TIL-LSK 16. Juni:

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    #21
    Lasse som kant gir i hvertfall god defensiv dekning.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7100

      #22
      Høyreback på venstrekant, faktisk. Hva blir det neste? Lille-Bukken som venstreback?
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Mynten
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 484

        #23
        Logi
        Karim-PSA-Kippe-Pedersen
        Eriksen/Ruben-Espen-Nosa-Fredrik
        Ujah-Nico

        Håper ikke HB vurderer Nosa igjen i mellomrommet mellom midtbanen og Ujah. Mot Odd ble han veldig dyp i den posisjonen. Det henger nok sammen med at han ønsker masse ballkontakt, noe han ikke får som hengende spiss. Vi kommer sikkert til å ligge lavt mot TIL, og da må Nosa inn sentralt hvor han kan holde på ballen. På kantene må vi ha folk som kan og vil løpe, vi er helt avhengig av å strekke TIL for å løse opp deres kompakte forsvarsspill. Selv på hjemmebane hiver de ikke akkurat masse folk i angrep. Tror det ville vært lurt av oss å legge oss lavt, lokke TIL noe fremover, for å gjøre det vi kan best; kontre med stor fart.

        Kommentar

        • Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5916

          #24
          Opprinnelig skrevet av Mynten
          Logi
          Tror det ville vært lurt av oss å legge oss lavt, lokke TIL noe fremover, for å gjøre det vi kan best; kontre med stor fart.
          Nå er mye av farta vår på skadelista, da.
          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

          Kommentar

          • Frodo Baggins
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • May 2007
            • 5

            #25
            Opprinnelig skrevet av Mynten
            vi er helt avhengig av å strekke TIL for å løse opp deres kompakte forsvarsspill. Selv på hjemmebane hiver de ikke akkurat masse folk i angrep. Tror det ville vært lurt av oss å legge oss lavt, lokke TIL noe fremover, for å gjøre det vi kan best; kontre med stor fart.
            På hjemmebane angriper TIL med mye folk, blant annet står begge backene står vannvitttig høytog Kara er med å skaper sjanser og scorer mål. Så akkurat det er en myte. Men det skal samtidig sies at selv om TIL angriper med mye fart, så er det ekstremt flinke til å ta ut motstanderens kontringspunkter. På 6 hjemmekamper har TIL hatt 13 sjanser i mot seg, og flest av de skapte Sarpsborg. Noe som gikk på at de turte å spille slik de alltid gjør, med å være offensive. De andre lagene som har vært her i år, har kommet med en defensiv oppstilling og har blitt malt sønder og sammen, og har i realiteten ikke hatt noen sjanser for poeng.

            Når det gjelder kampen mot LSK så er de på Alfheim alltid tette og jevne. Og det er sjelden det blir noen målfest og masse finspill i disse kampene. Nå er kampen i dag er mellom de de 2 mestscorende i TL, så kanskje det blir en endring i årets kamp.
            Nå har ikke jeg sett LSK i år, men ut fra hva man leser så klarer jeg ikke å bli helt klok på laget. Varierende er vel det beste ordet å dekke årets sesong hittil.

            Kommentar

            • Brutus
              Medlem
              Møteplager
              • Jun 2004
              • 86

              #26
              Mytene om TILs spillestil går helt tilbake til 1980-tallet. Dengang var det sant at TIL var et kick-and-run lag, med fysikk og innsats som fremste våpen. Vi som har sett TIL hver uke i 10-20 år vet at laget spiller helt annerledes i dag. Grunnsystemet er 4-4-2, med to backer som skal overlappe så ofte som mulig. De to sentrale midtbanespillerene (vanligvis Kara og Ruben Yttergård Jenssen), skal ligge dypt, og dekke rommene backene etterlater seg når de går i angrep. I mange hjemmekamper sitter man med hjertet i halsen når vi omtrent har "alle mann i angrep". Det er vel dette motstanderlagene har merket seg når de legger seg lavt, og satser på kontringer. Men som Baggins skriver ovenfor: Det eneste laget som har truet oss på Alfheim i år var Sarpsborg, som våget å spille sitt eget spill, og klarte å presse oss i perioder. Etter at Alfheim fikk kunstgress for noen år siden, spiller TIL mye hurtigere og mer direkte enn før. Naturgresslag som kommer til Alfheim sliter alltid ekstra mye, og henger sjelden med i svingene.
              Last edited by Brutus; 16.06.2011, 11:38.
              DIXI

              Kommentar

              • KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

                #27
                LSK's forventete startellever fra RB.

                Magnusson

                Essediri - Pål Steffen Andresen - Kippe - Steinar Pedersen

                Gulbrandsen - Ruben Gabrielsen - Søgård - Eriksen

                Nosa - Ujah

                Kommentar

                • *46*

                  #28
                  Ei LSK-frøken på vgd melder at Nosa ikke er med i dag. Kan umulig stemme, men hun pleier å være ganske så seriøs.

