som ikke faller og filmer seg til straffer med forsett som en del andre Tippeliga-lag, ref. Stian Ohrs fall senest. Det er en bra ting at for LSK forsåvidt. Det er vel ingen som har gjort slikt hos heller oss siden Fjøra's dager :-), våre spisser klarer stort sett å holde seg på beina i sine scoringsforsøk. Fortsett slik.

    Likevel er dette et problem for oss. Når forseelser mot våre spillere faktisk forekommer, også forseelser som nokså klart burde kvalifisere til straffe, så får vi rett og slett NULL: Jeg har ikke tallmateriale på dette (hadde vært interessant) men vi får et minimum av staffer for, og et normalt antall imot, både riktige og til dels helt uriktige straffer.

    Jeg skal ikke spekulere i årsakene til dette fenomenet, jeg føler heller ikke at det alltid har vært slik, men like fullt er det steike irriterende når marginene ellers i sporten er så små som de er nå, og utfallet på klubbenes resultater blir så store. Hvorvist dommerstanden liker eller ikke liker enkelte lag, og hvorvidt de lar seg påvirke av publikummet til enkelte lag eller ikke, burde ideelt sett ikke få ha noen som helst påvirkning på et lags tabellplassering, som bør være basert utelukkende på det lagets sportslige prestasjoner.

    Det var en artikel om dette på nettutgaven til Aftenposten, og jeg skrev flg. svar til journalisten:

    "Hei, leste denne artikkelen http://fotball.aftenposten.no/nyhets...rticleID=83706
    men den viktigste info'en mangler jo helt. Det er uinteressant å vite hvor mange misser som forekommer, når man ikke kan relaterte til antall straffer totalt

    Derfor blir dette en litt dårlig artikkel, statistisk lite verdt.

    Utsagnet her f.eks.
    "Lillestrøm og Vålerenga har bommet færrest ganger siden 2000-sesongen – uavhengig av hvor mange straffer de har skutt."

    Lillestrøn får ikke straffer. VIF får straffe i et stort antall. Fåreslår at det lages en artikkel på hvilke lag som tildeles straffer, hvilke ikke, så man også kan få litt fokus på dette (det er et problem) og at man så evt ser på andelen som konverteres, hvilke lag og spillere som er gode på å ta straffer osv.

    Takk!"
    LSK Norges beste lag
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

    #2
    Ja, og RBK's straffe sist var jo og resultat av et veldig lett fall. Selv om det heldigvis ikke ble utslagsgivende for kamputfallet denne gangen, i motsetning til Molde-kampen der straffen preget utfallet veldig...

    Også de to andre forsøkene i RBK-kampen som ikke gav straffe til RBK (de skulle etter min mening ikke hatt noen straffer) ble dessverre IKKE belønnet med gule kort for filming, en regel som norske dommere håndhever alt for sjelden dessverre. -Man ser jo nesten ikke at det gis kort for filming her!
    LSK Norges beste lag

    Kommentar

    • vaadahl
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Feb 2004
      • 156

      #3
      Jeg har lett desperat etter statistikk om hvor mange straffer vi har fått de siste 5 årene,men finner det ikke noe sted,en eller annen av oss må da ha dette.
      Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

      Kommentar

      • andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

        #4
        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
        Ja, og RBK's straffe sist var jo og resultat av et veldig lett fall.
        Ja, hadde vi fått like billige straffer som den og f. eks. Molde sin på Røkkeløkka, hadde vi vel endt opp med typ tre stykker i hver match.

        Opprinnelig skrevet av vaadahl
        Jeg har lett desperat etter statistikk om hvor mange straffer vi har fått de siste 5 årene,men finner det ikke noe sted,en eller annen av oss må da ha dette.
        Jeg har full oversikt over alle straffer som er blitt tildelt laga i toppdivisjonen siden 2000, kan legge det ut i mårra da formen er litt bedre :wink: Tror alle og enhver vi få seg iallfall en liten overraskelse.
        TS05 - Felt C

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6079

          #5
          Re: LSK og straffer

          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
          STRAFFEUTNYTTELSE:
          2005: 24. Bom: 10 (30 %)
          2004: 42. Bom: 12 (22 %)
          2003: 46. Bom: 16 (25 %)
          2002: 45. Bom: 15 (25 %)
          2001: 53. Bom: 13 (20 %)
          2000: 58. Bom: 10 (15 %)

          Noen som kan forklare prosentregninga for meg?

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #6
            Andee: Hva med å gjøre det nå?
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6079

              #7
              Re: LSK og straffer

              Opprinnelig skrevet av HSft

              Noen som kan forklare prosentregninga for meg?
              Ok, skjønte den nå, trodde det første tallet var antall straffer, men det må være antall straffemål.

              Kommentar

              • andee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 1191

                #8
                Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                Andee: Hva med å gjøre det nå?
                Har dessverre ikke tid nå! Har over 20 nye medlemmer jeg må få ført inn hos Jensen eller Mykle (bare for å briske meg litt med tanke på kampanjen som går nå - sjekk egen tråd). Tar det etter kampen i kveld, eller hvert fall i mårra! Sitter du oppi Trondheim og er utålmodig nå eller? :wink:
                TS05 - Felt C

                Kommentar

                Working...