                  Kommentar

                  • Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av *46*
                    Ei LSK-frøken på vgd melder at Nosa ikke er med i dag. Kan umulig stemme, men hun pleier å være ganske så seriøs.
                    Det stemmer, desverre. Hjemmeværende med sykdom.
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

                    Kommentar

                    • *46*

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Seb.R
                      Det stemmer, desverre. Hjemmeværende med sykdom.
                      Savner tommel ned funksjonen.....

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        #31
                        Jeg fatter bare ikke hvordan vi skal vinne denne kampen.

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Jeg fatter bare ikke hvordan vi skal vinne denne kampen.
                          Dette må være noe av det dårligste LSK-laget jeg har sett på papir. Har null tro på poeng i denne kampen. Motbevis meg gjerne!!

                          Kommentar

                          • KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Jeg fatter bare ikke hvordan vi skal vinne denne kampen.
                            Akkurat det samme tenkte jeg mot stabæk og sarspsborg borte og. Men...

                            Kommentar

                            • holmiz
                              The kjøkken-kanariz
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6064

                              #34
                              Jeg tipper dette går rett til helheim, og blir overrasket om TIL gir seg før vi har minst 5 mål i sekken. Helvete!
                              Hilsen Anders

                              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                              Kommentar

                              • *46*

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Jeg fatter bare ikke hvordan vi skal vinne denne kampen.
                                Det var det i grunn noen som sa før vi møtte Stabæk også... Inkludert meg. Trua er ganske så lav for min del også. MEN - det skal spilles først, så summerer vi opp i etterkant.

                                Kommentar

                                • Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Det var det i grunn noen som sa før vi møtte Stabæk også... Inkludert meg. Trua er ganske så lav for min del også. MEN - det skal spilles først, så summerer vi opp i etterkant.
                                  Da hadde vi tilnærmet fullt lag.

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                    Da hadde vi tilnærmet fullt lag.
                                    Jeg vet. Vi mangler i dag en hel midtbane og halve spissparet. Dog har vi en ganske bra defensivt orientert midtbane med Gulbrandsen som et raskt våpen på kontringer og målkåt Ujah på topp.

                                    (Som evig pessemist, prøver jeg å være litt positiv).

                                    Kommentar

                                    • brisbane-kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2006
                                      • 595

                                      #38
                                      Forventer ikke poeng i kveldens kamp. Tromsø er sterke hjemme og vi har et tydelig svekket lag på papiret uten Nosa, Gislason og Bergmann. Tromsø er flinke i ballpress og med så mange pasningsfeil vi hadde mot Odd blir jeg overrasket om vi kommer oss innenfor 16-meteren dems.
                                      Blir også overrasket om den konstante holdingen til Pål Steffen ikke koster oss to straffespark imot og rødt kort. Jeg observerte han hvertfall 4 ganger mot Odd med armene rundt motspillere. Hold armene langs kroppen mann og vinn duellene med kroppsstyrken.
                                      Last edited by brisbane-kanaris; 16.06.2011, 15:17. Begrunnelse: håpløs grammatikk som vanlig

                                      Kommentar

                                      • Kanariz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 2507

                                        #39
                                        Jeg kan ikke se for meg hvordan vi skal klare å tape denne kampen. Vi har en midtbane som ikke tør å holde på ballen, dermed må ballen gå fort opp til Ujah som setter ballen enkelt i mål, bak en rævva TIL keeper.

                                        Dette lukter brakseier til fugla.....!

                                        Norge har slått Brasil,Tyskland,Portugal osv osv.... Hvorfor skal ikke vi slå Tromsø?

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7100

                                          #40
                                          Milde måne, ingen Nosa heller. Hva i all verden skal vi stille opp med? Vi mangler Nosa, Bjørn, Erling, Gislason, Bolly, og for så vidt også Ringstad. Sist gang var det to 16-åringer på benken.

                                          Har vi noe fornuft i det hele tatt kjører vi inn Steinar, PSA og Kippe i midtforsvaret, LKE og Karim på hver sin back og pakker midtbanen med rubb og stubb av det vi har igjen av midtbanespillere. Får heller bare pælme ballen i retning av Ujah når vi får tak i den og håpe på det beste. I dag er alt annet enn null poeng og fem baklengs en seier. Tanken på power play fra Tromsø og smarte Rushfeldt på løp i vår boks mot vårt alt annet enn markeringssterke forsvar gir meg grøsninger.

                                          Nå pleier jeg jo ofte å være pessimist, men hvis ikke dette går til helvete...

                                          Seriøst talt, hva blir laget nå? Nico må vel inn for Nosa, eller satser vi heller på Ohi? Vil nesten heller se sistnevnte få prøve seg. Tror Nico blir litt i veikeste laget enda.

                                          Logi; Karim, PSA, Kippe, SP; Fredrik, Ruben, Søgård, LKE; Nico; Ujah?

                                          En høyreback på venstre kant. Jada...
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...